Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
3 Boerboels, 2 reuen..
Moderator: moderatorteam
- Pablo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier
3 Boerboels, 2 reuen..
Hoi,
Bij mijn moeder in de straat wonen mensen met 2 boerboels, reu en teef.
Sinds vandaag zijn dat er echter 3 geworden, de reu had een teef gedekt, mensen kwamen maar niet van de pups af, wilde ze blijkbaar voor heel erg weinig weg gaan doen enz..
Maar nu hebben ze dus 3 Boerboels, 1 teef, en 2 reuen..
Ik ben bang dat dit echt gigantisch uit de hand gaat lopen...
De honden worden NOOIT, maar dan ook NOOIT uitgelaten, zij zitten ALTIJD in de garage, nouja, ieder hier weet wel hoe groot een garage ongeveer is..
Of ze zitten in de tuin, en die is, kan ik je zeggen, ook niet bijzonder ruim..
Ook blaffen ze continu, om gek van te worden, maar ook wel logisch natuurlijk als je als hond zijnde de gehele dag maar zonder menselijk contact in een garage door moet brengen.
Dit is toch niet normaal? Ik weet dat de dierenbescherming aan zulke dingen niet veel kan doen, maar is er geen andere weg om de honden daar weg te krijgen?
Ik vind het werkelijk waar lieve mensen, maar als het om honden gaat..
En dan ook nog straks 3 boerboels bij elkaar gepropt in een garage waarvan 2 reuen... :N:
Bij mijn moeder in de straat wonen mensen met 2 boerboels, reu en teef.
Sinds vandaag zijn dat er echter 3 geworden, de reu had een teef gedekt, mensen kwamen maar niet van de pups af, wilde ze blijkbaar voor heel erg weinig weg gaan doen enz..
Maar nu hebben ze dus 3 Boerboels, 1 teef, en 2 reuen..
Ik ben bang dat dit echt gigantisch uit de hand gaat lopen...
De honden worden NOOIT, maar dan ook NOOIT uitgelaten, zij zitten ALTIJD in de garage, nouja, ieder hier weet wel hoe groot een garage ongeveer is..
Of ze zitten in de tuin, en die is, kan ik je zeggen, ook niet bijzonder ruim..
Ook blaffen ze continu, om gek van te worden, maar ook wel logisch natuurlijk als je als hond zijnde de gehele dag maar zonder menselijk contact in een garage door moet brengen.
Dit is toch niet normaal? Ik weet dat de dierenbescherming aan zulke dingen niet veel kan doen, maar is er geen andere weg om de honden daar weg te krijgen?
Ik vind het werkelijk waar lieve mensen, maar als het om honden gaat..
En dan ook nog straks 3 boerboels bij elkaar gepropt in een garage waarvan 2 reuen... :N:
- Pablo
- Zeer actief
-
doggy
Misschien nemen ze wel advies aan, van hoe het wel zou moeten.Pablo schreef:Met de mensen zelf praten haalt niks uit, want, het zijn maar ''honden''doggy schreef:Je kan met de mensen zelf gaan praten.
Of met een wijk-agent, mocht het uit de hand lopen.
Je kan altijd proberen om met ze te praten, desnoods via een brief.
- Pablo
- Zeer actief
Dat zal echt niet werken, ze willen hun honden niet opgeven, maar ook niet uitlaten en deel laten nemen van het gezin.doggy schreef:Misschien nemen ze wel advies aan, van hoe het wel zou moeten.Pablo schreef:Met de mensen zelf praten haalt niks uit, want, het zijn maar ''honden''doggy schreef:Je kan met de mensen zelf gaan praten.
Of met een wijk-agent, mocht het uit de hand lopen.
Je kan altijd proberen om met ze te praten, desnoods via een brief.
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
- Aantal honden: 3
Dat het meedere reuen zijn zegt niet zo veel hoor, ik ken meerdere mensen met boerboels en die hebben allemaal 2 of meer reuen bij elkaar wat heel goed gaat en die hebben nooit gevochten, je moet dan ook niet een oudere reu erbij gooien dan gaat het wel mis maar van pup afaan gaat het in de gevallen die ik ken altijd goedook als ze niet met andere (vreemde) honden kunnen.
Wat ik wel erg vindt is dat een boerboel een erf hond is en een groot stuk grond moet kunnen bewaken.
Ik vindt dan zelf ook dat de meeste nederlanders niet geschikt zijn voor een boerboel omdat ze dit die hond niet kunnen geven vanwegen te weinig ruimte in Nederland.
Weet je trouwnes zeker dat de honden er niet uit komen ? mensen denken dat ook namelijk van mijn honden maar die zien niet dat ze s ochtens op de fiets mee gaan naar mij werk en savonds 2 uur mee gaan met de auto naar het strant of bos of training.
Wat ik wel erg vindt is dat een boerboel een erf hond is en een groot stuk grond moet kunnen bewaken.
Ik vindt dan zelf ook dat de meeste nederlanders niet geschikt zijn voor een boerboel omdat ze dit die hond niet kunnen geven vanwegen te weinig ruimte in Nederland.
Weet je trouwnes zeker dat de honden er niet uit komen ? mensen denken dat ook namelijk van mijn honden maar die zien niet dat ze s ochtens op de fiets mee gaan naar mij werk en savonds 2 uur mee gaan met de auto naar het strant of bos of training.
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
- Aantal honden: 3
-
doggy
- Pablo
- Zeer actief
- Pablo
- Zeer actief
Dat weet ik voor de volle 100% zeker, dat geven ze ook gewoon openlijk toe.sky schreef:Dat het meedere reuen zijn zegt niet zo veel hoor, ik ken meerdere mensen met boerboels en die hebben allemaal 2 of meer reuen bij elkaar wat heel goed gaat en die hebben nooit gevochten, je moet dan ook niet een oudere reu erbij gooien dan gaat het wel mis maar van pup afaan gaat het in de gevallen die ik ken altijd goedook als ze niet met andere (vreemde) honden kunnen.
-
doggy
Als het jullie niet lukt om met die mensen te praten, kan de wijk-agent het misschien doen, die komt misschien wat "strenger" over.Pablo schreef:Maar wat kan de wijkagent eraan doen dan..?doggy schreef:MMMmmm, tsja,.....
Misschien de wijk-agent op de hoogte stellen, wie weet werkt dat.
Zijn rol snap ik niet zo goed hierin..
Misschien maakt dat wel indruk op ze.
- Pablo
- Zeer actief
Goede tip, ga dit zeker eens voorleggen, ben benieuwd, het gros zal uiteraard te laf zijn om een telefoontje te plegen, maar het valt zeker te proberenNanna schreef:Als ze continu blaffen en overlast veroorzaken kunnen ze in beslag genomen worden. Moeten wel een behoorlijk aantal mensen uit de buurt flink klagen.
Ik ken een geval waarbij het gelukt is. Die honden zijn daar verwijderd.
- Pablo
- Zeer actief
De teef is volgensmij geholpen, maargoed, 3 van zulke joekels hutje mutje op elkaar gepropt omdat ze in huis alles vies maken, en zoveel haar verliezen, dat kan nooit goedgaan...doggy schreef:Er zit wel een teef bij -in![]()
Als die loops word, en als de pup volwassen word, kan dat wel conflicten geven onderling.
De kans bestaat ook dat de teef dan elke keer als ze loops is gedekt word, denk ik.
Maar dat is bij elk ras zo, als ik mijn chihuahuas de gehele dag samen in de bench zou proppen draait het ook uit op flinke ruzie.
- daan!
- Zeer actief
Tsja, als de honden geen overlast bezorgen voer en water en een droge slaapplaats hebben heb je weinig in te brengen.Pablo schreef:De teef is volgensmij geholpen, maargoed, 3 van zulke joekels hutje mutje op elkaar gepropt omdat ze in huis alles vies maken, en zoveel haar verliezen, dat kan nooit goedgaan...doggy schreef:Er zit wel een teef bij -in![]()
Als die loops word, en als de pup volwassen word, kan dat wel conflicten geven onderling.
De kans bestaat ook dat de teef dan elke keer als ze loops is gedekt word, denk ik.
Maar dat is bij elk ras zo, als ik mijn chihuahuas de gehele dag samen in de bench zou proppen draait het ook uit op flinke ruzie.
-
Drijver
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gremlins
- Aantal honden: 5
Hier in de straat was de situatie hetzelfde. Wel andere rassen maar ook 2 reuen en een teef. En ook de hele dag van 's morgens 8 tot 's avonds 22 uur alleen thuis. En ook alleen maar in de tuin uitgelaten worden en nooit op straat, laat staan in het bos.
Maar... de dierenbescherming heeft ze wél in beslag genomen
De honden waren verwaarloosd (erg in de klit), vermagerd en erg bang. Ik denk dat dat de druppel was waardoor ze ze mee konden nemen.
Overigens ging dat niet zonder slag of stoot...
Maar... de dierenbescherming heeft ze wél in beslag genomen
De honden waren verwaarloosd (erg in de klit), vermagerd en erg bang. Ik denk dat dat de druppel was waardoor ze ze mee konden nemen.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
- Pablo
- Zeer actief
Meen je dat? Dan denk ik dat ik toch eerst de dierenbescherming ga proberen!Drijver schreef:Hier in de straat was de situatie hetzelfde. Wel andere rassen maar ook 2 reuen en een teef. En ook de hele dag van 's morgens 8 tot 's avonds 22 uur alleen thuis. En ook alleen maar in de tuin uitgelaten worden en nooit op straat, laat staan in het bos.
Maar... de dierenbescherming heeft ze wél in beslag genomen![]()
- daan!
- Zeer actief
- Pablo
- Zeer actief
Ja maar dan? Stel, de dierenbescherming kan niks doen, de politie evenmin omdat er niet genoeg klachten zijn, wat dan?daan! schreef:Als de honden goed verzorgd worden, niet alte veel overlast bezorgen voer, water en ligplaats hebben heb je geen poot om op te staan
Dan loopt het toch ooit eens mis tussen deze honden?
Als de eigenaren eens niet thuis zijn en deze honden vliegen elkaar in de haren, denk dat er dan toch eentje het met de dood zal moeten bekopen
-
Rhiannon
- Zeer actief
Ik heb zelf geen al te hoge pet op van de dierenbescherming, ik heb ze ook eens gebeld over de hondjes van de buren .
Die arme beesjes zaten de hele dag op het balkon in hun eigen ontlasting in de hete zon maarja de dierenbescherming zei "ze hebben toch eten en drinken"
Ik denk dat dat dus niets uithaalt of ze moeten anders zijn als in deze stad ..
Volgens mij is een hoop klachten de beste manier.
En maar hopen dat het niet helemaal de verkeerde kant uitgaat met die arme honden.
Die arme beesjes zaten de hele dag op het balkon in hun eigen ontlasting in de hete zon maarja de dierenbescherming zei "ze hebben toch eten en drinken"
Ik denk dat dat dus niets uithaalt of ze moeten anders zijn als in deze stad ..
Volgens mij is een hoop klachten de beste manier.
En maar hopen dat het niet helemaal de verkeerde kant uitgaat met die arme honden.
-
Drijver
- Zeer actief
Je kunt het altijd proberen ja.Pablo schreef:Meen je dat? Dan denk ik dat ik toch eerst de dierenbescherming ga proberen!Drijver schreef:Hier in de straat was de situatie hetzelfde. Wel andere rassen maar ook 2 reuen en een teef. En ook de hele dag van 's morgens 8 tot 's avonds 22 uur alleen thuis. En ook alleen maar in de tuin uitgelaten worden en nooit op straat, laat staan in het bos.
Maar... de dierenbescherming heeft ze wél in beslag genomen![]()
Ik moet er wel bij zeggen dat deze mensen al bekend waren bij de diverse dieren-instanties dus dat zou misschien geholpen hebben.
De DB had bij deze mensen overigens wel 2 man politie mee, dus dat zegt ook al wat over de mensen waar de honden zijn weggehaald
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Als de honden goed verzorgd worden, dus water en voer, een droog en tochtvrij onderkomen en ze zien er goed uit is er geen instantie die er iets aan kán doen.
Er staat nergens in de wet dat je je hond uit moet laten.
Op overlast honden in beslag laten nemen is dan de enige mogelijkheid, maar dan moet er meerdere malen geklaagd worden, door meerdere klagers én dat moet ook nog eens geconstateerd worden.
Dus vermoedelijk kun je er niets mee. De meeste dogachtigen staan elkaar trouwens niet zo snel naar het leven. Dus wat dat aspect betreft zou ik me niet zoveel zorgen maken. Blijft over dat het sneu is dat die honden zo gehouden worden, maar dat is dan het enige. (erg genoeg)
Op overlast honden in beslag laten nemen is dan de enige mogelijkheid, maar dan moet er meerdere malen geklaagd worden, door meerdere klagers én dat moet ook nog eens geconstateerd worden.
Dus vermoedelijk kun je er niets mee. De meeste dogachtigen staan elkaar trouwens niet zo snel naar het leven. Dus wat dat aspect betreft zou ik me niet zoveel zorgen maken. Blijft over dat het sneu is dat die honden zo gehouden worden, maar dat is dan het enige. (erg genoeg)
Gr. Aniek

-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Tulp schreef:Dat zie ik toch iets anders. Zeker wat boerboelen betreft.Budkes schreef:De meeste dogachtigen staan elkaar trouwens niet zo snel naar het leven. Dus wat dat aspect betreft zou ik me niet zoveel zorgen maken.
(Is ook weinig dogachtigs aan eigenlijk.)
Gr. Aniek

- Pablo
- Zeer actief
Valt weinig anders van te maken, het zijn gewoon dogachtigen volgensmijBudkes schreef:Tulp schreef:Dat zie ik toch iets anders. Zeker wat boerboelen betreft.Budkes schreef:De meeste dogachtigen staan elkaar trouwens niet zo snel naar het leven. Dus wat dat aspect betreft zou ik me niet zoveel zorgen maken.
(Is ook weinig dogachtigs aan eigenlijk.)Wat wilde je er dan van maken.....
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
Ik maak er niets van. Jullie maken er wat van.
Heb er alleen wel ervaring mee (jullie ook?) en kan er niets dogachtigs aan ontdekken. Niet in uiterlijk en niet in karakter.
Het feit alleen al dat je denkt dat het wel mee zal vallen met twee reuen bij elkaar zegt mij genoeg over je kennis van boerboelen. Ik hoop van harte dat je dat nooit tegen iemand zegt die wel twee bb-reuen zou willen aanschaffen, dat is ten eerste vragen om ongelukken en ten tweede vragen om een potentiele herplaatser.
Heb er alleen wel ervaring mee (jullie ook?) en kan er niets dogachtigs aan ontdekken. Niet in uiterlijk en niet in karakter.
Het feit alleen al dat je denkt dat het wel mee zal vallen met twee reuen bij elkaar zegt mij genoeg over je kennis van boerboelen. Ik hoop van harte dat je dat nooit tegen iemand zegt die wel twee bb-reuen zou willen aanschaffen, dat is ten eerste vragen om ongelukken en ten tweede vragen om een potentiele herplaatser.
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
En is er bekend of ze in benches of los in de garage zitten?Budkes schreef:Als de honden goed verzorgd worden, dus water en voer, een droog en tochtvrij onderkomen en ze zien er goed uit is er geen instantie die er iets aan kán doen.
Maggie.
Maggie
-
Drijver
- Zeer actief
De ene dogachtige is de andere niet natuurlijk.
Of het nou 2 Newfoundlanders zijn of 2 Boerboelen, dat maakt toch echt wel enig verschil in mijn ogen hoor.
Ik zou 2 BB reuen ook niet bij elkaar willen hebben.
Of het nou 2 Newfoundlanders zijn of 2 Boerboelen, dat maakt toch echt wel enig verschil in mijn ogen hoor.
Ik zou 2 BB reuen ook niet bij elkaar willen hebben.
Laatst gewijzigd door Drijver op 12 feb 2009 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
maar waarom zou je deze mensen zo dwars willen zitten?
de hond van hun heeft ergens een nestje bezorgt, en nu nemen ze een pup omdat ze anders denken dat ze misschien weggegeven worden aan de eerste de beste.
dat zegt toch al iets dat ze het zich wel aantrekken.
het is ook nog een pup wat erbij komt dus er is aardig leeftijdsverschil. veel meer mensen hebben meerdere honden waarvan ook meerdere reuen.
en ze hebben een garage ervoor ingericht. en misschien lopen ze wel met de honden. ik zie ook niet hoeveel een ander met zijn honden loopt.
vind het een tikkie hardvochtig om die mensen zo dwars te zitten omdat ze naar jou idee een hond teveel nemen en nogwel 2 reuen.
beter dan dat die drie honden naar een asiel moeten omdat de buurt er niet tegen kan dat die mensen drie honden hebben
misschien als de reuen wel willen vechten scheiden ze die twee misschien wel als ze weg zijn.
ze werken toch niet allebei full-time ?
de hond van hun heeft ergens een nestje bezorgt, en nu nemen ze een pup omdat ze anders denken dat ze misschien weggegeven worden aan de eerste de beste.
dat zegt toch al iets dat ze het zich wel aantrekken.
het is ook nog een pup wat erbij komt dus er is aardig leeftijdsverschil. veel meer mensen hebben meerdere honden waarvan ook meerdere reuen.
en ze hebben een garage ervoor ingericht. en misschien lopen ze wel met de honden. ik zie ook niet hoeveel een ander met zijn honden loopt.
vind het een tikkie hardvochtig om die mensen zo dwars te zitten omdat ze naar jou idee een hond teveel nemen en nogwel 2 reuen.
beter dan dat die drie honden naar een asiel moeten omdat de buurt er niet tegen kan dat die mensen drie honden hebben
misschien als de reuen wel willen vechten scheiden ze die twee misschien wel als ze weg zijn.
ze werken toch niet allebei full-time ?