Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zijn er hier ook Engelse Basset eigenaren?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Michele
geregistreerd lid

Zijn er hier ook Engelse Basset eigenaren?

Ongelezen bericht door Michele »

Hoi, zijn er hier ook mensen met een Engelse Basset??
Zo ja, hoe ervaar jij dit ras?
Afbeelding
Yoi
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoi »

euh ja hoor, hier heb je er een :mrgreen:

Tja wat moet je daar nou van zeggen? Ze kwijlt, ze stinkt, ze verhaart, ze luistert voor geen meter, ze is traag met wandelen, ze is een hond met personeel, ze mag graag rollen door vis, andere dode dieren en het liefst mensenpoep en is ontzettend eigenwijs.
Maar ooohhhh wat is ze ontzettend lief, aanhankelijk en sociaal. Ik zou d'r nooit meer kwijt willen, maar als ze er later niet meer zal zijn dan nemen wij voorlopig geen Basset weer. Waarom niet? Omdat het een heel leuk trio is, maar door het karakter van de Basset ook 'lastig' kan zijn. Wij hebben nu het idee om later als we zelf een stukkie ouder zijn en dan naar wat makkelijker honden willen, die ook wat kleiner zijn, dan weer een Basset of 2 te nemen.
Maar ja, dat is onze persoonlijke ervaring en idee erover.

Waarom wil je het weten?
Groetjes Yvonne

Afbeelding

http://weimaranerforum.phpbb3.nl/index.php
Michele
geregistreerd lid

Onze clumber is anderhalf jaar geleden overleden, en zijn wij nu aan het rondkijken voor een nieuwe hond.

De clumber blijkt ook wat Bassetbloed met zich mee te dragen, het stoicijnse, en de houding van "komt het vandaag niet, dan komt het morgen wel".
Ook het verharen, kwijlen, en snurken kunnen zij goed, alhoewel de clumber een andere vacht heeft. :wink:

Verhaart een Basset 24/7, of alleen in de ruiperiode?

Alleen heb ik vernomen dat een Basset moeilijk alleen kan zijn :denken: ,
wat bij ons wel eens voorkomt met werken.
Dat moet hij/zij wel kunnen.

Daarnaast kijken wij ook naar andere spanielsoorten, en vind ik de ruwharige teckel ook wel leuk, maar deze blijken weer niet altijd kindvriendelijk te zijn.

Wij kijken zowiezo naar herplaatshonden, dat hebben wij altijd gedaan, en staan wij ook op de Bassetherplaatslijst.

Wat een dilemma's he? :mrgreen:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

je bedoelt de basset hound ;). ik heb er een ( http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight= ) en ik vind ze helemaal geweldig. ze zijn grappig, lief, makkelijk (zowel voor zichzelf, met de zindelijkheid bijvoorbeeld, maar ook met andere honden. het is een meutehond bij uitstek en alleen zijn geeft meestal grote problemen. sommigen kunnen wel een paar uur alleen zijn maar informeer dat goed van te voren bij een herplaatser want als een basset hound gaat loeien kan het hele blok meegenieten. de meeste fokkers geven dan ook geen pup aan mensen die halve dagen werken want dat gaat bijna nooit goed. als ze met meerdere zijn gaat het vaak al beter. kwijlen en verharen doet ze niet, verharen alleen als ze in de rui is 2 keer per jaar. maar dan komt er ook heel veel af.
waar je rekening mee moet houden is dat ze geobsedeerd zijn door eten. en ze jatten als de raven, van tafel, van het aanrecht, ze halen je zakken leeg. verder zijn het hele vriendelijke leuke allemansvriendjes. lijf is onze 2e en er zal er altijd wel eentje rondlopen hier.
overigens vind ik de clumber ook helemaal geweldig en ik ben nog bezig geweest met een herplaatser 2 jaar geleden maar mijn man wilde er absoluut niet aan :jank: .

oh, voor meer ervaringen, kijk ook hier eens: http://hetbassetforum.yourbb.nl/index.php
Afbeelding
Michele
geregistreerd lid

Leuke foto's!!
Ik sta op de herplaatslijst, en word er goed gekeken naar de wensen die jij als nieuwe eigenaar hebt.
Anders zou een hond van hot naar her plaatsen, dat voorkomen zij natuurlijk liever.

Waarschijnlijk dat het even gaat duren, maar wij hebben dan ook geen haast.
Als er een clumber op de herplaats lijst komt, dan kijk ik daar ook naar.
Clumbers staan immers ook bekend dat zij niet geweldig alleen kunnen zijn, maar Murphy kon dat prima.

Jammer dat jouw man er niet aan wilde beginnen, want het zijn ontzettend leuke honden!
Ook de Sussex is zo'n typje, maar daar zijn niet eens fokkers van in Nederland.

Ik ga mij ook maar even bekend maken op de Bassetforum.... :mrgreen:
Afbeelding
Yoi
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoi »

Nou Jess, dan hebben wij heel verschillende Basset honden hoor :wink: Chica kwijlt niet zo heel erg, maar ze kan het wel, maar die verhaart echt vaker dan 2x per jaar hoor, zeg maar rustig wel 8x per jaar dat ze trossen met haren verliest :roll:
en stelen als raven? Dat heeft Chica dus nog nooit gedaan, die steelt echt helemaal niks.
Kun je dus zien Michele hoe verschillend een Basset al weer kan zijn, Jess en ik kennen elkaar en de honden dus van elkaar ook :wink:

Maar inderdaad; ze kunnen niet zo heel goed alleen zijn, wij hebben er 2 andere honden bij en dan gaat het prima als we moeten werken, dus ik zou dan zeker voor een 2de hondje er bij gaan, is wel zo gezellig :wink:
Groetjes Yvonne

Afbeelding

http://weimaranerforum.phpbb3.nl/index.php
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”