Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie helpt mij??

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

GalgoEspanol
Vaste gebruiker

Wie helpt mij??

Ongelezen bericht door GalgoEspanol »

Welke rassen zitten er nou verborgen in ons Tico? Tico is een hond uit Spanje. Wij vermoeden zelf een vleug Galgo, vleugje Podenco en een klein velugje Mastin Espanol. Ik zal foto's plaatsen van Tico en zijn familie:

Tico:
Afbeelding

Broer Diego:
Afbeelding

Broer Buri:
Afbeelding

De drie broers samen:
Afbeelding

Zusje Lumy:
Afbeelding

Broer Blasky, gelukkig geworden op Mallorca:
Afbeelding

Moeder Sarabi, ook op Mallorca:
Afbeelding

Afbeelding

Vermoedelijke vader, Gordi:
Afbeelding

Ik hoop dat iemand een idee heeft. Succes!
Je kan niet alle honden van de hele wereld redden, maar je kan wel de hele wereld van een hond redden!
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik heb geen idee maar wil toch even opmerken dat het gezinnetje hond een erg leuk stel is. Wat een leuke koppies!
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

het zelfde als esther,geen idee maar stuk voor stuk erg leuke honden om te zien :ok:
Afbeelding

jemble 5 maanden
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

het zou me niets verbazen als er ook een vleugje husky in zou zitten :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
GalgoEspanol
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door GalgoEspanol »

Het zijn stuk voor stuk mooie honden. Wij hebben goed contact met de baasjes van Diego en ook het opvangadres van Buri (deze jongen wacht nog steeds op zijn vaste roedeltje) komt vaak naar wandelingen. De drie mannen zijn ontzettend sterk en ruw. Vooral tegen elkaar gaat het er hard aan toe, maar altijd zonder wanklank. Op snelheid is ons Tico de snelste, hij is ook het slankst gebouwd van de drie. Tico is over het algemeen altijd sneller dan andere honden, behalve tegen echte Windhonden. Dan komt hij te kort. Zijn uithoudingsvermogen is wel enorm.

Ze zijn wel allemaal wild en kunnen flink aan de riem rukken. Tico loopt daarom ook sinds een paar maanden met een U-Lead tuig om. Op cursussen presteert hij goed, hij vindt het ook leuk om te doen, maar buiten het hek van de hondenschool en buiten ons huis/tuin lijkt het erop alsof hij niks meer weet. Daarom laten we hem niet los in de wijk.
Je kan niet alle honden van de hele wereld redden, maar je kan wel de hele wereld van een hond redden!
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Afbeelding

Deze knul lijkt op mijn spanjaard nelson. Ook dezelfde uitstraling! Overigens geen idee wat betreft de rassen hoor! :mrgreen: Het windhondstukje is wel duidelijk, maar verder?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Geen idee :mrgreen:
Leuk gezinnetje :ok: , met misschien meerdere papa's? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Podenji schreef:het zou me niets verbazen als er ook een vleugje husky in zou zitten :wink:
Dat zou best eens kunnen.
En dat zeg ik niet vanwege het type maar vanwege het feit dat er twee honden van dit gezin zijn met domino-aftekening.
En die aftekening komt maar bij een beperkt aantal rassen voor, waarvan Husky en Malamute er twee zijn.
Verder zie je het ook bij Afghaan, Barzoi, Chart Polski en Saluki. En dan nog Finse herder en Finse lappenhond, maar die zie ik hier niet in.
Dat patroon moet dus van een van deze rassen afkomen, en verder heb ik even geen idee.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Marjoleine schreef:
Podenji schreef:het zou me niets verbazen als er ook een vleugje husky in zou zitten :wink:
Dat zou best eens kunnen.
En dat zeg ik niet vanwege het type maar vanwege het feit dat er twee honden van dit gezin zijn met domino-aftekening.
En die aftekening komt maar bij een beperkt aantal rassen voor, waarvan Husky en Malamute er twee zijn.
Verder zie je het ook bij Afghaan, Barzoi, Chart Polski en Saluki. En dan nog Finse herder en Finse lappenhond, maar die zie ik hier niet in.
Dat patroon moet dus van een van deze rassen afkomen, en verder heb ik even geen idee.
dan denk ik nu zeker Husky ( of eventueel malamute ) aangezien deze rassen in spanje behoorlijk popi zijn.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”