Hanneke2 schreef:
Ik weet niet of het te maken heeft met het verschil tussen reu en teef, maar nu ik erover nadenk zijn de same-sex roedels die ik ken buiten wel meer met elkaar bezig dan de reu/teef combi's. Maar vaak is het dan een soort op elkaar letten en zorgen dat de een niet iets van de lol van de ander mist. En dat heeft wellicht te maken met dezelfde 'belangen' hebben.
Maar dat is hier eigenlijk niet zo. Ze zijn, afgezien van dus wel heel veel spelen, juist weer minder echt bezig met elkaar in de gaten houden dan Moos en Saar waren. Saar liep altijd achter Moos aan, zat vrijwel continu op zijn lip "wat doe je Moos, moet ik vast ook komen kijken he Moos??".
Vera houdt Saar vrijwel niet in de gaten, Saar (hoe verassend

) Vera wel, maar ze loopt niet als een schaduw achter Vera aan. Dat komt denk ik trouwens voor een heel groot deel omdat Vera buiten voornamelijk rent en Saar dat niet bij kan houden, anders zou ze Vera meer volgen dan ze nu doet denk ik
Saar wacht wel ook op Vera als ze achterblijft (en rent dan vaak uitdagend achter haar aan als ze aan komt gesjeest "spelen!"), Vera wacht niet op Saar. Of iig amper, ze wacht wel op mij, en Saar loopt meestal bij mij in de buurt.
Ze hebben alleen wel heel veel momenten van elkaar uitdagen. Dan trekt Saar opeens een enorm sprint en duikt voor Vera in spelbuiging, waarna ze pakkertje gaan spelen. Of Vera staat vanaf een duintop naar Saar te loeren, wacht tot Saar terugloert, dan duiken ze samen in spelbuiging en gaan rennen (liefst dan Vera nog met een klein twijgje in d'r snuit, die Saar dan zogenaamd probeert af te pakken).