Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Klopt dit?
Moderator: moderatorteam
-
truusje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
Klopt dit?
Een hond met bijlage stamboom 01 kan wel meedoen aan CAC/CACIB shows, maar kan geen kampioenschap CACIB winnen?
Dit vraag ik voor iemand anders, daar ikzelf geen ervaring heb met Bijlage stambomen.
Alvast bedankt!
Dit vraag ik voor iemand anders, daar ikzelf geen ervaring heb met Bijlage stambomen.
Alvast bedankt!
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb zelfs geen idee wat een bijlage 01 stamboom is????
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Re: Klopt dit?
Bij de RvB staat dit:truusje schreef:Een hond met bijlage stamboom 01 kan wel meedoen aan CAC/CACIB shows, maar kan geen kampioenschap CACIB winnen?
Alvast bedankt!
Het Voorlopig Register
Voor Nederlandse rassen die in opbouw zijn maar nog niet door de FCI zijn erkend kan de Raad van Beheer een Voorlopig Register openen. Hetzelfde kan gelden voor buitenlandse rassen die nog niet door de FCI zijn erkend. Aan opname in het Voorlopig Register kan een keuring vooraf gaan, waarbij getoetst wordt of de in te schrijven hond voldoet aan het rasbeeld.
Aan honden ingeschreven in het Voorlopig Register of in bijlage G-0 wordt geen titel van kampioen gegeven, zij kunnen dus geen CAC winnen.
http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/s ... 8789c636c/

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
-
truusje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
gut ik zou het op mijn duimpje moeten weten, "wij" ) jack russell mensen, hebben ook met G-0, G-1, G-2 stambomen te maken.truusje schreef:Bedankt![]()
Had ik het toch goed.
het gaat hier om een aussi.
even zoals ik geloof dat het zit:
een VR of G-0 hond mag wel meedoen aan shows, maar kan geen CAC/CACIB krijgen dus ook geen titel(s)
een G-1 hond, kan wel het CAC krijgen, geen CACIB, dus wel Ned. Kamp. worden, maar geen Internationaal Kampioen en een G-2 hond kan gewoon het CAC alswel het CACIB krijgen.
zal vast wel gecorrigeerd worden als het fout is
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Het hangt wel van het land af trouwens. Nl is weer eens Roomser dan de Paus.
Ik kan nml geen Nl kampioen worden met Koriyama (G0) maar ze is wel Pools, Peruaans en Luxemburgs kampioen en ik dacht dat ze gewoon Belgisch kamp kon worden maar lees hier dus van niet.
Volgens mij heeft Noor het goed en kun je in G1 (de pups van Kori) wel Nl kampioen worden.
En int kamp pas in G2.
Ik kan nml geen Nl kampioen worden met Koriyama (G0) maar ze is wel Pools, Peruaans en Luxemburgs kampioen en ik dacht dat ze gewoon Belgisch kamp kon worden maar lees hier dus van niet.
Volgens mij heeft Noor het goed en kun je in G1 (de pups van Kori) wel Nl kampioen worden.
En int kamp pas in G2.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Markiesjes hebben allemaal VR, kunnen alleen in Nederland meedoen aan shows (Markiesjes zijn niet in andere landen goedgekeurd. Je kan dus Nederlandse shows meedoen, maar geen CAC(IB)'s winnen, enige titel die je kan krijgen is clubmatch winnaar en (jeugd)Winner/Winster

You'll be in my heart... Always...
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
het is sowieso belachelijk hoor, ik ken honden die in het G-0 staan, waar meer van bekend is ( qua lijn dus) dan honden die in het NHSB staan, een import hond ( ik heb het nu over de jack dus he) komt automatisch in het NHSB ( of nou ja, uit bv Australiësirene schreef:Het hangt wel van het land af trouwens. Nl is weer eens Roomser dan de Paus.
En int kamp pas in G2.
en grappig is ook, dat er honden in het VR of G-0 staan, die dezelfde vader hebben als sommige NHSB honden, alleen omdat die laatste import zijn ( omdat PA een tijd in Australië heeft gewoond)
ach ja, die nummertjes....
- vania
- Zeer actief
hangt er van af of het ras hier erkend is, of in een proefperiode zitsirene schreef:Het hangt wel van het land af trouwens. Nl is weer eens Roomser dan de Paus.
En int kamp pas in G2.
bij de dogo canario, kan ik overal in Europa Kampioen worden, buiten hier in Belgie, dat kan pas na 2011
ik kan met mijn reu en teef wel nederlands kampioen worden, aluwel ze hier in Belgie dus niet erkend zijn
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar je krijgt ze ook altijd wel hoor op de shows. Kori krijgt in Nl ook gewoon haar CAC kaarten en ze krijgt ook gewoon de CACIB kaarten. Maar de officiele zwart/witte via de FCI krijgt ze niet.Inge O schreef:ik heb (hier in belgië) ooit nog met spook de cacib gehaald en zijn was ook een 'bijvoegsel-hond'.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet iemand eigenlijk hoe dat zit met het aankeuren in Belgie ? Zit er ene limiet aan het aantal keren dat je met een hond zonder stamboom naar de show mag ? Ik kon de reglementen daarover nergens vinden.
Je moet twee keer een g halen (wat ik al ultra laag vind) maar mag je de hond dan 10 keer in gaan schrijven voor aleer het gelukt is ?
Je moet twee keer een g halen (wat ik al ultra laag vind) maar mag je de hond dan 10 keer in gaan schrijven voor aleer het gelukt is ?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik dacht een "g" maar weet het niet 100% zeker. Op zich vind ik het goed dat er "nieuw bloed" ingebracht kan worden op die manier maar wat ik bij de Peruanen zie wordt ik allerminst vrolijk van. Eerder wanhopigInge O schreef:nee, weet ik ook niet, ik heb iig nooit van een limiet gehoord/gelezen.sirene schreef:Weet iemand eigenlijk hoe dat zit met het aankeuren in Belgie ? Zit er ene limiet aan het aantal keren dat je met een hond zonder stamboom naar de show mag ? Ik kon de reglementen daarover nergens vinden.
weet je dat zeker, van die 'g' ? ik dacht echt dat het 'zg' was?
- vania
- Zeer actief
volgens mij maakt het aantal keren dat je gaat niet veel uitsirene schreef:Weet iemand eigenlijk hoe dat zit met het aankeuren in Belgie ? Zit er ene limiet aan het aantal keren dat je met een hond zonder stamboom naar de show mag ? Ik kon de reglementen daarover nergens vinden.
maar je moet minstens 2 keer zeer goed hebben
maar buitenlanders kunnen daar niet aan mee doen,
de hond moet hier in Belgie ingeschreven zijn
http://www.srsh.be/documents/doc_nl/RIS ... 080701.pdf