Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

VS chip en wedstrijden

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Tibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
Contacteer:

VS chip en wedstrijden

Ongelezen bericht door Tibby »

Wie heeft er een hond uit Amerika, of kent iemand die een hond heeft uit Amerika en er wedstrijden mee doet?
Nikita gaat straks voor de FHN een examen doen en dan wordt haar chip afgelezen, maar ze heeft een chip uit de VS en zover ik begrepen heb, is deze niet leesbaar met de reguliere chip apparten in Nederland.
Nu is ze geen erkend ras, dus zou ik haar over kunnen chippen, dat lijkt me goedkoper dan een chiplezen kopen in de VS, maar heeft iemand er ervaring mee? Want hoe doe je dat als je en stamboomhond koop in de VS, je mag namelijk niet zomaar zelf een chip laten zetten.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike

Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Thea,
da gewoon nieuw chip laten zetten. Zoals je al zegt geen rashond staat dus los van de raad. Hond laten registeren en klaar.
Jan
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Re: VS chip en wedstrijden

Ongelezen bericht door Carma »

Tibby schreef:Wie heeft er een hond uit Amerika, of kent iemand die een hond heeft uit Amerika en er wedstrijden mee doet?
Nikita gaat straks voor de FHN een examen doen en dan wordt haar chip afgelezen, maar ze heeft een chip uit de VS en zover ik begrepen heb, is deze niet leesbaar met de reguliere chip apparten in Nederland.
Nu is ze geen erkend ras, dus zou ik haar over kunnen chippen, dat lijkt me goedkoper dan een chiplezen kopen in de VS, maar heeft iemand er ervaring mee? Want hoe doe je dat als je en stamboomhond koop in de VS, je mag namelijk niet zomaar zelf een chip laten zetten.
Het is afhankelijk van de chip die ze heeft of die afleesbaar is of niet. Het kan goed zijn dat de chip van jou hond gewoon goed af te lezen is met een reguliere chipreader (omdat het een ISO transponder betreft). Ik zou dit eerst eens checken bij je DA, die wil vast wel even kijken of de chip af te lezen is :wink:
Afbeelding
Tibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tibby »

Ja ze gaat gewoon mee als de pups straks hun 2de enting krijgen en dan even uitlezen, is hij niet te lezen, dan nieuwe chip erin.
Maar geen idee hoe dat gaat met stamboomhonden eigenlijk.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike

Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”