Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bullmastiffstandaard herzien

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

ikekim
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): bullmastiff!
Contacteer:

bullmastiffstandaard herzien

Ongelezen bericht door ikekim »

hier is al n topic over hd bij de bullmastiff. en over de groote, dikte, neusbrug etc.

zag vandag n bericht dat ze de standaard in engeland willen herschrijven! wat vinden jullie ervan? ik ben het er eerlijk gezegd denk ik wel mee eens!

Bullmastiff

Head and Skull, Skull large and square, viewed from every angle, fair wrinkle when interested, but not when in repose. [Delete ‘Circumference of skull may equal height of dog measured at top of shoulder’] Skull broad and deep with well filled cheeks. Pronounced stop. Muzzle short; distance from tip of nose to stop approximately one-third of length from tip of nose to centre of occiput, broad under eyes and sustaining nearly same width to end of nose; blunt and cut off square, forming right angle with upper line of face, and at same time proportionate with skull. Under-jaw broad to end. Nose broad with widely spreading nostrils; flat, neither pointed nor turned up in profile. Flews not pendulous, never hanging below level of lower jaw.

de link : http://www.thekennelclub.org.uk/item/2236
Laatst gewijzigd door ikekim op 15 jan 2009 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ach ja, dat kunnen ze wel doen maar of het iets uitmaakt? dat zie je wel aan hoe de bm hier in nl is ;).
Afbeelding
ikekim
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hutsje schreef:ach ja, dat kunnen ze wel doen maar of het iets uitmaakt? dat zie je wel aan hoe de bm hier in nl is ;).
je weet t nooit van te voren..misschien worden de mensen er wel bewuster op..en ik hoop vooral dat de keurmeester dan ook op 1 goede lijn gaan zitten.
en niet alle bm in nl zijn in mijn ogen slecht..
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

waarom zullen bewuster worden? ze worden zo zwaar en groot gefokt omdat ze dat mooi vinden ;). de meeste hier voldoen nu ook niet aan de rasstandaard, ik zie geen reden dat dat gaat veranderen als de rasstandaard gewijzigd gaat worden. want wat de mensen mooi vinden verandert daar niet door.
Afbeelding
ikekim
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hutsje schreef:waarom zullen bewuster worden? ze worden zo zwaar en groot gefokt omdat ze dat mooi vinden ;). de meeste hier voldoen nu ook niet aan de rasstandaard, ik zie geen reden dat dat gaat veranderen als de rasstandaard gewijzigd gaat worden. want wat de mensen mooi vinden verandert daar niet door.
maar ik wil 1 ding kwijt..je kunt niet iedereen hier in nl niet iedereen over een kam scheren..er zitten ook echt wel goede bij hoor in mijn ogen dan he. en ik zie ook echt wel dat de trend groot dik en kort is..maar daar draag ik niks aan bij in mijn ogen. want ik vind dat je ook echt naar de standaard moet kijken. het nu meer een modebeeld ofzo..wie weet ooit in de toekomst.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

ikekim schreef:
Hutsje schreef:waarom zullen bewuster worden? ze worden zo zwaar en groot gefokt omdat ze dat mooi vinden ;). de meeste hier voldoen nu ook niet aan de rasstandaard, ik zie geen reden dat dat gaat veranderen als de rasstandaard gewijzigd gaat worden. want wat de mensen mooi vinden verandert daar niet door.
maar ik wil 1 ding kwijt..je kunt niet iedereen hier in nl niet iedereen over een kam scheren..er zitten ook echt wel goede bij hoor in mijn ogen dan he. en ik zie ook echt wel dat de trend groot dik en kort is..maar daar draag ik niks aan bij in mijn ogen. want ik vind dat je ook echt naar de standaard moet kijken. het nu meer een modebeeld ofzo..wie weet ooit in de toekomst.
nee, daar heb je gelijk in, maar ik heb het over het algemene beeld, en het algemene beeld in nl is dat ze te zwaar en te grof zijn. zie alleen maar de hond die tophond is geworden (voorkeur van km dus, maar ook van de fokker) en kijk voor de gein nog maar eens naar de dekreuenlijst. die lijst moet de creme de la creme zijn en daar is het algemene beeld dus van dat ze NIET aan de rasstandaard voldoen. en ik kan wel elke keer zeggen uitzonderingen daargelaten maar dat spreekt voor zich. en trend, ik weet niet wat jij onder trend verstaat maar ik versta trend onder iets kortdurigs. dat is dus niet het geval ;). en nu hebben we het alleen nog maar over het uiterlijk, breek me de bek niet open over het karakter en de gezondheid.
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Voor mij geldt weer hetzelfde als voor wat ik bij de Eng. bulldog schreef; eerst zien dan geloven :wink:
ikekim
Vaste gebruiker
Contacteer:

tuurlijk dat is met alles eerst zien dan geloven! :wink:
maar vond het wel leuk om even ter info hier te plaatsen, dus ze er in andere landen toch mee bezig zijn, en er blijkbaar daar toch een aantal mensen zijn die t inzien. :wink:
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

ikekim schreef:tuurlijk dat is met alles eerst zien dan geloven! :wink:
maar vond het wel leuk om even ter info hier te plaatsen, dus ze er in andere landen toch mee bezig zijn, en er blijkbaar daar toch een aantal mensen zijn die t inzien. :wink:
De rasstandaard kan alleen maar in het land van oorsprong gewijzigd worden :wink: Maar wel goed dat ze eens iets inzien ja, dat wel :ok:
ikekim
Vaste gebruiker
Contacteer:

bulletjebe schreef:
ikekim schreef:tuurlijk dat is met alles eerst zien dan geloven! :wink:
De rasstandaard kan alleen maar in het land van oorsprong gewijzigd worden :wink: Maar wel goed dat ze eens iets inzien ja, dat wel :ok:
dat probeer ik ook te zeggen. er is blijkbaar toch ergens iemand, die t gaat inzien :wink:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

ik vind met de huidige niet veel mis hoor, het punt is en blijft dat men zich er niet aan houdt ;).
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:ik vind met de huidige niet veel mis hoor, het punt is en blijft dat men zich er niet aan houdt ;).
Ze laten het vrijwel staan, behalve hetgeen wat tussen vierkante haakjes staat: de afmeting van de kop.
De rest was altijd al zo idd. :19:
Hutsje
Zeer actief

hihi, ik dacht al dat het aan mij lag :mrgreen:
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer: