Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik wilde graag jullie mening weten over het merken van pups die veel op elkaar lijken. Je hoort van iedereen wat anders en dan word het alleen maar moeilijker.Ik wilde graag speciale bandjes gebruiken om ze te merken maar dat vindt niet iedereen een goed iedee, heb ook gehoord van nagellakstrepen op de pups te zetten maar dat vindt ik weer niks omdat de moeder daar dan toch aan gaat likken ? Dus ik weet niet zo geod wat ik straks moet doen als mijn nest geboren gaat worden dus graag jullie mening
Mijn naam is Diana en ik ben 38 jaar
Ik heb 3 honden, een rottweiler reu van 9 jaar (Buster)
een engelse bulldog reu van 3,5 jaar (Bikkel) en een bullmastiff teefje van bijna 2 jaar (Bentley)
Als alles een beetje meezit wordt ik in de week van kerstmis de trotse eigenaar van een nest bullmastiff pups
Dit word mijn eerste nest en ik ben natuurlijk best zenuwachtig en onzeker en daarom zou ik jullie graag allemaal om goede raad willen vragen
Ik hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen hiermee
Tegenwoordig zijn er speciale nestbandjes te koop voor nog geen tien euro per setje, ideaal, die worden per zes verkocht bij de webwinkel van Misthy's Friends.
Mickie schreef:Het schijnt dat pupkopers bij gekleurde bandjes over het algemeen een voorkeur ontwikkelen voor de pup met het rode bandje. Pups met saai gekleurde bandjes 'zijn' minder leuk
Om die reden zou ik geen verschillende kleurtjes gebruiken maar bijvoorbeeld een naam of nummer op een bandje.
Is dat echt zo? Nu was Nilo heel toevallig de pup met het rode bandje Maar hij is puur gekozen op persoonlijkheid. Zijn broertje had een zwart bandje en die vond ik ook een hele tijd leuk maar was iets makkelijker in de omgang waardoor hij beter paste bij een jong gezin.
Onze Mike had helemaal geen bandje, acht witte pups en de fokster wist toch feilloos wie welke pup was, later vertelde ze dat elke pup toch vaak net iets anders is, de stand van de oortjes en in Mike zijn geval, die had al heel snel kleine zwarte streepjes door zijn nageltjes voor.
ik weet niet welke kleur Boomer had. Als ze ene paar weken zijn is de tekening al zichtbaar en kan je ze dus uit elkaar halen. Alleen de eerste 2 weken zijn ze bijna helemaal wit..
Ligt misschien aan de andere kleuren, we gebruiken altijd vrolijke kleuren die op de foto duidelijk te onderscheiden zijn.
Ik doe de pups bandjes om om ze op de foto te kunnen onderscheiden. Onze pupeigenaars krijgen een CDrom mee met foto's uit het nest. In het dagelijks leven heb ik echt geen bandje nodig om te kunnen zien wie wie is, maar als ik een leuke foto van een bungelend achterwerk oid heb, kun je vaak nog wel net aan de kleur van een bandje zien. En dat is voor de pupeigenaren gewoon extra leuk, kunnen ze zelf ook makkelijk zien waar hun pupje op de foto staat.
*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)* **Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**