Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppie ren/ Ren voor puppies :-)

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 3
Contacteer:

Puppie ren/ Ren voor puppies :-)

Ongelezen bericht door Leonieke »

Wij zijn ons een beetje aan het orienteren op een geschikte puppieren voor ons aankomende nest.
Het gaat om de ruimte die de puppen binnen in huis zullen hebben.
We willen de ren aan de werpkist koppelen en dan met een plankje dat ze er makkelijk uit kunnen lopen.
De ene kant van de ren komt langs de muur, en de vensterbank. Dat zou dus eventueel gewoon afgezet kunnen worden met hout.
De voorkant willen we graag gaas met een dubbel deurtje en dan kan de andere lange kant ook gaas worden.

Alleen nu vroegen wij ons verschillende dingen af. Zoals; Hoe zet je de rekken stevig vast, aangezien je natuurlijk niet zo maar zo'n rek vast gaat boren aan je nette muur in de woonkamer. Is bijvoorbeeld een voet onder de planken veilig? Of houden de rekken zichzelf stabiel door het koppelsysteem?
En welke rekken zijn het beste om aan te schaffen. Ook hebben wij geen idee hoe groot de ren moet zijn.

Het gaat om dalmatische honden. We verwachten geen mega groot nest (6 tot 8) aangezien dit in de lijnen van zowel reu als teef niet voorkomt. Maar goed, stel dat er toch meer uit komen dan verwacht moeten ze natuurlijk ook lekker de ruimte hebben.

Als ze oud genoeg zijn zullen ze lekker een paar x per dag in de tuin kunnen en bij slecht weer kunnen we een "buitenspeel" plaats in de paardenstal creeren.

We hebben nog geen idee of het nest deze zomer of pas van het winter zal komen (nogal een onduidelijk cyclus van de teef), maar we willen wel alles goed voorbereiden.

Alvast bedankt voor eventuele tips!!
Laatst gewijzigd door Leonieke op 22 jan 2009 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Ik heb wel 3x moeten lezen eer ik snapte wat er in de titel stond :smile:
Enya
Zeer actief

Ongelezen bericht door Enya »

Essy schreef:Ik heb wel 3x moeten lezen eer ik snapte wat er in de titel stond :smile:
:smile: Ik ook. Ik dacht pup-pieren; wat zijn nou pup-pieren..... :N: :smile:
Maar sorry, compleet OT :N:
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Je hebt van die puppyrennen met van die panelen. Daar kan je meerdere van kopen. Als je veel pups hebt dan kan je de ren gemakkelijk wat groter maken. Zulke bedoel ik: http://www.witjesverzendhuis.nl/cgi-bin ... 5&search=0

Dalmatier pups zijn wat sterker dan chi pupjes dus ik heb eigenlijk geen idee of dat makkelijk verschuift als de pupjes wild doen. :wink:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Leonieke
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:Ik heb wel 3x moeten lezen eer ik snapte wat er in de titel stond :smile:
:oeps:
www.marengosoutfit.nl
Leonieke
Zeer actief
Contacteer:

Tring schreef:Je hebt van die puppyrennen met van die panelen. Daar kan je meerdere van kopen. Als je veel pups hebt dan kan je de ren gemakkelijk wat groter maken. Zulke bedoel ik: http://www.witjesverzendhuis.nl/cgi-bin ... 5&search=0

Dalmatier pups zijn wat sterker dan chi pupjes dus ik heb eigenlijk geen idee of dat makkelijk verschuift als de pupjes wild doen. :wink:
Tja, deze zijn inderdaad het goedkoopste. Wij hebben soortgelijk systeem voor onze konijnen.
Mijn zus en ik hadden eigenlijk geconcludeerd dat deze voor dalmaatjes niet sterk genoeg zouden zijn.
Ik ben bang dat als ze er tegen aan gaan staan de hekjes gaan verschuiven :denken: .
www.marengosoutfit.nl
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Oh wat erg...ik bleef ook echt alleen puppieren lezen..precies zoals het er staat en d8 al wat is dat toch :oeps:
Afbeelding

Maar het is duidelijk nu :mrgreen:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wij hebben de puppypanelen van Witjes verzendhuis. Die zijn gegalvaniseerd, ongeveer 90 centimeter hoog (dacht ik) en je hebt verschillende breedtes, en met of zonder deurtje.
Wij hebben de panelen aan elkaar gekoppeld en verder niet aan de muur of iets dergelijks vastgezet. Wij maken altijd een L-vorm met de panelen, en langs de gelambrizeerde muur heb ik de panelen niet, ze zijn echt om de puppyruimte af te zetten van de rest van de ruimte. Als de pups groter worden willen ze nog wel eens per ongeluk tegen de panelen aanduwen waardoor er een gaatje ontstaat waar ze door kunnen (tussen de muur en het paneel door). Wij zetten er dan iets voor, of maken de panelen met ducktape vast aan de muur. Ziet er niet al te fraai uit, maar werkt wel. :wink:
Leonieke
Zeer actief
Contacteer:

Oke, dus jullie zetten het verder niet vast.
Wij hadden bij Witjes die professional hekjes gezien. Zijn dat die jij ook hebt? Die heb je inderdaad in heel veel breedtes en met of zonder deurtje.

Hoe groot hebben jullie de ren?
www.marengosoutfit.nl
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Ik heb de witjes puppypanelen ook, mijn ren was 1.5 meter bij 3.5 meter.
De werkpkist stond er in, en toen de pups wat ouder waren heb ik die eruit gehaald.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Deze hebben wij: http://www.witjesverzendhuis.nl/cgi-bin ... 9&search=0
En dan hebben we 1 deel van 1 meter lang, met deurtje, en 2 delen van 1.50 meter lang zonder deurtje.
smieszka
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door smieszka »

Ook ik heb de puppypanelen van Witjes.
En zelfs mijn ierenbaby's blijven er achter.
Ideale dingen vind ik het :ok:
Groetjes Linda

Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Wij zijn ons ook aan het orienteren voor een puppykennel/ ren.

Wie kent deze van Witjes? http://www.witjesverzendhuis.nl/cgi-bin ... 5&search=0
Afbeelding
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Krijg je dat grasveld erbij? :denken:

Nee, wij hebben een andere.
Waar je op moet letten bij die rennetjes is dat er een deurtje inzit waar je zelf door kunt.
Sommige hebben een deurtje in het midden. Dan kun jij er dus niet door, en dat is heel erg onhandig!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Waar je op moet letten bij die rennetjes is dat er een deurtje inzit waar je zelf door kunt.
Sommige hebben een deurtje in het midden. Dan kun jij er dus niet door, en dat is heel erg onhandig!
Zo eentje hebben mijn ouders ook een keertje gehad, niet handig dus :smile2:

Sandra & Edwin
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Pumi schreef:Wij zijn ons ook aan het orienteren voor een puppykennel/ ren.

Wie kent deze van Witjes? http://www.witjesverzendhuis.nl/cgi-bin ... 5&search=0
Afbeelding
Deze ken ik niet, maar als ik op je link kijk gaat het bij de genoemde prijs alleen om het vierkante deel links achterin, en moet je de andere delen (w.o. het deel met het deurtje erin) gewoon nog apart bijkopen.
Alleen het vierkante stuk lijkt me erg klein als ren voor de pups als ze eenmaal aan het lopen en spelen zijn.
Leonieke
Zeer actief
Contacteer:

De prijs is volgens mij ook voor dat kleine stukje.
Erg prijzig dus als je zo'n grote wilt als die er omheen staat.
Wel mooi!!
www.marengosoutfit.nl
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

ik zit me te bedenken waar ik de ren gehaald heb, was in belgie en was voor kleine 400 euro klaar. Dus echt niet duur.
Ik heb in de woonkamer een ruimte nav 2m x 4 m afgeschermd en buiten iets kleiner, zodat ik ook nog een beetje tuin overhou.
Ik heb het hek rondom staan , dus ook voor de muur en tussen het hek en de muur een stuk zeil geklemd (extra lap omhoog, zit dus vast aan het deel wat op de vloer ligt, erg prettig schoonmaken)
Ik zal eens zoeken naar foto's.
Voor mijn nest met 6 weimpjes was dat ruim zat!!
Josee
Zeer actief
Contacteer:

gevonden: Zo had ik het dus, misschien heb je er wat aan!
ps de lampen hadden we opgebonden, daar staat normaal onze eettafel nl.
Met ruim 4 weken de werpkist eruit gehaald en een grote plastic mand in de ren en waar de werpkist stond een bench waar ik de pups 's ochtends na het eten in deed om de boel rustig schoon te kunnen maken.
Werkte super en meteen benchtraining. Deurtje ging pas open als ze allemaal stil waren en dat was na een paar dagen al binnen een paar minuten, gingen gewoon liggen slapen of kijken hoe ik aan het dweilen was!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Josee op 23 jan 2009 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Josee
Zeer actief
Contacteer:

Tring schreef:Je hebt van die puppyrennen met van die panelen. Daar kan je meerdere van kopen. Als je veel pups hebt dan kan je de ren gemakkelijk wat groter maken. Zulke bedoel ik: http://www.witjesverzendhuis.nl/cgi-bin ... 5&search=0

Geen aanrader voor grotere rassen, zoals een dalmaat of een weim.
Ik had deze ook en op verschillende plaatsen verstevigd, maar dat werkt tot een week of 6, dan nemen ze met z'n tweeen een aanloop en kukelt het hek gewoon plat door het gewicht en hup feesten in de tuin :N:

Ik ga voor het volgende nest 2 of 3 van deze rennen bestellen voor buiten, heb ze in het echt gezien en echt hele stevige kwaliteit!!
http://www.witjesverzendhuis.nl/cgi-bin ... 3&search=0
Leonieke
Zeer actief
Contacteer:

He, bedankt voor de foto's!! Super.
Wij hebben vanmorgen ook nog eens gemeten en wij kwamen ook op ongeveer 4 m x 2 m. Dus voor jouw weimpjes was dit groot genoeg?Goed om te weten.

Alleen heb jij dat deel langs de muur rekjes om alles in balans te houden?
Want wij hebben ook een stuk langs de muur/ vensterbank en hadden bedacht daar betontriplex langs te zetten (en dan met een houten voet stabiliseren). Ze hoeven er op zicht niet doorheen te kijken op dat stuk en dat scheelt een hoop in geld.

Buiten is voor ons geen probleem. We wonen buitenaf, dus zeeen van ruimte. Buiten kunnen we echt een flink stuk creeeren.
Dat zetten we waarschijnlijk gewoon met gaas en paaltjes af. Dat zie ik meer bij andere dalamaten fokkers en werkt perfect.
www.marengosoutfit.nl
Josee
Zeer actief
Contacteer:

Leonieke schreef:De afmetingen waren groot genoeg ja, ook als we een groter nest zouden hebben. Wel zijn ze bij ons zodra het weer het toelaat lekker buiten, naast ons zitgedeelte in de tuin.

Alleen heb jij dat deel langs de muur rekjes om alles in balans te houden?
Want wij hebben ook een stuk langs de muur/ vensterbank en hadden bedacht daar betontriplex langs te zetten (en dan met een houten voet stabiliseren). Ze hoeven er op zicht niet doorheen te kijken op dat stuk en dat scheelt een hoop in geld.
Ik heb het puur rondom staan (en gekocht) omdat ik niet wilde dat de pups tegen de (witte :roll: ) muur zouden staan en ik de ren dus iets van de muur kon afzetten.
Bij mijn ouders thuis hadden we een soortgelijke ren, maar die stond ook los, dus niet langs de muur op, hadden een deel van 2 meter tegen een muur aan staan en het andere deel haaks op de andere muur, dan staat het behoorlijk stabiel hoor (maar dat waren tibetaanse terriers en geen weimaraners, dus wel een behoorlijk gewichtsverschil!!)
Leonieke
Zeer actief
Contacteer:

Ik denk dat dat voor ons dan ook ideaal zal zijn.
Ik heb al verschillende bedrijven gemaild voor een prijsopgave.
Bij witjes zou je voor de opstelling € 415,- kwijt zijn, is in principe ook best te doen. Maar je kan altijd proberen het voor minder te krijgen natuurlijk :wink: . Je hebt al genoeg nodig voor je eerste nest :roll: .
www.marengosoutfit.nl
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

Afbeelding

Kijk dat is mooi en ruim, mocht ik nou ooit eens een nest krijgen dan wil ik het zo.
Stevig en veilig. En ruim.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik ben met zo'n spijlenren altijd bang dat de pups er met hun koppies doorheen gaan en niet meer terug kunnen. Of bij de pootjes helemaal onderaan. Of haal ik me dan iets in mijn hoofd wat helemaal niet kán?

Wij hebben bewust de gaaspanelen (dus met vierkante uitsparingen) genomen omdat het risico van vast komen te zitten daarbij veel kleiner leek.
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Ik ben met zo'n spijlenren altijd bang dat de pups er met hun koppies doorheen gaan en niet meer terug kunnen. Of bij de pootjes helemaal onderaan. Of haal ik me dan iets in mijn hoofd wat helemaal niet kán?

Wij hebben bewust de gaaspanelen (dus met vierkante uitsparingen) genomen omdat het risico van vast komen te zitten daarbij veel kleiner leek.
Die afweging zitten wij dus ook net te maken en bij ons gaat het dan om pumi puppies vanaf 4 weken. We zijn bang dat ze tussen de pijlen door kruipen.

Sandra & Edwin
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

LongFields schreef:Ik ben met zo'n spijlenren altijd bang dat de pups er met hun koppies doorheen gaan en niet meer terug kunnen. Of bij de pootjes helemaal onderaan. Of haal ik me dan iets in mijn hoofd wat helemaal niet kán?

Dat valt mee. Ik heb ze allebei en met de gaaspanelen heb je weer dat ze er wat hoger met de pootjes doorheen gaan hangen en als er dan een broertje of zusje tegenaan botst blijven ze vastzitten.

De gaaspanelen ogen veel vriendelijker en minder massaal (al zou je dat niet denken.

Dit is een investering die je maar 1 x hoeft te doen en vervolgens nooit meer slijt. Alles kun je er mee maken, tijdelijk afsluiting, tijdelijke bench, puppie-ren binnen en net zo gemakkelijk weer buiten.
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Afbeelding
Dit hadden wij afgelopen zomer staan voor een nestje Mastiffs.
(dit was 2 x 3 m)
Helaas hadden we maar 1 pup, maar de panelen zijn zeer geschikt.
Ook aangeschaft bij witjesverzendhuis.
Ik heb alleen gekozen voor het pen/oog-systeem.
Je kunt namelijk ook kiezen voor moeren/bouten.
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Pas op met bestellen bij Witjes. Ik heb daar vorige jaar een hele mooie puppie ren besteld, ik kende meerdere mensen met dezelfde ren en hij was prachtig. Ik heb zeer bewust gekeken of de ren uit te breiden was en dat stond erbij op de site. Een paar maanden later bestelde ik weer een ren, de puppen waren er en ik wilde uitbreiding. Ondanks dat op hun site nog steeds stond dat dit mogelijk was kreeg ik een andere ren toegestuurd. Deze paste niet. Witjes deed zeer moeilijk, ik mocht de ren alleen op eigen kosten terug sturen en de ren die ik wilde was niet meer leverbaar........... (ga maar na wat het opsturen van zo'n zware ren kost)
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Erg mooie ren hebben jullie Jose!! Prachtige hoek ook zo daarvoor!

Ik kan me voorstellen hoeveel het scheelt in prijs als je de muur vrij van panelen laat maar ik kan best wat bedenken waarmee je de ren (tijdelijk) aan de muur vastmaakt. Blijf je alleen na de puppentijd met wat gaatjes in je muur zitten.
Of zie ik nu iets essentieels over het hoofd?? :denken:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”