Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ouwe, lieve, 'debiele' vlammetje :-)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

poeh das schrikken...wel een mooie gedachte trouwens
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ach....lieve Vlammetje.......

Dan schrik je wel even! Gelukkig dat alles nog goed met haar gaat. Hopelijk kunnen jullie nog heel lang van haar genieten!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Kan me voorstellen dat je dan schrikt!!

Nou wonen mijn honden niet in een bos, maar Osa hoort het ook allemaal niet meer als ligt te slapen of ergens geconcentreerd mee bezig is. Maar des te meer geniet je er van als ze je wel hoort en naar je toe komt. ( anders ga ik naar haar toe )
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Oeps, dat was inderdaad schrikken.
Ik hoop echter dat het voorlopig nog helemaal niet haar tijd is.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ach gos, ik zie het helemaal voor me hoe je haar bekkie dan omschrijft :I:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ik kan het me zó voorstellen; hinkend op twee gedachten...
Met lood in je schoenen de bosjes in :N: , maar aan de andere kant; de mooiste dood die je je hond zou wensen...
En ook; zo vertederend zo'n oud hondje die voor een groot deel in haar eigen wereldje leeft :I:

Ik heb het overigens met Dante ook twee keer meegemaakt (dat hij me niet kwam begroeten :N: ). Waarschijnlijk sliep hij toen heeel diep. Ik sloop toen ook met zwaar lood in mijn schoenen de kamer in (epilepsie; status epilepticus??:N: :N: ). Maar gelukkig werd hij dan met zeer verkreukelde en verbaasde kop wakker. Pffffoe......
Gr. Marijke
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

pffft, gelukkig niets aan de hand! ik schrok ook van de titel.

huts is ook doof (aan het worden), ik kan soms op 2 meter afstand schreeuwen tegen haar en ze hoort niets. als ik haar dan aantik schrikt ze en dan is het ook hey baas, leuk!
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Wat lijkt me dat schrikken! Gelukkig dat het Vlammetje goed ging en ze lekker aan het snuffelen was. Een dikke knuffel voor jouw Vlammetje!
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Inge O schreef:
Hutsje schreef:pffft, gelukkig niets aan de hand! ik schrok ook van de titel.
daarom had ik er nog extra een : -) achteraan gezet :wink: :mrgreen: .

jaha, maar toch, soms doen mensen rare dingen als ze intens verdrietigf zijn :N:
huts is ook doof (aan het worden), ik kan soms op 2 meter afstand schreeuwen tegen haar en ze hoort niets. als ik haar dan aantik schrikt ze en dan is het ook hey baas, leuk!
het is vaak moeilijk in te schatten wat ze nog wel en niet horen - vlammetje was altijd degene die al reageerde met vrolijk blaffen als ze hoorde dat ik me klaarmaakte om buiten te komen - dat doet ze nog steeds, maar ik ben nu wel zeker dat ze dat doet omdat ze de andere honden blij ziet reageren :wink: .
ja, ik verdenk haar er ook wel van er misbruik van te maken hoor, en dan krijgt ze een wat hardere tik op haar kont :mrgreen: .
en huts wordt ook idd erg schattig, alhoewel ze ook erg kan zeuren sinds een tijdje. dat deed ze vroegah nooit. en zij hoeft ook veel minder dan de andere honden, niet meer zitten voor het eten of voor een koekje ed :mrgreen:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Dat is schrikken.
Gelukkig was het vals alarm.
Haar tijd is gewoon nog niet gekomen :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dorst nauwelijks te lezen, maar ik voel wel precies hoe je dat beleefd moet hebben :19: gelukkig is ze er nog in redelijke goede gezondheid :wink:
Maltezers
Zeer actief

Re: ouwe, lieve, 'debiele' vlammetje :-)

Ongelezen bericht door Maltezers »

Inge O schreef:neenee, er is niks mis met haar - nog niet - maar ze liet me vandaag wel eens stevig schrikken :N: .

als ik 's avonds thuiskom staan de honden al een poos op wacht, horen ze mijn auto aankomen en komen ze allemaal (met veel lawaai) naar het hek gestormd. kom ik in de loop van de dag terug, dan horen ze me vaak pas als ik al de oprit ben opgereden en komen ze me (weer met veel lawaai :mrgreen: ) tegemoet gevlogen.

dit laatste was vanmiddag het geval, maar al wie zie ik niet :denken: ? vlammetje :19: . oeps, misschien ligt ze binnen te slapen en heeft ze het wat later gehoord? ik stap uit : geen vlammetje - ga naar binnen : geen vlammetje :N: . nu weet ik wel dat ze steeds minder goed hoort, maar het orkaangebulder van de enthousiaste bende, daar kan je toch niet aan voorbij??
snel laarzen en jas aan en verder ons bos(je) in, misschien liep (of lag :ugh: :19: ) ze daar wel?

ik was pas 20 meter het bos in toen ik haar wat verder rond zag schuifelen - roepen : niks - schreeuwen : nog niks :80: :mrgreen: , tot ze me plots zag : meteen die oortjes in de krul, komt ze op me af schommelen, hé, baasje, jij ook hier, wat leuk :cheer: :cheer: :knuffel: !!

:I: :I: lieve, ouwe, debielerige vlammetje - ze gaat hard achteruit maar geniet nog zó met volle teugen, echt aandoenlijk om haar te zien. zorgen heeft ze niet meer, horen doet ze nog amper, eten kan ze des te beter en genieten van knuffeltjes nog veel beter.

maar het was voor het eerst dat ik mezelf, na de eerste angst, erop betrapte te denken dat het ook wel iets moois zou hebben, als ze zachtjes in haar eigen bos was ingeslapen......
maar dat is ze nog niet :cheer: .
Zoals je dat beschrijft, zo herkenbaar. Dat doet mij weer aan de laatste jaren van Silly denken. Zo doof en ook zo dement als een deur. Maar ook o zo aandoenlijk op die momenten. En die angst inderdaad van in ons geval of thuis komen of beneden komen dat ze er in haar slaap is overleden. Tja nou zo met jou verhaal komt alles weer helemaal terug. Gatver ik mis haar ineens weer heel erg wat zit een mens toch raar in elkaar soms.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ik herken het, heb het met Ferro ook wel. Dan roep ik hem om uit te gaan, of bij het thuiskomen.. moet ik al echt naar boven en hem aanraken anders snurkt ie gewoon door. hij wordt ook knap doof en slaapt ook dieper dan voorheen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Inge O schreef: ze wordt steeds schattiger, omdat ze zo heerlijk ongecompliceerd wordt :mrgreen: . luisteren, wat was dat alweer :engel: ? oh ja, baasje zei iets en dan moet ik dat doen......of zo :denken: :denken: ? continu blaffen, mag dat niet :80: ? goh, zeg dat dan, is echt het eerste dat ik ervan hoor :U: . had ik net al een knuffeltje gahad?? neueueueu, niks van, dat kan ik me niet meer herinneren hoor, doe maar een nieuwtje :pffff: .

:lief:
Ah... lief en ontroerend, hoe je Vlammetje beschrijft. Afbeelding

En ik kan me je schrik goed voorstellen (en ook de opluchting dat ze gewoon lekker stond te te dagdromen in het bosje :wink: ).
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ai wat moet je dan enorm schrikken en dan idd dat bos inlopen met in je achterhoofd dat je haar misschien wel levenloos ergens ziet liggen.
Aan de andere kant zou het idd een hele mooie dood zijn, zo in het bos, je eigen bos.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Agossss.... ik zie het zo helemaal voor me en dan dat koppie op het laatst :I: :I:

Lief en sneu tegelijk :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat kunnen die ouwetjes je dan laten schrikken he?
Ik raak er nu een beetje aan gewend dat Max me niet altijd meteen meer begroet,maar in het begin dacht ik ook dat ie dood in zijn mand zou liggen of zo :N:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Jaaaaaaaaa ach....zo herkenbaar :wink:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Het vlammetje van Vlammetje is nog een mooi waakvlammetje die hopelijk nog een mooie tijd mag branden. Wie anders moet het bezoek dan liefkozende hapjes geven :19: :mrgreen:

Alhoewel ik Vlam niet op de manier ken zoals jij haar beschrijft :mrgreen: kan ik me haar levendig zo voorstellen, dat lieve koppie met die oogjes van haar zoals ze dan naar jou kan kijken. Prachtig!

Als haar tijd is gekomen zou het wel heel mooi en fijn zijn als ze in haar eigen bos rustig mag inslapen. Dan blijft ze voor altijd over het erf waken :pffff:

:N:
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Aan de ene kant zul je geschrokken zijn, maar aan de andere kant kan het inderdaad niet mooier. Niks niet wegbrengen naar de da als haar tijd er is, maar gewoon thuis....

Annabel mijn vorige basset is ook overleden thuis op de bank. Op het moment schrik je je rot, maar achteraf gezien is er geen mooiere dood....
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Wat heb je dat mooi omschreven Inge. :ok:
De liefde voor elkaar spat eraf, gelukkig was alles oké met Vlammetje. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Inge O schreef: ik was pas 20 meter het bos in toen ik haar wat verder rond zag schuifelen - roepen : niks - schreeuwen : nog niks :80: :mrgreen: , tot ze me plots zag : meteen die oortjes in de krul, komt ze op me af schommelen, hé, baasje, jij ook hier, wat leuk :cheer: :cheer: :knuffel: !!.
Een beschrijving waar ik een slik moment van krijg :I: Ik wens dat vlammetje nog lang in haar bos mag struinen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Aandoenlijk en roerend ....
Onze oudjes....wat zitten ze onder je huid.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

herkenbaar :wink:

onze basco had dat ook

gelukkig kun je nog lekker doorgenieten van vlam :cheer:

lekker in haar bos
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ach die Vlammetje. Ik zit acuut met tranen in mijn ogen. " Direct de oortjes in de krul" :I:. Zo'n lekker oud dametje, zoooooo lief!

Ik hoop dat ze nog héél lang rond mag struinen in haar bos(je) en dat haar einde snel en zacht zal zijn, in jouw armen, of jullie eigen bos(je). Wat kun je nog meer wensen?

Maar wat zal jij geschrokken zijn! :knuffel1:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Ach, wat een aandoenlijk verhaal. Die Vlammetje. Ik zie het ook helemaal voor me.
Ik hoop dat je nog een poos van haar mag genieten
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ach gossie......
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Mooi beschreven Inge en herkenbaar, ik heb met Freek ook wel eens van die dingen.

Groetjes Els
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Moos schreef:Ach gos, ik zie het helemaal voor me hoe je haar bekkie dan omschrijft :I:
Ja, ik zag het ook meteen helemaal voor me :I:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Inge O schreef:ik was pas 20 meter het bos in toen ik haar wat verder rond zag schuifelen - roepen : niks - schreeuwen : nog niks :80: :mrgreen: , tot ze me plots zag : meteen die oortjes in de krul, komt ze op me af schommelen, hé, baasje, jij ook hier, wat leuk :cheer: :cheer: :knuffel: !!

:I: :I: lieve, ouwe, debielerige vlammetje - ze gaat hard achteruit maar geniet nog zó met volle teugen, echt aandoenlijk om haar te zien. zorgen heeft ze niet meer, horen doet ze nog amper, eten kan ze des te beter en genieten van knuffeltjes nog veel beter.
Aaaaach wat aandoenlijk :I:
Fijn dat ze nog zo heerlijk bij jou kan rondscharrelen, voor hoelang het duurt...

Stel dat ze wel was weggegleden daar in dat fijne bosje, zouden je andere honden dan net zo enthousiast en opgewonden bij het hek hebben gestaan? Of juist wel, en extra opgewonden? Hoe zouden ze daarop reageren, heb je daar enig idee van? Hoe dat werkt in zo'n roedel?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”