Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Je mag de teef alleen als je haar laat castreren
Moderator: moderatorteam
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Je mag de teef alleen als je haar laat castreren
Stel je ziet een leuke teef van een jaar of twee, met stamboom. Je neemt haar gewoon als leuke huishond en hebt totaal geen fokplannen. Maar de fokker wil haar alleen aan je verkopen als je haar laat castreren, eerder krijg je de stamboom ook niet? Zou je haar dan nemen of niet? Persoonlijk hoef ik de stamboom niet te hebben en ben ik tegen het snijden in een gezonde hond. Verder verwacht ik ook een stukje vertrouwen van de fokker. Daarnaast is deze eis er ook niet bij pups die verkocht worden. Hoe denken jullie erover?
-
estelle
mijn mening weet je al.
Ik zou die stamboom mooi laten zitten en haar dus niet laten steriliseren.
Als je toch verder geen fokplannen hebt e.d. dan maakt zo'n stamboom ook weinig uit.
Verder vind ik het gewoon belachelijk. Als ik een hond overneem van iemand dan heeft diegene er maar op te vertrouwen dat ik zorgvuldig met mijn hond omga en dat deze geen oepsnestjes zal krijgen.
Als je perse wilt dat de teef gesteriliseerd gaat worden voor hij naar de nieuwe eigenaren gaat dan heb je dus schijnbaar geen vertrouwen in de nieuwe baasjes en moet je de hond daar al helemaal niet plaatsen.
Ik zou die stamboom mooi laten zitten en haar dus niet laten steriliseren.
Als je toch verder geen fokplannen hebt e.d. dan maakt zo'n stamboom ook weinig uit.
Verder vind ik het gewoon belachelijk. Als ik een hond overneem van iemand dan heeft diegene er maar op te vertrouwen dat ik zorgvuldig met mijn hond omga en dat deze geen oepsnestjes zal krijgen.
Als je perse wilt dat de teef gesteriliseerd gaat worden voor hij naar de nieuwe eigenaren gaat dan heb je dus schijnbaar geen vertrouwen in de nieuwe baasjes en moet je de hond daar al helemaal niet plaatsen.
- doggyfun
- Erelid
- Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar
Hoi,
Ik zou wel een papier willen tekenen, waarin ik zwart op wit laat zetten dat ik niet met dat teefje ga fokken.
Echter ik weiger pertinent om in een gezonde hond te laten snijden.
Als dat echt de enige optie was (opereren en anders geen optie) zou ik persoonlijk het teefje niet nemen.
Groetjes,
corina
Ik zou wel een papier willen tekenen, waarin ik zwart op wit laat zetten dat ik niet met dat teefje ga fokken.
Echter ik weiger pertinent om in een gezonde hond te laten snijden.
Als dat echt de enige optie was (opereren en anders geen optie) zou ik persoonlijk het teefje niet nemen.
Groetjes,
corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
-
estelle
- Joyce
- Zeer actief
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
als ze heel leuk is zou ik haar nemen , ik ben niet zo tegen castreren van jonge teven. Nafnaf is ook geholpen toen ze 2 jaar was , en zie het verschil met Leggy die niet gecastreerd is . Leggy zit onder de bulten en Naffie heeft nog niets ze schelen net 1 jaar 

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
miekmiek
-
Ari@ne
-
wen
- Zeer actief
Makkelijk zat .. ik zou de hond nemen en de stamboom daarlaten
Als je terzijnertijd toch een showtje of wat dan ook wil lopen kan je altijd een nieuwe aanvragen.
Een beetje raar vind ik het wel net wat je zegt als je een pup neemt heeft ie het niet over castreren en als ie volwassen is wel
Hij heet blijkbaar niet veel vertrouwen in de baasjes die die voor zijn honden uitkiest
Als je terzijnertijd toch een showtje of wat dan ook wil lopen kan je altijd een nieuwe aanvragen.
Een beetje raar vind ik het wel net wat je zegt als je een pup neemt heeft ie het niet over castreren en als ie volwassen is wel
Hij heet blijkbaar niet veel vertrouwen in de baasjes die die voor zijn honden uitkiest
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ja dat bedacht ik me ook al, als de fokker dat graag wil dan laat ze het toch zelf doen?yamie schreef:tja, ik zou als fokker, als ik zou willen dat de teef gecastreerd word, dat eerst zelf doen en dan herplaatsen, het gaan eisen zou ik niet doen.
Als ik dat teefje leuk zou vinden zou ik haar evengoed willen, met of zonder baarmoeder, met of zonder stamboom. Maar het eisen van de fokker vind ik wel vreemd
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hoi,
Ik neig ook sterk naar "dan maar niet" maar ik zou wel willen weten wat de achterliggende reden is. Draagt de teef erfelijk iets bij zich waardoor fokken met haar uit den boze is? Dan zou ik, afhankelijk dus!!! wellicht bereid zijn mee te werken, onder het motto "dan komen er ook zeker geen oepsjes van"... maar in beginsel: nee, er wordt niet gesneden in een gezonde teef. Nou is deze teef dan wel weer op een leeftijd dat ik niet minder zou afkeuren dan bij een jong ding van 7 maanden... maar toch..
Suzanne
Ik neig ook sterk naar "dan maar niet" maar ik zou wel willen weten wat de achterliggende reden is. Draagt de teef erfelijk iets bij zich waardoor fokken met haar uit den boze is? Dan zou ik, afhankelijk dus!!! wellicht bereid zijn mee te werken, onder het motto "dan komen er ook zeker geen oepsjes van"... maar in beginsel: nee, er wordt niet gesneden in een gezonde teef. Nou is deze teef dan wel weer op een leeftijd dat ik niet minder zou afkeuren dan bij een jong ding van 7 maanden... maar toch..
Suzanne
-
estelle
Daarvoor heeft die fokker dan maar gewoon op mij te vertrouwen dat dat niet gebeurd.Suzanne123 schreef:Hoi,
Suzanne
Zo moeilijk is het echt niet hoor om een intacte teef geen pups te laten krijgen. Dat hysterische gedoe altijd daarover.....
-
estelle
ja tuurlijk maar ik gun het dit hondje zo.Inge O schreef:maar dat verdient ook de hond van de fokker die niet zo reageertestelle schreef:Dat zou ik dus echt zo zonde vinden. Deze hond verdiend gewoon zo'n fijn plekje als bij Joyce.Inge O schreef:ik zou het teefje gewoon niet nemen - met zo'n fokker ga ik niet in zee..
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Rustig maarestelle schreef:Daarvoor heeft die fokker dan maar gewoon op mij te vertrouwen dat dat niet gebeurd.Suzanne123 schreef:Hoi,
Suzanne
Zo moeilijk is het echt niet hoor om een intacte teef geen pups te laten krijgen. Dat hysterische gedoe altijd daarover.....
Het idee "dan regelt de fokker de operatie maar en daarna herplaatsen" vind ik ook een goede.
Groetjes,
Suzanne
-
estelle
dat stukje over hysterische gedoe was ook niet zozeer aan jouw gericht hoor. Maar je hoort dat zo vaak dat geneuzel over 'geen kans op een oepsnestje' e.d.Suzanne123 schreef:Rustig maarestelle schreef:Daarvoor heeft die fokker dan maar gewoon op mij te vertrouwen dat dat niet gebeurd.Suzanne123 schreef:Hoi,
Suzanne
Zo moeilijk is het echt niet hoor om een intacte teef geen pups te laten krijgen. Dat hysterische gedoe altijd daarover.....we zijn het waarschijnlijk in de basis met elkaar eens, maar ik zou, als ik dit soort voorwaarden zou krijgen, willen weten waarom en ik geef daarbij ook aan dat ik (IK) er dan over na zou willen denken afhankelijk van het antwoord.
Het idee "dan regelt de fokker de operatie maar en daarna herplaatsen" vind ik ook een goede.
Groetjes,
Suzanne
Ik snap dat gewoon niet.
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
-
~Suzanne~
- Zeer actief
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik wel, ergens... is niet zozeer een teken van "niet vertrouwen" maar van "ik wil echt niet dat er ooit maar de geringste kans is dat.... " ...estelle schreef:[
dat stukje over hysterische gedoe was ook niet zozeer aan jouw gericht hoor. Maar je hoort dat zo vaak dat geneuzel over 'geen kans op een oepsnestje' e.d.
Ik snap dat gewoon niet.
Kijk, STEL dat mij die eis wordt gsteld... IK let wel op, maar als ik de teef mee zou geven aan (ik noem wat hoor) een uitlaatservice of een vriendin past om omdat ik te ziek ben..... nou ja...
Kijk, ervan uitgaande dat een fokker mij een (voor mij) goede reden zou geven waarom de hond gesteriliseerd/gecastreerd moet worden zou ik denk ik ook begrijpen dat hij zo'n kans echt op 0 wil hebben.
Ik zou dan waarschijnlijk gewoon in overleg gaan.. met zo'n operatie krijg je soms/vaak ook een veranderd karakter / vacht... ook niet altijd gewenst....
Ik ga er dan ook niet zomaar mee akkoord, maar ik kan me situaties indenken waarin ik dat wel zou doen.
Suzanne
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Sterker nog: IK let wel op, maar mijn partner een heel stuk minder; om van mijn jonge kinderen hun vriendjes, en het soms overvloedig aanwezige personeel maar te zwijgen.
Toen Eva hier net twee weken was werd ze onverwachts loops (ons was verteld dat ze pas 6 weken daarvoor loops geweest was en dat ze daarom zo uit vacht was).
En dat dan ook 4 weken heel heftig en zonder dat ze zelf ook maar iets schoonpoetste.
Dat was dus bijna: een gedekte teef, een huwelijks crises omdat "die honden zo lastig zijn" en een werkster die melde dat dit de laatste keer was dat ze poetste in een huis met een loopse teef.
Zelfs als ze geen sterilisatie verplichting had gehad had ik haar beslist laten castreren.
Toen Eva hier net twee weken was werd ze onverwachts loops (ons was verteld dat ze pas 6 weken daarvoor loops geweest was en dat ze daarom zo uit vacht was).
En dat dan ook 4 weken heel heftig en zonder dat ze zelf ook maar iets schoonpoetste.
Dat was dus bijna: een gedekte teef, een huwelijks crises omdat "die honden zo lastig zijn" en een werkster die melde dat dit de laatste keer was dat ze poetste in een huis met een loopse teef.
Zelfs als ze geen sterilisatie verplichting had gehad had ik haar beslist laten castreren.
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
-
estelle
ik kan mij daar gewoon niks bij voorstellen.Suzanne123 schreef:Ik wel, ergens... is niet zozeer een teken van "niet vertrouwen" maar van "ik wil echt niet dat er ooit maar de geringste kans is dat.... " ...estelle schreef:[
dat stukje over hysterische gedoe was ook niet zozeer aan jouw gericht hoor. Maar je hoort dat zo vaak dat geneuzel over 'geen kans op een oepsnestje' e.d.
Ik snap dat gewoon niet.
Kijk, STEL dat mij die eis wordt gsteld... IK let wel op, maar als ik de teef mee zou geven aan (ik noem wat hoor) een uitlaatservice of een vriendin past om omdat ik te ziek ben..... nou ja...
Kijk, ervan uitgaande dat een fokker mij een (voor mij) goede reden zou geven waarom de hond gesteriliseerd/gecastreerd moet worden zou ik denk ik ook begrijpen dat hij zo'n kans echt op 0 wil hebben.
Ik zou dan waarschijnlijk gewoon in overleg gaan.. met zo'n operatie krijg je soms/vaak ook een veranderd karakter / vacht... ook niet altijd gewenst....
Ik ga er dan ook niet zomaar mee akkoord, maar ik kan me situaties indenken waarin ik dat wel zou doen.
Suzanne
Een loopse teef gaat natuurlijk al sowieso niet met een uitlaatservice mee.
Ik snap ook niet dat een fokker zelf vind dat hij niet voor oepsnestjes kan zorgen bij een teef maar kennelijk dat vertrouwen niet heeft in een koper van een van zijn teven.
Waarom zou een fokker, die vind dat dit gevaar schijnbaar erg op de loer ligt, vinden dat hem dat dan niet zou overkomen?
Ik hou er niet van als iemand mij zijn hond verkoopt en die even laat steriliseren omdat hi jvind dat ik een of andere debiel op hondengebied ben die teven ongewenst zwanger laat worden.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik laat me niets verplichten; als de fokker de teef alleen wil verkopen als ze gesteriliseerd word, moet 'ie dat zelf maar laten doen en dán pas het dier verkopen.
Als ik geen fokplannen heb, zou ik ook geen moeite hebben met het kopen van een ''geholpen'' dier. Maar kopen met de verplichting haar te laten helpen, nee.
Als ik het dier eenmaal gekocht heb, is het van mij. Dan bepaal ik.
Als ik geen fokplannen heb, zou ik ook geen moeite hebben met het kopen van een ''geholpen'' dier. Maar kopen met de verplichting haar te laten helpen, nee.
Als ik het dier eenmaal gekocht heb, is het van mij. Dan bepaal ik.

- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ga ervan uit dat als een fokker zo duidelijk wil voorkomen dat de teef een nest krijgt, dat hij/zij daar een zwaarwegende reden voor heeft. En als dat zo zou zijn, vind ik dat de fokker gewoon moet castreren. Tenzij, volgens mij heeft niemand het nog zo bekeken, de fokker eigenlijk ook niet wil snijden in een gezonde hond en dan het 'niet fokken' veilig stelt door de stamboom achter te houden. Want dan is er echt wel vertrouwen dat er niet zonder stamboom gefokt wordt, want dat risico loop je zonder castratie altijd. Misschien is deze fokker wel minder wantrouwend dan hier wordt aangenomen.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
-
Eva-Joy
- Zeer actief
castreren wordt een lastige zaak, dat kunnen ze niet van je verwachten
Maar nee zonder gein.. als zij dat echt willen voorkomen, dan moeten zij daarvoor zorgen en niet van de nieuwe eigenaar eisen dat er in een gezonde teef gesneden wordt. persoonlijk vind ik dat belachelijk.. Zij willen het voorkomen, dan moeten zij ervoor opdraaien!
-
estelle
de hond heeft C heupen, om die reden moet de hond ook weg en wil men niet dat er gefokt gaat worden.MirandaH schreef:Ik ga ervan uit dat als een fokker zo duidelijk wil voorkomen dat de teef een nest krijgt, dat hij/zij daar een zwaarwegende reden voor heeft. En als dat zo zou zijn, vind ik dat de fokker gewoon moet castreren. Tenzij, volgens mij heeft niemand het nog zo bekeken, de fokker eigenlijk ook niet wil snijden in een gezonde hond en dan het 'niet fokken' veilig stelt door de stamboom achter te houden. Want dan is er echt wel vertrouwen dat er niet zonder stamboom gefokt wordt, want dat risico loop je zonder castratie altijd. Misschien is deze fokker wel minder wantrouwend dan hier wordt aangenomen.
Als ik het goed begrepen heb.
-
Rhiannon
- Zeer actief
Dan maar een teef zonder papieren, ik heb altijd meisjes gehad en geen van de meisjes was geholpen ook nog nooit een nestje gehad.
Ik ben er niet voor om in een gezond dier te snijden.
Ik heb nu een reutje uit Spanje en daar staat het ook in het contract dat hij gecastreerd moet worden maar dat doe ik niet.
Ik heb ook een Turkse angora poes waar ik de papieren ook niet van heb gekregen omdat we ze eerst moeten laten steriliseren...daar wacht ik mee tot ze een jaar is sowieso eerst maar eens uitgroeien.
Ik ben er niet voor om in een gezond dier te snijden.
Ik heb nu een reutje uit Spanje en daar staat het ook in het contract dat hij gecastreerd moet worden maar dat doe ik niet.
Ik heb ook een Turkse angora poes waar ik de papieren ook niet van heb gekregen omdat we ze eerst moeten laten steriliseren...daar wacht ik mee tot ze een jaar is sowieso eerst maar eens uitgroeien.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Tibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
- Contacteer:
Nee, ik zou de hond niet nemen dan. Ik hou zelf niet van dat soort eisen, maar dat is mijn mening.
Ik ben zelf tegen castreren als het medisch niet noodzakelijk is, ik vind dat verminking. Maar ook dat eis ik niet van mijn puppykopers. Wel spreek ik er met hun over en ze krijgen een brief mee met voor en tegens. De uiteindelijke beslissing is aan de eigenaar van de fokker, maar ik wil wel dat ze erover nadenken en niet doen omdat een DA wat geld wil verdienen.
Idem met vers voeren, ik voer zelf rauw, maar eis het niet van de puppykopers. Ik ligt ze voor en laat ze zelf beslissen, alleen wil ik dat ze dus nadenken over wat ze voeren en waarom, de eindbeslissing ligt bij hen en ik wil zal ze altijd adviseren en helpen.
Wanneer zou ik wel over een castratie nadenken, als ik een hond zou moeten herplaatsen waar absoluut niet mee gefokt mag worden (erfelijke aandoening, gezondheid enz.), maar dan draag ik zorg voor de castratie en gaan ze daarna pas weg.
Ik ben zelf tegen castreren als het medisch niet noodzakelijk is, ik vind dat verminking. Maar ook dat eis ik niet van mijn puppykopers. Wel spreek ik er met hun over en ze krijgen een brief mee met voor en tegens. De uiteindelijke beslissing is aan de eigenaar van de fokker, maar ik wil wel dat ze erover nadenken en niet doen omdat een DA wat geld wil verdienen.
Idem met vers voeren, ik voer zelf rauw, maar eis het niet van de puppykopers. Ik ligt ze voor en laat ze zelf beslissen, alleen wil ik dat ze dus nadenken over wat ze voeren en waarom, de eindbeslissing ligt bij hen en ik wil zal ze altijd adviseren en helpen.
Wanneer zou ik wel over een castratie nadenken, als ik een hond zou moeten herplaatsen waar absoluut niet mee gefokt mag worden (erfelijke aandoening, gezondheid enz.), maar dan draag ik zorg voor de castratie en gaan ze daarna pas weg.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan