Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pittbull ruby naar martin gaus

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

domenique
Actief
Mijn ras(sen): Jack hussel, AB en nog een mengelmoes

Pittbull ruby naar martin gaus

Ongelezen bericht door domenique »

AMSTERDAM, 20090106 -- De zeven jaar oude pitbull Ruby die zonder gebeten te hebben al een jaar lang geïsoleerd opgesloten zit vanwege de oude Regeling Agressieve Dieren (RAD, die honden als Ruby enkel al op uiterlijke kenmerken ter dood veroordeelde) en die niet benaderbaar was doordat zij niet tegen de isolatie van de inbeslagname kon, mag volgende week van de landsadvocaat eerst drie weken tot rust komen bij de familie Gaus alvorens zij aan een risico-assessment wordt onderworpen.

Bron: nieuwsbank.nl

Ruby staat symbool voor alle 64 pitbulls die nu nog vanwege de oude RAD opgesloten zitten en die minister Verburg vanuit hun maandenlange eenzame en traumatiserende huisvesting wil laten testen op leven en dood door middel van een nog niet gevalideerd risico-assessment. Deze honden waarvan een groot deel nooit iets misdaan heeft, dreigen afgerekend te worden op de trauma's die zij notabene hebben opgelopen door de isolatie van de lange inbeslagname wegens een inmiddels als fout erkende regeling. De drie dierenorganisaties die het voor deze honden opnemen, Comité Dierennoodhulp, de Sophia-Vereeniging tot Bescherming van Dieren en de Stichting Rechten voor al wat leeft, vinden dat deze honden net als Boran en Ruby eerst de mogelijkheid moeten krijgen om te herstellen van hun door de inbeslagname opgelopen trauma voor er een test wordt afgenomen.

Bron: Newsonthenet.nl

:cheer: :cheer:
Nou kwam ik het artikel tegen in de metro, en daar stond in dat ze wel een jongetje had geprobeerd te bijten maar dat de moeder van het jochie op tijd insprong op de situatie.
Nou weet ik niet wat er waar van is, maar ik vind het een hele voor uitgang!
Waarvan in mij ogen de baas van boran voor gezorgd heeft, wat hij was volgens mij de eerste die het traject zo heeft belopen.

Nou maar hopen dat die arme schat straks gewoon weer nou huis mag!
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ben benieuwd hoe dit gaat. Moet eerlijk zeggen dat ik Boran geen schatje vond ook niet na de test maar als je op zo'n hond let voortaan kan het prima goed gaan. Verplichte muilkorf vond ik zelf niet echt onnodig maar dat zou ik sowieso aanraden bij al deze honden gezien ze dan in ieder geval niks meer verkeerd KUNNEN doen en dus per definitie veilig zijn.

Ik hoop dat ze deze hond ook door die test krijgen uiteindelijk. Ik heb hem niet gezien itt Boran dus hoe die hond is kan ik niet zeggen. :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Verplichte muilkorf vond ik zelf niet echt onnodig maar dat zou ik sowieso aanraden bij al deze honden gezien ze dan in ieder geval niks meer verkeerd KUNNEN doen en dus per definitie veilig zijn.
dat is net zoiets als bij iemand de mond bij voorbaat dichtplakken zodat hij/zij niets meer verkeerd kan zeggen.

Ik hoop dat als de test over is dat ze of gewoon naar huis mag, of heel snel die spuit krijgt, en verder af, einde aan de nacht merrie mag ik hopen :roll:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Geweldig nieuws. :cheer: :cheer: :cheer:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
domenique
Actief
Mijn ras(sen): Jack hussel, AB en nog een mengelmoes

Ongelezen bericht door domenique »

Ja der moet dan natuurlijk wel een verantwoordelijke baas aan de andere kant van de lijn staan.
Ken allebei de honden niet persoonlijk. Dus daar durf ik geen uitspraken over te doen.
Muilkorf verbod, ja en nee, als jij als baas zijnde der voor zorgt dat er geen situatie onstaat waarbij de hond iets kan doen, dan hoeft een muilkorf van mij niet. Maarja, een ongelukje zit in een heel klein hoekje.
Maar een muilkorf lijkt mij voor heel veel honden (ook kijkende naar mijn vroegere hond) zeker de eerste tijd een grote stress periode.
en om nou een hond die net thuis komt, van een ellende lange periode, gelijk een muilkorf om te doen, ik weet het niet.
Maar voor nu hoop ik dat ruby over een tijdje gewoon naar huis mag, en dat de rest die daar nog zit, of heeeeel snel een spuitje krijgen, want van de meeste hebben een baasje die ze niet meer terug wil, of honden die bij een inbeslagname waren, waar dus ook geen baasje van is.
Of heel snel de test doen!
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Als iedere hond die een waarschuwende snap uitdeelt ervan beschuldigd kan worden dat-die-gebeten-zou-hebben-als-ik-mijn-kind-niet-teruggetrokken-had en dan meteen behandelt mag worden alsof het een valse hond is :roll: waar gaan we dan heen?

Honden slaan met hun hoektanden - dat is wat ik met een waarschuwende snap bedoel. Een klap met de hoektand - geen beet. En nee, mijn honden doen dat niet. Maar andere honden wel, en die hoeven om de dooie dood geen muilkorf om als preventie.

Zolang de hond aan de lijn zit, heeft ook zo'n moeder nog een beetje (boel) verantwoordelijkheid. Wat deed dat kind binnen bereik van die hond?

Maar goed - belangrijker met de kwestie van Ruby is dat men een precedent wil scheppen. Boran werd op basis van bestaande wetgeving opgepakt, dat wil zeggen dat elk van onze honden ook zonder nieuwe RAD het risico lopen om bij een incident in beslag genomen te worden. Nu wil men bereiken dat in dat geval het baasje de rechter mag verzoeken om een rustperiode. Liefst natuurlijk bij baasje thuis. Zo heeft iedere hond een eerlijke en rechtvaardige kans om door de gedragstest heen te komen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Een jaar lang in isolatie en niet meer benaderbaar..............................

Ik hoop dat het lukt bij Gaus :ok:
Zoiets kost wel meer dan een paar weken om enigszins over herstel te kunnen spreken :(
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
S@ndr@
Zeer actief

ja daar gaat wel een half jaartje overheen, maar er komt in ieder geval een eind aan de situatie, hoe dan ook :roll:
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Fijn dat de lijn nu doorgezet wordt en hopelijk gaat dit met alle honden in die laserasiels gebeuren: lekker de kans krijgen om weer op adem te komen en dan testen. :ok:

En wat ik gewoon niet begrepen heb, niet begrijp en nooit zal begrijpen is hoe het zo ver heeft kunnen komen dat die honden zo behandeld zijn. Dat er niemand bij zichzelf denkt die daar werkt: nee, dat kan niet zo, dat is mishandeling. Ik ga er wat van zeggen of wat aan doen. Misschien is dat wel gebeurd, maar dan nog zijn er dus mensen geweest die de honden wel in die situatie hebben willen brengen. Zo'n laser asiel werd toch ook beheerd? Wat voor onding ben je dan als je erbij stond en er naar keek, zonder dat je hart in je schoenen zakte en het schaamrood je op de kaken stond?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Fin
Zeer actief

Ach, zolang er op een gemakkelijke wijze geld aan te verdienen valt...
S@ndr@
Zeer actief

Tja f je het nu kunt aanzien of niet, ik denk dat je machteloos staat in zo`n situatie :19:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Roelfien schreef:Fijn dat de lijn nu doorgezet wordt en hopelijk gaat dit met alle honden in die laserasiels gebeuren: lekker de kans krijgen om weer op adem te komen en dan testen. :ok:

En wat ik gewoon niet begrepen heb, niet begrijp en nooit zal begrijpen is hoe het zo ver heeft kunnen komen dat die honden zo behandeld zijn. Dat er niemand bij zichzelf denkt die daar werkt: nee, dat kan niet zo, dat is mishandeling. Ik ga er wat van zeggen of wat aan doen. Misschien is dat wel gebeurd, maar dan nog zijn er dus mensen geweest die de honden wel in die situatie hebben willen brengen. Zo'n laser asiel werd toch ook beheerd? Wat voor onding ben je dan als je erbij stond en er naar keek, zonder dat je hart in je schoenen zakte en het schaamrood je op de kaken stond?
Ik denk dat je die honden niet mag laten lopen. Ik weet het ook niet maar dat moet haast wel. Ze worden immers verzorgd en er werken daar geen kampbeulen oid. :wink:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik heb toch het idee dat er mensen werken voor wie het inderdaad een gewone baan is, maar die niets met honden hebben. Alsof je naar je magazijn in bouwmaterialen gaat, alleen maakt dit herrie. Anders kan je het werk niet doen. Hetzelfde slag wat naveltjes van kuikentjes aan de lopende band staat af te branden. Natuurlijk zullen er ook honden tussen zitten die echt zwaar fout zijn, die gewoon nooit meer te vertrouwen zijn.
Maar anders zouden in elk normaal asiel de honden toch ook niet meer benaderbaar zijn, na verloop van tijd? En dat is ook niet zo. Daar lopen de verzorgers regelmatig in en uit de hokken, zorgen toch dat de honden wat menselijke aandacht krijgen, ookal is het maar voor even.
Dus dan moet je niet zoveel voelen voor de dieren, wil je er op die manier mee om kunnen gaan dat de honden door de spanning niet meer benaderbaar worden.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

christo schreef:Ach, zolang er op een gemakkelijke wijze geld aan te verdienen valt...
Dat geldt (helaas) niet alleen voor Gaus. Er zijn genoeg pseudo-"hondentolken" die wanhopige hondenbezitters geld uit de zak kloppen met loze beloftes. De realiteit is dan vaak: "Therapeutisch" rondjes lopen met de hond in een manege op de zondagochtend. resultaat: nul :jank:
Chione
Zeer actief

MARC_S schreef:
Roelfien schreef:Fijn dat de lijn nu doorgezet wordt en hopelijk gaat dit met alle honden in die laserasiels gebeuren: lekker de kans krijgen om weer op adem te komen en dan testen. :ok:

Ik denk dat je die honden niet mag laten lopen. Ik weet het ook niet maar dat moet haast wel. Ze worden immers verzorgd en er werken daar geen kampbeulen oid. :wink:
Kampbeulen zou wel erg grof zijn. Duidelijk is wel dat lang niet iedere 'honden'liefhebber ook Pitbull(achtige) lief heeft. Integendeel zelfs is regelmatig gebleken.

~
Afbeelding
~
Fin
Zeer actief

Burnie schreef:
christo schreef:Ach, zolang er op een gemakkelijke wijze geld aan te verdienen valt...
Dat geldt (helaas) niet alleen voor Gaus. Er zijn genoeg pseudo-"hondentolken" die wanhopige hondenbezitters geld uit de zak kloppen met loze beloftes. De realiteit is dan vaak: "Therapeutisch" rondjes lopen met de hond in een manege op de zondagochtend. resultaat: nul :jank:
Ik had het niet over Gaus. De laserasiels zijn commerciële bedrijven die door de overheid worden ingehuurd. In één geval betrof het een al bestaand dierenpension :wink:
Fin
Zeer actief

Nooit gehad dat een peuter ineens een spurt trok? :wink:

Ik reageer op dat verhaal van die moeder dat Ruby een poging zou hebben gedaan om te bijten, en dat alleen het wegtrekken van het kind dit kon verkomen. Kom nou. Honden zijn zo bliksemsnel dat als Ruby had willen bijten, dit echt wel gebeurd was hoor.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
christo schreef: Zolang de hond aan de lijn zit, heeft ook zo'n moeder nog een beetje (boel) verantwoordelijkheid. Wat deed dat kind binnen bereik van die hond?
Wat deed die hond binnen het bereik van dat kind? :mrgreen:
:mrgreen:
Leuke omdraaiïng van de vraag.
Eerlijk gezegd zou ik uit ervaring de vraag eerder stellen zoals Christo dat doet dan zoals jij het formuleert Nanna :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mickey
Zeer actief

Ongelezen bericht door mickey »

8 februari 2009
www.at5.nl

Hond Ruby weer terug bij baasje Ernst

Precies een jaar geleden werd hond Ruby in beslag genomen, nadat zij tegen een kind was opgesprongen.

Hond Ruby en haar baas Ernst zijn na een jaar weer herenigd.
Tot hun grote verdriet werden hond Ruby en haar baasje Ernst van elkaar gescheiden, nadat Ruby tegen een meisje was opgesprongen.

Het teefje werd in beslag genomen en zou worden afgemaakt, maar het parlement besloot dat de hond alleen mocht worden afgemaakt als uit een gedragstest zou blijken dat het dier een agressieprobleem heeft.

Het ontwikkelen van de test duurde bijna een jaar. In die tussentijd verbleef hond Ruby bij hondenexpert Martin Gaus.

Nadat het teefje de testen goed had doorstaan, mocht ze afgelopen donderdag dan eindelijk weer naar huis.

:cheer:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

fijn... blij voor baas en hond
maar jammer van het verloren jaar...
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

blondie schreef:fijn... blij voor baas en hond
Het had nog veel erger kunnen zijn dan een verloren jaar, Ruby had ook bij al die voorgoed verloren RAD honden kunnen horen.
Ik ben blij dat het voor haar in elk geval goed afgelopen is.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Chione
Zeer actief

renee-uk schreef:
blondie schreef:fijn... blij voor baas en hond
Het had nog veel erger kunnen zijn dan een verloren jaar, Ruby had ook bij al die voorgoed verloren RAD honden kunnen horen.
Ik ben blij dat het voor haar in elk geval goed afgelopen is.
Klopt.

Wanneer je de honden die bekijkt, welke in beslag genomen tijdens de RAD wet en die nu herplaatst mogen worden, daar die wet is weggevallen, lijken de meeste niet eens op Pitbulls, naast het feit dat ze niets misdaan hadden. Wat een ongelooflijk trieste, belachelijke, absurde, moorddadige wet was het ook. Tienduizenden honden vermoord, uit angst en vooroordelen en wat leverde het op? Helemaal niets, 0.0.

http://arfe.nl/index.php?option=com_con ... &Itemid=47

~
Afbeelding
~
mickey
Zeer actief

Hond Ruby weer in dodencel

De 7 jaar oude American Staffordshire terriër Ruby is weer in beslag genomen. Afgelopen maart keerde de hond terug naar haar baasje, na een jaar van isolatie. Nog geen maand later werd zij weer weggehaald, als gevolg van twee bijtincidenten.

Ook de andere hond van de eigenaar, Spanky, is bij haar baasje weggehaald. Beide honden zitten op dit moment in een opslag met een euthanasieadvies.

Wanneer de honden de dodelijke injectie krijgen, is nog niet duidelijk.

http://www.at5.nl
http://www.dierennieuws.nl/nw/art/200905/nw76123.htm
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:Niet te geloven. krijg je je hond terug en dan dénk je toch dat zo'n baas er doodvoorzichtig mee zal zijn, maar nee hoor, bèn je gek, gewoon weer twee bijtincidenten... :19: :denken:
dat was inderdaad ook mijn eerste gedachte, hoe is het in hemelsnaam mogelijk :denken:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Voordat Ruby de eerste keer werd afgepakt had ze helemaal geen bijtincidenten op haar naam staan.

Kan me voorstellen dat zo'n gedragsverandering na een jaar eenzame opsluiting de baasjes enigszins heeft overvallen.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Wat sta je weer lekker vlot klaar met je oordeel.

Doe jij dat vaker, je mening en oordeel baseren op nieuwsberichtjes, of probeer je over het algemeen toch wel aan wat bredere beeldvorming te doen?
renee-uk
Zeer actief

Wil de hond schreef:Voordat Ruby de eerste keer werd afgepakt had ze helemaal geen bijtincidenten op haar naam staan.

Kan me voorstellen dat zo'n gedragsverandering na een jaar eenzame opsluiting de baasjes enigszins heeft overvallen.
Daar kan ik me nog iets bij voorstellen als het gaat om één keer, maar 2 bijtincidenten?????
Jeetje als je toch weet wat je hond allemaal heeft moeten doorstaan en je hebt haar eindelijk terug dan pas je toch driedubbel goed op dat er niks meer mis kan gaan?
Ik snap dat echt niet hoor.
Afbeelding

mickey
Zeer actief

Als je dan dit stukje leest, dat het doodvriendelijke honden zijn en dat de eigenaar zich gewoon niet aan zijn afspraak heeft gehouden om de honden apart uit te laten met hoofd en snoetenband ... ik snap het niet dat die honden niet allang herplaatst zijn. Nu zal het wel te laat zijn.
renee-uk
Zeer actief

arme arme Ruby
wat een gesol met dat hondje :jank:
Afbeelding

Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Ik vind dat eigenlijk wel raar. Het beestje word op duizend manieren getest en bekeken, maar of de eiegnaar uberhaupt wel geschikt is om die honden te houden (blijkbaar niet dus) word niet in achting genomen??
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”