Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe veel tijd kost een hond eigenlijk?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Hoe veel tijd kost een hond eigenlijk?

Ongelezen bericht door marian* »

Laatst sprak ik met iemand die geen hond had over hoe veel tijd een hond eigenlijk kost en er kwam iets ter sprake waar ik eigenlijk niet aan gedacht had omdat het zo gewoon is.
's Winters kost alleen al het jas,schoenen enz aantrekken al dik een half uur per dag(tenminste....als het echt koud is en je 5 keer/dag uit gaat).Klinkt misschien raar,maar het is wel zo natuurlijk.
Tel daar voeren,wandelingen,event.training enz bij op en je komt toch op een aantal uren per dag.
Misschien iets voor would be-eigenaren om heel goed over na te denken?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik gok dat nul honden hebben me een tijdwinst zouden geven van iets van vier - vijf uur per dag. En dan tel ik alles bij alles, van wandelen tot spelen en voeren en op moeten staan van de bank omdat ze elkaars botje jatten of de tuin in of uit willen, gemiddelde DA-bezoeken per maand, alles.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Ja een hond kost tijd, ik accepteer dat gewoon en vind het leuk. Zonder honden zou ik ook veel tijd overhouden, maar wat dan? Ze houden me lekker bezig. Als je vind dat je die tijd moet bijhouden en ziet als een soort aftrekpost van je eigen leven dan moet je geen honden nemen.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Het is net de tijd die je er in wil steken. Je kunt het af doen met 1 uurtje per dag of zoals de meesten van ons toch wel een paar uur per dag....
Afbeelding
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Ik tel de tijd niet. Doe je bij je kinderen toch ook niet.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Jee daar heb ik zo nog niet bij stil gestaan
Maar de wandelingen nemen natuurlijk de meeste tijd in
Ook zo'n vier uren op een dag hier
Maar weer of geen weer vind het heerlijk
En omdat hij buiten lekker moe is gemaakt is hij in huis lekker rustig
Heel af en toe komt hij er eens met een speeltje aanzetten
En gaan we lekker gooien en brengt hij het netjes terug
In het voorjaar ga ik weer iets leuks met hem doen qua sport en spel
Dit doe ik elk jaar
Is ook goed voor de appel oefeningen
Ja dan moet ik er heen rijden is half uur heen half uur terug
Uur cursus maar is altijd heerlijk om te doen
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Met twee pups dan is het de hele dag :smile:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb bewust voor honden gekozen en dus vind ik niet dat ze me tijd kosten...tis niet iets wat extra is maar iets waar mijn leven vooral omdraait.
Als ik geen honden zou hebben zou ik heel veel vrije tijd overhebben..alhoewel dan ging ik wel iets anders doen.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Moet ik dan ook alle uren optellen dat ze gewoon met me meegaat? :mrgreen: :N:
Ik denk dat ik Gol meer zie dan een gemiddeld werkend gezin hun kids. Maar ja, ze gaat ook bijna overal mee naartoe.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ligt er ook heel erg aan hoeveel je ermee doet. En ik heb mijn jas enzo in 2 minuten aan hoor (als het niet minder is), dat kost me echt geen half uur per dag :mrgreen: :wink:

Ik denk dat je eigenlijk voornamelijk de wandeluren even eventuele trainingsuren moet tellen als extra tijd. Dat vlees in die bakkies doen, of even langs de dierenwinkel als je toch al in het centrum bent, vind ik niet meetellen. Dat gaat mee in de dagelijkse dingen, en daar merk je niks van.
We wandelen hier zo'n 2-3 uur per dag, afhankelijk van de dag, het weer, de zin :mrgreen: , en dat is wel 'extra tijd' die je kwijt bent. Dat kan je, vind ik, ook goed zien als je bijvoorbeeld voor je werk nog een uur eerder op moet staan om de honden eerst goed hun beweging te geven.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

sjef schreef:Ik tel de tijd niet.
Ik ook niet;ik werd er met mijn neus weer eens op gedrukt toen die mevrouw er over begon :wink:
Het lijkt mij in elk geval wel iets waar would be-eigenaren naar moeten kijken.Zou misschien wat herplaatsers schelen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

marian* schreef:
sjef schreef:Ik tel de tijd niet.
Ik ook niet;ik werd er met mijn neus weer eens op gedrukt toen die mevrouw er over begon :wink:
Het lijkt mij in elk geval wel iets waar would be-eigenaren naar moeten kijken.Zou misschien wat herplaatsers schelen.
:ok:
Als je de advertenties leest moeten de meeste honden herplaatst worden vanwege gebrek aan tijd :wink:

Het maakt mij ook niet uit hoeveel tijd ik aan mijn honden besteed.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hier valt het wel mee eigenlijk. Wandelen doe ik echt geen uren op een dag dus ook dat valt mee. Ik gooi smiddags de honden los en laat ze een half uur raggen. Eva train ik meestal elke dag ook een half uurtje en wandelen doe ik 4 keer per dag waarvan 2 keer los en 2 keer vast. Vast is meestal 20-30 minuten en los ook. Dus totaal lopen ze denk ik 2 uur per dag buiten waarvan een uur los wat ruim voldoende is hier. Dat deel ik met Martijn dus ongeveer een uur pp. per dag.

Natuurlijk gaan we ook wel een keer of 2 in de week ergens heen met ze voor de afwisseling en dan kost het die dag 2-3 uur voor de lange wandeling. Maar dat zou ik zelf ook wel doen zonder honden dus dat tel ik niet echt als hondentijd. Binnen liggen ze bij me op de bank etc maar dat kost me ook geen tijd eigenlijk. Voeren kost me 5 minuten en verder weet ik niet zoveel extra tijd per dag die het me kost :19:

O ja, Eva op de hondenclub kost wel de hele maandagavond en de hele zaterdag overdag. Oeps! Vergeten. Maar op het moment trainen we even niet dus vandaar dat ik dat vergeten was.

Mij kost het forummen over honden eigenlijk meer tijd dan de honden zelf :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Ik tel de tijd niet hoelang ik nou eigenlijk bezig ben met mijn honden.
Ik vind het ook niet belangrijk om te weten hoelang ik met ze bezig ben en hoelang andere met hun honden bezig zijn, het is gewoon iets wat je doet.
Alle honden hebben andere aandacht nodig en een andere tijdsplanning. Ik heb het geluk dat mijn honden eigenlijk altijd mee kunnen.
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

ik tel geen uren die ik aan ze spendeer want het is nagenoeg de hele dag omdat ik het liefst met ze samen ben.
Ze lopen hier als ik vrij ben 3 a 4 uur p/d samen los buiten om te rennen, te snuffen en te spelen. Soms met elkaar en regelmatig gebeurd dit met andere hondenvriendjes. En als ik moet werken tussen 2 a 3 uur.
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Het is een hobby en hobby's kosten tijd. Als het goed is haal je er energie uit. Buffy wandelt in de winter twee uur per dag ongeveer, in de zomer drie uur, maar die tijd zou anders "verhangen" worden misschien. En ach verder draait zo'n hondje toch gewoon een beetje mee, je gaat niet elk aaitje of even sjorren met een touw tellen.

Ik denk wel dat veel mensen zich verkijken op het echt dagelijks moeten wandelen, weer of geen weer, griep of geen griep. Dat valt dan tegen en na een jaartje staat de hond op marktplaats, ook al omdat hij niet vanzelf dat leuke, goed luisterende hondje van de hoek is geworden. Het eerste jaar kost een hond wel heel veel tijd en aandacht vind ik wil je er een fijne hond aan krijgen.

Anne
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

aan tijdben ik niet veel kwijt aan de honden,komt ook omdat ik er bewust voor kies en tijd dus niet uitmaakt.op de werkdagen zijn ze mee en hoef ik verder niet veel meer met ze te doen als we thuis komen.op vrije dagen zijn we gauw een uur of 3 buiten en ik vindt het heerlijk.jeroen daar in tegen vindt het een tijdroving dat honden uitlaten,hij doet het wel als ik het vraag en gaat dan ook echt wel op stap met de leden maar verder vindt ie het zonde van z'n tijd.de honden komen dus ook het meest op mijn schouders neer maar daar zijn het ook mijn honden voor.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wij proberen eens per jaar een paar dagen een stad te "doen".
Dan brengen we de honden de dag voor vertrek naar het logeeradres en als ze daar dan zijn merk je opeens dat je zeeën van tijd hebt!

Geen eerste wandeling, geen extra vegen vanwege zand, geen vriezer herstructureren vanwege vlees, geen grote wandeling, geen voeren, geen bakken weer opruimen, geen opstaan vanwege botjes, geen 43 keer kleedjes goedleggen omdat ze daarmee voetballen, geen 12 keer de deur opendoen omdat ze naar buiten/binnen willen, geen laatste wandeling...
Echt, zeeën van tijd!

:jank: :jank:

Dat is eigenlijk het enige nadeel van zo'n weekje, hoewel het altijd wel weer heerlijk is als we terug zijn. :cheer: :cheer: :cheer:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

De honden zijn inmiddels zo verweven met mijn (ons) leven dat ik eerlijk gezegd geen idee heb hoeveel tijd het kost. :wink:
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Alleen al het uitlaten kost me dan 4 uur per dag, per hond, als ik ze apart zou uitlaten.. Dan het af en toe naar Quinto lopen en even in de kennel zitten, voeren enz enz..nou, eigenlijk de hele dag :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
nicole480
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door nicole480 »

hoi

ik vind het heerlijk om met mijn 2 honden op pad te gaan,jammer genoeg moet ik tussen door nog gaan werken hahaha.
als ik geen honden zou hebben zou ik het erg saai vinden.
ik doe vooral veel met nero(labje 8 maanden) trainen.

groetjes
linlin

Re: Hoe veel tijd kost een hond eigenlijk?

Ongelezen bericht door linlin »

marian* schreef: 's Winters kost alleen al het jas,schoenen enz aantrekken al dik een half uur per dag(tenminste....als het echt koud is en je 5 keer/dag uit gaat).
nou, ik ben binnen een minuut met de jas en laarzen aan en de honden aangelijnd toch echt buiten, hoor.

verder kosten honden uren per dag. dat wel. ik merk het vooral als ik eventjes voor een half etmaal thuisben en de mormels bij de oppas zijn en blijven in verband met wel zo handig: zeeen van tijd.
Tibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tibby »

Ik heb er nooit over nagedacht en toevallig werd mij zoiets vandaag ook gevraagd op mijn werk. Pff een hoop uren per dag, daar kom ik op terecht en dan kijken ze me raar aan, maar wat net al gezegd is, je rekent ook niet hoeveel tijd een kind kost.

Oh ja, soms zeggen mijn vriend en ik wel eens tegen elkaar als we weer voor de tigste keer in de week de stofzuiger en dweil pakken, dat je veel sneller klaar zou zijn zonder honden, maar goed dat is geen optie voor mij, dus ik ga gewoon weer schoonmaken :mrgreen:
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike

Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

geen idee. bijna de hele dag? maakt me niet uit, ik ben er toch :mrgreen:
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Wow..hier denk ik nooit over na. Ze krijgen hier altijd alle aandacht, want wij hebben geen kinderen. Honden en katten,konijnen is nr.1
Ik loop met Nebla en Rascha sowieso 2 x een uur op een dag en de korte uitlaatrondjes komen daar nog bij. Plus in huis nog vaak met de bal gooien en gedurende de hele dag knuffelen als zij daar zin in hebben :wink:
Tis ook geen tijd waar je over nadenkt,omdat het je ding is en alles voor ze over hebt en het zelf ook leuk vindt! Als je over de tijd na zou denken, dan heb je of te weinig tijd, of je vind het niet leuk :ok:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

linlin schreef:
marian* schreef: 's Winters kost alleen al het jas,schoenen enz aantrekken al dik een half uur per dag(tenminste....als het echt koud is en je 5 keer/dag uit gaat).
nou, ik ben binnen een minuut met de jas en laarzen aan en de honden aangelijnd toch echt buiten, hoor.

verder kosten honden uren per dag. dat wel. ik merk het vooral als ik eventjes voor een half etmaal thuisben en de mormels bij de oppas zijn en blijven in verband met wel zo handig: zeeen van tijd.
5x5 min, of dan 5x3 min =15 min-25 als je 5x loopt per dag, dus het is nog steeds sowieso een kwartier per dag :pffff:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

3 honden in huis, das denk gemiddelt 3 uur per dag tijd in steken + dan al het vuil dat ze veroorzaken, normaal kuist men mischien 1 keer per week, hier om de 2 dagen en das soms nog te weinig

sonja
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Op een werkdag denk ik een uur of drie (inclusief reistijd en voeren), op zaterdag een uur of zes en op andere dagen zo'n vier uur.
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

pfff lastig hoor...zoals velen sta ik er ook niet bij stil...

als pup was ik zowat de hele dag met dongo bezig...nu komt het hoofdzakelijk neer op de wandelingen, voeren en thuis elke dag even een spelletje doen...in de wat warmere maanden train ik buiten met hem, dat komt er dan extra bij

overigens heerlijk om een hond te hebben...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

bernersennenfan schreef:
linlin schreef:

5x5 min, of dan 5x3 min =15 min-25 als je 5x loopt per dag, dus het is nog steeds sowieso een kwartier per dag :pffff:
Alsof je anders de hele dag niet je jas of je schoenen aan zou trekken :mrgreen:
Volgens mij doen heel veel mensen eerst de honden even, die thuis droppen, en dan meteen door boodschappen doen bijvoorbeeld.

Nee, ik vind het echt onzinnig om je jas en schoenen aantrekken mee te gaan tellen bij de tijd die aan de honden kwijt bent :19: :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”