Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe veel tijd kost een hond eigenlijk?
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoe veel tijd kost een hond eigenlijk?
Laatst sprak ik met iemand die geen hond had over hoe veel tijd een hond eigenlijk kost en er kwam iets ter sprake waar ik eigenlijk niet aan gedacht had omdat het zo gewoon is.
's Winters kost alleen al het jas,schoenen enz aantrekken al dik een half uur per dag(tenminste....als het echt koud is en je 5 keer/dag uit gaat).Klinkt misschien raar,maar het is wel zo natuurlijk.
Tel daar voeren,wandelingen,event.training enz bij op en je komt toch op een aantal uren per dag.
Misschien iets voor would be-eigenaren om heel goed over na te denken?
's Winters kost alleen al het jas,schoenen enz aantrekken al dik een half uur per dag(tenminste....als het echt koud is en je 5 keer/dag uit gaat).Klinkt misschien raar,maar het is wel zo natuurlijk.
Tel daar voeren,wandelingen,event.training enz bij op en je komt toch op een aantal uren per dag.
Misschien iets voor would be-eigenaren om heel goed over na te denken?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik gok dat nul honden hebben me een tijdwinst zouden geven van iets van vier - vijf uur per dag. En dan tel ik alles bij alles, van wandelen tot spelen en voeren en op moeten staan van de bank omdat ze elkaars botje jatten of de tuin in of uit willen, gemiddelde DA-bezoeken per maand, alles.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
-
nance
- Erelid
- sjef
- Zeer actief
- gizmo
- Zeer actief
Jee daar heb ik zo nog niet bij stil gestaan
Maar de wandelingen nemen natuurlijk de meeste tijd in
Ook zo'n vier uren op een dag hier
Maar weer of geen weer vind het heerlijk
En omdat hij buiten lekker moe is gemaakt is hij in huis lekker rustig
Heel af en toe komt hij er eens met een speeltje aanzetten
En gaan we lekker gooien en brengt hij het netjes terug
In het voorjaar ga ik weer iets leuks met hem doen qua sport en spel
Dit doe ik elk jaar
Is ook goed voor de appel oefeningen
Ja dan moet ik er heen rijden is half uur heen half uur terug
Uur cursus maar is altijd heerlijk om te doen
Maar de wandelingen nemen natuurlijk de meeste tijd in
Ook zo'n vier uren op een dag hier
Maar weer of geen weer vind het heerlijk
En omdat hij buiten lekker moe is gemaakt is hij in huis lekker rustig
Heel af en toe komt hij er eens met een speeltje aanzetten
En gaan we lekker gooien en brengt hij het netjes terug
In het voorjaar ga ik weer iets leuks met hem doen qua sport en spel
Dit doe ik elk jaar
Is ook goed voor de appel oefeningen
Ja dan moet ik er heen rijden is half uur heen half uur terug
Uur cursus maar is altijd heerlijk om te doen

-
Rhiannon
- Zeer actief
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Moos
- Zeer actief
Ligt er ook heel erg aan hoeveel je ermee doet. En ik heb mijn jas enzo in 2 minuten aan hoor (als het niet minder is), dat kost me echt geen half uur per dag
Ik denk dat je eigenlijk voornamelijk de wandeluren even eventuele trainingsuren moet tellen als extra tijd. Dat vlees in die bakkies doen, of even langs de dierenwinkel als je toch al in het centrum bent, vind ik niet meetellen. Dat gaat mee in de dagelijkse dingen, en daar merk je niks van.
We wandelen hier zo'n 2-3 uur per dag, afhankelijk van de dag, het weer, de zin
, en dat is wel 'extra tijd' die je kwijt bent. Dat kan je, vind ik, ook goed zien als je bijvoorbeeld voor je werk nog een uur eerder op moet staan om de honden eerst goed hun beweging te geven.
Ik denk dat je eigenlijk voornamelijk de wandeluren even eventuele trainingsuren moet tellen als extra tijd. Dat vlees in die bakkies doen, of even langs de dierenwinkel als je toch al in het centrum bent, vind ik niet meetellen. Dat gaat mee in de dagelijkse dingen, en daar merk je niks van.
We wandelen hier zo'n 2-3 uur per dag, afhankelijk van de dag, het weer, de zin

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik ook niet;ik werd er met mijn neus weer eens op gedrukt toen die mevrouw er over begonsjef schreef:Ik tel de tijd niet.
Het lijkt mij in elk geval wel iets waar would be-eigenaren naar moeten kijken.Zou misschien wat herplaatsers schelen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
marian* schreef:Ik ook niet;ik werd er met mijn neus weer eens op gedrukt toen die mevrouw er over begonsjef schreef:Ik tel de tijd niet.![]()
Het lijkt mij in elk geval wel iets waar would be-eigenaren naar moeten kijken.Zou misschien wat herplaatsers schelen.
Als je de advertenties leest moeten de meeste honden herplaatst worden vanwege gebrek aan tijd
Het maakt mij ook niet uit hoeveel tijd ik aan mijn honden besteed.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier valt het wel mee eigenlijk. Wandelen doe ik echt geen uren op een dag dus ook dat valt mee. Ik gooi smiddags de honden los en laat ze een half uur raggen. Eva train ik meestal elke dag ook een half uurtje en wandelen doe ik 4 keer per dag waarvan 2 keer los en 2 keer vast. Vast is meestal 20-30 minuten en los ook. Dus totaal lopen ze denk ik 2 uur per dag buiten waarvan een uur los wat ruim voldoende is hier. Dat deel ik met Martijn dus ongeveer een uur pp. per dag.
Natuurlijk gaan we ook wel een keer of 2 in de week ergens heen met ze voor de afwisseling en dan kost het die dag 2-3 uur voor de lange wandeling. Maar dat zou ik zelf ook wel doen zonder honden dus dat tel ik niet echt als hondentijd. Binnen liggen ze bij me op de bank etc maar dat kost me ook geen tijd eigenlijk. Voeren kost me 5 minuten en verder weet ik niet zoveel extra tijd per dag die het me kost
O ja, Eva op de hondenclub kost wel de hele maandagavond en de hele zaterdag overdag. Oeps! Vergeten. Maar op het moment trainen we even niet dus vandaar dat ik dat vergeten was.
Mij kost het forummen over honden eigenlijk meer tijd dan de honden zelf

Natuurlijk gaan we ook wel een keer of 2 in de week ergens heen met ze voor de afwisseling en dan kost het die dag 2-3 uur voor de lange wandeling. Maar dat zou ik zelf ook wel doen zonder honden dus dat tel ik niet echt als hondentijd. Binnen liggen ze bij me op de bank etc maar dat kost me ook geen tijd eigenlijk. Voeren kost me 5 minuten en verder weet ik niet zoveel extra tijd per dag die het me kost
O ja, Eva op de hondenclub kost wel de hele maandagavond en de hele zaterdag overdag. Oeps! Vergeten. Maar op het moment trainen we even niet dus vandaar dat ik dat vergeten was.
Mij kost het forummen over honden eigenlijk meer tijd dan de honden zelf
-
Poppetje
- Zeer actief
Ik tel de tijd niet hoelang ik nou eigenlijk bezig ben met mijn honden.
Ik vind het ook niet belangrijk om te weten hoelang ik met ze bezig ben en hoelang andere met hun honden bezig zijn, het is gewoon iets wat je doet.
Alle honden hebben andere aandacht nodig en een andere tijdsplanning. Ik heb het geluk dat mijn honden eigenlijk altijd mee kunnen.
Ik vind het ook niet belangrijk om te weten hoelang ik met ze bezig ben en hoelang andere met hun honden bezig zijn, het is gewoon iets wat je doet.
Alle honden hebben andere aandacht nodig en een andere tijdsplanning. Ik heb het geluk dat mijn honden eigenlijk altijd mee kunnen.
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
ik tel geen uren die ik aan ze spendeer want het is nagenoeg de hele dag omdat ik het liefst met ze samen ben.
Ze lopen hier als ik vrij ben 3 a 4 uur p/d samen los buiten om te rennen, te snuffen en te spelen. Soms met elkaar en regelmatig gebeurd dit met andere hondenvriendjes. En als ik moet werken tussen 2 a 3 uur.
Ze lopen hier als ik vrij ben 3 a 4 uur p/d samen los buiten om te rennen, te snuffen en te spelen. Soms met elkaar en regelmatig gebeurd dit met andere hondenvriendjes. En als ik moet werken tussen 2 a 3 uur.
- starfleet
- Erelid
Het is een hobby en hobby's kosten tijd. Als het goed is haal je er energie uit. Buffy wandelt in de winter twee uur per dag ongeveer, in de zomer drie uur, maar die tijd zou anders "verhangen" worden misschien. En ach verder draait zo'n hondje toch gewoon een beetje mee, je gaat niet elk aaitje of even sjorren met een touw tellen.
Ik denk wel dat veel mensen zich verkijken op het echt dagelijks moeten wandelen, weer of geen weer, griep of geen griep. Dat valt dan tegen en na een jaartje staat de hond op marktplaats, ook al omdat hij niet vanzelf dat leuke, goed luisterende hondje van de hoek is geworden. Het eerste jaar kost een hond wel heel veel tijd en aandacht vind ik wil je er een fijne hond aan krijgen.
Anne
Ik denk wel dat veel mensen zich verkijken op het echt dagelijks moeten wandelen, weer of geen weer, griep of geen griep. Dat valt dan tegen en na een jaartje staat de hond op marktplaats, ook al omdat hij niet vanzelf dat leuke, goed luisterende hondje van de hoek is geworden. Het eerste jaar kost een hond wel heel veel tijd en aandacht vind ik wil je er een fijne hond aan krijgen.
Anne
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
aan tijdben ik niet veel kwijt aan de honden,komt ook omdat ik er bewust voor kies en tijd dus niet uitmaakt.op de werkdagen zijn ze mee en hoef ik verder niet veel meer met ze te doen als we thuis komen.op vrije dagen zijn we gauw een uur of 3 buiten en ik vindt het heerlijk.jeroen daar in tegen vindt het een tijdroving dat honden uitlaten,hij doet het wel als ik het vraag en gaat dan ook echt wel op stap met de leden maar verder vindt ie het zonde van z'n tijd.de honden komen dus ook het meest op mijn schouders neer maar daar zijn het ook mijn honden voor.

jemble 5 maanden
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wij proberen eens per jaar een paar dagen een stad te "doen".
Dan brengen we de honden de dag voor vertrek naar het logeeradres en als ze daar dan zijn merk je opeens dat je zeeën van tijd hebt!
Geen eerste wandeling, geen extra vegen vanwege zand, geen vriezer herstructureren vanwege vlees, geen grote wandeling, geen voeren, geen bakken weer opruimen, geen opstaan vanwege botjes, geen 43 keer kleedjes goedleggen omdat ze daarmee voetballen, geen 12 keer de deur opendoen omdat ze naar buiten/binnen willen, geen laatste wandeling...
Echt, zeeën van tijd!
Dat is eigenlijk het enige nadeel van zo'n weekje, hoewel het altijd wel weer heerlijk is als we terug zijn.

Dan brengen we de honden de dag voor vertrek naar het logeeradres en als ze daar dan zijn merk je opeens dat je zeeën van tijd hebt!
Geen eerste wandeling, geen extra vegen vanwege zand, geen vriezer herstructureren vanwege vlees, geen grote wandeling, geen voeren, geen bakken weer opruimen, geen opstaan vanwege botjes, geen 43 keer kleedjes goedleggen omdat ze daarmee voetballen, geen 12 keer de deur opendoen omdat ze naar buiten/binnen willen, geen laatste wandeling...
Echt, zeeën van tijd!
Dat is eigenlijk het enige nadeel van zo'n weekje, hoewel het altijd wel weer heerlijk is als we terug zijn.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
-
nicole480
- Vaste gebruiker
-
linlin
Re: Hoe veel tijd kost een hond eigenlijk?
nou, ik ben binnen een minuut met de jas en laarzen aan en de honden aangelijnd toch echt buiten, hoor.marian* schreef: 's Winters kost alleen al het jas,schoenen enz aantrekken al dik een half uur per dag(tenminste....als het echt koud is en je 5 keer/dag uit gaat).
verder kosten honden uren per dag. dat wel. ik merk het vooral als ik eventjes voor een half etmaal thuisben en de mormels bij de oppas zijn en blijven in verband met wel zo handig: zeeen van tijd.
-
Tibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
- Contacteer:
Ik heb er nooit over nagedacht en toevallig werd mij zoiets vandaag ook gevraagd op mijn werk. Pff een hoop uren per dag, daar kom ik op terecht en dan kijken ze me raar aan, maar wat net al gezegd is, je rekent ook niet hoeveel tijd een kind kost.
Oh ja, soms zeggen mijn vriend en ik wel eens tegen elkaar als we weer voor de tigste keer in de week de stofzuiger en dweil pakken, dat je veel sneller klaar zou zijn zonder honden, maar goed dat is geen optie voor mij, dus ik ga gewoon weer schoonmaken
Oh ja, soms zeggen mijn vriend en ik wel eens tegen elkaar als we weer voor de tigste keer in de week de stofzuiger en dweil pakken, dat je veel sneller klaar zou zijn zonder honden, maar goed dat is geen optie voor mij, dus ik ga gewoon weer schoonmaken
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Wow..hier denk ik nooit over na. Ze krijgen hier altijd alle aandacht, want wij hebben geen kinderen. Honden en katten,konijnen is nr.1
Ik loop met Nebla en Rascha sowieso 2 x een uur op een dag en de korte uitlaatrondjes komen daar nog bij. Plus in huis nog vaak met de bal gooien en gedurende de hele dag knuffelen als zij daar zin in hebben
Tis ook geen tijd waar je over nadenkt,omdat het je ding is en alles voor ze over hebt en het zelf ook leuk vindt! Als je over de tijd na zou denken, dan heb je of te weinig tijd, of je vind het niet leuk
Ik loop met Nebla en Rascha sowieso 2 x een uur op een dag en de korte uitlaatrondjes komen daar nog bij. Plus in huis nog vaak met de bal gooien en gedurende de hele dag knuffelen als zij daar zin in hebben
Tis ook geen tijd waar je over nadenkt,omdat het je ding is en alles voor ze over hebt en het zelf ook leuk vindt! Als je over de tijd na zou denken, dan heb je of te weinig tijd, of je vind het niet leuk
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
5x5 min, of dan 5x3 min =15 min-25 als je 5x loopt per dag, dus het is nog steeds sowieso een kwartier per daglinlin schreef:nou, ik ben binnen een minuut met de jas en laarzen aan en de honden aangelijnd toch echt buiten, hoor.marian* schreef: 's Winters kost alleen al het jas,schoenen enz aantrekken al dik een half uur per dag(tenminste....als het echt koud is en je 5 keer/dag uit gaat).
verder kosten honden uren per dag. dat wel. ik merk het vooral als ik eventjes voor een half etmaal thuisben en de mormels bij de oppas zijn en blijven in verband met wel zo handig: zeeen van tijd.
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
-
Cantus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
pfff lastig hoor...zoals velen sta ik er ook niet bij stil...
als pup was ik zowat de hele dag met dongo bezig...nu komt het hoofdzakelijk neer op de wandelingen, voeren en thuis elke dag even een spelletje doen...in de wat warmere maanden train ik buiten met hem, dat komt er dan extra bij
overigens heerlijk om een hond te hebben...
als pup was ik zowat de hele dag met dongo bezig...nu komt het hoofdzakelijk neer op de wandelingen, voeren en thuis elke dag even een spelletje doen...in de wat warmere maanden train ik buiten met hem, dat komt er dan extra bij
overigens heerlijk om een hond te hebben...
- Moos
- Zeer actief
Alsof je anders de hele dag niet je jas of je schoenen aan zou trekkenbernersennenfan schreef:5x5 min, of dan 5x3 min =15 min-25 als je 5x loopt per dag, dus het is nog steeds sowieso een kwartier per daglinlin schreef:nou, ik ben binnen een minuut met de jas en laarzen aan en de honden aangelijnd toch echt buiten, hoor.marian* schreef: 's Winters kost alleen al het jas,schoenen enz aantrekken al dik een half uur per dag(tenminste....als het echt koud is en je 5 keer/dag uit gaat).
Volgens mij doen heel veel mensen eerst de honden even, die thuis droppen, en dan meteen door boodschappen doen bijvoorbeeld.
Nee, ik vind het echt onzinnig om je jas en schoenen aantrekken mee te gaan tellen bij de tijd die aan de honden kwijt bent