Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
doden huisdier toegestaan
Moderator: moderatorteam
-
Drijver
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gremlins
- Aantal honden: 5
Dat klopt ja. Ik sprak van de week met een vriendin die inspecteur is. Iedereen kan en mag ongestraft zijn eigen huisdier doden/slachten, zolang dat pijnloos en snel gebeurd.
Je zal ze de kost moeten geven die het niet snel en pijnloos kunnen. Bah.
Je zal ze de kost moeten geven die het niet snel en pijnloos kunnen. Bah.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Tja, ik ken een man hier in het dorp die zijn eigen honden een kogel door de kop schiet als ze niet meer kunnen. Van ouderdom of door gebreken. Hij is jager. Nou heb ik geen hoge pet op van jagers. Toch hebben die honden een lang en gelukkig leven gehad. Worden prima verzorgt. Worden dus alleen op het laatst niet meegenomen naar de dierenarts. Ik zou het zelf absoluut niet kunnen en ben ook bang dat met gaten in de wet er weer een hoop onnozele nitwits zelf gaan stunten.
Maar de kwestie van die man in mijn voorbeeld, ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. De honden hebben geen stress en zijn inderdaad op slag dood. Tja...........
Maar de kwestie van die man in mijn voorbeeld, ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. De honden hebben geen stress en zijn inderdaad op slag dood. Tja...........
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ik (of eigenlijk mijn partner) slacht mijn eigen kippen.
Als er een kip/haan tussenuit moet halen we in het halfduister het dier van de stok -geen stress veroorzakend omdat de kippen dan allemaal rustig zitten en niet opgejaagd hoeven te worden-
Die wordt dan meegenomen naar het hakblok.
Als je de kip in een bepaalde houding houdt strekt ze haar hals, en dat laten we dan gebeuren vlak boven het hakblok.
Bam!!
Kip dood....
en daarna heb je nog wel een half uurtje werk.
Maar het is natuurlijk zwaar te prefereren dat zo'n scharrelschuur vol met mestkuikens in een paar uur tijd geruimd wordt door een groep boerejongens (in de praktijk meestal goedkope Oostblok werknemers) die al pratend en rokend iedere in paniek rondrennende kip pakken die ze pakken kunnen.
Deze met 12 stuks in een krat proppen zonder te kijken of er ergens een pootje of vleugel gebroken wordt.
De kratten op de vrachtwagen laden.
De kratten uitladen bij de megaslachterij.
De kippen met hun poot in de slachtlijn klemmen.
En daarna de kipper verdoven (met stroom) voordat ze de kop afgesneden worden.
Dat is immers allemaal veel professioneler.
En veroorzaakt daardoor veel minder dierenleed.
Als er een kip/haan tussenuit moet halen we in het halfduister het dier van de stok -geen stress veroorzakend omdat de kippen dan allemaal rustig zitten en niet opgejaagd hoeven te worden-
Die wordt dan meegenomen naar het hakblok.
Als je de kip in een bepaalde houding houdt strekt ze haar hals, en dat laten we dan gebeuren vlak boven het hakblok.
Bam!!
Kip dood....
en daarna heb je nog wel een half uurtje werk.
Maar het is natuurlijk zwaar te prefereren dat zo'n scharrelschuur vol met mestkuikens in een paar uur tijd geruimd wordt door een groep boerejongens (in de praktijk meestal goedkope Oostblok werknemers) die al pratend en rokend iedere in paniek rondrennende kip pakken die ze pakken kunnen.
Deze met 12 stuks in een krat proppen zonder te kijken of er ergens een pootje of vleugel gebroken wordt.
De kratten op de vrachtwagen laden.
De kratten uitladen bij de megaslachterij.
De kippen met hun poot in de slachtlijn klemmen.
En daarna de kipper verdoven (met stroom) voordat ze de kop afgesneden worden.
Dat is immers allemaal veel professioneler.
En veroorzaakt daardoor veel minder dierenleed.
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Ja, op zich is dat ook zo. Het voorkomt een hoop stress. Maar toch zou ik het zelf absoluut niet kunnen.Nanna schreef:Ik vind het een mooie dood. In het jachtveld, speurend naar konijnen ineens páts dood.flamme schreef:Tja, ik ken een man hier in het dorp die zijn eigen honden een kogel door de kop schiet als ze niet meer kunnen. Van ouderdom of door gebreken. Hij is jager.
Beter dan stressend bij de DA met een nog zenuwachtiger baas erbij.
-
Ennath
- Zeer actief
Ik kan het niet erg vinden.flamme schreef:Tja, ik ken een man hier in het dorp die zijn eigen honden een kogel door de kop schiet als ze niet meer kunnen. Van ouderdom of door gebreken. Hij is jager. Nou heb ik geen hoge pet op van jagers. Toch hebben die honden een lang en gelukkig leven gehad. Worden prima verzorgt. Worden dus alleen op het laatst niet meegenomen naar de dierenarts. Ik zou het zelf absoluut niet kunnen en ben ook bang dat met gaten in de wet er weer een hoop onnozele nitwits zelf gaan stunten.
Ik heb geen wapen, en ik weet niet zeker of ik het zelf zou kunnen.
Maar verkeerd vind ik het niet...
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Een kogel door de kop als de hond aan het eind van zijn leven is is een snelle dood.flamme schreef:Tja, ik ken een man hier in het dorp die zijn eigen honden een kogel door de kop schiet als ze niet meer kunnen. Van ouderdom of door gebreken. Hij is jager. Nou heb ik geen hoge pet op van jagers. Toch hebben die honden een lang en gelukkig leven gehad. Worden prima verzorgt. Worden dus alleen op het laatst niet meegenomen naar de dierenarts. Ik zou het zelf absoluut niet kunnen en ben ook bang dat met gaten in de wet er weer een hoop onnozele nitwits zelf gaan stunten.
Ik heb daar geen probleem mee.
Het is een stuk rustiger voor de hond om in het jachtveld te sterven op zo'n snelle manier, dan een laatste bezoekje aan de DA.
Ik heb over het algemeen een wat hogere pet op van jagers dan jij
-
bianca83
- Zeer actief
Quincy kan enorm in de stres schieten bij de DA terwijl hij nooit wat heeft. Hij zal ook, als we de keuze dan gewoon hebben, niet bij de DA ingeslapen worden maar thuis. Zelf afschieten is opzich mooi omdat hij dan geen stres van een DA ofzo zal hebben maar toch. Wapens zijn niet het probleem die hebben we thuis maar ik zou dan kleine mannetje nooit zelf af kunnen schieten.Ennath schreef:Ik kan het niet erg vinden.flamme schreef:Tja, ik ken een man hier in het dorp die zijn eigen honden een kogel door de kop schiet als ze niet meer kunnen. Van ouderdom of door gebreken. Hij is jager. Nou heb ik geen hoge pet op van jagers. Toch hebben die honden een lang en gelukkig leven gehad. Worden prima verzorgt. Worden dus alleen op het laatst niet meegenomen naar de dierenarts. Ik zou het zelf absoluut niet kunnen en ben ook bang dat met gaten in de wet er weer een hoop onnozele nitwits zelf gaan stunten.
Ik heb geen wapen, en ik weet niet zeker of ik het zelf zou kunnen.
Maar verkeerd vind ik het niet...
- iones
- Zeer actief
En toch is het een waardeloze wet dus. Niet iedereen die zelf zijn dier doodt is jager, en niet iedereen heeft een geweer.
Maar eerlijk gezegd hebben wij het ook een paar keer gedaan met dieren die er heel slecht aan toe waren: kippen en konijnen. Ik vond dat humaner dan wachten op de dierenarts.
Maar goed, mijn vriend is jager en heeft goed leren schieten. Maar wat doe je dan als je geen geweer hebt? En dan ben ik heel bang voor wat mensen dan gaan bedenken.
Dit soort praktijken dus.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 44#3262144
Maar eerlijk gezegd hebben wij het ook een paar keer gedaan met dieren die er heel slecht aan toe waren: kippen en konijnen. Ik vond dat humaner dan wachten op de dierenarts.
Maar goed, mijn vriend is jager en heeft goed leren schieten. Maar wat doe je dan als je geen geweer hebt? En dan ben ik heel bang voor wat mensen dan gaan bedenken.
Dit soort praktijken dus.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 44#3262144
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Ennath
- Zeer actief
Je kan ook overal een probleem van maken hè.iones schreef:En toch is het een waardeloze wet dus. Niet iedereen die zelf zijn dier doodt is jager, en niet iedereen heeft een geweer.
Maar goed, mijn vriend is jager en heeft goed leren schieten. Maar wat doe je dan als je geen geweer hebt?
Mensen zonder geweer gaan met hun hond dus naar de DA.
En dan ben ik heel bang voor wat mensen dan gaan bedenken.
Het zelf doden van je huisdier is ook nu al toegestaan...
De nieuwe wet zal daar geen wijziging in aanbrengen.
Dat is dus het bezwaar van de Sophiavereniging.
Die hadden met de komst van de nieuwe wet ook hiervoor graag een verbod gehad.
Overigens: je hond doodslaan met een pikhouweel en dan dumpen op een strand was verboden en blijft verboden.
De voorwaarde was en is: "dat het pijnloos gebeurt".
edit=typo
Laatst gewijzigd door Ennath op 18 feb 2009 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
ik sta er wel anders tegenover, vooral emotioneel gezien. Dan kan het wel een mooie manier van doodgaan zijn, ik zou het nooit kunnen en ik zou ook nooit mijn eigen hond laten doodschieten. Ik zou dat persoonlijk nooit kunnen verwerken, het geluid van dat schot zou mij de rest van mijn leven blijven achtervolgen.
Maar goed, ik heb dan ook een gruwelijke hekel aan wapens en vooral de reden waarom ze gebruikt worden. Jagers heb ik ook niks mee.
Maar goed, ik heb dan ook een gruwelijke hekel aan wapens en vooral de reden waarom ze gebruikt worden. Jagers heb ik ook niks mee.

-
Ennath
- Zeer actief
Ik betwijfel of ik het zelf zou kunnen, maar dat staat los van de vraag of de dood door schot dierenmishandeling zou zijn.pooh schreef:ik sta er wel anders tegenover, vooral emotioneel gezien. Dan kan het wel een mooie manier van doodgaan zijn, ik zou het nooit kunnen en ik zou ook nooit mijn eigen hond laten doodschieten. Ik zou dat persoonlijk nooit kunnen verwerken, het geluid van dat schot zou mij de rest van mijn leven blijven achtervolgen.
Dat is het volgens mij niet.
- langehond1
- Zeer actief
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Je hebt gelijk. Staat er nogal generaliserend. Ik heb geen hoge pet op van de meestje jagers hier in het dorp. Zo moet ik het zeggen. Op zich vind ik dus ook wat die man doet niet verkeerd. Lijkt me inderdaad "beter" voor de hond. Maar in principe mag het volgens mij ook niet. En ik heb er een dubbel gevoel bij omdat ik het niet zelf zou kunnen. Maar de hond heeft geen stress verder. En ze hebben een goed leven gehad.ranetje schreef:Een kogel door de kop als de hond aan het eind van zijn leven is is een snelle dood.flamme schreef:Tja, ik ken een man hier in het dorp die zijn eigen honden een kogel door de kop schiet als ze niet meer kunnen. Van ouderdom of door gebreken. Hij is jager. Nou heb ik geen hoge pet op van jagers. Toch hebben die honden een lang en gelukkig leven gehad. Worden prima verzorgt. Worden dus alleen op het laatst niet meegenomen naar de dierenarts. Ik zou het zelf absoluut niet kunnen en ben ook bang dat met gaten in de wet er weer een hoop onnozele nitwits zelf gaan stunten.
Het is een stuk rustiger voor de hond om in het jachtveld te sterven op zo'n snelle manier, dan een laatste bezoekje aan de DA.
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik zou het zelf absoluut niet kunnen.flamme schreef:Je hebt gelijk. Staat er nogal generaliserend. Ik heb geen hoge pet op van de meestje jagers hier in het dorp. Zo moet ik het zeggen. Op zich vind ik dus ook wat die man doet niet verkeerd. Lijkt me inderdaad "beter" voor de hond. Maar in principe mag het volgens mij ook niet. En ik heb er een dubbel gevoel bij omdat ik het niet zelf zou kunnen. Maar de hond heeft geen stress verder. En ze hebben een goed leven gehad.ranetje schreef:Een kogel door de kop als de hond aan het eind van zijn leven is is een snelle dood.flamme schreef:Tja, ik ken een man hier in het dorp die zijn eigen honden een kogel door de kop schiet als ze niet meer kunnen. Van ouderdom of door gebreken. Hij is jager. Nou heb ik geen hoge pet op van jagers. Toch hebben die honden een lang en gelukkig leven gehad. Worden prima verzorgt. Worden dus alleen op het laatst niet meegenomen naar de dierenarts. Ik zou het zelf absoluut niet kunnen en ben ook bang dat met gaten in de wet er weer een hoop onnozele nitwits zelf gaan stunten.
Maar bij mijn weten mag het wel
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Prima toch. Vaak worden honden als ze ouder worden in leven gehouden met ,poeders en andere hulpmiddelen. Waarom? Voor de baas. De hond doe je er echt geen plezier mee! Maar inderdaad dan wel gedaan door iemand die dat kan oals deze jager.flamme schreef:Tja, ik ken een man hier in het dorp die zijn eigen honden een kogel door de kop schiet als ze niet meer kunnen. Van ouderdom of door gebreken. Hij is jager. Nou heb ik geen hoge pet op van jagers. Toch hebben die honden een lang en gelukkig leven gehad. Worden prima verzorgt. Worden dus alleen op het laatst niet meegenomen naar de dierenarts. Ik zou het zelf absoluut niet kunnen en ben ook bang dat met gaten in de wet er weer een hoop onnozele nitwits zelf gaan stunten.
Maggie
Maggie
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Ik dacht dat het niet zou mogen omdat de jacht aalleen is voor bepaalde dieren. EN honden daar niet bijhoren dus. En omdat je een jachtgeweer niet in mag zetten voor "prive-gebruik". Dus alleen voor jacht. Ik weet het ook niet zeker hoor. Was meer een veronderstelling. En dan nog, er mag wel meer neit natuurlijk.ranetje schreef:Ik zou het zelf absoluut niet kunnen.flamme schreef:Je hebt gelijk. Staat er nogal generaliserend. Ik heb geen hoge pet op van de meestje jagers hier in het dorp. Zo moet ik het zeggen. Op zich vind ik dus ook wat die man doet niet verkeerd. Lijkt me inderdaad "beter" voor de hond. Maar in principe mag het volgens mij ook niet. En ik heb er een dubbel gevoel bij omdat ik het niet zelf zou kunnen. Maar de hond heeft geen stress verder. En ze hebben een goed leven gehad.ranetje schreef:Een kogel door de kop als de hond aan het eind van zijn leven is is een snelle dood.flamme schreef:Tja, ik ken een man hier in het dorp die zijn eigen honden een kogel door de kop schiet als ze niet meer kunnen. Van ouderdom of door gebreken. Hij is jager. Nou heb ik geen hoge pet op van jagers. Toch hebben die honden een lang en gelukkig leven gehad. Worden prima verzorgt. Worden dus alleen op het laatst niet meegenomen naar de dierenarts. Ik zou het zelf absoluut niet kunnen en ben ook bang dat met gaten in de wet er weer een hoop onnozele nitwits zelf gaan stunten.
Maar bij mijn weten mag het wel
- Pablo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Het heeft inderdaad altijd al bestaan dus in dat opzicht is er niets veranderd.
De man van een vriendin slacht zijn kippen en konijnen zelf, de buurman deed dat ook altijd.Onze dierenarts adviseerde ons- vroeger!- om de ongewenste jonge katjes in een emmer water te verdrinken.
Een boer die ik kende sloeg ze dood tegen een muur :N:
Zolang de dieren meteen dood zijn en ik het niet hoef te zien of te doen....
ik kan het zelf absoluut niet.
De man van een vriendin slacht zijn kippen en konijnen zelf, de buurman deed dat ook altijd.Onze dierenarts adviseerde ons- vroeger!- om de ongewenste jonge katjes in een emmer water te verdrinken.
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Hoe sla je een hond zijn kop in zonder mishandeling?
Komt mij een beetje vreemd over namelijk. Maar goed, pups tegen de muur gooien, of een paar keer als het niet ineens goed gaat, mag dus en je uitgefokte teven meenemen naar het slachthuis waar je werkt mag ook, dat is fijn want ik heb me daar toch regelmatig druk over gemaakt
Komt mij een beetje vreemd over namelijk. Maar goed, pups tegen de muur gooien, of een paar keer als het niet ineens goed gaat, mag dus en je uitgefokte teven meenemen naar het slachthuis waar je werkt mag ook, dat is fijn want ik heb me daar toch regelmatig druk over gemaakt
-
Ennath
- Zeer actief
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo ging het bij ons vroeger ook hoor. Katjes onder water, kippen, konijnen, kalkoenen werden gewoon onthoofd. En een oom die slager was deed de rest, kalfjes, varkens e.d. Was heel gewoon. En ooit een Rotweiler gehad die de schapen dood beet "verdween" ook !! En die was echt niet verkocht hoor.Marie-Josée schreef:Het heeft inderdaad altijd al bestaan dus in dat opzicht is er niets veranderd.
Maggie
Maggie
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Ennath
- Zeer actief
Die valt onder het kopje: "hoe maak ik mijn persbericht zo opvallend mogelijk".bulletjebe schreef:Volgens het bericht wel toch? Zie de tweede regel.Ennath schreef:Niet, kop inslaan mocht niet en mag niet.bulletjebe schreef:Hoe sla je een hond zijn kop in zonder mishandeling?
Je kan een hond de kop niet inslaan zonder pijn of leed te veroorzaken.
En dat mag dus gewoon niet.
Net zomin als dat je thuis je varken de keel mag afsnijden.
Varkens mogen alleen door een slachter in het slachthuis geslacht worden.
Thuis slacht is al sedert de jaren vijftig verboden.
Sophiavereniging is ook niet vies van een beetje stemmingmakerij
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat dacht ik ook, vandaar dat ik nu dacht dat het omgezet werd, maar het is stemmingmakerij. Pfff ik zat al weer op de kastEnnath schreef:Die valt onder het kopje: "hoe maak ik mijn persbericht zo opvallend mogelijk".bulletjebe schreef:Volgens het bericht wel toch? Zie de tweede regel.Ennath schreef:Niet, kop inslaan mocht niet en mag niet.bulletjebe schreef:Hoe sla je een hond zijn kop in zonder mishandeling?
Je kan een hond de kop niet inslaan zonder pijn of leed te veroorzaken.
En dat mag dus gewoon niet.
Net zomin als dat je thuis je varken de keel mag afsnijden.
Varkens mogen alleen door een slachter in het slachthuis geslacht worden.
Thuis slacht is al sedert de jaren vijftig verboden.
Sophiavereniging is ook niet vies van een beetje stemmingmakerij
- iones
- Zeer actief
Als iemand met mij misstanden uitvrat en ik kon niets terug doen, dan zou ik het maar wat fijn vinden als iemand anders er zich mee ging bemoeien.langehond1 schreef:Hmmm goed bedoeld natuurlijk maar ik voel m weer zitten...mensen die zich gaan bemoeien met wat andere mensen met dieren doen...jakkes...
L
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Whahaha, daar moest ik meteen ook aan denken: Luister Toby, vrouwtje is dankzij het forum weer wat wijzer geworden.......Martijn schreef:Cleo!
![]()
Denk er om, hoor!
Maar het is wel dramatisch dat er mensen in dit ontwikkelde land zijn die het nog steeds normaal vinden om hun dier onnodig te laten lijden om het maar dood te krijgen.
Waarbij ik het verhaal van Ennath een duidelijk verhaal vind van bewust met dieren omgaan.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ik heb een tijdje - in het kader van biologie-lessen voor kinderen - op een kinderboerderij rondgehobbeld en daar werden de kleine dieren (konijnen, kippen, cavia's etc.) bij ziekte en ouderdom ook gedood door de verzorgers/beheerders. En daar was de één wat handiger in dan de ander, om het maar eufemistisch uit te drukken... :N:
Zelf doden zonder pijn en/ lijden is dus nog niet zo makkelijk.
-
Ennath
- Zeer actief
Nee, dat is zo...Rami schreef:Ik heb een tijdje - in het kader van biologie-lessen voor kinderen - op een kinderboerderij rondgehobbeld en daar werden de kleine dieren (konijnen, kippen, cavia's etc.) bij ziekte en ouderdom ook gedood door de verzorgers/beheerders. En daar was de één wat handiger in dan de ander, om het maar eufemistisch uit te drukken... :N:
Maar ook bij de DA heb ik het wel eens heel erg mis zien gaan.
Om over het leed van de grote slachtfabrieken maar te zwijgen :N:
Pijn en leed wordt niet per definitie veroorzaakt door de particulier.
En niet per definitie voorkomen door de professional.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Oh er zullen gerust ook dingen misgaan bij da's en ook in slachtfabrieken, maar ik heb dingen gezien... :N:Ennath schreef: Nee, dat is zo...
Maar ook bij de DA heb ik het wel eens heel erg mis zien gaan.
Om over het leed van de grote slachtfabrieken maar te zwijgen :N:
Pijn en leed wordt niet per definitie veroorzaakt door de particulier.
En niet per definitie voorkomen door de professional.
Een dier proberen te doden door 'm met zijn kop tegen de muur te slaan (en dan net niet hard genoeg) of door er op te gaan staan stampen, dat gaat er bij mij niet in. Zeker niet als het stelselmatig gebeurt. Een hakblok en een gerichte klap, daar heb ik echt geen problemen mee.
Ik heb er destijds melding van gemaakt bij het overkoepelend orgaan. Niet omdat ik weekhartig ben (nou ja, dat ben ik natuurlijk wel
Laatst gewijzigd door Rami op 18 feb 2009 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.