Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Neefje van twee schopt mijn hondje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Aantal honden: 1

Neefje van twee schopt mijn hondje

Ongelezen bericht door Madison »

Ik weet niet of het hier thuishoort, maar ik waag het gokje maar even....
Ik heb een neefje van twee en iedere keer als ik Lara meeneem als hij er ook is, doet hij eerst of hij Lara wil aaien en lief wil doen (ik houd het uiteraard altijd in de gaten) en dan geeft hij haar opeens een schop, maar ook echt een harde schop!! En dit doet hij niet alleen bij Lara, maar ook bij de hond van mijn schoonmoeder.

Ik heb gewoon echt geluk dat Lara zo zachtaardig is, ze rent snel weg, maar ik vind het zo zielig voor haar! Helemaal oortjes in haar nek en staartje tussen de benen. Ik ga nu ook niet meer met Lara ergens naar toe waar hij ook is, omdat zijn moeder en vader er hartelijk om kunnen lachen :denken: met de opmerking: "Ach, dat is de leeftijd". Maar ik vind het echt niet normaal en heb geprobeerd uit te leggen dat hij er bij Lara mee wegkomt, maar als hij het bij een vreemde hond doet, dit misschien anders afloopt. Maar toch pakken ze hem niet aan en straffen ze hem niet als hij een hondje schopt.

Nu vroeg ik mij af: hoe zouden jullie honden reageren en vinden jullie het normaal dat een kind van twee dat doet (en vooral ook: blijft doen)?
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Mijn eerste reactie zou zijn, het ventje een schop(je) geven. Mijn tweede, de ouders een schop geven. Kijken of iedereen dan nog steeds erom kan lachen
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chiki »

Ik vind dit geen normaal gedrag, en als het gebeurd ben je in mijn ogen als ouder verplicht in te grijpen en je kind respect bij te brengen voor alles wat leeft. Als ouders hier niks van zeggen dan nam ik dat toch zelf voor mijn rekening. Daarbij is het ook nog es link, stel dat hij het een keer doet bij een vreemde hond die daar niet van gediend is....
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik zou neef-lief zelf een oorvijg geven als Pa en Ma er niks mee doen, en daarna Pa en Ma ook.

:pffff:
Madison
Zeer actief

Als zijn ouders er niet bij zijn en ik alleen met hem ben, geef ik hem ook een flinke tik als hij dat doet.... :smile: Want ik vind dat als de ouders erbij zijn, zij dit voor hun rekening moeten nemen, doen ze dat niet.... dan laat ik hem niet meer bij Lara.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb 'n vriendin gehad met zo'n zoontje. Gelukkig raakte hij Tirsa niet, maar daar is ook alles mee gezegd. Die heeft van mij meteen even een hele preek gekregen waarom hij dit niet moet doen voor de ogen van z'n moeder. Dit vind ik niet iets waarop je moet wachten of de ouders wel of niet iets zeggen. Jouw hond wordt pijn gedaan en daarop mag je hem zeker als de ouders het niet meteen doen, flink op aan spreken en niet op 'n lieve toon, maar 'n zeer beslissende toon.

Je moet eens kijken wat de ouders zouden doen als jij dat jochie 'n klap zou geven, geloof niet dat ze dat goed zouden vinden en voor mij is dat precies hetzelfde.
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

:N: mijn neefje deed dit ook, ik heb hem haarfijn uitgelegd dat als hij dat doet en dick bijt (dat was toen bij dick) het zijn eigen schuld is, dat hij heel veel pijn zou hebben en dat ik heel boos zou worden. neefje snapte dat dan al erg goed.
hij kreeg altijd gelijk op zijn donder (niet alleen van mij) en ze weten nu al (de jongste is 3) dat ze dat bij dunya al helemaal niet moeten doen (die is niet zo lief als dick)

ik zou eens aan zijn ouders vragen of ze er nog zo hard om kunnen lachen als de hond bijt (welke hond het ook is) want dan is de hond slecht en moet hij afgemaak worden??)
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Mijn collie zou hem bijten als het joch hem een schop zou geven... :N: Dus ik denk dat hij wel een keer een "verkeerde" hond tegen zal komen....

Niet normaal dat sommige ouders hier nog om moeten lachen ook! :piew:
Ik zou dat kind een draai om zijn oren geven als hij dat bij mijn hond zou doen. Pech voor die ouders dan. :pffff:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Madison
Zeer actief

Ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo assertief ben, dus durf op zo een moment weinig te zeggen :oops: :(:
Maar ik heb het wel eens gezegd dat ik het echt niet leuk vond en dat hij hiervoor gestraft moest worden, maar die mensen zijn zo kortzichtig, er wordt dan gezegd: 'Het is maar een hond en hij is een kind en hij begrijpt het nog niet." Toen zei ik iets met dat Lara zou bijten en toen zei de vader: "Als ze dat doet, gooi ik haar uit het raam".
:eek:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik ben vast niet geschikt als opvoeder, maar neeflief zou direct van mij een schop krijgen en eens kijken of hij dat zo leuk vindt.

Nee, toch niet zo leuk? Precies.... dat is het ook niet voor hondjes.

:S:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

mijn neefjes zijn de zoontjes van mijn zus, dus dat is iets makkelijker (vind ik toch) het ligt er ook aan wie de ouders zijn. er zijn er hier ook in de familie waar ik geen discussie mee aanga, want dat helpt niet.
als je zegt dat iets niet mag gaan ze het juist expres doen. maar dan maak ik het mezelf makkelijk (niet altijd) dan zorg ik dat de hondjes niet mee zijn als dat ventje er is, of je houdt hem gewoon bij je. en als hij dan in de buurt komt ga je heel kwaad kijken :pffff: :wink:
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik heb geen kinderen, maar ik zou echt gruwelijk boos worden als mijn neefje dit zou doen.
Effe flink boos heel hard praten ofzo.
Kindjes van 2 zijn daar toch wel van onder de indruk denk ik?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Madison schreef:Als zijn ouders er niet bij zijn en ik alleen met hem ben, geef ik hem ook een flinke tik als hij dat doet.... :smile: Want ik vind dat als de ouders erbij zijn, zij dit voor hun rekening moeten nemen, doen ze dat niet.... dan laat ik hem niet meer bij Lara.
ja prima, als ze het doen idd, ik ben bang dat mijn eerste reactie toch niet afwachten zou zijn, ik grijp ze zelf wel, mijn neefjes zouden dit echt niet in hun lieve blonde kopjes moeten halen ( en dat doen ze ook niet en van mijn zus krijg ik ook zeker weten cart blanche om een reactie aan de kleine te geven :pffff: )
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Bij mij op t werk (kinderdagverblijf) hebben we ook geiten en kippen.
Pas waren er 2 jongetjes van 3 jaar de geiten aan het schoppen door het hek heen.
Die kunnen dus rekenen op een fikse uitbrander en mogen even lekker nadenken op t stoeltje.....
Mijn neefje krijgt van mijn zus altijd heel duidelijk te horen als hij niet voorzichtig genoeg is in de buurt van hun hond, dus er zijn wel opvoeders die En van honden houden en streng kunnen zijn tegen hun kind!

Nu moet ik zeggen dat ik vreselijk van mn eigen dochtertje ben geschrokken toen zij ruim 1 jaar was en goed kon lopen. Die beentjes zwiepten toch EENMALIG richting onze hond. Je gelooft niet dat jouw kind dit dus ook doet...... :devil:
Maar de reactie van de ouders bepaald het verdere gedrag.
Heel moeilijk in jouw situatie!
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik zou het absoluut niet pikken als mijn hond geschopt zou worden. Ook niet door een kind van 2 jaar. Mijn preek zou hem zijn hele leven lang heugen. En die ouders zou ik ook wel even goed duidelijk maken dat dit soort zaken not done is :neenee:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Geen idee hoe de onderlinge verhoudingen liggen maar niemand, ook geen neefje van 2 jaar, zou mijn hondje moeten schoppen. Ik zal het kind geen mep geven maar zeker de ouders erop aanspreken en als ze dan met van die opmerkingen komen zoals jij beschrijft, moet je eens aan ze vragen hoe zij het zouden vinden als jij zomaar ineens hun telgje een schop of mep verkoopt.
Kindje mag in de buurt van mijn hond komen als ie "aai" doet en doet ie dat niet dan blijft ie bij mijn hond uit de buurt ....... En wat een domme ouders eigenlijk, nog om lachen ook en als er dan gebeten wordt krijgt het hondje de schuld. :devil:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik zou hem corrigeren en de ouders ook.
En als die vinden dat het mag omdat het "maar een hond" is, was ik er snel klaar mee.
Dat joch buiten bereik van mijn honden of ik buiten bereik van de gansche familie.

Er wordt in mijn bijzijn niet geschopt tegen dieren, al was het een muis!
Er wordt hoe dan ook niet gekweld en ouders die dit goedpraten hoef ik niet in mijn kennissenkring, ook niet als het familie is.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Wat een rare ouders zeg. Als dit kind nu al niet leert dat schoppen, slaan en knijpen pijn doet bij anderen of dieren, en dat er om hem gelachen word als hij dat doet ben ik benieuwd hoe dat straks gaat als ie naar peuterspeelzaal gaat of kleuterschool. Zo'n kind gaat lekker door met anderen pijn doen en dat word dan ineens niet geaccepteerd.

Ik zou hem eerst haarfijn uitleggen dat het pijn doet en daarna mag ie zelf ff voelen hoe veel pijn :boos:
En wat een waardeloze ouders heeft dat kind zeg bah!
Afbeelding
met dank aan Twinkel
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

geen idee hoe ik zou reageren maar ik denk dat ik een waas zou krijgen en het kind een koekje van eigen deeg zou geven. wel praten met d ouders en als die zo'n reactie zouden geven zoals beschreven afscheid van ze nemen. als de ouders al niet begrijpen dat dit fout gedrag is kunnen ze dit ook niet overbrengen op hun kind. dan is het een grote DOEI.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Madison schreef:Ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo assertief ben, dus durf op zo een moment weinig te zeggen :oops: :(:
Maar ik heb het wel eens gezegd dat ik het echt niet leuk vond en dat hij hiervoor gestraft moest worden, maar die mensen zijn zo kortzichtig, er wordt dan gezegd: 'Het is maar een hond en hij is een kind en hij begrijpt het nog niet." Toen zei ik iets met dat Lara zou bijten en toen zei de vader: "Als ze dat doet, gooi ik haar uit het raam".
:eek:
Heel eerlijk: die kwamen bij mij niet meer binnen.

Mijn eerste reactie zou zijn om het kind niet te slaan, maar echt verbaal zo gigantisch op zijn donder te geven dat hij acuut in zijn broek poepte en pieste en *NOOIT* meer zoiets zou durven doen. En vervolgens die ouders beleefd de deur wijzen. Kom maar terug als je hersens hebt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik geloof dat Nora en Nilo ook onderdanig weg zouden lopen. Mijn nichtje deed dit ook bij Nora, gelukkig zeiden haar ouders er wel wat van. Vind het behoorlijk asociaal om het toe te laten. Je zou het kind zelf kunnen corrigeren, beetje als hint voor de ouders? Dus niet een tik geven ofzo, maar wel op boze toon uitleggen dat het niet mag en wat er gebeurt als hij het wel doet!
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

TeamWork schreef:Bij mij op t werk (kinderdagverblijf) hebben we ook geiten en kippen.
Pas waren er 2 jongetjes van 3 jaar de geiten aan het schoppen door het hek heen.
Die kunnen dus rekenen op een fikse uitbrander en mogen even lekker nadenken op t stoeltje.....
Mijn neefje krijgt van mijn zus altijd heel duidelijk te horen als hij niet voorzichtig genoeg is in de buurt van hun hond, dus er zijn wel opvoeders die En van honden houden en streng kunnen zijn tegen hun kind!

Nu moet ik zeggen dat ik vreselijk van mn eigen dochtertje ben geschrokken toen zij ruim 1 jaar was en goed kon lopen. Die beentjes zwiepten toch EENMALIG richting onze hond. Je gelooft niet dat jouw kind dit dus ook doet...... :devil:
Maar de reactie van de ouders bepaald het verdere gedrag.
Heel moeilijk in jouw situatie!
Van je dochter van een jaar kan je nog niet echt verwachten dat ze helemaal begrijpt wat ze doet. Op die leeftijd steken ze ook vrolijk een oogje uit bij een leetijdsgenootje. :wink:

Maar je hoeft volgens mij ook helemaal niet 'streng' te zijn om kinderen respect en liefde voor dieren aan te leren. Mijn kinders zijn opgegroeid met katten, ik ben nooit een hele strenge moeder geweest, maar ze wisten gewoon al heel jong wat ze wel en niet konden en mochten met de katten. Bij de een moesten ze er op afstand omheen lopen anders lagen ze open, die haalde meteen naar ze uit (en toch nog tranen toen hij jaaaren later dood ging), de ouwe poes altijd heel lief en zachtjes aaien (dat was de eerste die doodging, toen waren ze 4 en 6, mensen wat een drama, die eerste ervaring met dood). Met de jongste kat konden ze alles doen. Die vond het best als ze met hem liepen te sjouwen, ging braaf in poppewagens liggen dutten terwijl ze hem rondreden. Die kat was echt hun vriendje, en ik denk dat hij ze nog het meest heeft geleerd over hoe je met dieren omgaat.

Ik heb het meegemaakt dat een buurtkindje een kat schopte of een hond sloeg, en aangezien mijn stel een tikkie impulsief is :roll: resulteerde dat dan vaak in vechtpartijtjes. Want dieren en kleine kindjes enzo die doe je niks, en anders krijg je een kets voor je kop. :roll: Dus *helemaal* goed heb ik het niet gedaan, maar richting dieren heb ik ze toch wel aardig opgevoed. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Caro. schreef:Ik ben vast niet geschikt als opvoeder, maar neeflief zou direct van mij een schop krijgen en eens kijken of hij dat zo leuk vindt.
hahaha ik ook... daarom gaan kinderen en ik niet samen denk ik :N: :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Dat ventje kon maar beter héééél hard gaan rennen als hij nog een beetje verstand zou hebben.
Hij zou van mij net zo'n harde trap krijgen, het liefst nog harder!
Dat was eens, maar dat deed hij nóóit meer!
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Wat een rare ouders heeft je neefje.
Kun je niet eens in alle rust een keer opbellen of langsgaan en de gevolgen van het accepteren van dit gedrag uitleggen? Dat hun eigen hond bijvoorbeeld kreupel gaat lopen (als dat joch een paar jaar later nog harder schopt) of dat hun hond uit zelfverdediging eens terugbijt met vreselijke gevolgen voor dat kind of dat hun kind een vreemde hond schopt die terugbijt of gewond raakt (met alle da kosten voor hun)?

Als ik zulke mensen in mijn familie / vrienden of kennissenkring had, dan zou ik daar NOOIT meer mee om willen gaan. Want met het goedkeuren van dit gedrag keuren ze het dus ook goed als jouw bezit (je hond) pijn wordt gedaan.

Ik durf ook te wedden dat zij het niet goedkeuren als iemand zomaar voor de lol hun koter een schop verkocht, dus waarom dan wel goedkeuren als hun koter zomaar schoppen uitdeelt aan levende wezens.

Kleine toevoeging:
Dit gedrag heeft dat kind natuurlijk niet van een vreemde, dus wie weet doen zijn ouders dit ook bij hun hond?
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

mijn nichtje stond hier in de bench te schoppen
ouders stonden erbij te lachen
heb mn nichtje hardhandig bij dr arm gepakt en op de gang gezet met uitleg waarom
ouders waren boos op mij
ik heb gezegt dat als jullie niks doen eraan dan doe ik het zelf wel
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als mijn neefje zoiets gedaan zou hebben zou ik hem waar zijn ouders bij waren een preek gegeven hebben en als ik daarmee klaar was had ik zijn ouders het een en ander gevraagd.
Bij de tweede keer een tik op vingers of handjes en als mij dat dan de relatie met de ouders zou kosten zou ik het heel erg jammer vinden,maar dan kies ik voor mijn hond :19:
Gelukkig is het me met neefjes en nichtjes nooit gebeurd trouwens,maar wel met het zoontje van de cafetariahouder hier die mijn vorige hond de ogen in duwde.Die jongen is geestelijk gehandicapt maar na een gesprekje met zijn ouders is het nog 1 keer gebeurd en na de tweede waarschuwing van mijn kant nooit meer.
Als volwassenen onder elkaar moet je daar toch op een normale manier uit kunnen komen?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Mi
Actief

Ongelezen bericht door Mi »

Lekkere ouders die het grappig vinden dat hun kind een dier schoppen :eek:

Persoonlijk zou ik echt vol op mijn strepen gaan staan, eerst de ouders eens flink aanspreken en als dat echt geen zoden aan de dijk zet zou ik neefje lief als hij schopt bij de arm pakken, zijn gezicht héél dicht bij de mijne halen en zeggen dat hij dat nog een keer doet dat ik dat bij hem ga doen.
Pedagogisch? Nope, maar ws wel effectief...wanneer ouders hun verantwoordelijkheid niet nemen en hun kind willen verpesten, prima, maar dan ga ik ook geen moeite doen om pedagogisch te handelen, heeft niet zoveel zin als zij daar ook niets aan doen en ga ik voor het schrikeffect....geen geneuzel aan mijn hond.

Je hond niet meer meenemen is ws in jou situatie een beter idee aangezien de ouders niet voor rede vatbaar zijn en jij het moeilijk vind om op je strepen te staan.
Hoe reageert je schoonmoeder als het jongetje haar hond schopt?
Ik zou als je toch een keer je hond mee hebt als je neefje er is sowieso niet meer toestaan dat hij het hondje gaat aaien zolang zijn ouders slecht gedrag aanmoedigen dmv lachen, want daar blijft dat onberekenbare gedrag door in stand.
Mi
Actief

Ongelezen bericht door Mi »

p.s op je vraag 'of het normaal is dat een kind van 2 je hond schopt' ; een kind rond die leeftijd is het opzich niet iets zeer ongewoon dat hij het een keer doet, wél is het zeer ongewoon dat de ouders er fijn om staan lachen, dat is gewoon ronduit belachelijk!! :piew:
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik doe meteen mijn mond open, heb dat soort situaties aan de hand gehad in de flat waar ik woonde.
Daar wonen veel mensen die een andere achtergrond hadden, een geloof waar een hond vies bij is.
Toen mijn puk een pup was wilde veel kinderen nogal eens een trap naar je hond geven het is maar 1 keer gebeurd omdat ik heel even met mijn rug er na toe stond.
Je wilt niet weten wat er dan uit mijn mond komt :smile:

Ik heb mijn zoon al vanaf zijn geboorte bij gebracht respect te hebben voor dieren, dat zou iedereen moeten doen.

Vervelend dat je niet je hart durft te luchten tegen de ouders van je neefje.
Ik zou het toch proberen je wilt toch niet dat je hondje strakjes bang voor kinderen word.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”