Bron: nieuwsbank.nl
Ruby staat symbool voor alle 64 pitbulls die nu nog vanwege de oude RAD opgesloten zitten en die minister Verburg vanuit hun maandenlange eenzame en traumatiserende huisvesting wil laten testen op leven en dood door middel van een nog niet gevalideerd risico-assessment. Deze honden waarvan een groot deel nooit iets misdaan heeft, dreigen afgerekend te worden op de trauma's die zij notabene hebben opgelopen door de isolatie van de lange inbeslagname wegens een inmiddels als fout erkende regeling. De drie dierenorganisaties die het voor deze honden opnemen, Comité Dierennoodhulp, de Sophia-Vereeniging tot Bescherming van Dieren en de Stichting Rechten voor al wat leeft, vinden dat deze honden net als Boran en Ruby eerst de mogelijkheid moeten krijgen om te herstellen van hun door de inbeslagname opgelopen trauma voor er een test wordt afgenomen.
Bron: Newsonthenet.nl
Nou kwam ik het artikel tegen in de metro, en daar stond in dat ze wel een jongetje had geprobeerd te bijten maar dat de moeder van het jochie op tijd insprong op de situatie.
Nou weet ik niet wat er waar van is, maar ik vind het een hele voor uitgang!
Waarvan in mij ogen de baas van boran voor gezorgd heeft, wat hij was volgens mij de eerste die het traject zo heeft belopen.
Nou maar hopen dat die arme schat straks gewoon weer nou huis mag!