Meteen maar even opgezocht:
Artikel 85 Aanlijnen honden, losloopplaatsen en hondenpenning
1. Het is de eigenaar of houder van een hond verboden die hond te laten verblijven of te laten lopen op de weg zonder dat die hond is aangelijnd.
Artikel 86 Verontreiniging door honden, opruimplicht
1. De eigenaar, bezitter of houder van een hond is verplicht ervoor te zorgen dat die hond zich op de weg niet van uitwerpselen ontdoet.
Maar ja, het is geen weg, het is een veldje
Nou, ik heb zojuist Frenk daar even lekker los laten rennen. We hebben genoeg andere losloopplekken, Haarlem is wat dat betreft echt een top gemeente, maar dit is voor zover ik weet de enige omheinde. En met een puber vind ik dat echt heel prettig.
Ik moet zeggen, ik ben er blij mee, want nu kan hij vlak bij huis ook even lekker los, maar aan de andere kant vind ik de combinatie van een speelplek voor kleine kinderen en een uitlaatplek voor honden nou ook niet echt ideaal. Ik bedoel, Frenk mag van mij niet tegen die speeltoestellen plassen en poep ruim ik altijd en overal zeer trouw op, maar als ik zo eens naar de straat kijk, dan zijn er ook baasjes die het minder nauw nemen... :N:
Hopelijk houdt iedereen het veldje netjes, zodat we lang in gezamenlijkheid van het veldje kunnen genieten.