Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Volgend jaar een nestje
Moderator: moderatorteam
-
kenay86
- geregistreerd lid
Volgend jaar een nestje
Ik wil graag met onze Zyra een nestje en wil me hier goed op voorbereiden.
Zyra is 1 januari 2008 geboren en is op dit moment de 2de dag loops (eerste keer) ze zal dus in juli weer loops worden en in januari 2010 weer. in januari volgend jaar wil ik haar laten dekken omdat dit de beste leeftijd schijnt te zijn en omdat ik me dan goed kan voorbereiden op alles.
Zyra is een kruizing dwergkees/chihauhau en ze zal gedekt worden door een chihauhau reutje die in de familie zit. (onze familie, niet de familie van de hond)
nu weet ik dat somige mensen dit enorm afraden om met een kruizing te gaan fokken, maar ik zou het echt enorm graag willen doen omdat ik zelf 1 of 2 pups wil houden, het me een enorm leuke ervaring lijkt en zyra kern gezond is (geen HD, goede ogen test, etc) de reu moet nog getest worden maar daar verwacht ik geen slechte uitslagen van. Ook heb ik al 7 mensen die een pup zouden willen van Zyra en dat vindt ik op dit moment even genoeg om te zeggen dat we niet met pups zullen blijven zitten. uiteindelijk hebben we nog een heel jaar om eventueel nieuwe baasjes erbij te vinden.
Nu zou ik dus graag willen weten hoe ik mij moet voorbereiden op de dekking, de dracht, de bevalling etc.
hoe moet ik Zyra daar op voorbereiden
Wat heb ik nodig
Ik weet dat een teefje gemiddeld 63 dagen draagt en ze na 9 dagen loopsheid het meest vruchtbaar is. maar verders begin ik nu pas met informatie op te nemen, uit te printen en te verzamelen omdat ik het eerder nog veel te vroeg vondt ook al is het idee er al veel langer.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met al mijn vragen.
Groetjes Desire
Zyra is 1 januari 2008 geboren en is op dit moment de 2de dag loops (eerste keer) ze zal dus in juli weer loops worden en in januari 2010 weer. in januari volgend jaar wil ik haar laten dekken omdat dit de beste leeftijd schijnt te zijn en omdat ik me dan goed kan voorbereiden op alles.
Zyra is een kruizing dwergkees/chihauhau en ze zal gedekt worden door een chihauhau reutje die in de familie zit. (onze familie, niet de familie van de hond)
nu weet ik dat somige mensen dit enorm afraden om met een kruizing te gaan fokken, maar ik zou het echt enorm graag willen doen omdat ik zelf 1 of 2 pups wil houden, het me een enorm leuke ervaring lijkt en zyra kern gezond is (geen HD, goede ogen test, etc) de reu moet nog getest worden maar daar verwacht ik geen slechte uitslagen van. Ook heb ik al 7 mensen die een pup zouden willen van Zyra en dat vindt ik op dit moment even genoeg om te zeggen dat we niet met pups zullen blijven zitten. uiteindelijk hebben we nog een heel jaar om eventueel nieuwe baasjes erbij te vinden.
Nu zou ik dus graag willen weten hoe ik mij moet voorbereiden op de dekking, de dracht, de bevalling etc.
hoe moet ik Zyra daar op voorbereiden
Wat heb ik nodig
Ik weet dat een teefje gemiddeld 63 dagen draagt en ze na 9 dagen loopsheid het meest vruchtbaar is. maar verders begin ik nu pas met informatie op te nemen, uit te printen en te verzamelen omdat ik het eerder nog veel te vroeg vondt ook al is het idee er al veel langer.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met al mijn vragen.
Groetjes Desire
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
- Gollum
- Zeer actief
relnichtS@ndr@ schreef:![]()
![]()
Maar even serieus. Als jij (ts) echt graag wilt fokken koop dan een teefje met stamboom en kijk hoe ze uitgroeit. Doe dan allemaal testen en zoek dan een geteste reu met stamboom.
Er zijn al zoveel hondjes op de wereld en in de asielen! Zelfs met fokkers die mét stamboom fokken kan ik het niet altijd eens zijn.
Doe me (en alle hondjes in de asielen) een lol en stuur je aankomstige pupkopers daarheen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat is een Chihauhau? Dat ras ken ik niet?
Verder vind ik het knap dat je van een hondje wat net 1 jaar oud is geworden al weet dat het geen HD heeft, is ze daar nu al op getest dan?
Volgens mij is HD trouwens ook niet echt een issue bij de kruising die jij hebt en waar je zo graag mee wil gaan fokken, maar goed.
In het kader van je vragen zou ik allereerst deze link eens goed doorlezen: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78110
Wat denk je trouwens met het voorgenomen nest verder te bereiken dan nóg meer kruisingen op de wereld te zetten? Leuk hoor, zelf een (of 2
) pups aanhouden van je teefje, maar wat doe je met de rest? Dat wordt zeker het zoveelste Chihuahua-kruising-nestje op Marktplaats...
O ja, nog een goede boekentip: De geboorte bij de Hond van Naaktgeboren. Hier staat o.a. ook in wat er allemaal mis kan gaan bij de dracht, bevalling en zoogperiode. Best wel belangrijk om te weten dat het ook mis kan gaan lijkt me.
Verder vind ik het knap dat je van een hondje wat net 1 jaar oud is geworden al weet dat het geen HD heeft, is ze daar nu al op getest dan?
Volgens mij is HD trouwens ook niet echt een issue bij de kruising die jij hebt en waar je zo graag mee wil gaan fokken, maar goed.
In het kader van je vragen zou ik allereerst deze link eens goed doorlezen: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78110
Wat denk je trouwens met het voorgenomen nest verder te bereiken dan nóg meer kruisingen op de wereld te zetten? Leuk hoor, zelf een (of 2
O ja, nog een goede boekentip: De geboorte bij de Hond van Naaktgeboren. Hier staat o.a. ook in wat er allemaal mis kan gaan bij de dracht, bevalling en zoogperiode. Best wel belangrijk om te weten dat het ook mis kan gaan lijkt me.
-
kenay86
- geregistreerd lid
ik vraag gewoon advies hoe ik mij en vooral de hond kan voorbereiden en wat ik allemaal in huis moet hebben... ik heb mijn beslissing genomen en uitgelegd dat jullie het daar niet mee eens zijn vindt ik helemaal prima maar mijn beslissing staat vast.. als de teef en reu kern gezond zijn door middel van testen bewezen vindt ik niet dat het nest af gekeurd hoeft te worden... ik laat de zelfde tests doen als bij mn collie teefje toen ze pup was.. daarbij hoorde ik net van haar fokker dat er nog meer tests zijn die ik moet laten doen ivm nestjes deze zullen dus ook gedaan worden..
waarom willen jullie perse een hond met stamboom terwijl er duizenden lieve honden zijn zonder stamboom? een hond zonder stamboom heeft ook een stamboom, deze hoeft niet altijd erkend te wezen door de raad ofzo, maar jij hebt ook geen stamboom en neemt ook kinderen
marokanen met nederlanders zijn dus ook maar bastaards en moeten afgekeurd worden omdat het geen RAS is
neej, als er met de ouders en voorouders niks aan de hand is vindt ik het geen probleem om daarmee een nest te fokken..
mocht ik het helemaal verkeerd zien hoor ik graga van jullie de argumenten waarom er geen nestjes gefokt mogen worden met kruizingen waar de ouders bekend van zijn..
groetjes desire
waarom willen jullie perse een hond met stamboom terwijl er duizenden lieve honden zijn zonder stamboom? een hond zonder stamboom heeft ook een stamboom, deze hoeft niet altijd erkend te wezen door de raad ofzo, maar jij hebt ook geen stamboom en neemt ook kinderen
mocht ik het helemaal verkeerd zien hoor ik graga van jullie de argumenten waarom er geen nestjes gefokt mogen worden met kruizingen waar de ouders bekend van zijn..
groetjes desire
- Gollum
- Zeer actief
Omdat er al teveel van zijn!kenay86 schreef:ik vraag gewoon advies hoe ik mij en vooral de hond kan voorbereiden en wat ik allemaal in huis moet hebben... ik heb mijn beslissing genomen en uitgelegd dat jullie het daar niet mee eens zijn vindt ik helemaal prima maar mijn beslissing staat vast.. als de teef en reu kern gezond zijn door middel van testen bewezen vindt ik niet dat het nest af gekeurd hoeft te worden... ik laat de zelfde tests doen als bij mn collie teefje toen ze pup was.. daarbij hoorde ik net van haar fokker dat er nog meer tests zijn die ik moet laten doen ivm nestjes deze zullen dus ook gedaan worden..
waarom willen jullie perse een hond met stamboom terwijl er duizenden lieve honden zijn zonder stamboom? een hond zonder stamboom heeft ook een stamboom, deze hoeft niet altijd erkend te wezen door de raad ofzo, maar jij hebt ook geen stamboom en neemt ook kinderenmarokanen met nederlanders zijn dus ook maar bastaards en moeten afgekeurd worden omdat het geen RAS is
neej, als er met de ouders en voorouders niks aan de hand is vindt ik het geen probleem om daarmee een nest te fokken..
groetjes desire
En de vergelijking met mensen vind ik niet opgaan, of fokt je vader ook met jou en met bv de buurjongen omdat ie dat zo leuk vind?
- Paddle
- Zeer actief
Lees asjeblieft even de vorge topics over zulke zaken als de jouwe.
En als je goed bedoelt advies niet wilt, vraag er dan geen, simpel toch? Leuk dat je het allemaal zo goed hebt uitbedacht, doe maar lekker verder, kunnen er weer een paar hondjes de dupe worden.
Wil je wel advies, sta dan open voor de mensen die er verstand van hebben in plaats van met je ogenkleppen op maar voort te lopen...
En als je goed bedoelt advies niet wilt, vraag er dan geen, simpel toch? Leuk dat je het allemaal zo goed hebt uitbedacht, doe maar lekker verder, kunnen er weer een paar hondjes de dupe worden.
Wil je wel advies, sta dan open voor de mensen die er verstand van hebben in plaats van met je ogenkleppen op maar voort te lopen...

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
kenay86 schreef:
waarom willen jullie perse een hond met stamboom terwijl er duizenden lieve honden zijn zonder stamboom? een hond zonder stamboom heeft ook een stamboom, deze hoeft niet altijd erkend te wezen door de raad ofzo, maar jij hebt ook geen stamboom en neemt ook kinderenmarokanen met nederlanders zijn dus ook maar bastaards en moeten afgekeurd worden omdat het geen RAS is
groetjes desire

-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
- Paddle
- Zeer actief
Weetje, ik vraag me altijd waar mensen zoals de TS hun immense motivatie vandaan halen?
Geld, onwetendheid, of gewoon dom
, ik snap het niet? Ik bedoel, gaat er dan echt nergens een lichtje branden als iedereen beweerd dat het slecht is?
En vervolgens nog zo'n risico nemen voor je teef (want die lijkt me toch wel aanwezig, al zeker bij een situatie waar zulke minirassen zijn betrokken).
Geld, onwetendheid, of gewoon dom
En vervolgens nog zo'n risico nemen voor je teef (want die lijkt me toch wel aanwezig, al zeker bij een situatie waar zulke minirassen zijn betrokken).

- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
Nou ja, ze laat in ieder geval het een en ander testen. Dat pleit dan wel weer. Overigens, een klein ras heeft normaal gesproken geen last van HD, maar wel van patella luxatie. Laat daar ook even goed op testen zou ik dan zeggen, als je toch al je beslissing hebt genomen. Overigens wil dit niet zeggen dat ik het er mee eens ben. Sterker nog ik vind het zo ongeveer het stomste wat je kunt doen.
Nu een andere vraag, op marktplaats staan ondertussen al genoeg chi's en kruising chi's. Vandaag stond er in de metro dat 70% van de asiels vol zitten door de kredietcrisis. Waarom zou je nog meer hondjes op de wereld willen zetten. Dan heb ik het dus niet over de rashonden of werkhonden, want dat trekt een heel ander soort publiek. Plus dat als een rashond in een asiel terecht komt haalt een beetje fokker die met dezelfde vaart er weer uit. De meeste daarvan zijn liefhebbers voor een ras. Dit is geen ras en de kans dat je modemensen aantrekt die het leuk vinden om hun hondje continu in een tas mee te dragen is groot. Dat is een punt van aandacht.
Ga er nou niet vanuit dat dit allemaal wel losloopt, want geloof me daar komt dus die aparte categorie bij marktplaats van.
Kijk maar even, vind het eigenlijk best schokkend : http://kopen.marktplaats.nl/dieren-en-t ... c1925.html
Nu een andere vraag, op marktplaats staan ondertussen al genoeg chi's en kruising chi's. Vandaag stond er in de metro dat 70% van de asiels vol zitten door de kredietcrisis. Waarom zou je nog meer hondjes op de wereld willen zetten. Dan heb ik het dus niet over de rashonden of werkhonden, want dat trekt een heel ander soort publiek. Plus dat als een rashond in een asiel terecht komt haalt een beetje fokker die met dezelfde vaart er weer uit. De meeste daarvan zijn liefhebbers voor een ras. Dit is geen ras en de kans dat je modemensen aantrekt die het leuk vinden om hun hondje continu in een tas mee te dragen is groot. Dat is een punt van aandacht.
Ga er nou niet vanuit dat dit allemaal wel losloopt, want geloof me daar komt dus die aparte categorie bij marktplaats van.
Kijk maar even, vind het eigenlijk best schokkend : http://kopen.marktplaats.nl/dieren-en-t ... c1925.html

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
dat is dus een misvatting, honden die stevig en vierkant gebouwd zijn hebben ongeacht hun grootte meer kans op HD dan bv een grote hond die licht gebouwd is , zoals een windhond.Gaia schreef: Overigens, een klein ras heeft normaal gesproken geen last van HD,
van bv basenjis en cockerspaniels weet ik dat HD in verschillende gradaties regelmatig voorkomt, en dat zijn nou niet bepaald grote honden
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
Aha, ook weer wat geleerd. Maar een dwergkees met een chi? Die lijkt me daar toch geen last van te hebben?Podenji schreef:dat is dus een misvatting, honden die stevig en vierkant gebouwd zijn hebben ongeacht hun grootte meer kans op HD dan bv een grote hond die licht gebouwd is , zoals een windhond.Gaia schreef: Overigens, een klein ras heeft normaal gesproken geen last van HD,
van bv basenjis en cockerspaniels weet ik dat HD in verschillende gradaties regelmatig voorkomt, en dat zijn nou niet bepaald grote honden

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik heb geen idee eigenlijk, ik denk idd dat PL eerder voorkomt, kijkend naar de bouw van de hondjes.Gaia schreef: Aha, ook weer wat geleerd. Maar een dwergkees met een chi? Die lijkt me daar toch geen last van te hebben?
je weet het alleen als je het laat testen
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
Gaia schreef:Aha, ook weer wat geleerd. Maar een dwergkees met een chi? Die lijkt me daar toch geen last van te hebben?Podenji schreef:dat is dus een misvatting, honden die stevig en vierkant gebouwd zijn hebben ongeacht hun grootte meer kans op HD dan bv een grote hond die licht gebouwd is , zoals een windhond.Gaia schreef: Overigens, een klein ras heeft normaal gesproken geen last van HD,
Dat weet ze niet eens, ze weet niks van haar hondje, gezien haar voorsteltopic:
Zyra en Rambo waren namelijk pups die slecht werden verzorgt. Wij denken zelfs dat het pups uit polen zijn. Rambo was een hondje dat enorm verslapt was, kon amper lopen, zn koppie optillen etc. Toch was hij het eerste pupje wat bij mijn moeder was en niet meer bij haar weg te slaan was. De gene waar we de pups vandaan hebben zei dat rambo niet at en hij enorm veel zorg nodig had wat achteraf allemaal verzonnen bleek te zijn. Zyra was wel een vrolijk pupje al was ze wel te mager, was niet bij mij weg te slaan terwijl we enkelv oor een pup voor mijn moeder zouden gaan kijken. Steeds als ik haar op de grond zette sprong ze weer tegen me op omdat ze bij me wilde zitten. Hierdoor was ik verkocht, Ze wist zelf dat ik haar baasje moest worden, anders had ze nooit zo erg aan me gehangen. Omdat de pups er zo slecht uit zagen waren wij bang en wisten we niet wat we moesten doen. wij zijn samen in de auto gestapt om te praten en hebben na veel wikken en wegen toch besloten geld te gaan pinnen en de pups mee te nemen. en ondanks dat het de bedoeling was enkel een pup mee te nemen voor mijn moeder nam ik Zyra ook mee naar huis, ik kon haar gewoon niet achter laten. toen wij daar weg reden zijn we naar het tuin centrum bij hun om de hoek gegaan om puppen brokken enzo te halen, want dat wilde we niet eerder gaan halen als dat we de pup hadden. In het tuincentrum was er een mede werkster die ons mee naar hun kantine riep om de hondjes te laten eten en na te kijken (ze deed een dierenarts opleiding en zag dat het helemaal verkeerd zat met ze) de paspoortjes bleken van een asiel te wezen en niet orgineel door de dierenarts af gegeven te zijn. Rambo en Zyra hadden beide een heel zakje met zachte brokjes naar binnen gewerkt en een hoop water gedronken toen we weer onderweg gingen naar huis. Thuis aangekomen en mijn vader te verassen met 2 pups inplaats van 1 ben ik met mijn vader in de auto gestapt naar de dierenarts. Voor we de hondjes hadden, hadden mn moeder en ik al besloten dat ze a-la-de-minuut naar de dierenarts moesten voor controle. De pups bleken uitgedroogt en uitgehongerd te zijn en Rambo had daarbij ook nog eens last van wormen waardoor hij veel zwakker was dan zyra. Na vocht per injectie te hebben gekregen, een zak voer van de dierenarts en blikjes zacht voer/zonde voeding gingen we naar huis. De pups moesten goed eten krijgen en rambo druppeltjes tegen de wormen. De pups werden dus gelijk enorm verwend.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
Binkie
- Actief
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Lekker tegenstrijdig..Het was toch ee slecht nest??... ik laat de zelfde tests doen als bij mn collie teefje toen ze pup was.. daarbij hoorde ik net van haar fokker dat er nog meer tests zijn die ik moet laten doen ivm nestjes deze zullen dus ook gedaan worden...
Ik heb het vaker gehoord, nu roept iedereen aaah wat een leuk
hondje ik wil er ooit wel en puppy van... totdat ze er liggen
en dan zijn al die mensen ineens spoorloos....

http://www.Adebowale.nl
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Gezien de voorgeschiedenis van Zyra zou ik er zeker niet mee fokken.
Ik heb zelf weinig moeite met het fokken van honden zonder stamboom; je doet zelfs testjes. Prima! Of je nou rashonden of asbakken fokt; je krijgt er sowieso meer honden van, en er zijn er al te veel, punt. Er zitten ook zat stamboomhonden op nieuwe baasjes te wachten.
Maar omdat Zyra zo'n beroerde afkomst heeft (broodfok) is ermee fokken toch vragen om ellende, zelfs al is ze zelf wel gezond. Je weet immers niet wie haar ouders waren. Voor hetzelfde geld draagt ze wel allerlei erfelijke ellende mee, of is ze zelfs een inteelthondje.
Ik kan maar één zinnig ding zeggen; Doe het niet.
Ik heb zelf weinig moeite met het fokken van honden zonder stamboom; je doet zelfs testjes. Prima! Of je nou rashonden of asbakken fokt; je krijgt er sowieso meer honden van, en er zijn er al te veel, punt. Er zitten ook zat stamboomhonden op nieuwe baasjes te wachten.
Maar omdat Zyra zo'n beroerde afkomst heeft (broodfok) is ermee fokken toch vragen om ellende, zelfs al is ze zelf wel gezond. Je weet immers niet wie haar ouders waren. Voor hetzelfde geld draagt ze wel allerlei erfelijke ellende mee, of is ze zelfs een inteelthondje.
Ik kan maar één zinnig ding zeggen; Doe het niet.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Jeempie, je gaat toch niet fokken met een hondje dat zo'n verleden heeft? Gezien de staat van de pups weet je toch dat het een slechte fokker is geweest en dat die dus geen klap heeft gedaan aan het voorkomen van gezondheidsissues? Het kunnen wel pups zijn van een broer en zus oid. Heb je enig idee wat de risico's zijn van fokken met honden waar je geen klap vanaf weet qua lijnen? Alle broers en zusjes kunnen wel epilepsie hebben, weet jij veel!! En daar ga jij dan een nest mee nemen, pfffff.
HD lijkt me niet echt relevant voor z'n klein ras. PL wel en wellicht oogonderzoek ook? En dan nog, er zijn zoveel ziektes waar je niet op kunt testen.
Maar goed, JIJ wilt het he. En wat JIJ wilt is alleen belangrijk. Jammer hoor.
HD lijkt me niet echt relevant voor z'n klein ras. PL wel en wellicht oogonderzoek ook? En dan nog, er zijn zoveel ziektes waar je niet op kunt testen.
Maar goed, JIJ wilt het he. En wat JIJ wilt is alleen belangrijk. Jammer hoor.

Linda, Izzie en Bram
-
miekmiek
Hoe Durf Je! Hoe durf je werkelijk waar om een hond die JUIST een goed baasje verdiend, bloot te stellen aan zo'n onnodig risico. Je hond heeft genoeg meegemaakt! Echt waar, ik begrijp er geen kloot van.
je weet dat er heel veel leuke lieve bastaardjes zijn. Klopt als een bus. HEEL veel zelfs. Dus ga er alsjeblieft niet meer bijmaken. Totaal NIET nodig. Geef die honden die er al zijn ook een kans!
Mijn god, weet je hoe ontzettend zielig ik het vind als jij je poolse broodfok teef laat dekken en er wat mis zou gaan? Stel je voor dat ze de bevalling niet zou overleven. Kan je jezelf dan nog recht in de ogen kijken? Bah.
je weet dat er heel veel leuke lieve bastaardjes zijn. Klopt als een bus. HEEL veel zelfs. Dus ga er alsjeblieft niet meer bijmaken. Totaal NIET nodig. Geef die honden die er al zijn ook een kans!
Mijn god, weet je hoe ontzettend zielig ik het vind als jij je poolse broodfok teef laat dekken en er wat mis zou gaan? Stel je voor dat ze de bevalling niet zou overleven. Kan je jezelf dan nog recht in de ogen kijken? Bah.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Hutsje schreef:kenay86 schreef:
groetjes desire![]()
hopeloos..........
Wordt er met jou ook gefokt trouwens Desire?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
En jij wilt met een hondje met zo'n verleden gaan fokkenbulletjebe schreef:Gaia schreef:
Dat weet ze niet eens, ze weet niks van haar hondje, gezien haar voorsteltopic:
Zyra en Rambo waren namelijk pups die slecht werden verzorgt. Wij denken zelfs dat het pups uit polen zijn. Rambo was een hondje dat enorm verslapt was, kon amper lopen, zn koppie optillen etc. Toch was hij het eerste pupje wat bij mijn moeder was en niet meer bij haar weg te slaan was. De gene waar we de pups vandaan hebben zei dat rambo niet at en hij enorm veel zorg nodig had wat achteraf allemaal verzonnen bleek te zijn. Zyra was wel een vrolijk pupje al was ze wel te mager, was niet bij mij weg te slaan terwijl we enkelv oor een pup voor mijn moeder zouden gaan kijken. Steeds als ik haar op de grond zette sprong ze weer tegen me op omdat ze bij me wilde zitten. Hierdoor was ik verkocht, Ze wist zelf dat ik haar baasje moest worden, anders had ze nooit zo erg aan me gehangen. Omdat de pups er zo slecht uit zagen waren wij bang en wisten we niet wat we moesten doen. wij zijn samen in de auto gestapt om te praten en hebben na veel wikken en wegen toch besloten geld te gaan pinnen en de pups mee te nemen. en ondanks dat het de bedoeling was enkel een pup mee te nemen voor mijn moeder nam ik Zyra ook mee naar huis, ik kon haar gewoon niet achter laten. toen wij daar weg reden zijn we naar het tuin centrum bij hun om de hoek gegaan om puppen brokken enzo te halen, want dat wilde we niet eerder gaan halen als dat we de pup hadden. In het tuincentrum was er een mede werkster die ons mee naar hun kantine riep om de hondjes te laten eten en na te kijken (ze deed een dierenarts opleiding en zag dat het helemaal verkeerd zat met ze) de paspoortjes bleken van een asiel te wezen en niet orgineel door de dierenarts af gegeven te zijn. Rambo en Zyra hadden beide een heel zakje met zachte brokjes naar binnen gewerkt en een hoop water gedronken toen we weer onderweg gingen naar huis. Thuis aangekomen en mijn vader te verassen met 2 pups inplaats van 1 ben ik met mijn vader in de auto gestapt naar de dierenarts. Voor we de hondjes hadden, hadden mn moeder en ik al besloten dat ze a-la-de-minuut naar de dierenarts moesten voor controle. De pups bleken uitgedroogt en uitgehongerd te zijn en Rambo had daarbij ook nog eens last van wormen waardoor hij veel zwakker was dan zyra. Na vocht per injectie te hebben gekregen, een zak voer van de dierenarts en blikjes zacht voer/zonde voeding gingen we naar huis. De pups moesten goed eten krijgen en rambo druppeltjes tegen de wormen. De pups werden dus gelijk enorm verwend.
Geef het beestje de rust en liefde die het verdient!
Je weet helemaal niks van haar achtergrond. Dus eventuele erfelijke ziekten, die je nu met test niet aantoonbaar kan maken, kun je op die manier gewoon doorgeven aan de pupjes. Is dat wat je wilt??
Zoals iemand hiervoor ook al zei, als je zo graag zelf pupjes wilt gaan fokken, koop dan een hondje waarvan je weet wie de ouders/grootouders/overgrootouders zijn en dan kom je toch uit bij een stamboomhondje of een werkhond, waarvan de lijnen nauwkeurig van worden bijgehouden.
Alsjeblief, als je hondje je zo lief is als je zelf aangeeft, fok niet met haar, ze verdient beter.
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
Al die tests die je wilt gaan doen kosten best een hoop geld.
Geld wat je er ook weer uit moet halen lijkt me.
Want je gaat er geen geld achetraan gooien, toch?
Wat wil je gaan vragen voor een pup uit deze kruizing.
Want ik ben nml de laatste tijd bezig om een hondje in huis te nemen en zie nu heel veel kruizingen in opvanggezinnen en asiels.
Veelal kleine kruizingen wat jij wilt gaan fokken.
hele lieve beestjes allemaal, en zeker schattig.
maar wat jammer dat het er zoveel zijn. Vaak ondoordacht door de eerste eigenaar genomen via marktplaats of een pretnest fokker.
Wel raar dat er in het asiel over het algemeen meer kruizingen zitten als rashondjes, vind je niet?
Of zouden mensen die voor een pup kiezen en dan voor een hond met stamboom gaan ietsje meer goed alles doorgedacht hebben?
Geld wat je er ook weer uit moet halen lijkt me.
Want je gaat er geen geld achetraan gooien, toch?
Wat wil je gaan vragen voor een pup uit deze kruizing.
Want ik ben nml de laatste tijd bezig om een hondje in huis te nemen en zie nu heel veel kruizingen in opvanggezinnen en asiels.
Veelal kleine kruizingen wat jij wilt gaan fokken.
hele lieve beestjes allemaal, en zeker schattig.
maar wat jammer dat het er zoveel zijn. Vaak ondoordacht door de eerste eigenaar genomen via marktplaats of een pretnest fokker.
Wel raar dat er in het asiel over het algemeen meer kruizingen zitten als rashondjes, vind je niet?
Of zouden mensen die voor een pup kiezen en dan voor een hond met stamboom gaan ietsje meer goed alles doorgedacht hebben?
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Ik ben het helemaal met de anderen eens. Hoe kan je als dierenliefhebber hier nu achter staan? En dan nog met een hondje dat zo'n verleden heeft....onbegrijpelijk.......En wat houden die tests in die je hebt laten doen? Een beetje laten rekken en trekken aan de achterpootjes door een dierenarts? Zijn er wel officiele HD-foto's gemaakt, en zijn de ogen wel door een officiele oogspecialist nagekeken? Zo niet , dan hebben die tests ook niet veel waarde. Wees verstandig en doe dit niet. Ga kijken voor een herplaatsertje of een hondje uit een asiel. Er zijn nog genoeg hondjes die op een goed tehuis zitten te wachten.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
dat kan niet bij een kruising :N:freskin schreef:Ik ben het helemaal met de anderen eens. Hoe kan je als dierenliefhebber hier nu achter staan? En dan nog met een hondje dat zo'n verleden heeft....onbegrijpelijk.......En wat houden die tests in die je hebt laten doen? Een beetje laten rekken en trekken aan de achterpootjes door een dierenarts? Zijn er wel officiele HD-foto's gemaakt, en zijn de ogen wel door een officiele oogspecialist nagekeken? Zo niet , dan hebben die tests ook niet veel waarde. Wees verstandig en doe dit niet. Ga kijken voor een herplaatsertje of een hondje uit een asiel. Er zijn nog genoeg hondjes die op een goed tehuis zitten te wachten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Huh? Je kunt toch wel foto's maken om HD wel (of niet) uit te sluiten bij een bastaard? Of ben ik nou gek?malinois schreef:dat kan niet bij een kruising :N:freskin schreef:Ik ben het helemaal met de anderen eens. Hoe kan je als dierenliefhebber hier nu achter staan? En dan nog met een hondje dat zo'n verleden heeft....onbegrijpelijk.......En wat houden die tests in die je hebt laten doen? Een beetje laten rekken en trekken aan de achterpootjes door een dierenarts? Zijn er wel officiele HD-foto's gemaakt, en zijn de ogen wel door een officiele oogspecialist nagekeken? Zo niet , dan hebben die tests ook niet veel waarde. Wees verstandig en doe dit niet. Ga kijken voor een herplaatsertje of een hondje uit een asiel. Er zijn nog genoeg hondjes die op een goed tehuis zitten te wachten.
En verder is het natuurlijk gewoon een enorme egoïstische actie van TS.
Niet gestoeld op enige kennis, gezond verstand en/of gevoel.
Ik hoop dan ook dat ze zich bedenkt...