Misschien dat jullie het wel weten
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verschil tussen een Amerikaanse Stafford & Pitbull
Moderator: moderatorteam
-
Winston
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler, Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
Verschil tussen een Amerikaanse Stafford & Pitbull
Wat is nu eigenlijk precies het verschil tussen een Am Staff en de Pitbull? Ik zie het namelijk niet (ik bedoel dus zowel uiterlijke verschillen als karakter).
.
- monica
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
Ik denk dat als je bij de zoekfunctie Pittbul intikt of amerikaanse stafford dat je heel ver komt...
Er zijn al zat topics hierover geweest.
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
-
Winston
- Actief
Nou, ik heb gekeken op google en nee ik zie geen grote verschillen tussen de rassen. Ik zie wel veel verschillende types om maar zo te zeggen binnen beide rassen (doel dus op bully of atletische types) maar zoals ik al zei bij "beide rassen".
Dus misschien een kenner van de rassen die het specifieker weet uit leggen.
- zhuyang
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De sharpei
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
de staff is een erkend ras, de pitbull niet
de pit heeft meer werkdrift, denk ik??
ik vindt een AST mooier als een pitbull over het algemeen gesproken
er zijn bij allebij te extreme honden, alleen vindt ik dat bij de pit nog het ergst op dit moment
en meer weet ik niet eigenlijk
ik heb me niet echt verdiept in de pitbull 
de pit heeft meer werkdrift, denk ik??
ik vindt een AST mooier als een pitbull over het algemeen gesproken
en meer weet ik niet eigenlijk

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- monica
- Zeer actief
Ik weet niet of ik reclame mag maken maar waarom kijk je niet even op het stafford forum ?Winston schreef:Nou, ik heb gekeken op google en nee ik zie geen grote verschillen tussen de rassen. Ik zie wel veel verschillende types om maar zo te zeggen binnen beide rassen (doel dus op bully of atletische types) maar zoals ik al zei bij "beide rassen".
http://www.staffordforum.nl
-
Winston
- Actief
-
Rottweiler_Hummer
- Vaste gebruiker
-
Winston
- Actief
De pitbull heeft dus geen vast rasstandaard zoals ik dat dan begrijp, dus hij heeft gewoon geen vaste raseigenschappen zeg maar?
Dit pitje vind ik bijvoorbeeld veel of een Staffie lijken.
http://www.bulldogbreeds.com/americanpi ... t_bull.jpg
Dit pitje vind ik bijvoorbeeld veel of een Staffie lijken.
http://www.bulldogbreeds.com/americanpi ... t_bull.jpg
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Pablo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier
- M@scha
- Zeer actief
dat is één van de verhalen. dat je de pitbull had en een groep daarmee is gaan showen. meer op uiterlijk is gaan letten en die honden (pits dus) uiteindelijk als amstaff is gaan registreren.Pablo schreef:Ik had ooit eens ergens gelezen dat de stafford het showtype is van de pitbull..
Of dat waar is?
er zijn stamboeken in amerika waar je nog steeds je pit én amstaf kan registreren onder beide rassen (dus amstaff als pit en andersom)
maar om even over de letter te zeuren gaat dit alles wel over de amstaff en niet "de staff" want dat kunnen 2 rassen zijn. de engelse staff staat iets verder ervanaf.
één verhaal zegt dat de engelse al bestond, naar amerika gegaan is en daar groter etc gefokt is tot pit en amstaff en er zijn verhalen die aangeven dat de engelse juist van de pit/amstaff afkomt.

-
Winston
- Actief
-
Winston
- Actief
Eigenlijk heb ik nog een vraagje. Als de Amstaff en de Pit zo weinig van elkaar verschillen, waarom was de Amstaff niet verboden tijdens het RAD en de pit wel? (Ik ben van mening dat een Amstaff net zo goed op te voeden is als een Pitbull zo lang je het maar goed doet. Voor mij maakt het baasje "meestal" de hond).
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
omdat ie stamboomloos was. Een pit is geen ras is er toch al eerder gezegd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Winston
- Actief
Maar het ging toch om de bijtincidenten vanwege de pit (ook al is er geen drol veranderd sinds het RAD)???malinois schreef:omdat ie stamboomloos was. Een pit is geen ras is er toch al eerder gezegd.
En vragen staat vrij of niet, sorry als ik u voor het hoofd heb gestoten
Laatst gewijzigd door Winston op 18 feb 2009 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- monica
- Zeer actief
Toch ben ik het hier niet helemaal mee eens... De Ierse lijnen van de stafbull vind ik weer wel heel veel lijken op een Pitt, meer soms dan de amstaff.massam schreef:de pit en amerikaanse staff lijken vaak op elkaar. gedrag weet ik niet.
de engelse staff vind ik er weer helemaal niet op lijken
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
stamboomloze stafjes vielen ook onder de RAD.Winston schreef:Maar het ging toch om de bijtincidenten vanwege de pit (ook al is er geen drol veranderd sinds het RAD)???malinois schreef:omdat ie stamboomloos was. Een pit is geen ras is er toch al eerder gezegd.
En vragen staat vrij of niet, sorry als ik u voor het hoofd heb gestoten.
ja hoor vragen staat vrij maar het lijkt me toch vrij duidelijk wat er staat...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik ze er wel degelijk verschillend uitzien.
De Pit wordt naar mijn mening veel te vaak veeeeeeel te breed gefokt.
zo breed dat het niet gezond kan zijn.
Dit zal met Staffies ook vaak wel het geval zijn, maar naar mijn idee stukken minder.
De Pit wordt naar mijn mening veel te vaak veeeeeeel te breed gefokt.
Dit zal met Staffies ook vaak wel het geval zijn, maar naar mijn idee stukken minder.

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Helemaal mee eens! Je ziet wel eens knapen, poeh! Dat zou minstens een Cup H zijn bij vrouwen!Mireillevdw schreef:Persoonlijk vind ik ze er wel degelijk verschillend uitzien.
De Pit wordt naar mijn mening veel te vaak veeeeeeel te breed gefokt.zo breed dat het niet gezond kan zijn.
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
En ik val juist op pitjes en bully am staffies, ooit, ooit komt er hier nog eentje...Mireillevdw schreef:De Pit wordt naar mijn mening veel te vaak veeeeeeel te breed gefokt.zo breed dat het niet gezond kan zijn.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
De "Ierse Lijnen"slaan naar mijn mening helemaal nergens op.monica schreef:Toch ben ik het hier niet helemaal mee eens... De Ierse lijnen van de stafbull vind ik weer wel heel veel lijken op een Pitt, meer soms dan de amstaff.massam schreef:de pit en amerikaanse staff lijken vaak op elkaar. gedrag weet ik niet.
9 van de 10 keer is het gewoon een Pitbull met een schuilnaam.

- M@scha
- Zeer actief
Hayley84 schreef:De "Ierse Lijnen"slaan naar mijn mening helemaal nergens op.monica schreef:Toch ben ik het hier niet helemaal mee eens... De Ierse lijnen van de stafbull vind ik weer wel heel veel lijken op een Pitt, meer soms dan de amstaff.massam schreef:de pit en amerikaanse staff lijken vaak op elkaar. gedrag weet ik niet.
9 van de 10 keer is het gewoon een Pitbull met een schuilnaam.
mijn naam is haas
daarom reageerde ik niet, maar ik ben het dus met hayley's baasje eens :N:
er zal vast ook vaak wel heel veel kloppen, maar lang, lang, lang niet alles

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
The american pitbull terrier is wel een bestaand ras alleen niet bij FCI opgenomen
ADBA pitbulls zijn meestal de echte die nog het dichtst bij de oorsprong zitten.
UKC zijn gewoon de amstaffs onder de pitjes.
Bij de engelse stafford heeft ook een show en werktype verdeling, zo zit dat ook met pitbull en amstaff.
De ierse lijnen komen dus ook uit Ierland in de tijd dat ze nog op andere dingen selecteerde dan alleen uiterlijk, vandaar dat dat ook niet hoog op het lijstje stond.
De SBT en de pitbull leken in het begin ook erg op elkaar
Sommige die onder engelse stafford stonden werden ook pitbull genoemt en visa versa. In Amerika zijn ze veel langer door gegaan met vechten, daardoor dat er een aantal pitbull lijnen nog atletisch zijn. Ook in de Balkan wordt nog steeds veel gevochten. Dat de engelse staffords zo klein en breed worden gefokt en nu zijn komt gewoon omdat ze al te lang showgericht zijn. Bedenk dat de eerste rasstandaard van de SBT al een showstandaard was.
ADBA pitbulls zijn meestal de echte die nog het dichtst bij de oorsprong zitten.
UKC zijn gewoon de amstaffs onder de pitjes.
Bij de engelse stafford heeft ook een show en werktype verdeling, zo zit dat ook met pitbull en amstaff.
De ierse lijnen komen dus ook uit Ierland in de tijd dat ze nog op andere dingen selecteerde dan alleen uiterlijk, vandaar dat dat ook niet hoog op het lijstje stond.
De SBT en de pitbull leken in het begin ook erg op elkaar
Laatst gewijzigd door Valerie op 19 feb 2009 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Valerie
- Zeer actief
Wat jullie bedoelen nu zijn geen pitbullsLéonieHonden schreef:Helemaal mee eens! Je ziet wel eens knapen, poeh! Dat zou minstens een Cup H zijn bij vrouwen!Mireillevdw schreef:Persoonlijk vind ik ze er wel degelijk verschillend uitzien.
De Pit wordt naar mijn mening veel te vaak veeeeeeel te breed gefokt.zo breed dat het niet gezond kan zijn.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
toevallig loopt er op een ander forum net een discussie over, het gaat om de pitbull bully, maar die zou met UKC stamboom komen? maar als ik het hier zo lees zou dat juist niet zo zijn omdat de ukc dus meer naar de amstaf gaat?Valerie schreef:Wat jullie bedoelen nu zijn geen pitbullsLéonieHonden schreef:Helemaal mee eens! Je ziet wel eens knapen, poeh! Dat zou minstens een Cup H zijn bij vrouwen!Mireillevdw schreef:Persoonlijk vind ik ze er wel degelijk verschillend uitzien.
Dit zal met Staffies ook vaak wel het geval zijn, maar naar mijn idee stukken minder.Die willen ze nu de "american bully" of iets gaan noemen.
dit soort honden (nou ja, honden

en hier een nest op marktplaats, verkocht met zgn ukc stamboom:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... -hier.html

- Valerie
- Zeer actief
Ze krijgen veel eerder een UKC stamboom dan een ADBA
Nee van mij mag het meteen verboden worden. Dat ze het een andere benaming willen geven kan ik dan alleen maar toe juichen.
Noem zoiets maar geen pitbull bij een echte liefhebber
Iemand die goed met het ras bezig is wilt niet hiermee vergeleken of verboden worden. Arme beestjes.
UKC is trouwens wel voor pitbulls, maar meer de showhonden. Sommige honden zijn in Amerika ook dubbel geregistreerd bv en als American Pitbull Terrier en als American Staffordshire Terrier.
Nee van mij mag het meteen verboden worden. Dat ze het een andere benaming willen geven kan ik dan alleen maar toe juichen.
Noem zoiets maar geen pitbull bij een echte liefhebber
UKC is trouwens wel voor pitbulls, maar meer de showhonden. Sommige honden zijn in Amerika ook dubbel geregistreerd bv en als American Pitbull Terrier en als American Staffordshire Terrier.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
maar goed, dit zou dus dan wel kloppen? en hoe zit het dan met de stamboom? sturen ze die zo maar ff de oceaan over zonder wat dan ook te checken? dan vindt ik het niet gek dat het "ras de pitbull bully" niet erkend is, en bovendien is het nog betrekkelijk jong? en hoe weet je of de stamboom echt is?Valerie schreef:Ze krijgen veel eerder een UKC stamboom dan een ADBA![]()
Noem zoiets maar geen pitbull bij een echte liefhebberIemand die goed met het ras bezig is wilt niet hiermee vergeleken of verboden worden. Arme beestjes.

- Valerie
- Zeer actief
Het kan best dat ze een UKC stamboom erbij geven, en wat eraan klopt is niet te controlerenHutsje schreef:maar goed, dit zou dus dan wel kloppen? en hoe zit het dan met de stamboom? sturen ze die zo maar ff de oceaan over zonder wat dan ook te checken? dan vindt ik het niet gek dat het "ras de pitbull bully" niet erkend is, en bovendien is het nog betrekkelijk jong? en hoe weet je of de stamboom echt is?Valerie schreef:Ze krijgen veel eerder een UKC stamboom dan een ADBA![]()
Noem zoiets maar geen pitbull bij een echte liefhebberIemand die goed met het ras bezig is wilt niet hiermee vergeleken of verboden worden. Arme beestjes.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone