Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Poep opruimen, ja of nee??
Moderator: moderatorteam
Poep opruimen, ja of nee??
Ruim jij de ontlasting op van je hond??
Waarom wel of waarom niet???
Dat van Beike ruim ik alleen op, als hij in het gras poept, of ergens op een paadje, maar dat doet hij eigenlijk nooit.
Hij poept meestal in de bosjes of in het hoge gras.
In het park laat ik het meestal liggen.
Er zijn nergens prullenbakken en hij poept daar toch in de bosjes of in het hoge gras.
Ik wil het best opruimen, maar ik vind dan wel dat de gemeente de maatregelen ervoor moet nemen / neerzetten.
En de hondenbelasting afschaft.
Katten poepen zelfs in andermans tuinen en die poepen ook in het gras en daar word niks van gezegd.
Niet dat ik nu wat tegen katten heb, absoluut niet.
Waarom wel of waarom niet???
Dat van Beike ruim ik alleen op, als hij in het gras poept, of ergens op een paadje, maar dat doet hij eigenlijk nooit.
Hij poept meestal in de bosjes of in het hoge gras.
In het park laat ik het meestal liggen.
Er zijn nergens prullenbakken en hij poept daar toch in de bosjes of in het hoge gras.
Ik wil het best opruimen, maar ik vind dan wel dat de gemeente de maatregelen ervoor moet nemen / neerzetten.
En de hondenbelasting afschaft.
Katten poepen zelfs in andermans tuinen en die poepen ook in het gras en daar word niks van gezegd.
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ten eerste vind ik je stelling dat als jij de poep van je hond opruimt, dat dan de hondenbelasting moet worden afgeschaft je reinste onzin 
Poep-opruimen is geen taak van de gemeente, maar van de baas. En als je wilt dat de gemeente die taak overneemt of de baasjes zijn te laks, dan gaat de belasting gewoon omhoog. Bovenop de normale kosten dus.
Ten tweede: ik vind dat je de poep van je hond eigenlijk overal moet opruimen waar de drol overlast veroorzaakt. Dus op straat, op paadjes of op het grasveld. En dus niet in bosjes/struikgewas of wat dan ook.
Zoals ik ook in het andere topic over de hondenbelasting al schreef vind ik het wel een taak van de gemeente om in ruil voor de betaalde hondenbelasting te zorgen voor voldoende eenvoudig te bereiken uitlaatplekken binnen de stad. Zowel aanlijn- als losloopgebieden.
Een veilige/omheinde losloopplek in een stad kan moeilijk realiseerbaar zijn, maar maakt het natuurlijk des te aantrekkelijker. Als zo'n plek in een buurgemeente op een goede manier wel te realiseren valt, dan vind ik dat ook acceptabel, maar ik kan me voorstellen dat de kosten daarvan dan door meer gemeentes gedragen worden.
En de gemeente mag van mij echt keihard optreden tegen mensen die de regels met voeten treden. Ik wilde dat er hier eindelijk eens opgetreden werd tegen de mensen die hun hond maar overal in de wijk hun grote boodschap laten doen, zelfs voor de voordeuren van andere mensen
Daarnaast (en dat is een beetje off-topic) vind ik dat er veel meer aandacht aan etiquette/sociaal gedrag van hondenbaasjes besteed zou moeten worden.

Poep-opruimen is geen taak van de gemeente, maar van de baas. En als je wilt dat de gemeente die taak overneemt of de baasjes zijn te laks, dan gaat de belasting gewoon omhoog. Bovenop de normale kosten dus.
Ten tweede: ik vind dat je de poep van je hond eigenlijk overal moet opruimen waar de drol overlast veroorzaakt. Dus op straat, op paadjes of op het grasveld. En dus niet in bosjes/struikgewas of wat dan ook.
Zoals ik ook in het andere topic over de hondenbelasting al schreef vind ik het wel een taak van de gemeente om in ruil voor de betaalde hondenbelasting te zorgen voor voldoende eenvoudig te bereiken uitlaatplekken binnen de stad. Zowel aanlijn- als losloopgebieden.
Een veilige/omheinde losloopplek in een stad kan moeilijk realiseerbaar zijn, maar maakt het natuurlijk des te aantrekkelijker. Als zo'n plek in een buurgemeente op een goede manier wel te realiseren valt, dan vind ik dat ook acceptabel, maar ik kan me voorstellen dat de kosten daarvan dan door meer gemeentes gedragen worden.
En de gemeente mag van mij echt keihard optreden tegen mensen die de regels met voeten treden. Ik wilde dat er hier eindelijk eens opgetreden werd tegen de mensen die hun hond maar overal in de wijk hun grote boodschap laten doen, zelfs voor de voordeuren van andere mensen

Daarnaast (en dat is een beetje off-topic) vind ik dat er veel meer aandacht aan etiquette/sociaal gedrag van hondenbaasjes besteed zou moeten worden.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Aantal honden: 2
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ja, op plekken waar mensen er last van kunnen hebben ruim ik het op.
Marouck poept het liefst bovenop pikbosjes en daar ga ik het niet zoeken, maar in het gras, op de stoep of aan de rand van bosjes is het een kleine moeite.
Ik gebruik boterhamzakjes van de Lidl, die zijn heel stevig en kosten geen drol.
Oppakken, knoop erin en als er geen vuilnisbak in de buurt is stop ik het dichtgeknoopte zakje gewoon ff in mijn jaszak.
Marouck poept het liefst bovenop pikbosjes en daar ga ik het niet zoeken, maar in het gras, op de stoep of aan de rand van bosjes is het een kleine moeite.
Ik gebruik boterhamzakjes van de Lidl, die zijn heel stevig en kosten geen drol.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Zo bedoel ik het niet.Frenk schreef:Ten eerste vind ik je stelling dat als jij de poep van je hond opruimt, dat dan de hondenbelasting moet worden afgeschaft je reinste onzin
Ik bedoel:
Waarom betalen we hondenbelasting als er helemaal geen voorzieningen voor zijn ( prullenbakken, poepzakjes, speelvelden enz).
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Mi
- Actief
Ik heb altijd poepzakjes mee omdat ik nog wel eens in andere gemeenten ben met de hond die andere regels hebben zodat ik het op kan ruimen.
Waar ik woon heb ik ze ook bij elke wandeling mee omdat dat verplicht is, maar heb tot nog toe niets op hoeven ruimen...ik loop vrijwel altijd in het hondengebied, dat houd in dat ik geen opruimplicht heb, hier houd de gemeente de veldjes schoon van onze hondenbelasting.
Ben ik op een veldje wat niet is aangewezen voor de hond, dan ruim ik het op.
Waar ik woon heb ik ze ook bij elke wandeling mee omdat dat verplicht is, maar heb tot nog toe niets op hoeven ruimen...ik loop vrijwel altijd in het hondengebied, dat houd in dat ik geen opruimplicht heb, hier houd de gemeente de veldjes schoon van onze hondenbelasting.
Ben ik op een veldje wat niet is aangewezen voor de hond, dan ruim ik het op.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Ik ruim het in de bossen en in een losloopgebied niet op of het moet midden op het pad liggen. Anders altijd wel. Irriteer me er ook aan als mensen dat niet doen. Bij mij in de straat woonde iemand die zijn hond alleen in de straat op de stoep uitlaat. Gehele stoep was hondenstront. Maar opruimen was er niet bij
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Re: Poep opruimen, ja of nee??
Katten graven hun ontlasting in en ik heb nog nooit een kat meegemaakt die op het gras poeptdoggy schreef:Katten poepen zelfs in andermans tuinen en die poepen ook in het gras en daar word niks van gezegd.

- Moos
- Zeer actief
Ik ruim het op als mensen er last van kunnen hebben (mijn interpretatie daarvan is als het op doorgaande paden ligt, of dat nou gras is of niet), en ook wel als het enorm in het zicht ligt, maar wel bijvoorbeeld bij zo'n perkje om een boom heen.
Dat vind ik dan zo aso staan dus dat ruim ik dan ook op.
Dat vind ik dan zo aso staan dus dat ruim ik dan ook op.

- Frenk
- Zeer actief
Re: Poep opruimen, ja of nee??
Ik vind dat hele "kattengezeik" ook zo'n kul-argument....Marie-Josée schreef:Katten graven hun ontlasting in en ik heb nog nooit een kat meegemaakt die op het gras poeptdoggy schreef:Katten poepen zelfs in andermans tuinen en die poepen ook in het gras en daar word niks van gezegd.
"Als mijn buurman stom doet en daar wordt niet voldoende van gezegd, dan hoef ik me ook niet meer sociaal op te stellen

Neeheee... Stelletje onvolwassen kleuters!! Schapen!!

*haalt diep adem*

- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Maddox en Cheeky poepen graag bij de bushalte of het bejaardenhuis.
Daar laat ik het niet liggen.
Voor je het weet ben je 'die ene met die twee honden die de poep niet opruimt'.
Ik heb altijd zakjes bij en ik ruim het op wanneer andere mensen er last van zouden kunnen hebben.
Wij hebben geen hondenbelasting, wel aanlijn en opruimplicht, maar hier en daar een vuilnisbak zou handig zijn. Vindt dat de gemeente mensen best mag faciliteren om rommel en poep op te ruimen.
Daar laat ik het niet liggen.
Voor je het weet ben je 'die ene met die twee honden die de poep niet opruimt'.

Ik heb altijd zakjes bij en ik ruim het op wanneer andere mensen er last van zouden kunnen hebben.
Wij hebben geen hondenbelasting, wel aanlijn en opruimplicht, maar hier en daar een vuilnisbak zou handig zijn. Vindt dat de gemeente mensen best mag faciliteren om rommel en poep op te ruimen.
-
- Zeer actief
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
in de zomer voor het eerst opgeruimd in een toeristisch dorpje, het was ontzettend druk en hij moest midden op straat, dus netjes een zakje gepakt en opgeraapt, niemand die me kende 
maar ik ruim het zeker niet op als hij het op een rustige dag doet op de stoep. dan loop ik fluitend verder hahaha.
de schaamte is groter om het op te rapen dan te laten liggen
tenzij het gebeurt zoals die ene en hoop laatste keer.

maar ik ruim het zeker niet op als hij het op een rustige dag doet op de stoep. dan loop ik fluitend verder hahaha.

-
- Zeer actief
Vindt jij het niet erg om poep onder je schoenen te krijgen dan?Chicoahua schreef:in de zomer voor het eerst opgeruimd in een toeristisch dorpje, het was ontzettend druk en hij moest midden op straat, dus netjes een zakje gepakt en opgeraapt, niemand die me kende
de schaamte is groter om het op te rapen dan te laten liggentenzij het gebeurt zoals die ene en hoop laatste keer.
Het zou mij niks kunnen schelen wat andere mensen zouden denken als ik de poep van mijn honden op de stoep netjes opruim

- Frenk
- Zeer actief
PardonChicoahua schreef:in de zomer voor het eerst opgeruimd in een toeristisch dorpje, het was ontzettend druk en hij moest midden op straat, dus netjes een zakje gepakt en opgeraapt, niemand die me kende

Want?

- Frenk
- Zeer actief
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
ik zeg gewoon heel eerlijk als het niet echt in de weg ligt dan loopt ik fluitend verder maar zou het midden in de stad of voor iemand stoep liggen tja dan wel
maar dat is gewoon mijn gevoel alsof mensen me dan zouden uitlachen, maar wat je zegt is wel waar mensen zijn eerder complimenteus dan dat ze je uitlachen maargoed die onzekerheid he
;)
maar dat is gewoon mijn gevoel alsof mensen me dan zouden uitlachen, maar wat je zegt is wel waar mensen zijn eerder complimenteus dan dat ze je uitlachen maargoed die onzekerheid he

- Frenk
- Zeer actief
Niet echt in de weg ligt? Het is smerig!Chicoahua schreef:ik zeg gewoon heel eerlijk als het niet echt in de weg ligt dan loopt ik fluitend verder maar zou het midden in de stad of voor iemand stoep liggen tja dan wel
maar dat is gewoon mijn gevoel alsof mensen me dan zouden uitlachen, maar wat je zegt is wel waar mensen zijn eerder complimenteus dan dat ze je uitlachen maargoed die onzekerheid he;)

Heeft geen moer met onzekerheid te maken. Dat is gewoon een smoesje voor je eigen onzekerheid. Mensen lachen je pas uit (of kijken op je neer!) als je doorloopt alsof je niks hebt gemerkt.

Gewoon opruimen als je hond op straat of op de stoep poept.

Niemand vraagt je om het op te eten

-
- Zeer actief
Even ter verdediging van Chicoahua - ik denk dat er meer mensen zijn die zich zouden schamen als ze in het openbaar poep opraapten.
Zelf schaam ik me weer om het te laten liggen. In de stad ruim ik het dus op. Alleen ben ik zo'n meut die vaak zakjes vergeet mee te nemen en moet ik daarvoor nog wel eens na het uitlaatrondje teruglopen.
Trouwens - dan zien mensen je zonder hond of wat dan ook recht op een drol afstappen, vanuit het niets een zakje tevoorschijn halen en het opruimen. Staat nog vreemder 
Zelf schaam ik me weer om het te laten liggen. In de stad ruim ik het dus op. Alleen ben ik zo'n meut die vaak zakjes vergeet mee te nemen en moet ik daarvoor nog wel eens na het uitlaatrondje teruglopen.

- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
- Frenk
- Zeer actief
christo schreef:Alleen ben ik zo'n meut die vaak zakjes vergeet mee te nemen en moet ik daarvoor nog wel eens na het uitlaatrondje teruglopen.
Trouwens - dan zien mensen je zonder hond of wat dan ook recht op een drol afstappen, vanuit het niets een zakje tevoorschijn halen en het opruimen. Staat nog vreemder
Ik heb het, bij gebrek aan een zakje, wel eens met een groot blad gedaan. Vinden mensen misschien ook wel vreemd. Maar in ieder geval niet zo onsmakelijk als laten liggen

- Moos
- Zeer actief
Ik ookFrenk schreef:christo schreef:Alleen ben ik zo'n meut die vaak zakjes vergeet mee te nemen en moet ik daarvoor nog wel eens na het uitlaatrondje teruglopen.
![]()
Ik heb het, bij gebrek aan een zakje, wel eens met een groot blad gedaan. Vinden mensen misschien ook wel vreemd. Maar in ieder geval niet zo onsmakelijk als laten liggen