Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kruising (heel) groot ras met (heel) klein ras mogelijk?
Moderator: moderatorteam
-
Spokin
- Vaste gebruiker
Kruising (heel) groot ras met (heel) klein ras mogelijk?
Is het mogelijk om een heel groot ras (pakweg een deense dog) met een piepklein ras (dwergpoedel of zo) te kruisen door bijvoorbeeld artificiële inseminatie? Wat gebeurt er dan?
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat er precies gebeurt, weet ik niet. Maar ik heb wel van vrienden gehoord van kleine reutjes (jack russel) die grote teven (sint bernard) dekten. Teef ging er dan gewoon bij liggen 
Ben eigenlijk vergeten te vragen hoe de pups eruit zagen, want het lijkt me vrij interessant.
Ben eigenlijk vergeten te vragen hoe de pups eruit zagen, want het lijkt me vrij interessant.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
-
Muk
Re: Kruising (heel) groot ras met (heel) klein ras mogelijk?
Hier zijn al topics over geopend op dit forum. Maar waarom zou je dit willen?Spokin schreef:Is het mogelijk om een heel groot ras (pakweg een deense dog) met een piepklein ras (dwergpoedel of zo) te kruisen door bijvoorbeeld artificiële inseminatie? Wat gebeurt er dan?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hoi,
Ik ben TS niet
maar ik kan me de vraag voorstellen; ik heb ook wel van die "what if" buien.
Op zich lijkt me dat het een minder groot probleem is bij de bevalling als de teef de grootste van de twee is , maar ik kan me niet voorstellen hoe een tekkel een Deense Dog zou dekken . Met ki zou het kunnen... maar ik denk eigenlijk dat de verschillen zo groot zijn dat de pups niet levensvatbaar zijn. Dat is echter slechts een idee, absoluut niet gestaafd op enig onderzoek.
Ik zou echter niet weten waarom ik een (voorbeeld) tekketeef zou willen insemineren met zaad van een DD ... komen volgens mij gekke hondjes van, totaal uit verhouding.
Mocht iemand dergelijke kruisingen kennen ben ik overigens WEL heel benieuwd naar hoe die eruit zien! Gewoon puur nieuwsgierig; ik ben helemaal niets van plan in die richting.
Suzanne
Ik ben TS niet
Op zich lijkt me dat het een minder groot probleem is bij de bevalling als de teef de grootste van de twee is , maar ik kan me niet voorstellen hoe een tekkel een Deense Dog zou dekken . Met ki zou het kunnen... maar ik denk eigenlijk dat de verschillen zo groot zijn dat de pups niet levensvatbaar zijn. Dat is echter slechts een idee, absoluut niet gestaafd op enig onderzoek.
Ik zou echter niet weten waarom ik een (voorbeeld) tekketeef zou willen insemineren met zaad van een DD ... komen volgens mij gekke hondjes van, totaal uit verhouding.
Mocht iemand dergelijke kruisingen kennen ben ik overigens WEL heel benieuwd naar hoe die eruit zien! Gewoon puur nieuwsgierig; ik ben helemaal niets van plan in die richting.
Suzanne
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Youp
- Zeer actief
-
Dartel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Mijn schapendoes teefje ging gewoon plat op haar buik liggen zodat haar speelmaatje er goed bij kon. Dit speelmaatje was een gecastreerde Jack Russel. Ik heb wel eens een oepskruisingsproduct gezien van een teckel met een golden retriever teef. Tsja, een laagbenige Golden.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik kende een kruising teckel x Newfoundlader. Geweldig beest! Was gewoon een laagbenige Newfoundlander om te zien.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
idd pups passen zich aan, aan de baarmoeder dus, wel kan het in sommige gevallen later wat problemen opleveren, dus ( te) grote pups voor moeders om te zogen, maar goed, dat ligt ook aan de grote enz van een nest.Youp schreef:Een man van 2,10 kan toch ook gewoon een kind verwekken bij een vrouw van 1,50? Volgens mij passen de pups/kinderen zich wel aan aan de grootte van de baarmoeder. Betekent overigens niet dat je dit moet willen. (bij honden dan)
maar bewust willen moet je zoiets idd niet
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik heb kennissen waarvan de man heel erg groot is en de vrouw een klein mager dingetje, en dat werd dus wel complicaties bij de zwangerschap en een keizersnee. En mijn schoonzus is iets van 1m65 terwijl we in de familie redelijk flinke baby's (7,5 - 8 pond) werpen, en die heeft bij alle drie hun kinders een keizersnee gehad.Youp schreef:Een man van 2,10 kan toch ook gewoon een kind verwekken bij een vrouw van 1,50? Volgens mij passen de pups/kinderen zich wel aan aan de grootte van de baarmoeder. Betekent overigens niet dat je dit moet willen. (bij honden dan)
Bij honden krijg je bij een heel groot/heel klein dekking waarbij de teef klein is, lijkt mij, een forse kans op een dooie teef en/of dooie pups. Andersom is geen probleem uiteraard.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Spokin
- Vaste gebruiker
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Ik ken idd een kruising Rottweiler x Teckel en net als bij de eerder genoemde Teckel x Golden, resulteerde het in dit geval in een grote, zwaargebouwde hond, laagbenig (dominant?), black and tan ruwhaar en een iets gestrekte schedel. Geen idee hoe de rest van het nest eruit zag.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Youp
- Zeer actief
Vriendin van mij heeft dit op het moment ook. Zij is 1.55, hij 1.95. De 1e paste ook niet door haar bekken en is ook met een ks gehaald. Toch was dit geen groot kind. Gewoon gemiddeld. Nu bij de 2e is haar buik gewoon vol met 28 weken. Het is even aankijken hoe het zich ontwikkeld verder. Toch denk ik niet dat dit alleen te maken heeft met het feit dat zij klein is en hij groot. Ik ben 1.70 en mijn dochter was kleiner als de hare en paste ook niet door mijn bekken. Dit had meer met de vorm van mijn bekken en de ligging van mijn dochter te maken.Hanneke2 schreef:Ik heb kennissen waarvan de man heel erg groot is en de vrouw een klein mager dingetje, en dat werd dus wel complicaties bij de zwangerschap en een keizersnee. En mijn schoonzus is iets van 1m65 terwijl we in de familie redelijk flinke baby's (7,5 - 8 pond) werpen, en die heeft bij alle drie hun kinders een keizersnee gehad.Youp schreef:Een man van 2,10 kan toch ook gewoon een kind verwekken bij een vrouw van 1,50? Volgens mij passen de pups/kinderen zich wel aan aan de grootte van de baarmoeder. Betekent overigens niet dat je dit moet willen. (bij honden dan)
![]()
Bij honden krijg je bij een heel groot/heel klein dekking waarbij de teef klein is, lijkt mij, een forse kans op een dooie teef en/of dooie pups. Andersom is geen probleem uiteraard.
Gezond lijkt het me ook niet iig om een JR door bv een golden te laten bevruchten. Het risico lijkt mij ook groot maar wat ik gehoord heb schijnt dat dus meestal wel mee te vallen.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
-
Drijver
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gremlins
- Aantal honden: 5
- Marjoleine
- Zeer actief