Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grijs worden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Grijs worden

Ongelezen bericht door samantha! »

Is het zo dat honden van een bepaald ras sneller grijs worden dan andere honden?
Bij sommige rassen valt het echt op terwijl je het bij andere rassen niet zo snel ziet.
Of is het meer verschillend per individu?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Dat vroeg ik me ook al af. Ted, de Teckel, is 5 en nog helemaal van originele kleur. Sophietje is 4 en krijgt al een behoorlijk grijze snuit. Wat ik me nou afvraag, houdt dit enkel in dat de een sneller grijs wordt dan de ander, of houdt het ook in dat de een sneller aftakelt dan de ander?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Geer schreef:Dat vroeg ik me ook al af. Ted, de Teckel, is 5 en nog helemaal van originele kleur. Sophietje is 4 en krijgt al een behoorlijk grijze snuit. Wat ik me nou afvraag, houdt dit enkel in dat de een sneller grijs wordt dan de ander, of houdt het ook in dat de een sneller aftakelt dan de ander?
de een word gewoon sneller grijs, heeft gewoon met "pigment kwaliteit" te maken, niks met gezondheid of eerder aftakelen.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Binnen een ras komt het voor bij verschillende lijnen dat ze eerder grijs worden, dat kan ook nog :mrgreen:
Ikzelf denk niet dat het met aftakeling te maken heeft.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Finn heeft ook zo´n grijze snoet, maar als ik pupfotos zie van hem en zijn moeder zie ik dat zij ook een grijze snoet had en ook nog niet zo oud was.. Finn is nu zeven en alleen zijn snoet verraad dat het een iets oudere hond is
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Rambo is nu 10 jaar en het laatste jaar heeft ze een grijze snoet gekregen.
Mijn vorige Basset was met 4 jaar al grijs aan het worden, maar Loddie is nu 5 jaar en die heeft nog geen enkel grijs haartje.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hangt inderdaad van de hond en deels van de lijn en deels van het ras af. Greyhounds en Whippets worden vaak snel grijs als zij zwart zijn. Dat zie je ook goed. Ik heb laatst een Duitse staande hond gezien van 13 die nauwelijks grijs was. Eva onze laekense wordt al wat grijs om de neus terwijl ze net 1 jaar is :mrgreen: Haar oma van vaders kant is ook heel grijs terwijl ze 7 jaar is meen ik.
Afbeelding
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Het zal ook aan het ras liggen Celtic (Collie) is pas 4 jaar en zo grijs als wat in zijn gezicht. Mensen denken ook vaak dat hij al oud is omdat hij al zo grijs is.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Odin is 8 en al behoorlijk grijs, Ivan is bijna 8 en heeft een enkele grijze haar op zijn rug, maar die moet je wel zoeken.
Net als met mensen, de een wordt sneller grijs dan de ander.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Samara van ons is zwart en die heeft echt ene hele grijze toet, volgens de stichting moet ze ca 8 jaar oud zijn nu.
Bowie heeft ook een zwarte snuit tot aan haar ogen maar die wordt nu onder haar kin en rondom haar snaveltje ook aardig grijs, Bowie moet nog 2 worden.
Tyson is helemaal wit met bruine vlekken om zijn ogen en hij heeft nu van die echte witte sinterklaas wenkbrauwen en ipv wit wordt hij zilverkleur haha hij is ca 14 jaar
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Mijn sable corgi's werden vanaf een jaar of 10 een klein beetje lichtgrijs om de snoet. De eerste is net 11 eworden, de 2e is nu 11 1/2 en is het laatste half jaar weer een stuk lichter geworden.
Mijn zwart-witte corgi werd al grijs vanaf dat ze 1 1/2 jaar was! En had dus een aardig wit koppie toen ze overleed op de leeftijd van bijna 16 jaar.
Mijn zwarte labrador is bijna 14 geworden en nog nauwelijks grijs.
Petraa

Ongelezen bericht door Petraa »

Mijn vorige hond (een kruising zwarte labrador) bleef op een grijs snoetje na gitzwart. En hij is 15 geworden.
Er wordt als ik met Chubby loop vaak gevraagd of het al een oudje is. hij is al grijs door zijn hele vacht :denken: . En hij wordt in april pas 4 :N:

(Nu vraag ik me ook wel af of Chubby wel een hond uit 2 zwarte ouders is. En ik weet ook niet of je dan sowieso een zwarte hond krijgt? Hij kleurt steeds wat anders. Soms zie je er bruin door en dus ook grijs. Als je hem naast een zwarte hond ziet is hij absoluut niet zwart)
Laatst gewijzigd door Petraa op 14 feb 2009 10:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

Ik denk dat het per hond verschillend is..

Spriet (Greyhound) werd al grijs toen ze 1,5 jaar was :wink: . Gunda (Greyhound) werd grijs toen ze zo'n 5 - 6 jaar was.
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
Jannie Tilly
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jannie Tilly »

bij Ranie onze markies is het al 3 jaar aan de gang. Ze is echt grijs op het koppie.
Baasje van Trix Ranie Spot en Xena
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

MARC_S schreef:Hangt inderdaad van de hond en deels van de lijn en deels van het ras af. Greyhounds en Whippets worden vaak snel grijs als zij zwart zijn. Dat zie je ook goed. Ik heb laatst een Duitse staande hond gezien van 13 die nauwelijks grijs was. Eva onze laekense wordt al wat grijs om de neus terwijl ze net 1 jaar is :mrgreen: Haar oma van vaders kant is ook heel grijs terwijl ze 7 jaar is meen ik.
Dat van die duitse staande is wel grappig.
Want mede daardoor kwam juist mijn vraag.
Ik zat in het fotoboek van de vereniging te kijken, en zag dat veel honden een grijze snoet hadden :mrgreen:
Nou weet ik natuurlijk niet hoe oud die honden zijn ofzo.

Max begint ook best grijs te worden.
Ik denk dat als hij niet zoveel wit had gehad, je het veel beter zou kunnen zien.
Macho is nog helemaal niet grijs, maar die is ook pas 2.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Beike is bijna 3 jaar en hij had toen hij 2 jaar was, al een grijze snoet gekregen, ook onder zijn kinnetje is het grijs.

( Zie ook foto in mijn onderschrift ).
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Bij Xena twijfelen we nog of ze nou zo'n wit kinnetje heeft of toch al wat grijs wordt :mrgreen: Ze moet nog 3 worden :N:
Attis (bijna 4) en Scence (bijna 2) zijn nog helemaal niet grijs.
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Diesel is 4 en heeft al wat grijze haren op zijn snoet, oren en achterpoten. Dit is volgens mij wel aardig normaal bij doggen. Ik ken ook doggen van 3 die al heel erg grijs zijn.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Verschilt per individu net als bij mensen.

Lakya (zie onderschrift) is pas 5 als deze foto genomen is. Als jonge hond was ze helemaal zwart in het gezicht. En ze is ondertussen (bijna 7) weer een stuk grijzer geworden.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

samantha! schreef:
MARC_S schreef:Hangt inderdaad van de hond en deels van de lijn en deels van het ras af. Greyhounds en Whippets worden vaak snel grijs als zij zwart zijn. Dat zie je ook goed. Ik heb laatst een Duitse staande hond gezien van 13 die nauwelijks grijs was. Eva onze laekense wordt al wat grijs om de neus terwijl ze net 1 jaar is :mrgreen: Haar oma van vaders kant is ook heel grijs terwijl ze 7 jaar is meen ik.
Ik zat in het fotoboek van de vereniging te kijken, en zag dat veel honden een grijze snoet hadden :mrgreen:

Ik denk dat als hij niet zoveel wit had gehad, je het veel beter zou kunnen zien.
Welke Duitse Staande?

De Draadharen hebben vaak dezelfde vachtkleur als Griffons.
(of bruin dan wel bruin met wat grijze haartjes, of grijs met wat bruin er door en bruine platen)
Bij mijn Griffons wordt vaak gevraagd of ze al oud zijn, "omdat ze grijs haar hebben" :mrgreen:
Dat hoort echter gewoon bij hun vachtkleur.

Mijn oudste Griffon (nu bijna 9 jaar) krijgt weel wat extra grijze haartjes in de snor :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Bruno had met zijn bijna 15 jaren nog geen grijs haartje.
Ik zie veel herderrassen wel snel grijs worden.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan begint langzaam een grijs snoetje te krijgen. Hij wordt wel appart grijs, zijn haren worden met een ticking grijs dus stukje zwart, stukje grijs, stukje zwart. De ene dag lijkt hij grijzer dan de andere dag. Hij heeft ook een wit vlekje op zijn borst gekregen en de haren die uit zijn oren steken beginnen grijs te worden.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ligt het ook aan de kleur? Heb het idee dat zwarte en donkerbruine honden veel sneller grijs worden. Zie je natuurlijk ook beter haha!
Mjaa, ligt per hond eraan geloof ik. Erfelijk kan ook nog wel eens. Maar valt me wel op dat je veel Labradors ziet (zeker de kruisingen enzo) die sneller grijs zijn.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Ik denk dat het ras en lijn afhankelijk is. Veel kooikers blijven tot op oude leeftijd veel kleur houden, mijn Beetle werd met een jaar of 8 grijs. Op deze foto is ze 11,5 jaar.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

ranetje schreef:
samantha! schreef:

Welke Duitse Staande?

(of bruin dan wel bruin met wat grijze haartjes, of grijs met wat bruin er door en bruine platen)
Bij mijn Griffons wordt vaak gevraagd of ze al oud zijn, "omdat ze grijs haar hebben" :mrgreen:

Mijn oudste Griffon (nu bijna 9 jaar) krijgt weel wat extra grijze haartjes in de snor :wink:
Ik keek bij de kortharen.
Wat me wel opvalt is dat het bijna altijd de schimmelhonden zijn die dat hebben.
Dus misschien dat dat gewoon zo hoort :mrgreen:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

samantha! schreef:
ranetje schreef:
samantha! schreef:

Welke Duitse Staande?

Wat me wel opvalt is dat het bijna altijd de schimmelhonden zijn die dat hebben.
Kan best ja, ik kreeg die vraag ook regelmatig mbt Bruno.Terwijl dat gewoon bij z'n vacht hoorde.Zijn kop was echter nog gewoon effen bruin.
samantha!
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
samantha! schreef:
ranetje schreef:
samantha! schreef: Dat van die duitse staande is wel grappig.

Welke Duitse Staande?

Kan best ja, ik kreeg die vraag ook regelmatig mbt Bruno.Terwijl dat gewoon bij z'n vacht hoorde.Zijn kop was echter nog gewoon effen bruin.
Ik heb even een voorbeeldje opgezocht.
http://nvdsk.nl/coppermine/displayimage ... =57&pos=18

Nu weet ik natuurlijk niet hoe oud die hond is.
En ook niet of het niet gewoon wit hoort te zijn.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

samantha schreef:Ik heb even een voorbeeldje opgezocht.
http://nvdsk.nl/coppermine/displayimage ... =57&pos=18

Nu weet ik natuurlijk niet hoe oud die hond is.
En ook niet of het niet gewoon wit hoort te zijn.
Dit is "vergrijzing" van de vacht.
Deze hond is al wat ouder als ik het zo bekijk.
Dacht ik..................... :mrgreen:

Mooie kop :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Bowie was al met zijn 5 jaar grijs aan het worden,Kayleigh ook,Mickey is met haar 12,5 nog vrijwel niet grijs,zijn alledrie van hetzelfde ras.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xena werd met 6 maanden al grijs :N: na haar nestje rond haar 5e is het enorm snel gegaan overigens, ze is nu 7.

dit is toen ze het nestje net gehad had

Afbeelding

en dit is nu

Afbeelding

Haar zoon heeft er tot op heden nog geen enkele last van en die is inmiddels 3.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”