Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Speurhonden vinden na drie dagen jonge pup terug in bos!
Moderator: moderatorteam
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Speurhonden vinden na drie dagen jonge pup terug in bos!
Zeist/Austerlitz Na drie dagen speuren met honden is pup Bo zondag gevonden en weer veilig terug bij haar baasjes. Bo was afgelopen dinsdag voor het eerst met de uitlaatservice mee en geschrokken van spelende honden en er vandoor gegaan. Dagen lang roepen en zoeken leverde niets op.
Vrijdag werd er gebeld dat Bo gezien was en ben ik meteen met Kayla naar die plek gegaan om te kijken of we wellicht een spoortje konden vinden. En dat vond ze! Al cirkelend door het deels dichtbegroeide bos werd het echter donker en toen Kayla fixerend en blaffend aangaf dat pupsels ergens voor ons liep (haar blik draaide naar links) realiseerde ik me eigenlijk al dat het onbegonnen werk was. De pup wilde niet gevonden worden en met een zaklantaarntje begin je dan niet veel.
Zaterdagochtend terug gegaan. Alleen maar oude spoortjes. Ondertussen Yvette gebeld, daar trainen we en zij zoekt met haar hond Kaylee (nee niet alle speurhonden beginnen met Kay) ook naar dieren en aangezien Kaylee (en dus ook Yvette) daar veel meer succeservaringen mee heeft dan Kayla zijn zij meteen zaterdagmiddag naar Austerlitz gekomen en heeft Yvette de zoektocht gestructureerd. Bij aankomst gaat de telefoon en jawel hoor, de pup is weer gespot! Dus met veel goede moed meteen aan de slag gegaan.
Die middag zijn er veel verse sporen gevonden en is er weer vlak achter de pup aan gespeurd. Er zijn keuteltjes gevonden waaruit bleek dat de pup in ieder geval z'n voedsel bij elkaar wist te scharrelen, dat stelde in ieder geval een beetje gerust.
Maar Bo wilde nog steeds niet gevonden worden en wist ons met handig gebruik van het kreupelhout steeds te ver voor te blijven. Ook zaterdag werd ze dus niet gevonden.
Uiteindelijk zondag weer eenzelfde verhaal. Het spoor zat iets minder dicht op de pup dan zaterdag en we hadden inmiddels toestemming om vangkooien te plaatsen, toen Yvette nog even een bevriende paragnoste besloot te bellen. Deze wist te vertellen dat Bo zich op dat moment schuilhield in een donker plek, onder de grond, van hout.
Inmiddels werd het alweer schemer en gingen we met Kayla en Banjer nog een keer twee kwartieren bij Kamp Zeist uitwerken, dit leverde wel redelijk verse sporen op, maar geen aanknopingspunten.
Jeroen gebeld. Jeroen kent het bos op z'n duimpje en wist meteen een deels ingegraven uitkijkpost bij een wilddrinkplaats te melden, vlak bij waar wij aan het zoeken waren.
Daarheen getogen met Kaylee die ter plekke meteen een droge ligplek verwees en door wilde naar de hut. Bij het openen gaf Bo nog een flinke 'ik-wil-niet-gevonden-worden' grom, maar haar angst sloeg gelukkig snel om in vreugde toen ze haar baasjes herkende.
Eind goed al goed met een paranormale twist en een wijze les: een pup van 14 weken geef je niet aan een uitlaatservice mee.
Vrijdag werd er gebeld dat Bo gezien was en ben ik meteen met Kayla naar die plek gegaan om te kijken of we wellicht een spoortje konden vinden. En dat vond ze! Al cirkelend door het deels dichtbegroeide bos werd het echter donker en toen Kayla fixerend en blaffend aangaf dat pupsels ergens voor ons liep (haar blik draaide naar links) realiseerde ik me eigenlijk al dat het onbegonnen werk was. De pup wilde niet gevonden worden en met een zaklantaarntje begin je dan niet veel.
Zaterdagochtend terug gegaan. Alleen maar oude spoortjes. Ondertussen Yvette gebeld, daar trainen we en zij zoekt met haar hond Kaylee (nee niet alle speurhonden beginnen met Kay) ook naar dieren en aangezien Kaylee (en dus ook Yvette) daar veel meer succeservaringen mee heeft dan Kayla zijn zij meteen zaterdagmiddag naar Austerlitz gekomen en heeft Yvette de zoektocht gestructureerd. Bij aankomst gaat de telefoon en jawel hoor, de pup is weer gespot! Dus met veel goede moed meteen aan de slag gegaan.
Die middag zijn er veel verse sporen gevonden en is er weer vlak achter de pup aan gespeurd. Er zijn keuteltjes gevonden waaruit bleek dat de pup in ieder geval z'n voedsel bij elkaar wist te scharrelen, dat stelde in ieder geval een beetje gerust.
Maar Bo wilde nog steeds niet gevonden worden en wist ons met handig gebruik van het kreupelhout steeds te ver voor te blijven. Ook zaterdag werd ze dus niet gevonden.
Uiteindelijk zondag weer eenzelfde verhaal. Het spoor zat iets minder dicht op de pup dan zaterdag en we hadden inmiddels toestemming om vangkooien te plaatsen, toen Yvette nog even een bevriende paragnoste besloot te bellen. Deze wist te vertellen dat Bo zich op dat moment schuilhield in een donker plek, onder de grond, van hout.
Inmiddels werd het alweer schemer en gingen we met Kayla en Banjer nog een keer twee kwartieren bij Kamp Zeist uitwerken, dit leverde wel redelijk verse sporen op, maar geen aanknopingspunten.
Jeroen gebeld. Jeroen kent het bos op z'n duimpje en wist meteen een deels ingegraven uitkijkpost bij een wilddrinkplaats te melden, vlak bij waar wij aan het zoeken waren.
Daarheen getogen met Kaylee die ter plekke meteen een droge ligplek verwees en door wilde naar de hut. Bij het openen gaf Bo nog een flinke 'ik-wil-niet-gevonden-worden' grom, maar haar angst sloeg gelukkig snel om in vreugde toen ze haar baasjes herkende.
Eind goed al goed met een paranormale twist en een wijze les: een pup van 14 weken geef je niet aan een uitlaatservice mee.
- pien29
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rr
-
Cantus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
-
Ari@ne
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
pup
Wow, geweldig dat het gelukt is
Heerlijk voor de baasjes en tja, het kan iedereen overkomen, dus ook de buuf die de hond uitlaat
groetjes, Ingrid
groetjes, Ingrid

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
fijn dat de pup gevonden is
Kul dat je zo'n jonge pup niet mee geeft. Degene van onze hondenschool heeft ook een uitlaatservice en bij haar gaan ook zulke jonge pups mee, die gaan gewoon grote stukken in een kinderwagen. Ik zie het probleem niet
Kul dat je zo'n jonge pup niet mee geeft. Degene van onze hondenschool heeft ook een uitlaatservice en bij haar gaan ook zulke jonge pups mee, die gaan gewoon grote stukken in een kinderwagen. Ik zie het probleem niet
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Moos
- Zeer actief
Ik zie wel een probleem in de pup meteen de eerste keer losgooien tussen al dat geweld.jores schreef:fijn dat de pup gevonden is![]()
Pups mee, met zo'n kar, prima. Maar ik snap echt niet dat je zo'n pup dan de eerste keer meteen losgooit in 'de meute', dat dat overweldigend kan zijn lijkt me wel duidelijk
Ik dacht dat veel uitlaatservices sowieso de honden niet los doen de eerste keer?
Wel heel fijn dat de pup terecht is!!

- Moos
- Zeer actief
Het kan natuurlijk ook best dat mensen halve dagen werken en de pup dus niet alleen willen laten. Ik vind het zelf wel erg veel indrukken voor zo'n pup trouwens hoor, maar goed, het kan dus ook best dat de pup meegaat zodat hij dus helemaal niet alleen zit, of een uurtje.Nanna schreef:Ik ga er dus van uit dat zo'n puppy bij werkende mensen woont, anders hoefde hij niet mee met een hus.
En dat zit dan met 14 weken oud de godganse dag alleen, te wachten tot iemand hem ff komt uitlaten.
Triest...
En ik vind het wèl raar dat hondjes op die leeftijd al meegaan. Hoe kun je nou met een kinderwagen vol pups lekker lopen door het bos? En wat als er wat misgaat? Als honden vechten? Laat je dan die kinderwagen met pups achter om de zaken even op orde te stellen? Ik zié die pups er al aan alle kanten uitspringen... Ik moet overigens de Duitse Dogpup van 14 weken nog zien die in een kinderwagen past.![]()
Als je geen tijd hebt neem je gewoon geen pup. Zo makkelijk is dat.
Dan neem je als uitlaatservice mag ik hopen een doggyride met wandelkit voor de pups, waar ze dus gewoon niet uit kunnen, of je zet ze vast met een tuigje.

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Gefeliciteerd met het succesvolle vinden van de pup
Geweldig wat een doorzettingsvermogen
En wat fijn dat je dan voldoende mensen kent om informatie te kunnen plaatsen
Over de uitlaatservice en zo............ :sst:
Geweldig wat een doorzettingsvermogen
En wat fijn dat je dan voldoende mensen kent om informatie te kunnen plaatsen
Over de uitlaatservice en zo............ :sst:
Laatst gewijzigd door ranetje op 09 feb 2009 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
hildevdburg
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Beeeeetje zwart/wit weer NannaNanna schreef:Dus je neemt een pup en dan moet ie vastgebonden in een bak mee met de hus. What's the point?Moos schreef:
Dan neem je als uitlaatservice mag ik hopen een doggyride met wandelkit voor de pups, waar ze dus gewoon niet uit kunnen, of je zet ze vast met een tuigje.
Ik nam Vera ook mee elke wandeling in de doggyride toen ze pup was; sneu he?
Een beetje uitlaatservice past de wandeling dan zo aan dat pupje dus ook stukjes uit de kar kan en wat mee kan hobbelen. Pup is 14 weken, dus die kan best kleine stukjes zelf meelopen.
Mijn idee is het ook niet verder

- Moos
- Zeer actief
Ja, wel als je uitgaat van een pup de hele dag alleen, en dan mee met een uitlaatservice die de pup in die kar knalt en verder niks.Martijn schreef:Begrijp je nu echt het verschil niet?Moos schreef: Ik nam Vera ook mee elke wandeling in de doggyride toen ze pup was; sneu he?![]()
Ik ging even uit van een iets ander scenario (wat ik dus al schreef), dat de pup meegaat zodat er helemaal niet alleen gezeten wordt omdat de bazen halve dagen werken, en dat de uitlaatservice het zo regelt dat de pup meegaat met een groep waarbij de wandeling aangepast kan worden aan de pup.
Er zijn er ook die aparte puppygroepen hebben bijvoorbeeld.
Ik ben helemaal geen uitlaatservice-fan, dus mijn manier zou het niet zijn. Maar als je uitgaat van echt een goede uitlaatservice, en dan zoals hierboven geschreven scenario, dan zie ik er geen enorm drama in.

-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
@nanna: het is geen kinderwagen vol met pups, af en toe komt er inderdaad een pup nieuw. Ik zie echt het probleem niet. Je hebt utlaatservices en uitlaatservices.
Degene waar ik het over heb zou ik zo mijn pup meegeven, als er iemand verstand van honden heeft is zij het wel. Dat is niet zo'n miep die denkt wat zal ik eens gaan doen, oh ik zal eens met andermans honden gaan sjouwen.
Mijn honden zijn als 8 weken oude pup ook al mee geweest naar het bos en ook tussen uitlaatservice terecht gekomen, geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om mijn pup dan vast te maken.
Degene waar ik het over heb zou ik zo mijn pup meegeven, als er iemand verstand van honden heeft is zij het wel. Dat is niet zo'n miep die denkt wat zal ik eens gaan doen, oh ik zal eens met andermans honden gaan sjouwen.
Mijn honden zijn als 8 weken oude pup ook al mee geweest naar het bos en ook tussen uitlaatservice terecht gekomen, geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om mijn pup dan vast te maken.
groetjes Annemie
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Ik heb het dan over een goede, pffffffffffff. Maar goed, laat maar verder.Nanna schreef:Daar staat mijn hart al helemáál bij stil :N:Moos schreef:dat de uitlaatservice het zo regelt dat de pup meegaat met een groep waarbij de wandeling aangepast kan worden aan de pup.
Ik háát dat zogenaamde puppyspeelkwartierje op die hondenscholen al, waar sommige pups alleen maar ondersteboven gelopen worden en andere alleen maar winnaarservaringen opdoen.
En dan zal ik mijn pup een uur meegeven aan zoiets? Over mijn in verregaande staat van ontbinding verkerende lijk.
Schijnbaar is het ook lastig om het verschil te zien tussen je pup de hele dag alleen laten en meegeven aan een halve zool, of je pup helemaal niet alleen hebben omdat hij meegaat met iemand waar je blind vertrouwen in hebt (bijvoorbeeld iemand die al heel goed kent, en waarvan je weet dat die maar een paar pups per keer meeneemt, en dan ook goed in kan grijpen mocht er eentje ondersneeuwen, of een ander te overheersend doet.).
Pup naar de dagopvang vanaf een maand of 3-4 een paar dagen mag wel? Of moet je dan ook maar helemaal niet aan een pup beginnen?

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Tsja, Bram ging met twaalf weken naar de dagopvang en dat doe ik met de volgende pup ook weer. Mag ik dan ook geen pup? Ik zou een pup overigens niet meegeven aan een uitlaatservice, maar een volwassen Bram ook niet
Bij het idee alleen al breekt het angstzweet me uit dat hij wegloopt of gegrepen wordt.
Super dat de pup teruggevonden is
Super dat de pup teruggevonden is

Linda, Izzie en Bram
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Moos
- Zeer actief
Nee, maar ook niemand die je voorschrijft dat mensen direct veroordeeld moeten worden als zij wel kiezen voor een GOEDE uitlaatservice of dagopvang met hun pupNanna schreef:
Het zal gerust allemaal aan mij liggen, maar ik vertrouw niemand met mijn pup. Zéker niet als die iemand op meerdere pups tegelijk moet letten. Ik vind eentje al handenvol werk![]()
Als ik zelf hele dagen zou werken zou ik niet rustig op mijn werk zitten wetend dat mijn hond in zijn eentje thuis zit, zich te vervelen. Voor een dagopvang of hus zou ik ook al niet kiezen.
Dan neem ik wel een paar siamezen. Net zo leuk.
Niemand die mij voorschrijft dat ik een hond móet hebben, toch?

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
En niemand die mij voorschrijft dat ik geen hond mag. GelukkigNanna schreef: Niemand die mij voorschrijft dat ik een hond móet hebben, toch?

Linda, Izzie en Bram
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
- herejede
- Zeer actief
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Helemaal mee eens. Dan maar geen hond. Je moet keuzes maken, en niet alles willen hebben.Nanna schreef:Daar staat mijn hart al helemáál bij stil :N:Moos schreef:dat de uitlaatservice het zo regelt dat de pup meegaat met een groep waarbij de wandeling aangepast kan worden aan de pup.
Ik háát dat zogenaamde puppyspeelkwartierje op die hondenscholen al, waar sommige pups alleen maar ondersteboven gelopen worden en andere alleen maar winnaarservaringen opdoen.
En dan zal ik mijn pup een uur meegeven aan zoiets? Over mijn in verregaande staat van ontbinding verkerende lijk.

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Er zijn ook uitlaatservices met puppyrondes (dus geen volwassen honden in de groep).
Dwz een kwartiertje lopen en nog bv een kwartiertje op een veldje rondscharrelen.
Dit doet de uitlaatservice waar Roxy al jaren mee mee gaat. Super geregeld dus
Ik heb uiteraard geen idee of hier sprake was van een puppyronde, zo niet, schandalig van de hus. Pups worden dan zo omver gedenderd, lopen veel te lang etc.
Dwz een kwartiertje lopen en nog bv een kwartiertje op een veldje rondscharrelen.
Dit doet de uitlaatservice waar Roxy al jaren mee mee gaat. Super geregeld dus
Ik heb uiteraard geen idee of hier sprake was van een puppyronde, zo niet, schandalig van de hus. Pups worden dan zo omver gedenderd, lopen veel te lang etc.
-
Myr
Afgezien van de discussie: pup wel/niet met een HUS mee,,, het speurwerk is in deze topic een bietje ondergesneeuwd. En dat was toch een belangrijk onderdeel van het verhaal: mede daardoor is de pup gevonden.
Chapeau voor de speurders. (Ik heb zelf in de bossen van Austerlitz met de honden gespeurd en het is er best "lastig")
Chapeau voor de speurders. (Ik heb zelf in de bossen van Austerlitz met de honden gespeurd en het is er best "lastig")
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dat heb ik ook hoor... dat doe ik allemaal en niemand anders....als ik mn hond verpest weet ik waar het door komt... dat weet ik niet als een ander dat doet.Nanna schreef:
Het zal gerust allemaal aan mij liggen, maar ik vertrouw niemand met mijn pup. Zéker niet als die iemand op meerdere pups tegelijk moet letten. Ik vind eentje al handenvol werk![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik zag zaterdag de aanplakbiljetten in Austerlitz hangen van de vermiste pup. Zwart met wit beestje. Er stond dat hij sinds dinsdag vermist was. Nou, die ligt mooi gestrekt langs de snelweg, dacht ik toen
Geweldig dat hij met goed speurwerk gevonden is, en ook wel fantastisch hoe hij zichzelf al die dagen heeft weten te redden!
Geweldig dat hij met goed speurwerk gevonden is, en ook wel fantastisch hoe hij zichzelf al die dagen heeft weten te redden!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."