Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opzetten van je huisdier ?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bofi

Opzetten van je huisdier ?

Ongelezen bericht door Bofi »

Hi,
Mijn eerste vraag had eigenlijk moeten zijn: Ik zoek een rode halsband. Ongeveer 40 cm. Andere kleur mag ook. Een ander voorwerp ook, ook in andere kleur. Ook mensen die niet van halsbanden houden, worden nadrukkelijk uitgenodigd om te reageren. Start zonodig een nieuwe topic.
En dan mijn tweede vraag:
Is er iemand die zijn hond/kat heeft laten opzetten na het overlijden? Of dit overweegt ?
Zal nu wellicht een aantal mensen tegen de haren in strijken.... Ik begrijp dat veel mensen dit eng vinden en/of afwijzen. Ik moet zelf ook nog even wennen aan de gedachte. Ik heb echter een zeer persoonlijke reden en er zijn omstandigheden die mij ertoe brengen dit te overwegen. En helaas, kan ik dit niet openbaar bespreken. Dit bericht is dus niet voor mensen bedoeld die dit afwijzen. Dus reageer a.u.b. niet. Begin anders een eigen topic, dan houd ik nog een beetje overzicht over mijn topic. Dus graag, heel graag alle wijze antwoorden en/of ongevraagde adviezen naar een nieuwe topic.
En als afsluiter vraag 3:
Mijn hond (2 jaar) heeft tandsteen aan slechts 1 tand, het komt telkens heel snel terug. Heeft iemand een tip om dit duurzaam te verwijderen ? Voedseladviezen zijn ook welkom en ook andere dingen die hiermee verband kunnen houden. Ook tips m.b.t. tot alle tanden zijn welkom. Eigenlijk is alles welkom, hoe meer reactie's hoe meer we van elkaar kunnen opsteken.
Laatst gewijzigd door Bofi op 16 feb 2009 18:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het mag niet, dus, wist je dat?

Er zijn wel mensen die het laten doen, en er zijn preparateurs die het doen, maar het mag dus niet van de wet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Marjoleine schreef:Het mag niet, dus, wist je dat?

Er zijn wel mensen die het laten doen, en er zijn preparateurs die het doen, maar het mag dus niet van de wet.
Dat wist ik inderdaad niet. Waarom niet?

Aan TS: ik overweeg het niet, wordt altijd een beetje ongemakkelijk van opgezette beesten.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Re: Opzetten van je huisdier ?

Bofi schreef:Zal nu wellicht een aantal mensen tegen de haren instrijken.... Dit bericht is ook niet voor deze mensen bedoeld. Dus graag geen wijze antwoorden of ongevraagde adviezen. De serieuze kunnen ook een prive bericht sturen.
Baasje
Had je dit nu niet weg kunnen laten? Het staat onaardig. En dom. Bovendien, als ik hierover iets wil melden, dan laat ik me heus niet tegenhouden door deze zinnetjes. Sterker nog, je verleid me er bijvoorbeeld mee tot deze reactie. :klaar:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Frenk schreef:

Aan TS: ik overweeg het niet, wordt altijd een beetje ongemakkelijk van opgezette beesten.
het mag wel maar niet zomaar.. dat lees ik hier (flora en faunawet)

Artikel 62
1.
Het is verboden dode dieren, behorende tot soorten waarop deze wet van toepassing is, te prepareren zonder voorzien te zijn van een vergunning van Onze Minister.
2.
Een vergunning als bedoeld in het eerste lid, wordt door Onze Minister afhankelijk gesteld van het met gunstig gevolg afgelegd hebben van een door Onze Minister erkend preparateursexamen. Het bepaalde in artikel 40, eerste lid, is ten aanzien van dat examen van overeenkomstige toepassing.
3.
Het aantal vergunningen kan bij algemene maatregel van bestuur aan een maximum worden gebonden.
4.
Bij algemene maatregel van bestuur kunnen diersoorten worden aangewezen ten aanzien waarvan het verbod, bedoeld in het eerste lid, niet geldt.

Artikel 63
1. Bij algemene maatregel van bestuur kan, in afwijking van de verboden, bedoeld in artikel 13, eerste lid, het onder zich hebben, het vervoeren, het afleveren of het binnen of buiten het grondgebied van Nederland brengen van te prepareren of geprepareerde producten van dieren worden toegestaan overeenkomstig bij die maatregel gestelde regels.

2. Tot de regels, bedoeld in het eerste lid, behoren in ieder geval verplichtingen voor de houder van een vergunning bedoeld in artikel 62, eerste lid, tot:

a. het aanbrengen van ringen of merktekens aan de ter preparatie aangeboden en geprepareerde producten van dieren;

b. het houden van een registratie van de ter preparatie ontvangen en geprepareerde producten van dieren alsmede van de namen en adressen van degenen van wie deze producten van dieren zijn ontvangen en aan wie zij zijn geleverd;

c. onderzoek van ter preparatie aangeboden producten van dieren en

d. het doen van periodiek verslag aan Onze Minister.

3. Voorzover aan een onderzoek, bedoeld in het tweede lid, onderdeel c, kosten zijn verbonden, komen deze voor rekening van de houder van een vergunning als bedoeld in artikel 62, eerste lid, of van degene die aan hem producten van dieren ter preparatie aanbiedt.

4. Ter uitvoering van internationale verplichtingen of van bindende besluiten van organen van de Europese Unie of andere volkenrechtelijke organisaties kan bij de regels, bedoeld in het eerste lid, tevens worden bepaald dat het verrichten van in het eerste lid genoemde handelingen slechts kan worden toegestaan bij vergunning.

Artikel 64
1.
Bij algemene maatregel van bestuur kunnen diersoorten worden aangewezen die uit het oogpunt van natuurbehoud niet mogen worden geprepareerd.
2.
Het prepareren van dieren, behorende tot soorten, aangewezen krachtens het eerste lid, is verboden.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:

Tja, de wet :19:

Huisdieren vallen onder de destructiewet.
Er zijn uitgebreide wetten voor dergelijke zaken en hoewel er enkele preparateurs al jaren bezig zijn het voor elkaar te krijgen dat honden en katten mogen, is dat nog steeds niet gelukt.
Voor het prepareren van een dier heb je toestemming nodig, voor elk preparaat weer. Dan krijg je dus een nummer en een merkteken en je moet dat allemaal netjes bijhouden en anders kun je bi controle een dik probleem hebben. Een erkend preparateur is dus ook ingeschreven als zodanig en dus bij de AID bekend.
Het bezitten van preparaten die geen merkteken hebben is strafbaar.
Niet alleen als het honden of katten betreft, ook andere dieren, of ze nou wel of niet inheems of beschermd zijn, mag je niet zonder merkteken in bezit hebben (in geprepareerde toestand dus).

Ik kan het je trouwens nog erger vertellen: tenzij je cremeert of begraaft (op eigen terrein mag dat) hoor je wettelijk je overleden honden en katten ofwel aan te bieden aan een destructiebedrijf (dat is wat je dierenarts dus doet), of je hoort ze in de grijze container te deponeren.

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Massam, het lijkt alsof het mag, maar dat is dus niet zo.

Ik zal even in mijn boeken zoeken.

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Gevonden!
Per 1 oktober 2001 is d everantwoordelijkheid voor destructiebeleid van het Ministerie van VWS overgegaan naar het ministerie van LNV. De Rijksdienst voor Keuring en Vee controleert op de naleveing van de destructiewet. In deze wet wordt dierlijk afval gesplitst in hoog-risico, laag-risico en gespecificeerd-risico.

...

In het verleden werden ook wel honden en katten geprepareerd. Deze zijn thans aangewezen als hoog-risicomateriaal. Dit heeft te maken met het feit dat de meeste van deze dieren hun leven eindigen bij de dierenarts. Men vindt het niet kies dat deze dieren terugkeren in de voedselketen (diervoeder).
Bron: Wetgeving voor preparateirs, J.W.Tuinman.

Hoog-risicomateriaal mag niet geprepareerd worden maar is destructiemateriaal, tenzij het dieren betreft die van belang zijn voor onderwijs enzovoorts. Daarom krijgen dierentuinen ontheffingen.

Zo zit dat.

Afbeelding

Bofi

Frenk schreef:
Bofi schreef:Zal nu wellicht een aantal mensen tegen de haren instrijken.... Dit bericht is ook niet voor deze mensen bedoeld. Dus graag geen wijze antwoorden of ongevraagde adviezen. De serieuze kunnen ook een prive bericht sturen.
Baasje
Had je dit nu niet weg kunnen laten? Het staat onaardig. En dom. Bovendien, als ik hierover iets wil melden, dan laat ik me heus niet tegenhouden door deze zinnetjes. Sterker nog, je verleid me er bijvoorbeeld mee tot deze reactie. :klaar:
Ja, ja....wie is nu hier dom of onaardig ? Ik vind dat sommige mensen hier dom en onaardig doen. Dan mag je ze toch nog wel waarschuwen..... ze zetten zichzelf hiermee toch te kijk !!!
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Bofi schreef:
Frenk schreef:
Baasje
Ja, ja....wie is nu hier dom of onaardig ? Ik vind dat sommige mensen hier dom en onaardig doen. Dan mag je ze toch nog wel waarschuwen..... ze zetten zichzelf hiermee toch te kijk !!!
Huh?
Waarom en waarmee?
Ik zie niemand zich te kijk zetten.
Dit is een forum, en daar mag je dus je mening geven, daar is een forum voor. Daar hoef te dus niet tegen te waarschuwen, waarom zou je?

Als je op mij doelt: het lijkt mij altijd handig om mensen te waarschuwen dat ze iets onwettigs willen, als ik die indruk krijg en weet dat zoiets niet bekend is.
En aangezien ik toevallig een opleiding tot preparateur heb gedaan, ken ik de wetten dienaangaande.
En die meld ik dus even.
Want de AID is niet misselijk.

Maar van mij mag je, hoor, douw lekker in de vriezer die hond/kat en zoek iemand die het wil doen.
Ik heb er persoonlijk geen bezwaar tegen al zou ik er zelf niet voor kiezen.
Laatst gewijzigd door Marjoleine op 09 feb 2009 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding

thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Nanna schreef:*noteert*
Bofi komt net kijken en heeft nu al een toontje. Hm.
Negeerstand aan of uit? Nog even aanzien maar ;-)
:smile: :smile: , Die Nanna, ga je lekker met noteren,... :smile: :smile:
Ik hou godsgruwelijk veel van mijn dieren, maar moet er ECHT niet aan denken ze op te zetten,.....( dieren, slaat op vorige overleden honden, waarvan er geeneen is opgezet...BRRRR)
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Marjoleine schreef:Gevonden!
Per 1 oktober 2001 is d everantwoordelijkheid voor destructiebeleid van het Ministerie van VWS overgegaan naar het ministerie van LNV. De Rijksdienst voor Keuring en Vee controleert op de naleveing van de destructiewet. In deze wet wordt dierlijk afval gesplitst in hoog-risico, laag-risico en gespecificeerd-risico.

...

In het verleden werden ook wel honden en katten geprepareerd. Deze zijn thans aangewezen als hoog-risicomateriaal. Dit heeft te maken met het feit dat de meeste van deze dieren hun leven eindigen bij de dierenarts. Men vindt het niet kies dat deze dieren terugkeren in de voedselketen (diervoeder).
Bron: Wetgeving voor preparateirs, J.W.Tuinman.

Hoog-risicomateriaal mag niet geprepareerd worden maar is destructiemateriaal, tenzij het dieren betreft die van belang zijn voor onderwijs enzovoorts. Daarom krijgen dierentuinen ontheffingen.

Zo zit dat.
Er worden trouwens wel eens vergunningen aangevraagd (en toegewezen) om een (huis)dier te laten prepareren (door een erkend preparateur). En volgens het LNV mogen erkende preparateurs de volgende dieren niet 'opzetten':
Voor onder meer de volgende dieren geldt een preparatieverbod:- alle van nature in Nederland voorkomende soortenamfibieën en reptielen, met uitzondering van de groene kikker en de bruine kikker;- aangewezen beschermde diersoorten;- alle van nature in Nederland voorkomende vleermuizen;- alle van nature in Nederland voorkomende walvisachtigen;- de bever, dehamster, de hazelmuis, de noordse woelmuis en de otter.
Huisdieren staan er niet bij. :19: Weet jij toevallig hoe dat zit?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nog afgezien van het kennelijke feit dat het verboden is (wist ik niet).......................
Ik moet er niet aan denken om mijn honden opgezet en wel in huis te hebben :N:

Ik heb één keer een prachtig bronzen beeld gezien van een Beagle.
Het was de hond :ok: hij had er ook voor model gestaan.
Maar een eigen hond met huid en haar opgezet in huis?
Nee.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Goh, dat wist ik niet..
Ikzelf zou het wel overwegen(opzetten).
Ik vind daar niks engs/gek aan. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Frenk
Zeer actief

ranetje schreef:Ik heb één keer een prachtig bronzen beeld gezien van een Beagle.
Dat lijkt me dan wel weer erg mooi :ok:
Zou zoiets duur zijn? :denken: Vast wel.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Frenk schreef:
ranetje schreef:Ik heb één keer een prachtig bronzen beeld gezien van een Beagle.
Dat lijkt me dan wel weer erg mooi :ok:
Dat kostte een kapitaal :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Frenk
Zeer actief

Nanna schreef:*noteert*
Bofi komt net kijken en heeft nu al een toontje. Hm.
Negeerstand aan of uit? Nog even aanzien maar ;-)
Ik heb het altijd al gedacht:
Afbeelding
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef: En volgens het LNV mogen erkende preparateurs de volgende dieren niet 'opzetten':
Voor onder meer de volgende dieren geldt een preparatieverbod:- alle van nature in Nederland voorkomende soortenamfibieën en reptielen, met uitzondering van de groene kikker en de bruine kikker;- aangewezen beschermde diersoorten;- alle van nature in Nederland voorkomende vleermuizen;- alle van nature in Nederland voorkomende walvisachtigen;- de bever, de hamster, de hazelmuis, de noordse woelmuis en de otter.
Nee, dat is allemaal "inheems beschermd en op de risicolijst";)
Wat aantallen betreft dan, he? Behalve die vleermuizen, die mogen nooit ivm rabies. Die dien je feitelijk in te leveen als je er een vindt.
Niet dat de politie dan weet wat ze ermee moeten, maar dit terzijde ;)
Huisdieren staan er niet bij. :19: Weet jij toevallig hoe dat zit?
Ja, dat is dus doordat ze onder destructiemateriaal vallen en niet onder diersoorten an sich. En nog hoog-risico ook.
Wat een aantal preparateurs al jaren wil is dat honden en katten onder de lijst vallen waar je standaard een vergunning voor kunt krijgen en iet bij hoge uitzondering en met een speciale ontheffing, zoals nu.
Wat ik hierboven dus al beschreef.
Staat in Tuinman helemaal uitgelegd ;)

Afbeelding

jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

bofi.
jouw toon hier is niet leuk en aardig en zo gooi je al snel je eigen glazen in op dit leuke forum.
Als iemand hier een topic opent is het vrij om er overnin discussie te gaan.
je kan toch openstaan voor een ander zijn mening of kijk op dit soort zaken?
Daar kun jij weer het jouwe uit halen en dat noemt men dan..ontwikkeling van jezelf.....

ik weet geen hol van prepareren, maar kan me ergens wel iets voorstellen dat je het wil.
maar zou het zelf niet willen.
Wat zijn jouw beweegredenen om dit te willen of jouw interesse hier in?
Laatst gewijzigd door jenny* op 09 feb 2009 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

:mrgreen: sorry moet hier direct denken aan een filmpje van draadstaal met een dode cavia die opgezet werd en die dan kon dansen als zo'n kerst man die je wel eens ziet. :mrgreen:

Weet ook dat er een zichzelf kunstenares noemend rond loopt in nederland die dat doet met dieren. Laat ze eerst uithongeren (want dat is kunst) en zet ze daarna op waarna ze ze op een onderstel zet waarna ze met afstandbediening rondjes kunnen rijden. Net zo'n auto of blafhondje die je in de speelgoedwinkels kunt kopen)

Vind het tien keer bah net als die katjes die je kon kopen van echt bont. Voor in de vensterbank zodat iedereen denkt dat er een echte ligt.
Afbeelding
gevni havanezers
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:Dat lijkt me dan wel weer erg mooi :ok:
Gewoon Marc inhuren, die maakt ook mooie dingen en is aanzienlijk goedkoper ;)

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

blacky schreef:Weet ook dat er een zichzelf kunstenares noemend rond loopt in nederland die dat doet met dieren. Laat ze eerst uithongeren (want dat is kunst) en zet ze daarna op waarna ze ze op een onderstel zet waarna ze met afstandbediening rondjes kunnen rijden. Net zo'n auto of blafhondje die je in de speelgoedwinkels kunt kopen)
Vind het tien keer bah net als die katjes die je kon kopen van echt bont. Voor in de vensterbank zodat iedereen denkt dat er een echte ligt.
Dat is een Duitse volgens mij.

Prepareren is niet bah, het is gewoon niet ieders smaak.
En dat mag.

Afbeelding

Bofi

Ben nu wel wat opgeschoten !!!

Tjonge, tjonge zal nooit wennen aan forums. Schrijven om te schrijven....
Enfin, ben nu wel wat wijzer. Ga met mijn overleden huisdier naar een land waar het wel mag. Ga met mijn opgezet huisdier vervolgens naar een kunstenaar, die er dan een gipsafdruk van maakt (nog steeds in het buitenland) en vervolgens een bronzen beeld. Laat mijn illegaal opgezet huisdier reinigen en fatsoeneren. Geef hem vervolgens een plekje in mijn vakantiehuis in het buitenland (niet te huur voor mensen van het hondenforum). Weer effe terug naar mijn bronzen beeld. Ga vervolgens naar een naaister die er een vachtje omheen naait. En vraag Marjoliein of ze er echte ogen in wil zetten :wink:. Waar zit die knop 'negeren' ?
Frenk
Zeer actief

Re: Ben nu wel wat opgeschoten !!!

Bofi schreef:Tjonge, tjonge zal nooit wennen aan forums. Schrijven om te schrijven....
Enfin, ben nu wel wat wijzer. Ga met mijn overleden huisdier naar een land waar het wel mag. Ga met mijn opgezet huisdier vervolgens naar een kunstenaar, die er dan een gipsafdruk van maakt (nog steeds in het buitenland) en vervolgens een bronzen beeld. Laat mijn illegaal opgezet huisdier reinigen en fatsoeneren. Geef hem vervolgens een plekje in mijn vakantiehuis in het buitenland (niet te huur voor mensen van het hondenforum). Weer effe terug naar mijn bronzen beeld. Ga vervolgens naar een naaister die er een vachtje omheen naait. En vraag Marjoliein of ze er echte ogen in wil zetten :wink:. Waar zit die knop 'negeren' ?
Doe eens niet zo sneu en lees wat mensen tegen je zeggen. En anders ben je geen verlies voor het forum :zwaai
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Nou Bofi, had je daar nou tips voor nodig?
jammer dat je niet op mijn normaal geschreven stukje reageerd, of heb je er geen antwoord op?
En anders ben jij inderdaadniet geschikt voor een forum.
Als je bij elk forum tegen hetzelfde aanloopt dan zegt dat meer over jou als over anderen.

en volgens mij mag jij niet zomaar een dood dier meenemen over de grens en moet je er een evrgunning voor aanvragen.
ik zou het maar eens navragen bij desbetreffende instanties.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

:19: :19: :19: :denken: :denken:
Afbeelding
Bofi

jenny* schreef:bofi.

Daar kun jij weer het jouwe uit halen en dat noemt men dan..ontwikkeling van jezelf.....

ik weet geen hol van prepareren, maar kan me ergens wel iets voorstellen dat je het wil, maar zou het zelf niet willen.
Ahh, dit is nu eens een ontwikkeld iemand. Fijn dat je reageert. Je vraagt naar de beweegreden van iemand c.q. mij. Die heb ik en dit zijn zeer persoonlijke omstandigheden. Die wil ik niet met wildvreemde bespreken.
Verder krijg ik de indruk dat hier niet veel mensen zich willen ontwikkelen. Sommigen mensen zijn meer bezig om hun kennis en/of standpunten te etaleren. En wat ik nog steeds het gekke vind aan forums dat mensen HUN verhaal vertellen en niet ingaan op hetgeen gevraagd wordt c.q. wordt gezegd. B.v. Speurhonden vinden een pup terug. GEWELDIG Onstaat er een heel verhaal waarom je een pup hebt meegegeven aan een uitlaatservice!!!! Daar gaat het toch niet om. Ander voorbeeld: Iemand zoekt een betrouwbaar vakantieadres voor haar oudere hond. Hele hoop GEZEIK of je wel op vakantie moet gaan als je een oudere hond hebt en waarom de andere adresjes niet goed genoeg zijn!!! Hopelijk heeft de oudere hond een betrouwbaar adres gevonden na al die aantijgingen jegens zijn baas. Dat bedoel ik nou met aan je doel voorbij schieten...... Mensen luisteren/lezen in het algemeen slecht.... vandaar mijn melding. Mensen doen hier soms onaardig en/of dom. En als ik nu de balans opmaak van mijn topic, heb ik nog niets nieuws gehoord. En andere die hierover wel van gedachten willen wisselen worden wellicht afgeschrikt..... En als ik mij hiermee niet geliefd maak: dat zal mij worst wezen. Die mensen die ik tegen de haren in strijk zijn sowieso niet 'mijn' mensen. De ontwikkelde lezer/bezoeker kijkt hier doorheen. :wink:
Frenk
Zeer actief

Bofi schreef:
jenny* schreef:bofi.

ik weet geen hol van prepareren, maar kan me ergens wel iets voorstellen dat je het wil, maar zou het zelf niet willen.
Ahh, dit is nu eens een ontwikkeld iemand. Fijn dat je reageert. Je vraagt naar de beweegreden van iemand c.q. mij. Die heb ik en dit zijn zeer persoonlijke omstandigheden. Die wil ik niet met wildvreemde bespreken.
Verder krijg ik de indruk dat hier niet veel mensen zich willen ontwikkelen. Sommigen mensen zijn meer bezig om hun kennis en/of standpunten te etaleren. En wat ik nog steeds het gekke vind aan forums dat mensen HUN verhaal vertellen en niet ingaan op hetgeen gevraagd wordt c.q. wordt gezegd. B.v. Speurhonden vinden een pup terug. GEWELDIG Onstaat er een heel verhaal waarom je een pup hebt meegegeven aan een uitlaatservice!!!! Daar gaat het toch niet om. Ander voorbeeld: Iemand zoekt een betrouwbaar vakantieadres voor haar oudere hond. Hele hoop GEZEIK of je wel op vakantie moet gaan als je een oudere hond hebt en waarom de andere adresjes niet goed genoeg zijn!!! Hopelijk heeft de oudere hond een betrouwbaar adres gevonden na al die aantijgingen jegens zijn baas. Dat bedoel ik nou met aan je doel voorbij schieten...... Mensen luisteren/lezen in het algemeen slecht.... vandaar mijn melding. Mensen doen hier soms onaardig en/of dom. En als ik nu de balans opmaak van mijn topic, heb ik nog niets nieuws gehoord. En andere die hierover wel van gedachten willen wisselen worden wellicht afgeschrikt..... En als ik mij hiermee niet geliefd maak: dat zal mij worst wezen. Die mensen die ik tegen de haren in strijk zijn sowieso niet 'mijn' mensen. De ontwikkelde lezer/bezoeker kijkt hier doorheen. :wink:
:smile: :smile: :smile: :smile:
Hoe sneu, hoe sneu
Maareh.. misschien moet je nog een paar keer tegen jezelf zeggen dat het echt volkomen normaal is dat jij alleen maar recht vooruit en niet naar links en rechts kunt kijken. Dan ga je het vast geloven :ok:
Afbeelding
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Zou het zelf nooit laten doen, maf ook, dat het verboden is, dat had ik dus helemaal niet gedacht!
Die familie massing, van groeten uit de rimboe, die hadden een opgezete rottweiler, dat weet ik nog wel.

Juist daarom toch echt niet verwacht dat het verboden was, als hun het zo op televisie laten zien
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Ik denk dat je hier heeeeeeel weinig ontwikkelde mensen gaat vinden; in elk geval volgens jouw definitie van ontwikkelde mensen.

Wat heb je eigenlijk te zoeken tussen al dit soort onderontwikkelde mensen die niet eens een vraag beantwoorden? Ik wist het wel als ik jouw was :zwaai

Doei!

(rare snuiter ben jij zeg...)
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”