Zoals ik al even in mijn voorstel topic liet vallen zijn wij een jong gezin van 26, 25 en 1 en gaan we over een half jaar groter wonen.
Als dochterlief dan een beetje lekker kan lopen willen we een hond, nou ja, IK en me dochter willen vooral een hond, vrouwlief vindt het ook zeker leuk maar ziet er nog een beetje tegen op.
Maar dat komt deels ook doordat ik om de week ook avonddiensten draai en zij dan ook in de avond een keer met de hond naar buiten moet.
Ik heb altijd al een zwak gehad voor leonsbergers maar gisteren heb ik de landseer ontdekt (op plaatjes) en die vindt ik helemaal het einde, en me vrouw vondt vooral de pupjes wel heeeeel aandoenlijk
Nu heb ik in mijn hoofd wat 'eisen' aan de hond en wat ik hem kan bieden, willen jullie mee denken over welke hond er goed bij ons past?
-Bovenal wil ik een echt maatje voor mijn dochter, ze is dol op dieren, dus het moet een heeeeel lief beest zijn.
-Ik wil een grote hond, bij voorkeur een langhaar maar dat is geen must.
-Het moet een rustige hond zijn, uiteraard spelen mag maar niet elke minuut van de dag.
-Ik woon vlak aan zee dus een liefhebber van water is geen bezwaar, lange wandelingen ook niet maar omdat we een kleine meid hebben zullen de lange wandelingen meer slenteren zijn dan flink ver lopen.
-Het moet een lieve hond zijn, niet alleen qua karakter maar ook qua uiterlijk, ik wil geen hond die er aggressief uit ziet of iets dergelijks.
-Eigenlijk, en ik weet nog niet genoeg van honden om te weten of het er in zit, maar eigenlijk zoek ik ook een soort die niet zo heel vaak uitgelaten hoeft te worden, dit ivm mijn avonddiensten, als ik dan thuis kom ga ik met de hond lopen, zodat me vrouw niet meer naar buiten hoeft als het donker is en de kleine al op bed ligt.
(Als het niet anders kan zal ik een van de buren gaan vragen alvorens een hond te nemen hoor, ik zal het beestje niet te kort doen, maar ik meen dat de ene soort minder vaak naar buiten hoeft dan een andere soort, zeer zeker als er op de middag al een lange wandeling geweest is.)
Honden die ik mooi vindt zijn bvb, leonsbergers landseers sint bernhards newfoundlanders husky's,.....
De laatste twee zullen het niet worden vanwege hun echt actieve leven, dat ga ik ze niet helemaal kunnen bieden.
Oja, het zal de enige hond worden waarschijnlijk, hij moet kunnen leren omgaan met onze 2 katten, en over een jaar of 4 a 5 willen we nog een kindje, dat moet ook geen problemen geven
Zo, ik hoop dat ik nu zo'n beetje alles heb gehad, wie wil er met me mee denken over welke hond voor ons geschikt is ?
Groetjes Benjamin.
TARAK