De kwaliteit van verschillende kvv's ligt niet zo ver uit elkaar. Het grootste verschil is dat sommige merken achterlijk duur zijn.
Toelichting:
Ik lees heel vaak de opmerking dat de KVV van Smuldier of Rodi van mindere kwaliteit is dan de KVV van bijv Carnibest of Duck.
Waarop is dat gebaseerd?
Ik heb vaak het gelezen dat gekeken wordt naar de prijs. Dus bijv het argument: Carnibest is erg duur, dus is veel beter dan een goedkoop merk KVV.
Dit gaat natuurlijk niet op. Dat zie je al bij brokken. Hill's en Eukanuba zijn veel duurder dan bijv Farmfood of Cavom en dat geeft al aan dat de duurdere merken niet per definitie beter zijn. Zelfs de gebruikte ingredienten zijn niet van betere kwaliteit. Barfen kan zelfs nog goedkoper dan Smuldier of Rodi en ook hier kan je niet beweren dat Barfen minder goed zou zijn dan KVV voeren.
Dan heb je nog het argument dat duurdere KVV's alleen vlees gebruiken dat geschikt is voor menselijke consumptie. Ook dit gaat niet op want alle KVV's gebruiken alleen goedgekeurd vlees.
Tenslotte het argument dat in de duurdere merken meer spiervlees zit en in de goedkopere merken meer orgaanvlees. Is dit waar? En zo ja, wat zegt dit over de kwaliteit?
Ik ben benieuwd naar jullie mening