Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Keuze rashond

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Keuze rashond

Ongelezen bericht door Asterix »

Ik ben gek op mollosers. Ik weet ook niet of we ooit van een DD af zouden stappen maar wel dat we uiteindelijk 2 honden willen hebben.
De stafford spreekt mij aan. Ik kom hier in het bos alleen erge lieverds tegen, zowel de amerikaanse als de engelse.
Zijn de engelse makkelijker naar sexe-genoten toe?

Hummer heeft een ware 4-jarige vriendin gevonden. Een amirikaanse bulldog. Als ik google op de raseigenschappen kom ik nergens iets tegen dat deze honden slecht met sexe-genoten kunnen omgaan?
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ambullen zijn over het algemeen ook niet zo vriendelijk met sexegenoten. Van de engelse staffs vind ik de teven een stuk makkelijker dan de reuen.
Ik ben veel meer een reuenmens maar van een staff zal ik altijd een teef nemen maar ook dan loop je natuurlijk veel risico.
Het voordeel vind ik dat staffs graag veel voor de baas willen doen. Kira loopt altijd los omdat ze gewoon erg goed luistert daarom nooit heeft kunnen vechten daar geen positieve ervaringen mee op heeft kunnen doen.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Je kunt er maar beter van uit gaan dat een AB eenmaal volwassen niet meer met ( vreemde ) honden om kan gaan, sexegenoot of niet. Natuurlijk gaat dit niet altijd op, mja dat is van te voren natuurlijk niet te voorspellen.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Carmen schreef:Ambullen zijn over het algemeen ook niet zo vriendelijk met sexegenoten. Van de engelse staffs vind ik de teven een stuk makkelijker dan de reuen.
Ik ben veel meer een reuenmens maar van een staff zal ik altijd een teef nemen maar ook dan loop je natuurlijk veel risico.
Het voordeel vind ik dat staffs graag veel voor de baas willen doen. Kira loopt altijd los omdat ze gewoon erg goed luistert daarom nooit heeft kunnen vechten daar geen positieve ervaringen mee op heeft kunnen doen.
Ik ken genoeg teven die veel moeilijker zijn dan de gemiddelde reu. Het is ook maar net welke lijn je zoekt. Ik zou alleen nooit een stafford halen en ervan uit gaan dat ze met elke hond buiten los kunnen.
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's

Ongelezen bericht door monica »

Nee idd. Met dit soort rassen moet je er gewoon van uit gaan dat ze niet meer met andere honden kunnen als ze volwassen zijn... kunnen ze het wel dan is het alleen maar mooi meegenomen :ok:
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

monica schreef:Nee idd. Met dit soort rassen moet je er gewoon van uit gaan dat ze niet meer met andere honden kunnen als ze volwassen zijn... kunnen ze het wel dan is het alleen maar mooi meegenomen :ok:
Duidelijk :wink: Ook toen ik nog met Q liep kwam ik best wel wat volwassen staffs tegen waarmee hij prima samen kon maar dat is dus ook voor de ambull pure mazzel.

Queen kan niet tot nauwelijks met andere honden en ik vind dat lastig dus bewust een risico opzoeken zal ik niet.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Valerie schreef:
Carmen schreef:Ambullen zijn over het algemeen ook niet zo vriendelijk met sexegenoten. Van de engelse staffs vind ik de teven een stuk makkelijker dan de reuen.
Ik ben veel meer een reuenmens maar van een staff zal ik altijd een teef nemen maar ook dan loop je natuurlijk veel risico.Het voordeel vind ik dat staffs graag veel voor de baas willen doen. Kira loopt altijd los omdat ze gewoon erg goed luistert daarom nooit heeft kunnen vechten daar geen positieve ervaringen mee op heeft kunnen doen.
Ik ken genoeg teven die veel moeilijker zijn dan de gemiddelde reu. Het is ook maar net welke lijn je zoekt. Ik zou alleen nooit een stafford halen en ervan uit gaan dat ze met elke hond buiten los kunnen.
Dat zeg ik toch ook niet, ik zeg dat je sowieso veel risico loopt dat ze niet met andere kunnen
miko
Zeer actief

Re: Keuze rashond

Ongelezen bericht door miko »

Cleo schreef:Zijn de engelse makkelijker naar sexe-genoten toe?
ik kan hier 7 am. staff. opnoemen (waarvan er 5 van 1 baasje zijn) die geen van alle in de buurt van andere reuen kunnen komen (hij moet ze zelfs separaat uitlaten) want dat gaat fout, ik ken 4 engelse staff. die dat wel kunnen (waarvan 3 aan 1 baasje toebehoren, die kunnen ook alledrie tegelijk naar buiten).
Een vriend van me heeft 2 amerikaanse bulldoggen, 2 teven, die beide nooit los kunnen omdat als ze een andere hond zien het vechten wordt.
Zijn reu die op ik meen 3 jarige leeftijd is ingeslapen kon ook absoluut niet los en dulde geen mensen in zijn huis, behalve zijn baasje (al ging dat op het eind ook niet goed meer), maar verder dus echt niemand.
van 2 andere am. bulldog reuen die ik verder alleen van een afstand ken weet ik dat ze ook niet los kunnen ivm vechten.

verder ken ik nog een duitse dog reu die geen problemen maakt en los kan met alles van groot tot klein en een beer van een engelse mastiff (teefje) die de goedheid zelve is.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”