Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oppas voor een maand
Moderator: moderatorteam
-
miekmiek
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
En even heel duidelijke afspraken, liefst op zwart-wit maken over hoe te handelen als er onverhoopt een ongeluk gebeurt. Welke dierenarts, tot welk bedrag aan kosten, willen ze het weten als er iets mis is gegaan of horen ze het liever na hun vakantie etc.
Klinkt raar maar mijn reu zit bij mijn vriendin en toen zij naar Thailand ging voor 3 weken, wilde ze het ook liever niet weten als er met hem iets gebeurde. Want ze konden daar toch nooit op tijd van terug zijn, annuleringsverzekering vergoed niet etc.
Het is mijn ervaring dat je beter voor niets afspraken kunt maken, dan later met de gebakken peren komt te zitten.
Klinkt raar maar mijn reu zit bij mijn vriendin en toen zij naar Thailand ging voor 3 weken, wilde ze het ook liever niet weten als er met hem iets gebeurde. Want ze konden daar toch nooit op tijd van terug zijn, annuleringsverzekering vergoed niet etc.
Het is mijn ervaring dat je beter voor niets afspraken kunt maken, dan later met de gebakken peren komt te zitten.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Duidelijke afspraken maken, wat betreft data, maar ook voeding, dierenartskosten.
En vragen of ze hem ontwormen en tegen vlooien (en evt. teken) behandelen voordat ie naar jou komt.
Ik zou ook idd een weekendje op proef doen.
En vragen of ze hem ontwormen en tegen vlooien (en evt. teken) behandelen voordat ie naar jou komt.
Ik zou ook idd een weekendje op proef doen.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Myr
Wij hebben nu ook, vanwege vervelende omstandigheden, voor een paar maanden (twee, drie) een jonge reu te logeren. Gaat prima.
Wel was hij al gewend bij ons doordat hij vanaf zijn jonge puppentijd vaker een uurtje kwam spelen... er zijn een paar logeerdagen eerder geweest dus huh kent ons roedel en ons zes koppige kluppie kende hem.
Paar puntjes: afspraken maken over eten/dagelijkse kosten en bijbehorende zorgen. Dierenarts enz. Eigen commando's even nagaan.
En wat ik doe, omdat het een "enigst hondje" is dat zich nu in een roedel moet handhaven: elke dag minstens een keer een op een aandacht d.m.v. een wandeling, spelletjes, oefeningen volgens de commandolijst...anders raakt hij misschien teveel aan de groep gewend.
Sterkte en veel plezier!
Wel was hij al gewend bij ons doordat hij vanaf zijn jonge puppentijd vaker een uurtje kwam spelen... er zijn een paar logeerdagen eerder geweest dus huh kent ons roedel en ons zes koppige kluppie kende hem.
Paar puntjes: afspraken maken over eten/dagelijkse kosten en bijbehorende zorgen. Dierenarts enz. Eigen commando's even nagaan.
En wat ik doe, omdat het een "enigst hondje" is dat zich nu in een roedel moet handhaven: elke dag minstens een keer een op een aandacht d.m.v. een wandeling, spelletjes, oefeningen volgens de commandolijst...anders raakt hij misschien teveel aan de groep gewend.
Sterkte en veel plezier!
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
- CKS
- Zeer actief
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat raar. Wij pasten een paar jaar terug ook regelmatig voor langere tijd op een ouder hondje van een man hier uit de straat. Daar hoef ik geen geld voor.. Al helemaal niet als het van een kennis of familie is.Casey schreef:En even heel bot gezegd: niet gratis doen. Zacht prijsje kan wel, en als het zo is dat zij ook vaak op jouw honden passen oid dan is het anders, maar ik heb héél beroerde ervaringen met dit soort dingen gratis doen, dat doe ik dus nooit meer.....
Kees

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Patrol
- Zeer actief
Overigens zou ik dus niet afspreken hoe ver zij wil dat je gaat.... maar haar laten snappen dat jij de keuzes maakt mocht op da aankomen. Ik ga er dan gemakshalve even vanuit dat jij wellicht 'verder' gaat dan zij. Dat van jouw keuzes geldt ook voor andere zaken natuurlijk.Boutje schreef:Zij is niet in staat op op mijn honden te passen (psychisch labiel en gehandicapte dochter die veel tijd en verzorging vraagt, dus 1 hondje kan wel, mijn vier er bij echt niet), wil ik ook echt niet.
En ik ben vrij goed in "neen" zeggen, ik doe het (kennismaking binnenkort) voor 1 keertje en tenzij het echt leuk is daarna niet meer.
Ben al een lijst aan het maken wat allemaal op papier moet. Maar als haar mening te ver van de mijne vandaan ligt, (vb ivm dierenarts kosten e tot hoe ver je wil gaan en zo) doe ik het niet, stel dat er iets gebeurt en ik mag hem niet een operatie laten ondergaan die ik naar mijn gevoel wel zou willen...

- Bika
- Actief
- Mijn ras(sen): 3 Whippets
- Contacteer:
Stel de kennismaking gaat prima maar na 1 week kunnen ze toch niet met elkaar overweg. Maak dan een afspraak dat je de hond alsnog in een pension kan doen. De rekening krijgt ze dan achteraf wel
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst

Iedereen fijne Feestdagen toegewenst

-
doggy
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
- Aantal honden: 2
De jachtdrift van stabijtjes is nogal wisselend en hangt heel erg af van hoe ze opgevoed zijn.Ik heb met mijn hond er absoluut geen last van. Soms(drie keer per jaar of zo) trekt hij wel even een sprintje achter een konijn aan, maar ik kan gewoon doorlopen en hoef niet op hem te wachten. Hij is binnen de twee minuten terug bij mij (zonder konijn
)
Een stabij reutje kan(afhankelijk van de hond) wel eens een beetje eigenwijs zijn, maar omdat het best gevoelige honden zijn is dat goed te corrigeren.
Over het algemeen zijn het slimme, aanhankelijke honden, die je waarschijnlijk iets drukker ("nerveuzer" tussen aanhalingstekens) zal vinden als collies. Bij voldoende beweging zijn ze in huis zijn ze rustig.
Een stabij reutje kan(afhankelijk van de hond) wel eens een beetje eigenwijs zijn, maar omdat het best gevoelige honden zijn is dat goed te corrigeren.
Over het algemeen zijn het slimme, aanhankelijke honden, die je waarschijnlijk iets drukker ("nerveuzer" tussen aanhalingstekens) zal vinden als collies. Bij voldoende beweging zijn ze in huis zijn ze rustig.