Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

spelletjes in huis.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

spelletjes in huis.

Ongelezen bericht door Emma »

ik vraag me soms af: tussen de wandelingen door doe ik af en toe wel trek- en zoekspelletjes. maar dat duurt nooit zo lang.

nu heb ik een nina otterson (hoe heet ze ook alweer?) spel, heb ik al een tijdje, maar op de verpakking stond een kwartier speelplezier. maar in 1 minuut heeft Buster die alweer klaar.

nu vraag ik me af: welke speel dingen of spelletjes kan je allemaal doen tussen de wandelingen door.

want soms wil ik wel wat langer speelplezier geven maar dat resulteert dan weer in een combinatie wandeling.

wie heeft leuke ideeen (ipv zeggen een hondenspeelkameraadje :mrgreen: ) om af wisseling te bieden binnenshuis. Apporteren doen we nu even niet i.v.m kleine blessure. mag wel gewoon lopen en rennen maar even niet gekke bochten en over het apport vallen enzo.

wie ideeen??
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Billy kan eindeloos doorgaan met speurspelletjes. Ik verstop zijn favoriete knuffel of bal ergens in huis zonder dat hij 't kan zien (hij gaat zelf al naar de gang, omdat 'ie weet wat er gebeuren gaat :wink: ) en dan maar zoeken. Elke keer als hij zijn knuffel of bal gevonden heeft, krijgt 'ie een beloninkje. Ik maak het steeds moeilijker, zodat hij echt z'n neus goed moet gebruiken.
Ook sorteerspelletjes (ballen en knuffels op een rij + iets eetbaars er tussen) en dan moet hij één voor één - op commando - de goeie dingen brengen, worden erg leuk gevonden (en vermoeiend!).
Ik heb dit soort spelletjes veel gedaan toen Bill nog 'enige' hond was en tegenwoordig op de momenten dat er niet lang gelopen kan worden. Dan gaat de ene hond met 'de baas' wandelen en voor de ander is er dan binnen vermaak (of in de tuin).
Afbeelding
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door enjo »

Brokjes verstoppen in de tuin, zijn ze ook wel ff zoet mee :mrgreen:
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik train hier in de woonkamer voor het speuren, 2 vliegen in een klap, blije hond die ook nog eens flink moe is daarna
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Jannie Tilly
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jannie Tilly »

Hier worden de brokjes ook wel eens gewoon door de tuin gesmeten. Moeten ze met hun drieen zoeken om aan hun hagje te komen. De york hoeft daar niet meer aan mee te doen. Zij krijgt ivm de leeftijd blikvoer
Laatst gewijzigd door Jannie Tilly op 12 feb 2009 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Baasje van Trix Ranie Spot en Xena
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Balletje balletje is hier ook een favoriet. Drie omgekeerde bloempotten en onder eentje een snoepje. Ze moeten dan aanwijzen waar het snoepje zit. Wat ze dan natuurlijk als beloning krijgen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

er zijn zoveel mogelijkheden. Brokjes/beloninkjes zoeken, balletje balletje, speelgoed verstoppen, speurspelletjes met verwijzen etc.
Het grappige met speelgoed verstoppen hier is, dat ze allemaal echt op zoek gaan naar hun eigen speeltje, komen het speeltje van de ander tegen dan zullen ze het niet pakken. :wink: Ze kijken dan wel altijd even om naar degene van wie het speeltje wel is, zo van: hier ligt ie hoor! :pffff:
Verder hier ook de Nina Ottossonspelletjes, maar die zijn meer voor echt samen met de baas. Dus 1 op 1. :wink:
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cato »

Wij spelen ook vaak '' postbode'' met cato , moet je wel met zijn 2 voor zijn . En hem dan op en neer sturen met allerlei papiertjes in zijn bek , die hij niet mag kapot bijten . Per toeval ontdekt een keer , maar hij vind het geweldig .
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

bedankt voor jullie tips !
heb ik weer wat inspiratie :mrgreen:

ooh, speurspelletjes onder bloempot of pion, dan wordt de bloempot/pion het speeltje. hij mept dan tegen alles met zijn poot. heeft ie nog niet veel geduld voor. :smile: op zich ook leuk hoor :roll:

maar heb weer nieuwe ideen nu, bedankt :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”