Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Grijs worden
Moderator: moderatorteam
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Grijs worden
Is het zo dat honden van een bepaald ras sneller grijs worden dan andere honden?
Bij sommige rassen valt het echt op terwijl je het bij andere rassen niet zo snel ziet.
Of is het meer verschillend per individu?
Bij sommige rassen valt het echt op terwijl je het bij andere rassen niet zo snel ziet.
Of is het meer verschillend per individu?
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
de een word gewoon sneller grijs, heeft gewoon met "pigment kwaliteit" te maken, niks met gezondheid of eerder aftakelen.Geer schreef:Dat vroeg ik me ook al af. Ted, de Teckel, is 5 en nog helemaal van originele kleur. Sophietje is 4 en krijgt al een behoorlijk grijze snuit. Wat ik me nou afvraag, houdt dit enkel in dat de een sneller grijs wordt dan de ander, of houdt het ook in dat de een sneller aftakelt dan de ander?
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
nance
- Erelid
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hangt inderdaad van de hond en deels van de lijn en deels van het ras af. Greyhounds en Whippets worden vaak snel grijs als zij zwart zijn. Dat zie je ook goed. Ik heb laatst een Duitse staande hond gezien van 13 die nauwelijks grijs was. Eva onze laekense wordt al wat grijs om de neus terwijl ze net 1 jaar is
Haar oma van vaders kant is ook heel grijs terwijl ze 7 jaar is meen ik.
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Samara van ons is zwart en die heeft echt ene hele grijze toet, volgens de stichting moet ze ca 8 jaar oud zijn nu.
Bowie heeft ook een zwarte snuit tot aan haar ogen maar die wordt nu onder haar kin en rondom haar snaveltje ook aardig grijs, Bowie moet nog 2 worden.
Tyson is helemaal wit met bruine vlekken om zijn ogen en hij heeft nu van die echte witte sinterklaas wenkbrauwen en ipv wit wordt hij zilverkleur haha hij is ca 14 jaar
Bowie heeft ook een zwarte snuit tot aan haar ogen maar die wordt nu onder haar kin en rondom haar snaveltje ook aardig grijs, Bowie moet nog 2 worden.
Tyson is helemaal wit met bruine vlekken om zijn ogen en hij heeft nu van die echte witte sinterklaas wenkbrauwen en ipv wit wordt hij zilverkleur haha hij is ca 14 jaar
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Mijn sable corgi's werden vanaf een jaar of 10 een klein beetje lichtgrijs om de snoet. De eerste is net 11 eworden, de 2e is nu 11 1/2 en is het laatste half jaar weer een stuk lichter geworden.
Mijn zwart-witte corgi werd al grijs vanaf dat ze 1 1/2 jaar was! En had dus een aardig wit koppie toen ze overleed op de leeftijd van bijna 16 jaar.
Mijn zwarte labrador is bijna 14 geworden en nog nauwelijks grijs.
Mijn zwart-witte corgi werd al grijs vanaf dat ze 1 1/2 jaar was! En had dus een aardig wit koppie toen ze overleed op de leeftijd van bijna 16 jaar.
Mijn zwarte labrador is bijna 14 geworden en nog nauwelijks grijs.
-
Petraa
Mijn vorige hond (een kruising zwarte labrador) bleef op een grijs snoetje na gitzwart. En hij is 15 geworden.
Er wordt als ik met Chubby loop vaak gevraagd of het al een oudje is. hij is al grijs door zijn hele vacht
. En hij wordt in april pas 4 :N:
(Nu vraag ik me ook wel af of Chubby wel een hond uit 2 zwarte ouders is. En ik weet ook niet of je dan sowieso een zwarte hond krijgt? Hij kleurt steeds wat anders. Soms zie je er bruin door en dus ook grijs. Als je hem naast een zwarte hond ziet is hij absoluut niet zwart)
Er wordt als ik met Chubby loop vaak gevraagd of het al een oudje is. hij is al grijs door zijn hele vacht
(Nu vraag ik me ook wel af of Chubby wel een hond uit 2 zwarte ouders is. En ik weet ook niet of je dan sowieso een zwarte hond krijgt? Hij kleurt steeds wat anders. Soms zie je er bruin door en dus ook grijs. Als je hem naast een zwarte hond ziet is hij absoluut niet zwart)
Laatst gewijzigd door Petraa op 14 feb 2009 10:01, 2 keer totaal gewijzigd.
- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jannie Tilly
- Actief
- Contacteer:
- samantha!
- Zeer actief
Dat van die duitse staande is wel grappig.MARC_S schreef:Hangt inderdaad van de hond en deels van de lijn en deels van het ras af. Greyhounds en Whippets worden vaak snel grijs als zij zwart zijn. Dat zie je ook goed. Ik heb laatst een Duitse staande hond gezien van 13 die nauwelijks grijs was. Eva onze laekense wordt al wat grijs om de neus terwijl ze net 1 jaar isHaar oma van vaders kant is ook heel grijs terwijl ze 7 jaar is meen ik.
Want mede daardoor kwam juist mijn vraag.
Ik zat in het fotoboek van de vereniging te kijken, en zag dat veel honden een grijze snoet hadden
Nou weet ik natuurlijk niet hoe oud die honden zijn ofzo.
Max begint ook best grijs te worden.
Ik denk dat als hij niet zoveel wit had gehad, je het veel beter zou kunnen zien.
Macho is nog helemaal niet grijs, maar die is ook pas 2.
-
doggy
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
- Youp
- Zeer actief
-
Lieke87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Welke Duitse Staande?samantha! schreef:Dat van die duitse staande is wel grappig.MARC_S schreef:Hangt inderdaad van de hond en deels van de lijn en deels van het ras af. Greyhounds en Whippets worden vaak snel grijs als zij zwart zijn. Dat zie je ook goed. Ik heb laatst een Duitse staande hond gezien van 13 die nauwelijks grijs was. Eva onze laekense wordt al wat grijs om de neus terwijl ze net 1 jaar isHaar oma van vaders kant is ook heel grijs terwijl ze 7 jaar is meen ik.
Ik zat in het fotoboek van de vereniging te kijken, en zag dat veel honden een grijze snoet hadden![]()
Ik denk dat als hij niet zoveel wit had gehad, je het veel beter zou kunnen zien.
De Draadharen hebben vaak dezelfde vachtkleur als Griffons.
(of bruin dan wel bruin met wat grijze haartjes, of grijs met wat bruin er door en bruine platen)
Bij mijn Griffons wordt vaak gevraagd of ze al oud zijn, "omdat ze grijs haar hebben"
Dat hoort echter gewoon bij hun vachtkleur.
Mijn oudste Griffon (nu bijna 9 jaar) krijgt weel wat extra grijze haartjes in de snor
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Daan begint langzaam een grijs snoetje te krijgen. Hij wordt wel appart grijs, zijn haren worden met een ticking grijs dus stukje zwart, stukje grijs, stukje zwart. De ene dag lijkt hij grijzer dan de andere dag. Hij heeft ook een wit vlekje op zijn borst gekregen en de haren die uit zijn oren steken beginnen grijs te worden.

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ligt het ook aan de kleur? Heb het idee dat zwarte en donkerbruine honden veel sneller grijs worden. Zie je natuurlijk ook beter haha!
Mjaa, ligt per hond eraan geloof ik. Erfelijk kan ook nog wel eens. Maar valt me wel op dat je veel Labradors ziet (zeker de kruisingen enzo) die sneller grijs zijn.
Mjaa, ligt per hond eraan geloof ik. Erfelijk kan ook nog wel eens. Maar valt me wel op dat je veel Labradors ziet (zeker de kruisingen enzo) die sneller grijs zijn.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- samantha!
- Zeer actief
Ik keek bij de kortharen.ranetje schreef:Welke Duitse Staande?samantha! schreef:Dat van die duitse staande is wel grappig.MARC_S schreef:Hangt inderdaad van de hond en deels van de lijn en deels van het ras af. Greyhounds en Whippets worden vaak snel grijs als zij zwart zijn. Dat zie je ook goed. Ik heb laatst een Duitse staande hond gezien van 13 die nauwelijks grijs was. Eva onze laekense wordt al wat grijs om de neus terwijl ze net 1 jaar isHaar oma van vaders kant is ook heel grijs terwijl ze 7 jaar is meen ik.
Ik zat in het fotoboek van de vereniging te kijken, en zag dat veel honden een grijze snoet hadden![]()
(of bruin dan wel bruin met wat grijze haartjes, of grijs met wat bruin er door en bruine platen)
Bij mijn Griffons wordt vaak gevraagd of ze al oud zijn, "omdat ze grijs haar hebben"![]()
Mijn oudste Griffon (nu bijna 9 jaar) krijgt weel wat extra grijze haartjes in de snor
Wat me wel opvalt is dat het bijna altijd de schimmelhonden zijn die dat hebben.
Dus misschien dat dat gewoon zo hoort
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Kan best ja, ik kreeg die vraag ook regelmatig mbt Bruno.Terwijl dat gewoon bij z'n vacht hoorde.Zijn kop was echter nog gewoon effen bruin.samantha! schreef:Ik keek bij de kortharen.ranetje schreef:Welke Duitse Staande?samantha! schreef:Dat van die duitse staande is wel grappig.MARC_S schreef:Hangt inderdaad van de hond en deels van de lijn en deels van het ras af. Greyhounds en Whippets worden vaak snel grijs als zij zwart zijn. Dat zie je ook goed. Ik heb laatst een Duitse staande hond gezien van 13 die nauwelijks grijs was. Eva onze laekense wordt al wat grijs om de neus terwijl ze net 1 jaar isHaar oma van vaders kant is ook heel grijs terwijl ze 7 jaar is meen ik.
Bij mijn Griffons wordt vaak gevraagd of ze al oud zijn, "omdat ze grijs haar hebben"![]()
Wat me wel opvalt is dat het bijna altijd de schimmelhonden zijn die dat hebben.
- samantha!
- Zeer actief
Ik heb even een voorbeeldje opgezocht.Marie-Josée schreef:Kan best ja, ik kreeg die vraag ook regelmatig mbt Bruno.Terwijl dat gewoon bij z'n vacht hoorde.Zijn kop was echter nog gewoon effen bruin.samantha! schreef:Ik keek bij de kortharen.ranetje schreef:Welke Duitse Staande?samantha! schreef: Dat van die duitse staande is wel grappig.
http://nvdsk.nl/coppermine/displayimage ... =57&pos=18
Nu weet ik natuurlijk niet hoe oud die hond is.
En ook niet of het niet gewoon wit hoort te zijn.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dit is "vergrijzing" van de vacht.samantha schreef:Ik heb even een voorbeeldje opgezocht.
http://nvdsk.nl/coppermine/displayimage ... =57&pos=18
Nu weet ik natuurlijk niet hoe oud die hond is.
En ook niet of het niet gewoon wit hoort te zijn.
Deze hond is al wat ouder als ik het zo bekijk.
Dacht ik.....................
Mooie kop
-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Xena werd met 6 maanden al grijs :N: na haar nestje rond haar 5e is het enorm snel gegaan overigens, ze is nu 7.
dit is toen ze het nestje net gehad had

en dit is nu

Haar zoon heeft er tot op heden nog geen enkele last van en die is inmiddels 3.
dit is toen ze het nestje net gehad had

en dit is nu

Haar zoon heeft er tot op heden nog geen enkele last van en die is inmiddels 3.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi