Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Herdershond aan komen lopen (Oirschot)
Moderator: moderatorteam
- Chica
- Actief
Herdershond aan komen lopen (Oirschot)
Dit is net geplaatst op een ander forum en dacht dat het misschien nut heeft als jullie het hier ook weten zodat het arme dier zo snel mogelijk weer bij zijn baasje thuis voor de kachel kan liggen.
Toen ik daarnet de stal af ging sluiten was één van mijn honden erg druk. Ik ben binnen een zaklamp gaan halen en zag een grijze herdershond op het erf lopen. Hij is grijs gestroomd en lijkt al oud omdat hij rond zijn ogen en mond al erg wit begint te worden. Verder was hij vrij mager en stram en hij lijkt staar te hebben. Hij is wel vriendelijk.
Ik heb erg getwijfeld of ik hem rond zou laten lopen, maar heb uiteindelijk besloten om hem met een dekentje en wat water in een lege paardenbox te doen en morgen amivedi te bellen. Vooral omdat wij bij een drukke weg in de buurt wonen en hij niet goed leek te zien.
Mocht iemand van jullie weten dat er een grijs gestroomde herdershond reu vermist wordt dan hoor ik dat natuurlijk graag. Eventueel zou ik een foto van hem kunnen maken.
Ik weet overigens nog niet of hij gechipt is. Hij had wel een slipketting om, maar geen adreskokertje eraan.
Ik hoop dat ik er goed aan gedaan heb om hem op te sluiten. Misschien is er nu iemand heel ongerust. In ieder geval is hij vannacht veilig en morgen zien we wel weer verder. Het is wel echt een schatje, dus wat mij betreft is ie welkom als niemand hem mist.
Toen ik daarnet de stal af ging sluiten was één van mijn honden erg druk. Ik ben binnen een zaklamp gaan halen en zag een grijze herdershond op het erf lopen. Hij is grijs gestroomd en lijkt al oud omdat hij rond zijn ogen en mond al erg wit begint te worden. Verder was hij vrij mager en stram en hij lijkt staar te hebben. Hij is wel vriendelijk.
Ik heb erg getwijfeld of ik hem rond zou laten lopen, maar heb uiteindelijk besloten om hem met een dekentje en wat water in een lege paardenbox te doen en morgen amivedi te bellen. Vooral omdat wij bij een drukke weg in de buurt wonen en hij niet goed leek te zien.
Mocht iemand van jullie weten dat er een grijs gestroomde herdershond reu vermist wordt dan hoor ik dat natuurlijk graag. Eventueel zou ik een foto van hem kunnen maken.
Ik weet overigens nog niet of hij gechipt is. Hij had wel een slipketting om, maar geen adreskokertje eraan.
Ik hoop dat ik er goed aan gedaan heb om hem op te sluiten. Misschien is er nu iemand heel ongerust. In ieder geval is hij vannacht veilig en morgen zien we wel weer verder. Het is wel echt een schatje, dus wat mij betreft is ie welkom als niemand hem mist.
- Chica
- Actief
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
herder
Ach jeetje, wat een lief koppie! Wat triest dat zo'n dier aan het zwerven is... Al Amivedi, dierenasiel etc gebeld?
groetjes, Ingrid
groetjes, Ingrid

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Chica
- Actief
Amivedi ze dergelijke zijn al op de hoogte gesteld
. Maar ik had ook al het idee dat het een kruising is maar een windhond dat zie ik dan weer net niet. Vind hem wel meer een mechelaarskoppie hebben.
Gelukkig is hij nu goed opgevangen en hoeft niet meer te zwerven en mocht er niemand voor hem komen dan heeft hij eengoed huisje gevonden.

Gelukkig is hij nu goed opgevangen en hoeft niet meer te zwerven en mocht er niemand voor hem komen dan heeft hij eengoed huisje gevonden.
- twinkeltje
- moderator
en dat isChica schreef:Amivedi ze dergelijke zijn al op de hoogte gesteld
. Maar ik had ook al het idee dat het een kruising is maar een windhond dat zie ik dan weer net niet. Vind hem wel meer een mechelaarskoppie hebben.
Gelukkig is hij nu goed opgevangen en hoeft niet meer te zwerven en mocht er niemand voor hem komen dan heeft hij eengoed huisje gevonden.![]()
![]()
- Chica
- Actief
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- *Linda*
- Zeer actief
- Marian4
- Actief
- Mijn ras(sen): chow chowXcollie?
Wat een vertederend koppie. Gelukkig dat hij bij jou terecht gekomen is.
Laatst gewijzigd door Marian4 op 17 jan 2009 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Marian
www.tierschutzfoerderverein.de
- twinkeltje
- moderator
- Chica
- Actief
-
chrico
- Zeer actief
- Chica
- Actief
- Marian4
- Actief
Sorry. Niet goed gelezen. Fijn dat hij mag blijven als de eigenaar zich niet meldt.Chica schreef:Hij is niet bij mij hoor maar bij een meisje van een ander forum.Marian4 schreef:Wat een vertederend koppie. Gelukkig dat hij bij jou terecht gekomen is.
Als hij bij was aankomen lopen had hij ook mogen blijven hoor, zo'n lekkerding breng je toch niet naar het asiel![]()
![]()
En ik ben het met je eens zo'n lieverd breng je niet naar een asiel. Bij mij had hij ook mogen blijven. Hij heeft zo'n lieve uitstraling
Groetjes Marian
-
Addy
Zit duidelijk een galgo of greyhound in, zie je o.a. aan de oortjesChica schreef:Amivedi ze dergelijke zijn al op de hoogte gesteld
Gelukkig is hij nu goed opgevangen en hoeft niet meer te zwerven en mocht er niemand voor hem komen dan heeft hij eengoed huisje gevonden.![]()
![]()
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Misschien Greyhound/Hollandse herder?Addy schreef:Zit duidelijk een galgo of greyhound in, zie je o.a. aan de oortjesChica schreef:Amivedi ze dergelijke zijn al op de hoogte gesteld
![]()
- Chica
- Actief
-
blondie
- Zeer actief
- lilalila
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een pippa
- Aantal honden: 1
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
FF korte samenvatting van ander forum (bokt.nl)Inge schreef:Ik heb begrepen dat de baas inmiddels gevonden is.
Baasje is gevonden via het dierenasiel.
De omschrijving van zijn uiterlijk en zijn karakter klopte in ieder geval precies. Hij komt van 15 km verderop en hij is al 13. De eigenaar had hem bij het asiel beschreven als een hollandse herder met de oren van een windhond
Hij was donderdags tijdens een wandeling verdwenen. hij heeft dus één nacht buiten geslapen.
Het kan bijna niet missen. Hij heet trouwens Bor. Ik had hem al Sok gedoopt omdat het zo'n oude sok is. Daar luisterde hij best goed naar. Achteraf lijkt het natuurlijk ook op Bor.
De eigenaar was al bang dat ie een plekje had gezocht om dood te gaan.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Marian4
- Actief
- Chica
- Actief
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Graag gedaan!Chica schreef:Ja bedankt voor het plaatsen![]()
![]()
ik was er nog niet aan toe gekomen sorry.
Maar hij is dus weer lekker op zijn eigen stekkie gelukkig![]()
![]()
K kom hier op t forum steeds meer mensen tegen die ook lid zijn van bokt, best handig zo nu en dan.

- Chica
- Actief
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Jacksel ook, maar niet actief.
En nog n paar.
En nog n paar.

TARAK