Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe kan dat nou?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Hoe kan dat nou?

Ongelezen bericht door Maeve »

Toen ik vanmiddag thuis kwam van stage vertelde mn vader dat Nilo ongeveer een minuut voordat ik thuis kwam was gaan piepen en zeuren voor de deur. Dus nog voor dat hij mij had kunnen zien. Vanaf dat moment ging hij voor de achterdeur zitten waar ik altijd binnen kom. Dat ie aanhankelijk was wist ik, maar thelepatisch? :mrgreen: Overigens vergist hij zich ook nog wel eens, hij piepte ook ongeveer een minuutje voordat de buurvrouw thuis kwam :denken: Hoe kan dit nou, of zie ik iets heel logisch over het hoofd? :N:
kobus08
Zeer actief

Ongelezen bericht door kobus08 »

Bij mijn ouders is een jaar of 10 terug een hele stevige witte kat aan komen lopen. Deze kat adopteerde (en addoreerd) mijn vader. Toen hij nog verder weg van huis werkte en dus met de auto ging, ging deze kat altijd een minuut of 5 voordat m'n vader thuis kwam op de parkeerplaats zitten. Het was niet elke dag om dezelfde tijd dus dat kan het niet zijn....

Miischien toch telepathie?
Gajes

Ongelezen bericht door Gajes »

Wodan van me ouders (die helaas al een aantal jaren is overleden)
Wist ook altijd feiloos wanneer me vader thuis kwam.
En me ouders wonen in een wijk waar geen auto's voor de deur geppakerd kunnen worden maar op de pakeerplaats een stukje verder op.
Dus je hoorde de auto's in huis ook niet.
Maar hij wist het percies
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

Ik heb het met mijn vorige hond gehad (pitt/staff)
Ik werkte onregelmatig en iedere keer als ik (op de fiets) hem kwam halen (hij woonde bij mijn vriend toe nog) dierect na mijn werk, stond hij al 5min. te piepen en dor het keukenraam naar buiten te kijken waneer ik eraan kwam.
Dit volgens de ouders van mijn ex.
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Een leuk boek daarover is "Honden weten wanneer hun baas thuis komt" van Rupert Sheldrake.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Drijver
Zeer actief

Inge O schreef:
Drijver schreef:Een leuk boek daarover is "Honden weten wanneer hun baas thuis komt" van Rupert Sheldrake.
dat door iets kritischer wetenschappers ook helemaal onderuit is gehaald :wink: . leuk om te lezen is het wel, maar voor mij ook niks meer.
Wanneer je het zelf heel kritisch leest, haal je het zelf ook onderuit :mrgreen:
Toch blijft het een leuk boek om te lezen :wink:
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Drijver
Zeer actief

En toch moet er meer zijn tussen hemel en aarde.
Ik werk op een dierenpension en 1 hond deed daar raar. Geen land mee te bezeilen die dag terwijl het altijd een meegaand hondje was. We zeiden nog tegen elkaar dat het ons niet zou verwonderen als ze vandaag opgehaald zou worden...
En ja dus, ze werd die dag opgehaald, een dag te vroeg.
Drijver
Zeer actief

Inge O schreef:
ja-ah, maar ik heb maar 'een mening', wetenschappers hebben 'de expertise' :mrgreen: .
Ah, das het verschil! :smile:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Eergisteren (geloof ik) was op Natgeo Wild een programma erover hoe slim honden waren. Was een hondje die elke keer 2 minuten van tevoren naar de deur ging toen de eigenares thuiskwam. Hij hoorde/zag de bus langskomen en wist zo dat metde komst van die bus over 2 minuten zijn baasje terugkwam. Grappig.. :wink:
Drijver
Zeer actief

Inge O schreef:
Drijver schreef:En toch moet er meer zijn tussen hemel en aarde.
Ik werk op een dierenpension en 1 hond deed daar raar. Geen land mee te bezeilen die dag terwijl het altijd een meegaand hondje was. We zeiden nog tegen elkaar dat het ons niet zou verwonderen als ze vandaag opgehaald zou worden...
heb je ook al het boek van stephan budiansky gelezen, 'de waarheid over honden'? daar gaat hij op dit boek in (ik geloof in het hoofdstuk 'intelligentie', en hij maakt (voor mij iig) op een nuchtere en correcte manier spaanders van dit soort herinneringen :wink: . hij weerlegt die met de vraag hoe vaak het niet voorkomt dat mensen iets dergelijks zeggen maar waar de hond dan (om bij jouw voorbeeld te blijven) helemaal niet herplaatst wordt die dag.
alleen : dat laatste vergeet iedereen, dat eerste - ook al was het door stom toeval - blijft hangen :wink: .
Ja, daar kan ik me wel in vinden wat jij zegt. Als deze hond niet die dag zou zijn opgehaald zouden we het er idd waarschijnlijk niet meer over gehad hebben. Maar tóch vond ik het te stom voor toeval.
Ik heb dat boek ook nog ergens in de kast staan, moet even zoeken.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Inge O schreef:
Drijver schreef:En toch moet er meer zijn tussen hemel en aarde.
heb je ook al het boek van stephan budiansky gelezen, 'de waarheid over honden'? daar gaat hij op dit boek in (ik geloof in het hoofdstuk 'intelligentie', en hij maakt (voor mij iig) op een nuchtere en correcte manier spaanders van dit soort herinneringen :wink: . hij weerlegt die met de vraag hoe vaak het niet voorkomt dat mensen iets dergelijks zeggen maar waar de hond dan (om bij jouw voorbeeld te blijven) helemaal niet herplaatst wordt die dag.
alleen : dat laatste vergeet iedereen, dat eerste - ook al was het door stom toeval - blijft hangen :wink: .
Ik geloof er ook niet zo in. Maar ik kan mijn verhaal van gisteren dus nog niet verklaren. Ik kwam met de fiets naar huis en een stuk eerder dan normaal op Woensdag dus hij kan het niet verwacht hebben. Trouwens, normaal is het een stil hondje, niet zo 1 die om van alles gat zeuren :wink:
Drijver
Zeer actief

He gets, ik kan hem niet vinden. Vraag me af of ik die dan wel heb. Ik kwam wel een heleboel andere boeken tegen over dit en aanverwante onderwerpen :wink:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

in een boek ``de psychologie van de hond`` worden daar ook voorbeelden van genoemd. en die worden ook ontkracht.
zoals de hond die paar minuten voor tijd weet dat de baas thuiskomt bij de deur gaat zitten. hadden ze gefilmd en bleek dat ieder uur de hond daar ging zitten.

Buster wordt iets zenuwachtig voordat wij de sirene van de ambulance horen. makkelijk te weten dat honden vele malen beter horen.
maar ook auto`s kunnen een frequentie teweeg brengen die wij mensen niet kunnen horen maar de hond wel.

in het hondenbos rende Buster ineens weg om later weer terug te keren. waarschijnlijk hoorde hij het hondenfluitje van jachttraining wat daar soms gehouden wordt. (ik maar denken dat ie ongehoorzaam is :mrgreen: )

er is ook een verhaal bekend dat een hond zijn baas redt uit een cafe. een paar tellen later viel er een boom op het cafe. ze denken dat de hond het gekraak van die boom of boomtak heeft gehoord, waardoor die zijn baas ging halen. waarop dan ook weer bewezen zou zijn dat die hond wist dat die boom de verwonding van zijn baas betekent.
dit verhaal staat in het boek ``de psychologie van de hond``.

maar soms hoor ik ook een verhaal waarvan je echt denkt dat er meer is tussen hemel en aarde :mrgreen: en ga je echt aan telepathie denken.
Drijver
Zeer actief

Inge O schreef:
Drijver schreef:He gets, ik kan hem niet vinden. Vraag me af of ik die dan wel heb. Ik kwam wel een heleboel andere boeken tegen over dit en aanverwante onderwerpen :wink:
welk boek vind je niet, dat van budiansky of van sheldrake :mrgreen: ?
Van Budiansky.
Drijver
Zeer actief

Inge O schreef:
Drijver schreef:
Inge O schreef:
Drijver schreef:He gets, ik kan hem niet vinden. Vraag me af of ik die dan wel heb. Ik kwam wel een heleboel andere boeken tegen over dit en aanverwante onderwerpen :wink:
Van Budiansky.
owwwww, dat is echt een klein drama, je weet niet wat je mist :mrgreen: .
Je wilt niet weten hoe mijn huis er nu uit ziet. Boeken overal dwars door de kamer heen :mrgreen:
Maar helaas, het is niet te vinden. Kortom: ik dacht dat ik het boek had maar ik heb het niet.
Maar deze maand ben ik nog jarig... :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Emma schreef: er is ook een verhaal bekend dat een hond zijn baas redt uit een cafe. een paar tellen later viel er een boom op het cafe. ze denken dat de hond het gekraak van die boom of boomtak heeft gehoord, waardoor die zijn baas ging halen. waarop dan ook weer bewezen zou zijn dat die hond wist dat die boom de verwonding van zijn baas betekent.dit verhaal staat in het boek ``de psychologie van de hond``.
Die logica ontgaat me een beetje. Of tenminste, dat dat er als 'tuuuuuurlij logisch" uit zou volgen.
Wellicht schrok die hond van het kraken en ging daarom naar de baas toe. Offf, nog leuker :mrgreen: , wellicht was het geheel toeval dat die hond naar de baas toe ging vlak voordat die boom omviel.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:
Emma schreef: er is ook een verhaal bekend dat een hond zijn baas redt uit een cafe. een paar tellen later viel er een boom op het cafe. ze denken dat de hond het gekraak van die boom of boomtak heeft gehoord, waardoor die zijn baas ging halen. waarop dan ook weer bewezen zou zijn dat die hond wist dat die boom de verwonding van zijn baas betekent.dit verhaal staat in het boek ``de psychologie van de hond``.
Die logica ontgaat me een beetje. Of tenminste, dat dat er als 'tuuuuuurlij logisch" uit zou volgen.
Wellicht schrok die hond van het kraken en ging daarom naar de baas toe. Offf, nog leuker :mrgreen: , wellicht was het geheel toeval dat die hond naar de baas toe ging vlak voordat die boom omviel.
waarschijnlijk vluchtte die hond uit angst naar zijn baas - totdaar zijn heldenmoed :mrgreen: .
Ja precies :mrgreen: Ik geloof er eigenlijk niks van dat die hond een link zou kunnen leggen tussen "krakende boom-omvallende boom-boom op cafe-baas in cafe-baas dood"
Ja, daaaaaaag! :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
slimme honden kunnen dat, marloes :pffff: . alleen jammer dat wij allemaal domme honden hebben :U: .
Daar moet je toch eens iets aan doen met het fokken Inge :19: :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:
Inge O schreef:
slimme honden kunnen dat, marloes :pffff: . alleen jammer dat wij allemaal domme honden hebben :U: .
Daar moet je toch eens iets aan doen met het fokken Inge :19: :mrgreen:
ja, doe ik al natuurlijk - IK selecteer op het baasje uit bedreigd-door-krakende-boom-huis halen, of wat dacht je :pffff: .
En lukt dat al aardig? :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
ik doe het al 5 generaties lang :pffff: .

heeft me wel al 5 huizen gekost :oeps: .
Ja, maar ja goed, je moet er wat voor over hebben he? :19: :smile:
Afbeelding
Drijver
Zeer actief

Ik selecteer de baasjes erop dat ze niet naar de kroeg gaan. Hoeft de hond ze er ook niet uit te halen :smile:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Inge O schreef:
Drijver schreef:
Inge O schreef:
Van Budiansky.
owwwww, dat is echt een klein drama, je weet niet wat je mist :mrgreen: .
Hij heeft ook nog de aard van het paard geschreven, mocht je die gemist hebben :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Moos schreef:
Inge O schreef:
ik doe het al 5 generaties lang :pffff: .

heeft me wel al 5 huizen gekost :oeps: .
Ja, maar ja goed, je moet er wat voor over hebben he? :19: :smile:
:smile: Ik weet dus nu wel waar ik mijn pupsel vandaan wil! Stel je voor je gaat naar een cafe :mrgreen:
Afbeelding
Drijver
Zeer actief

*Linda* schreef:
Hij heeft ook nog de aard van het paard geschreven, mocht je die gemist hebben :mrgreen:
Kan nog net op mijn lijstje voor volgende week :wink:
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Contacteer:

Re: Hoe kan dat nou?

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Maeve schreef:Toen ik vanmiddag thuis kwam van stage vertelde mn vader dat Nilo ongeveer een minuut voordat ik thuis kwam was gaan piepen en zeuren voor de deur. Dus nog voor dat hij mij had kunnen zien. Vanaf dat moment ging hij voor de achterdeur zitten waar ik altijd binnen kom. Dat ie aanhankelijk was wist ik, maar thelepatisch? :mrgreen: Overigens vergist hij zich ook nog wel eens, hij piepte ook ongeveer een minuutje voordat de buurvrouw thuis kwam :denken: Hoe kan dit nou, of zie ik iets heel logisch over het hoofd? :N:
Rakker doet dat ook. Als ik uit school kwam oid (dus verschillende tijden) begon ze ruim 5 tot 10 minuten daarvoor de piepen, door de kamer te rennen en steeds naar de deur. Als ik de voordeur open deed rende ze gauw naar haar mandje, en ging daar 'slapend' in liggen. Totdat ik haar riep, dan kwan ze aangesjeesd :mrgreen:
Mijn moeder is dat een paar keer opgevallen. Ze was dan thuis (en wist niet wanneer ik thuis zou komen) en dan deed Rakker dat steeds.
Hoe het kan weet ik niet, grappig vond ik het wel (vooral dat ik daar dus niks van zag, omdat ze in haar mand ging liggen als ik binnenkwam). Bij de rest van het gezin deed ze het niet trouwens.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”