Het gaat goed met moeder en kroost!
Zelfs de kleine tiende is een vechtertje, en wist je niet hoe hij geboren is dacht je nu hooguit "hee, dat is een kleintje!"
Hij had in het begin moeite met het pakken van de tepel, dus moest steeds aangelegd worden (ook omdat dat helpt met de verwijdering van rommel uit de luchtwegen). Steeds als er een andere pup langskwam liet hij weer los, en de andere pups stalen ook vaak zijn tepel en duwden hem dat gewoon opzij. Maar évenzo vaak jatte ik voor hem melkschietende tepels die even flink waren aangezogen door grotere en sterkere pups, haha.
Na ruim twee uur was hij al beter in vasthouden en nu laat hij niet meer los!! Als een kleine pitbul hangt hij daar vast en toen Amélie gisteravond opstond terwijl ze nog een paar pups aan de tepels had viel hij als laatste naar beneden

.
Sinds vannacht kan hij ook heel goed zelf een tepel vinden, dus hij is helemaal content. Ligt ook gewoon net als de rest helemaal ontspannen met volle buik te slapen. Het is weer de enige pup met een naam, die hem erdoor dient te slepen: Bikkel.
Ik had gister al verbetering geconstateerd met de geluiden op de longen, en bij de DA later op de avond was al niets meer hoorbaar, dus we denken dat hij het helemaal op eigen kracht gaat redden

!
Ik kom er wel net achter dat één van de teven een reu is

, dat zal mijn moeder wel teleurstellen denk ik (hoe we dat verkeerd hebben kunnen zien??). Dus dan is het 7 reuen en 3 teven, DAT HAD ANDERSOM GEMOETEN (papi vererft tot nu toe flinke nesten met meer dames dan heren

).
Maar gezond is gezond, alles zit erop en eraan, en het blijft nog even speculeren over de kleur. Mijn moeder fokt zwarte briards (tot nu toe

) en we hebben niet zoveel ervaring met de kleur van fauves na de geboorte...Wij zien ze als "gekke kleur, lijkt wel bruinzwart", en kennen dit niet in de zwarte nesten, haha, maar we hebben inmiddels begrepen dat zelfs fokkers die hele fauve nesten hebben wel eens twijfelen in het begin of ze niet toch zwart zijn (kan écht niet als paps en mams fauve zijn

)
Dussss... De spanning houdt nog even aan en verder is het vooral weer:
tellen, tellen, tellen.