Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

baasje pesten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

baasje pesten

Ongelezen bericht door Podenji »

in navolging van Nanna haar onderwerp, pesten jullie honden jou wel eens en hoe?

en dan bedoel ik pesten zoals Nanna dat ook bedoeld , speels/ uitnodiging tot spel, en dus niet door irritant gedrag het bloed onder je nagels vandaan halen zodat je kwaad wordt.

Jenson pest mij altijd door je van achteren te besluipen als je rustig zit of met iets bezig bent en dan vervolgens keihard in je arm of been te bijten ( velletjes pakken ) :boos: blauwe plekken krijg je ervan.

Cy houdt ervan om aan je oor te knabbelen en dan ineens in je lelletje te bijten, of hij pakt je strategisch bij je arm en sleept je al kwispelend en knorrend de woonkamer door om je vervolgens naar de bank te begeleiden waar je dan moet zitten samen met hem :piew:

Barry springt , het liefst als het donker is en je hem dus niet ziet, uit het niets tegen je op met zijn voorpoten rechtvooruit zodat je , als hij van achteren komt, je je nog net staande kan houden of anders graag in je maag :N:

Smitthy houdt van hand worstelen, dan begint ze met aan je handen te likken, vervolgens zachtjes te bijten en dan harder en harder en dan is de bedoeling dat je dr zachtjes en snel met beide vlakke handen aan de zijkant van dr snuit tikt zodat zij "jacht"kan maken op je handen, dat vind ze helemaal geweldig, en je handen zijn beurs aan het einde :smile:

Ook hebben Cy en Smitthy er een handje van om hun bal of ander speelgoed in jouw mond te willen drukken.

en kusjes geven zijn ze ook goed in, hoe harder je je hoofd wegdraaid hoe beter ze hun best doen :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Nee, eigenlijk doen ze dat niet bij mij. Wel bij elkaar.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Puch doet het als ik op de grond zit iets schoon te maken. Dan komt hij altijd naar me toe om me in mijn neus te gaan bijten :mrgreen:
Ik zie dat eigenlijk meer als uitdagen om te spelen en blijkbaar is dat leuker als ik op de grond zit ofzo :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
GalgoEspanol
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door GalgoEspanol »

Tico begint door te krijgen dat hij sterk is en dat 34 kilo voor een flink deel in zijn spieren zit. Hij geeft soms met zijn kont of zijkant een soort van bodychek tegen je kuiten, pestkop!
Je kan niet alle honden van de hele wereld redden, maar je kan wel de hele wereld van een hond redden!
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Mejra komt heel stilletjes achter je staan om dan ineens hardhandig een velletje te pakken en zich snel weer uit de voeten te maken. Als ik achter de computer zit springt ze soms opeens met twee voorpoten op m'n hoofd (niet zo leuk voor mijn bril :mrgreen:). Of ze pakt een schoen en gaat die ergens waar ik er goed zicht op heb liggen slopen. Of ze pakt een prop uit de prullenbak en zwaait daarmee in je gezicht. De bedoeling is in alle gevallen natuurlijk dat ik er achteraan ren en haar probeer te pakken.

Tobi pest mij eigenlijk nooit, hij pest Mejra wel zo af en toe.
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Danne doet koprollen op je schoot :N: en Liel loopt heel sneaky over je heen als je op de bank ligt om je eens fijn de oren te wassen
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Meestal is mijn vader slachtoffer van die pesterijen :mrgreen: Nilo vind het ook geweldig om hem dan in zijn arm te bijten, zo'n klein velletje pakken en schudden maar :smile: Verder vind ik hij het kennelijk grappig om op de bank te klimmen en in mijn nek te gaan liggen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nee, eigenlijk nooit.

Elkaar soms wel een beetje. Vera is een kei in net zolang zachtjes in Saar happen totdat Saar toch maar weer gaat spelen. Saar op haar beurt heeft er een heel spel van gemaakt om te krijzen als Vera haar in haar rug hapt, om vervolgens net zolang haar rug aan te gaan bieden al lellebellend totdat Vera weer hapt (gaat heel zachtjes) en dan krijst ze weer :piew:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Nee, ik geloof het niet... hoewel, Billy kan wel 'stout' doen. Dat 'ie mijn schoen (of mijn telefoon, handschoen, of portemonnaie, als het maar van mij is) pakt en er dan mee weg loopt en een eindje verder mij gaat liggen uitdagen. Omdat ik het dan moet afpakken.
Maar ik schaar dat eigenlijk onder spelen, lol maken. Net zo goed als ik hen niet pest, pesten ze mij ook niet. :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Rami schreef:Nee, ik geloof het niet... hoewel, Billy kan wel 'stout' doen. Dat 'ie mijn schoen (of mijn telefoon, handschoen, of portemonnaie, als het maar van mij is) pakt en er dan mee weg loopt en een eindje verder mij gaat liggen uitdagen. Omdat ik het dan moet afpakken.
Maar ik schaar dat eigenlijk onder spelen, lol maken. Net zo goed als ik hen niet pest, pesten ze mij ook niet. :wink:
Vera doet dat ook, maar die is nog erger, want die denkt dat dat gewoon mag :mrgreen: Ze sleept heel veel met mijn schoenen en sloffen, maar knaagt er nooit op, dus dat slepen mag ze stiekem ook wel. Doet ze dus ook recht voor mijn neus :mrgreen:

Wel grappig; van de week hoorde ik gestommel in de gang, nu woon ik alleen, dus ik schrok een beetje van "wat is dat??". Had Vera geprobeerd twee wandelschoenen tegelijk mee naar de huiskamer te nemen in haar bek, dat was te zwaar dus de schoenen waren gevallen, waarna ze er nog eens overheen gestruikeld was. Dat verklaarde dus het gestommel :smile2:
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Yep, hier hebben beide saartjes het tot in de finesses onder controle om met hun speelgoed te spelen en dan zo te mikken met loslaten dat heb bovenop Wilfred valt. Die schrikt zich vervolgens een ongeluk waarna vooral Escan gelukzalig kijkend gaat liggen :mrgreen:

Het beste effect heeft het als Mika achter het speeltje aanvliegt en er dus 34 kilo boven op Wilfred ploft :mrgreen: :mrgreen:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Moos schreef: Vera doet dat ook, maar die is nog erger, want die denkt dat dat gewoon mag :mrgreen: Ze sleept heel veel met mijn schoenen en sloffen, maar knaagt er nooit op, dus dat slepen mag ze stiekem ook wel. Doet ze dus ook recht voor mijn neus :mrgreen:

Wel grappig; van de week hoorde ik gestommel in de gang, nu woon ik alleen, dus ik schrok een beetje van "wat is dat??". Had Vera geprobeerd twee wandelschoenen tegelijk mee naar de huiskamer te nemen in haar bek, dat was te zwaar dus de schoenen waren gevallen, waarna ze er nog eens overheen gestruikeld was. Dat verklaarde dus het gestommel :smile2:
Haha, herkenbaar. Hier worden ook mijn modderstampers (soort hoge, waterdichte laarzen) door het huis gesleept.
En Billy mag het ook hoor. :wink: Het is een heel ritueel. Hij pakt wat af, ik zeg iets van 'oh, wat heb je daar?', pak het terug (doe eerst net of het me niet lukt en zo). Enfin, met een Vera is huis snap je het vast wel! :ok:
Ik ben wel vaak wat kwijt, maar vindt het dan wel weer terug in Bill z'n mand, of in de tuin. Ach ja, als je maar lol hebt. :mrgreen:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Als ik besluit even een tukkie te doen op de bank bedenkt Gol vaak dat mijn neus nog even uitgesopt moet worden :boos:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Lobke deed het.

Dan liep ik met de riemen in mijn hand en kwam ze met een bloedgang achter me aan gerend, en in het voorbijgaan greep ze dan die bos riemen even. Dat gaf een klap! :shock: Soms stond ik letterlijk achterstevoren :N:
Stond ze me achter een struik nog net niet uit te lachen...

Lob was een flinke wetter, 32 kilo woog ze, dus dat kwam altijd wel aan.
Gelukkig hoor je zo'n hond ook wel aankomen, dus dan kon ik me schrap zetten ;)

Wetters hebben sowieso een geweldig gevoel voor humor.
RR begint het ook te ontwikkelen nu, die wordt steeds lolliger ;)
Maar ze is nog jong en veel bescheidener van aard, die doet tot nog toe minder idioot dan Lobke.
Best jammer eigenlijk, stiekem.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Wolvin
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Wolvin »

echt heel erg plagen doet hij niet maar hij weet zo de charmeur uit te hangen dat je wel met hem -moet- spelen.
Dan gaat hij een knuffel halen en legt hij hem op je schoot of je nou iets in je handen hebt of niet,hop die knuffel erboven op en gaat dan heel ondeugend lopen kwispelen terwijl hij je scheef blijft aankijken.
Als hij zijn zin niet krijgt wil hij je ook nog wel eens een draai om je oren geven met die knuffel :smile:
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

Saartje pakt mij bij het spelen bij de arm trekt me overal mee naartoe (ik werk uiteraard mee) en dan onder de keuken-stoelen door...
s'nachts gaat ze steeds langer en langer uit over mijn gezicht liggen, om mij dan vervolgens uit bed te krijgen. :smile2: :slaap:
en hoe meer ik me tegen haar kusjes verzet hoe erger het word om vervolgens in mijn neus te bijten. :hoi: :J: :lief: ....
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Jeda mag graag op mijn plek gaan liggen als ik net ben opgestaan, ze doet dan net of ze slaapt maar je ziet haar met één oog gluren en haar staart gaat vol verwachting heen en weer. Ik doe dan net alsof ik haar niet zie en wil dan bovenop haar gaan zitten op het moment dat ik bijna zit draai ik mij om en roep dan heel hard "hee er ligt een hondje en het hondje slaaaaapt" haar staartje gaat dan heel snel maar haar oogjes blijven dicht. En dan springt ze opeens op, doet net alsof er niets is en gaat dan "dansen" op haar achter pootjes :I: Dit plagerijtje doet ze een paar keer per week.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Does doet aan "uppen" met twee pootjes tegelijk in je gezicht slaan. Eerst komt ze heel lief een likje geven en als ze voelt dat de stemming goed is gaat ze uppen.

Zowie maakt ook koprollen op schoot en geeft eerst een lik in het gezicht en bijt vervolgens in het dopje van onze neus.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik vind dat aandacht vragen met iets waar de hond succes mee heeft :wink: En ja, Bram doet dat. Bijv. met een speeltje in m'n kuit duwen als ik door de kamer loop en dan met van die grote ogen omhoog kijken als ik omkijk. Of een speeltje voor m'n neus kwakken en het snel oppakken en wegrennen als ik het wil pakken.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Marjoleine schreef:Lobke deed het.

Dan liep ik met de riemen in mijn hand en kwam ze met een bloedgang achter me aan gerend, en in het voorbijgaan greep ze dan die bos riemen even. Dat gaf een klap! :shock: Soms stond ik letterlijk achterstevoren :N:
:mrgreen:

Solar heeft ook zo een trucje, het met stokken slepen is wat minder geworden maar eerder vond ze de langste stokken in het bos , en daarmee moest ze precies langs je lopen, het liefste onverwachts zodat die stok lekker in je knieholtes kwam en je zodoende bijna omviel. Ze doet dat trouwens ook bij vreemde mensen die er toevallig lopen :N: en dan dat smoelwerk dat ze erbij trekt "nee ik moest echt hierlangs hoor, precies over het pad" uhuh :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Eens in de zoveel tijd vindt Bowie het helemaal fantastisch om níet te luisteren en mij echt uit te dagen door bokke-sprongen te maken, blaffen, gek wegrennen. En altijd net op het moment dat ik haast heb en snel weg moet :roll: Het kreng weet dat gewoon maar het maakt me ook wel weer aan het lachen :wink:

Fien vindt het heel erg leuk om in je kuiten/voeten te bijten als je langsloopt en als ik dan semi-boos naar haar omkijk gaat ze als een krolse kat liggen rollen en kronkelen over de grond :smile:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Quinto haakt regelmatig "pootje". Dingo kan, als ik de krant zit te lezen, er een bal op donderen. Verder gooit hij stelselmatig alles van de trap af, wat daar op ligt. :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

Hier kunnen ze er ook wat van hoor: :roll:
Thilda gaat vaak naast de bank staan als je aan het lezen bent of achter de laptop zit en legt dan plotseling een poot er bovenop. En die haalt ze niet zomaar weg..... duw je de poot weg, komt ie gewoon net zo snel weer terug. En dan de kop die ze erbij trekt, heerlijk.
Ook kan zij ineens tegen je op staan met 1 poot tegen je buikk en 1 poot hengelend omhoog als ik bv op shows met iemand sta te praten, iets wat ze ergens anders niet doet maar puur op shows, net of ze wil zeggen: joehoe deze dag draait om mij, dus praat je niet met een ander.
Faido knabbelt graag als ik een fleecetrui aan heb en je ziet m dan ook echt genieten.
Met wandele flikt hij het elke keer als ik een schone broek aan heb, om met een moddersnuit langs me broek te lopen en snel zijn snuit af te geven....(en meestal is dat vlak voorik weg moet en ze nog vlak ervoor een plasronde krijgen)....
Sammy1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden

Ongelezen bericht door Sammy1980 »

Sammy krijgt het altijd voor elkaar, dat als we lekker op de bank liggen, ze zo blijft draaien en duwen dat ze vervolgens de hele bank tot haar beschikking heeft :boos:
Ze lacht er nog net niet bij.

En buiten heb ik ook regelmatig een tak in mn knieholtes :roll:
Ingev
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Ingev »

Uitdagen tijdens de wandeling door riem in de bek te pakken en hard te gaan rennen, omdat hij even een sprintje wil trekken.. :)

Handschoenen vastpakken en dan heeeel snel naar huis willen!

Stenen opgraven, tegen blaffen en als je niet kijkt doorgaan als je dan kijkt heel onschuldig er bovenop gaan liggen.

Als je net thuis bent meteen naar de riem gaan, al is hij net meegeweest :ok: :mrgreen:

Als hij een koekje wil, heel hard tegen de kast rammen, als je dan niet reageert nog een keer of je gewoon komen halen door aan je teen te knabbelen :D

In de sneeuw wilde hij echt de hele dag spelen en ook savonds om 11 uur nog, de hele tijd kwam hij sloffen brengen of schoenen of handschoenen zo van Ik wil spelen!!! :D Haha jaja hij maakt veel duidelijk

en nu slaapt hij heerlijk :slaap: :mrgreen:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Als Daan vind dat het speeltijd is komt hij naast me staan en zet dan even een paar nagels in mijn kuit zodra ik dan kijk rent hij weg en komt met een speeltje terug. Ook vind hij het leuk om handschoenen uit te trekken en dan hard weg te rennen.
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Re: baasje pesten

Ongelezen bericht door SannePP »

Podenji schreef: en kusjes geven zijn ze ook goed in, hoe harder je je hoofd wegdraaid hoe beter ze hun best doen :mrgreen:
Dat doet Cena dus ook énorm graag! We hebben er nu een spelletje van gemaakt: als Cena mij komt kussen, zeg ik heel blij: "ga maar baasje kusje kusje kusje geven" en hup, dan gaat ze naar Paul! :smile: Ben ik er tenminste vanaf! :pffff:

Verder vindt ze het leuk om tijdens interessante tv-programma's een speeltje bij me neer te leggen. hinthint! Als ik in de bank lig, legt ze dat OP mijn hoofd! Dan kun je er gewoonweg niet omheen! :boos:
RIP Cena :roos:
    Drijver
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Gremlins
    Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Marjoleine schreef:Lobke deed het.
    :smile: :smile: :smile:
    Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
    Drijver
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Gremlins
    Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Een van mijn Cattledogs pest mij. Nou ja, meer vragen om aandacht eigenlijk maar bij mij komt het aardig over als pesten:
    Als ik lekker achter de pc zit sluipt ze naar me toe op de bank die pal achter me staat. Ze staat me dan eerst een tijdje te bekijken en als ik dan niet reageer komt ze steeds dichter met haar snuit bij mijn oor.
    En ineens is het dan WOEF! pal in mijn oor :N: De trommelvliezen trillen ervan.
    Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
    pooh
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

nee pesten niet, wel uitdagen tot spelen of gewoon even de aandacht vragen...

Spullen oppakken en ermee weglopen is wel de meest favoriete, zo heb ik met regelmaat op mijn werk al dossiers teruggegeven met afdrukken van hondentanden erin :mrgreen:
    :pop:
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”