Net een flinke ronde door de polder gedaan. Normaal doe ik dat gewoon aan de korte riemen, maar vandaag bedacht ik om Vera eens aan de flexi te doen. Met in mijn achterhoofd dat als ze daardoor gaat trekken die flexi net zo snel weer terug aan de kapstok gaat
Maar, een beetje tot mijn verbazing eigenlijk, ze trekt er juist totaal niet mee. Als ze aan het einde van de flexi komt houdt ze gewoon in en gaat er dus niet in lopen hangen, en ze komt ook niet heel veel aan het einde want er is regelmatig wel wat te snuffelen halverwege en vreemd genoeg heeft ze ook helemaal niet de neiging om echt naar het einde toe te lopen. Haast alsof het idee van iets meer de ruimte hebben haar een prettig gevoel geeft, en dan hoeft ze daar helemaal niet maximaal gebruik van te maken
Wat nog veel opvallender was, was dat ze aan de flexi alle mensen negeert
Ook heeft ze schijnbaar toch iets opgestoken van mijn "deze kant!" als ze aan de korte lijn voor me langs wil gaan zwenken; als ik dat nu zei, aan de flexi, kwam ze heel netjes weer terug naar de goede kant
Wel grappig, ze gedraagt zich eigenlijk precies zoals de situatie dus is: meer ruimte krijgen, maar toch ook nog wel aangelijnd zijn. Merken jullie dat bij jullie honden ook?
Geinig ding die flexi, gaan we vaker mee lopen