Ik vond een leuk linkje over dit in Nederland vrij onbekende ras.
http://www.netscype.nl/index.php?news=846
Moderator: moderatorteam

Ja, Felix is 70 cm en de GDH is minimaal zo'n 10 cm kleiner begrijp ikmarian* schreef:Kan ook best zijn dat hij daar erg op lijkt;ik weet dat er hier in de stad iemand woont die er een heeft dus ik heb hem al een aantal keren in het echt mogen bewonderen.
Hij staat volgens mij wat lager op de poten dan Felix (als ik Felix goed inschat) maar qua kleur en beharing denk ik dat hij er inderdaad op lijkt.
Ja, die indruk krijg ik ook van foto's.Nanna schreef:Ik heb er ooit eentje op de show gezien en die vond ik van een zwaar type (beetje bracco-achtig lijf). Veel zwaarder dan het lichtere staande-achtige type waar Felix toe behoort.Jaap* schreef: Wat toevallig trouwens, want er zijn echt ontzettend weinig van zulke honden in Nederland volgens mij.
Ja,er zijn er bij mijn weten 1 of 2 en die zijn dus van mijn stadgenootJaap* schreef:Ja, Felix is 70 cm en de GDH is minimaal zo'n 10 cm kleiner begrijp ikmarian* schreef:Kan ook best zijn dat hij daar erg op lijkt;ik weet dat er hier in de stad iemand woont die er een heeft dus ik heb hem al een aantal keren in het echt mogen bewonderen.
Hij staat volgens mij wat lager op de poten dan Felix (als ik Felix goed inschat) maar qua kleur en beharing denk ik dat hij er inderdaad op lijkt.![]()
Wat toevallig trouwens, want er zijn echt ontzettend weinig van zulke honden in Nederland volgens mij.

Hoort daar toevallig een ietwat luid pratende man bij die ongeveer net zo hoog als breed is? (niet zo groot en dikmarian* schreef:Ja,er zijn er bij mijn weten 1 of 2 en die zijn dus van mijn stadgenoot![]()
Ik heb er hier weleens een zelf gemaakte foto van geplaatst als raadhondenras,maar ik weet niet of die nog te vinden is en of ik die zelf nog heb.
Of die meneer luid spreekt weet ik niet meer,maar erg groot is hij niet nee.Volgens mij is hij donkerharig.Jaap* schreef:Hoort daar toevallig een ietwat luid pratende man bij die ongeveer net zo hoog als breed is? (niet zo groot en dikmarian* schreef:Ja,er zijn er bij mijn weten 1 of 2 en die zijn dus van mijn stadgenoot![]()
Ik heb er hier weleens een zelf gemaakte foto van geplaatst als raadhondenras,maar ik weet niet of die nog te vinden is en of ik die zelf nog heb.)