Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke dag dekrijp, verschil 1e, 2e, 3e dekking?
Moderator: moderatorteam
- Esther80
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Welke dag dekrijp, verschil 1e, 2e, 3e dekking?
Ik ben wel benieuwd welke ervaringen jullie hebben met de juiste dekdatum door middel van progesterontests en of er bij jullie met dezelfde teef verschil in zat bij de 1e, 2e of 3e dekking.
Bij ons neemt de spanning toe en ik ben in twijfel wanneer ik voor het eerst progesteron ga testen. De vorige keer ben ik begonnen op dag 8, ben 4 of 5x geweest en op een gegeven moment was het nog 1 (en zat ik in de stress) en zijn we maar gewoon gaan rijden naar Tsjechië, pas op dag 19 was het 4,5 en een dag later 8,4. Ze was dus erg laat in de loopsheid pas vruchtbaar.
Dus deze keer dacht ik pas laat te gaan testen (dag 11), maar het kan natuurlijk best zo zijn dat ze dit keer vroeger vruchtbaar is. Wat zijn jullie ervaringen. In Tsjechië hadden we trouwens die laatste tests gedaan en daar keken ze ook naar de kleur van de uitvloeiiing, de grootte van de muts en gewilligheid van onze Vai. Dus die tekenen houd ik me ook een beetje aan vast.
Groetjes,
Esther en Co.
Bij ons neemt de spanning toe en ik ben in twijfel wanneer ik voor het eerst progesteron ga testen. De vorige keer ben ik begonnen op dag 8, ben 4 of 5x geweest en op een gegeven moment was het nog 1 (en zat ik in de stress) en zijn we maar gewoon gaan rijden naar Tsjechië, pas op dag 19 was het 4,5 en een dag later 8,4. Ze was dus erg laat in de loopsheid pas vruchtbaar.
Dus deze keer dacht ik pas laat te gaan testen (dag 11), maar het kan natuurlijk best zo zijn dat ze dit keer vroeger vruchtbaar is. Wat zijn jullie ervaringen. In Tsjechië hadden we trouwens die laatste tests gedaan en daar keken ze ook naar de kleur van de uitvloeiiing, de grootte van de muts en gewilligheid van onze Vai. Dus die tekenen houd ik me ook een beetje aan vast.
Groetjes,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, de meeste keren liep het allemaal keurig gelijk (ik test niet trouwens), en zaten de dekdagen dus op dezelfde tijd in de loopsheid.
Maar Isabel is een gevalletje apart:
1e nest van dekking op de 8e dag (10 pups)
2e nest van dekking op de 13e dag (8 pups)
3e nest van dekking op de 8e dag (2 pups).

Maar Isabel is een gevalletje apart:
1e nest van dekking op de 8e dag (10 pups)
2e nest van dekking op de 13e dag (8 pups)
3e nest van dekking op de 8e dag (2 pups).
- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
- Aantal honden: 2
Hier ga ik af op onze wandelende progesteronbepaling
. Niet dat er gedekt wordt, maar onze oudste reu (wiens bijbaantje dekreu was) geeft feilloos aan wanneer de teef dekrijp is. Hier was dat dag 13-15.
Uit ervaring weet ik dat progesteronbepalingen er naast kunnen zitten, ik denk vaker dan een ervaren reu. Uiteraard is het wel een uitstekend hulpmiddel. Kijken naar uitvloeiing e.d. is dat ook, maar ik zou daar niet direct mijn handen voor in het vuur steken
. Overigens heb ik zelf ook te weinig ervaring in teven toestanden om hierop te kunnen en willen vertrouwen.
Uit ervaring weet ik dat progesteronbepalingen er naast kunnen zitten, ik denk vaker dan een ervaren reu. Uiteraard is het wel een uitstekend hulpmiddel. Kijken naar uitvloeiing e.d. is dat ook, maar ik zou daar niet direct mijn handen voor in het vuur steken
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
wij gingen altijd op dag 9 een progesterontest doen , alle teven op 1 na zijn gedekt op de 12e en 14e dag en hebben allemaal puppies gekregen. Oops is maar 1 keer gedekt , alleen op de 14e dag omdat de dekkng op de 12e dag niet gelukt is , ze wilde alleen maar spelen
Ook zij heeft puppen gekregen 
Laatst gewijzigd door jip007 op 05 feb 2009 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wij zelf hebben onze teven nog nooit laten dekken, dus wat hun betreft zou ik het niet weten.
Wel hebben wij het een keer meegemaakt met een teefje die voor een dekking van Josh kwam.
Het zou haar 2e nest worden en bij hun eigen reu bleef ze al netjes staan om door hem gedekt te worden op de dagen dat ze bij haar 1e nest ook was gedekt. Dus hun zijn in de auto gesprongen en we hebben het vervolgens hier geprobeerd.
Maar mijn hemel, heb nog nooit een teef zo te keer zien gaan :N: Ik hield echt mijn hart vast voor Josh... De dekking is toen ook niet doorgegaan en ze heeft toen ook geen nest gehad.
Een half jaar later wouden de fokkers het toch nog een keer proberen, maar gingen toen voor de zekerheid wel het bloed laten testen. En daar bleek dat ze nu gewoon echt veel later dekrijp was dan bij haar 1e nest. En toen is de dekking wel gelukt.
Wel hebben wij het een keer meegemaakt met een teefje die voor een dekking van Josh kwam.
Het zou haar 2e nest worden en bij hun eigen reu bleef ze al netjes staan om door hem gedekt te worden op de dagen dat ze bij haar 1e nest ook was gedekt. Dus hun zijn in de auto gesprongen en we hebben het vervolgens hier geprobeerd.
Maar mijn hemel, heb nog nooit een teef zo te keer zien gaan :N: Ik hield echt mijn hart vast voor Josh... De dekking is toen ook niet doorgegaan en ze heeft toen ook geen nest gehad.
Een half jaar later wouden de fokkers het toch nog een keer proberen, maar gingen toen voor de zekerheid wel het bloed laten testen. En daar bleek dat ze nu gewoon echt veel later dekrijp was dan bij haar 1e nest. En toen is de dekking wel gelukt.
Groetjes,
Wendy
Wendy
-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Onze zuid-afrikanen worden meestal laat in de loopsheid gedekt. Variërend tussen dag 13 en 17. Eigen teef/reu doen we geen test, anders wel en ook als er teefjes naar hier komen vragen we minimaal 1 test. Meestal geven test, reu en teef hetzelfde aan en zitten we dus gemiddeld rond de 14e dag.
Mij interesseert het niet alleen op welke dag ze gedekt worden, maar zeker ook na hoeveel dagen de bevalling is. Op dag 10 dekken kan best betekenen op dag 12 pas aantellen.
Mij interesseert het niet alleen op welke dag ze gedekt worden, maar zeker ook na hoeveel dagen de bevalling is. Op dag 10 dekken kan best betekenen op dag 12 pas aantellen.
-
Margo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik vind wel dat er een bepaald structuur in een teef zit, ik heb nog niet meegemaakt dat er grote verschillen in het dektijdstip van een teef zaten.
Meestal is het om en nabij de zelfde dag. Het gemiddelde over 5 teven en 13 nesten zit hier tussen dag 14 en 16. Ik laat altijd progesteron testen en heb tot op heden nog nooit een lege teef gehad.
Als een teef haar eerste nest krijgt begin ik op dag 7 met prikken, als de ervaring geleerd heeft dat de teef pas rond dag 14 - 16 gedekt kan worden ga ik bij een volgend nest pas vanaf dag 10 prikken.
Meestal is het om en nabij de zelfde dag. Het gemiddelde over 5 teven en 13 nesten zit hier tussen dag 14 en 16. Ik laat altijd progesteron testen en heb tot op heden nog nooit een lege teef gehad.
Als een teef haar eerste nest krijgt begin ik op dag 7 met prikken, als de ervaring geleerd heeft dat de teef pas rond dag 14 - 16 gedekt kan worden ga ik bij een volgend nest pas vanaf dag 10 prikken.
Groetjes van Margo