Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gaan we weer.. Bonnie weer gegrepen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Gaan we weer.. Bonnie weer gegrepen.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Het is weer zover.
Net nu het zo goed ging, Bonnie durfde weer mee te wandelen vanuit huis, iets wat ze door een aanval een tijdlang écht niet grappig vond, en ook echt in de buurt niet durfde te lopen zonder overal op te reageren.. weg te vluchten... is ze op haar eigen stoep aangevallen door de kruising fox van de buren.
Gisteren liepen ze zo langs elkaar zonder ook maar een geluidje te maken.. ( normaal is het echt water en vuur die twee, compleet met gillen en grommen)
Nu net kwam er iemand aan de deur.. Bonnie loopt mee naar buiten om te begroeten, de kruising fox van de buren gaat tegelijkertijd los mee wandelen met zoon en vriendinnetje, die dus totaal niet opletten... ze komt al blaffend en gillend hier de stoep op vliegen en klapt zo op Bonnie.
Met hulp van de mevrouw die aan de deur was hebben we ze uit elkaar gekregen.. en Bonnie naar binnen gestuurd, Het hondje van de buren ging nog nagrommend terug naar de eigenaar die 10meter verderop stond te wachten... :denken:

Bonnie heeft een aantal natte plekken,maar echt wondjes heb ik niet kunnen ontdekken nog.
Wel loopt ze mank met haar voorpoot en reageert ze duidelijk gevoeliger op haar rug ( die net weer even minder opspeelde)

Verdomme. wat moet dat kreng hier dan ook op de stoep.
Gillen en blaffen kan ik mee leven, uiteindelijk is zij met het klieren begonnen twee jaar geleden... maar van mijn stoep én van Bonnie moet ze afblijven! :boos:
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Tja, dat zat er in feite dus al tijden aan te komen? Hondjes los buiten en toen kwam buurhondje verhaal halen? Ik begrijp niet dat de buren hun hondje niet vasthouden even daar en ik begrijp ook niet dat jij niet even kijkt of de kust veilig is voor je je hondje de deur uit laat rennen als ze de buurhond niet trekt. Inderdaad zit het buurhondje nu fout omdat ze jouw tuin? in gerend is? Of bedoel je de stoep voor je deur die van de gemeente is?

Toen wij in Amsterdam woonden haatte onze honden 2 honden in de straat. Ik keek dus altijd eerst heel goed of die er liepen en pas als de kust veilig was liep ik met de honden aan de riem de deur echt uit. Ging er een deur open dan zat mijn hond aan de riem zodat ik ook direct in de omgeving was en nog kon ingrijpen als hondjes gingen vechten. Jouw hondje liep ook los en dus kregen ze de kans elkaar elders in de haren te vliegen en dan ben je dus te laat.

Ik zou dus even babbelen met de buren en vragen of het een idee is dat jullie allebei de hondjes bij de voordeur een stukje vast houden. Dus ook niet meer buiten op straat bezoek laten groeten. Dat doen jullie allebei blijkbaar niet. Nu is jouw hondje niet naar de buurhond gerend maar je weet nooit zeker of dat niet wel een keer gebeurd omdat ze elkaar haten zoals je zelf zegt :wink:
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Toen wij in Amsterdam woonden haatte onze honden 2 honden in de straat. Ik keek dus altijd eerst heel goed of die er liepen en pas als de kust veilig was liep ik met de honden aan de riem de deur echt uit. Ging er een deur open dan zat mijn hond aan de riem zodat ik ook direct in de omgeving was en nog kon ingrijpen als hondjes gingen vechten. Jouw hondje liep ook los en dus kregen ze de kans elkaar elders in de haren te vliegen en dan ben je dus te laat
Hier idem, het is altijd oppassen geblazen met loslopenden in aanlijngebied. Echt relaxed wandelen is er niet meer bij eigenlijk.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ik kan me voor een groot deel vinden in jou verhaal, Marc.

Ware het niet dat het het hondje van de overburen hier onderhand in de gang stond. Waar ze dus duidelijk niet hoeft te komen.
Bonnie blijft op haar eigen stoep (dus niet de gemeente stoep zeg maar )
Van haar eigen stoep voor onze deur gaat ze niet af, al lopen er tien hondjes van de buren.
Ook blaft ze dan gelukkig niet ;)

Het echte baasje van het hondje heeft haar altijd keurig onder controle, aan de lijn, maar ook als ze los is, en ze ziet Bonnie, dan gaat ze gewoon heel rustig vast.
Hetzelfde doe ik natuurlijk met Bonnie als ik haar zie :)

wat mij alleen zo kwaad maakt is, dat zoonlief met vriendinnetje het hondje gaat uitlaten. ( nee, dat ze achter het hondje aanlopen) en dat die dus totaal opgaan in mekaar en niet op het beestje letten, zodat die haar eigen ding gaat doen. ( en mij een hysterisch k*twijf noemt als ik vraag of hij haar misschien even bij zich kan houden, Misschien ben ik dat wel..maar dat terzijde.. ;) )
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Princess schreef:Ik kan me voor een groot deel vinden in jou verhaal, Marc.

Ware het niet dat het het hondje van de overburen hier onderhand in de gang stond. Waar ze dus duidelijk niet hoeft te komen.
Bonnie blijft op haar eigen stoep (dus niet de gemeente stoep zeg maar )
Van haar eigen stoep voor onze deur gaat ze niet af, al lopen er tien hondjes van de buren.
Ook blaft ze dan gelukkig niet ;)

Het echte baasje van het hondje heeft haar altijd keurig onder controle, aan de lijn, maar ook als ze los is, en ze ziet Bonnie, dan gaat ze gewoon heel rustig vast.
Hetzelfde doe ik natuurlijk met Bonnie als ik haar zie :)

wat mij alleen zo kwaad maakt is, dat zoonlief met vriendinnetje het hondje gaat uitlaten. ( nee, dat ze achter het hondje aanlopen) en dat die dus totaal opgaan in mekaar en niet op het beestje letten, zodat die haar eigen ding gaat doen. ( en mij een hysterisch k*twijf noemt als ik vraag of hij haar misschien even bij zich kan houden, Misschien ben ik dat wel..maar dat terzijde.. ;) )
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik vind het ook belachelijk als mensen hun honden niet in de gaten houden en bijv. al bellend door de straten lopen met hun hond die alle kanten op kan. Misschien moet je eens een goed gesprek hebben met de buren?
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Pff, de reactie dan ook van die twee! Om kwaad van te worden..
Hún hond ging erop af..
Hopelijk is alles goed met je hond en houdt ze er niet teveel aan over.. :boos:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”