Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Chesapeake Bay Retriever

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Chesapeake Bay Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik ben enorm benieuwd naar het karakter enzo van de Chesapeake Bay Retriever, heeft iemand hier ervaring mee of hebben ze/kennen ze zo'n hond?
Hoe zijn ze enzo? Ben enorm benieuwd. Ken de rasstandaard wel, maar vind ervaringen leuker! :ok:

P.S. Staat dit wel in de goede rubriek of moest deze vraag naar de rasstandaarden? :denken:
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

wat ik begrepen heb zijn het qua karakter niet de makkelijkste honden. het zijn de minst volgzame retrievers van de groep.

misschien idd een goed idee om contact op te nemen met een fokker of een liefhebber van het ras.
neem hier eens een kijkje:
http://chesapeake.web-log.nl/

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Van wat ik heb gehoord zijn het best pittige honden. Las ooit een verhaal wat de Chesapeake het best zou beschrijven: Een jager had twee jachthonden, waaronder een Chesapeake. Toen hij met die honden op jacht ging, en de twee honden een moment zonder de jager waren, probeerde de Chesapeake de andere hond te verdrinken. Dat deed hij dan omdat hij er van overtuigd was dat hij het alleen ook wel aan kon :N:
bea leyba
Zeer actief

Ongelezen bericht door bea leyba »

Maeve schreef:Van wat ik heb gehoord zijn het best pittige honden. Las ooit een verhaal wat de Chesapeake het best zou beschrijven: Een jager had twee jachthonden, waaronder een Chesapeake. Toen hij met die honden op jacht ging, en de twee honden een moment zonder de jager waren, probeerde de Chesapeake de andere hond te verdrinken. Dat deed hij dan omdat hij er van overtuigd was dat hij het alleen ook wel aan kon :N:
Hahahaha mijn zus heeft een Chesapeake een teefje , en die beschrijving past precies bij haar :smile: :smile:
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Hier woont er eentje in de buurt en mijn TT kan geweldig met haar spelen ..... maar goed daar gaat het niet om :mrgreen: Het zijn jachthonden en je zult er het nodige mee moeten doen, tikkie eigenwijs soms maar wel lief, hoor. En van een stinkende vette vacht heb ik nooit iets gemerkt. Zal het eens aan de eigenaresse vragen of haar hond daar "last" van heeft.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Haha okee bedankt, geweldige beschrijving trouwens! :mrgreen:
Maar na al wat gelezen te hebben verbaasd het me niet echt haha!
Zelf is het echt geen hond voor mij hoor, maar was gewoon benieuwd, ben nieuwsgierig aangelegd hehe! En heb het ras nog nooit gezien.
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Er zit best wel verschil in de lijnen wat betreft karakter. Ik ken er helaas die je niet kon aaien, zonder dat je dat een paar vingers koste :eek: . Over het algemeen vind ik de duits gefokte wat aardiger :wink: . Maar zeker geen hond voor een beginner :neenee: .
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.

Ongelezen bericht door linda1985 »

Cashel Vale schreef:Er zit best wel verschil in de lijnen wat betreft karakter. Ik ken er helaas die je niet kon aaien, zonder dat je dat een paar vingers koste :eek: . Over het algemeen vind ik de duits gefokte wat aardiger :wink: . Maar zeker geen hond voor een beginner :neenee: .
helemaal mee eens :ok: Wij hadden er een in pension, leuke hond maar met een sterk karakter en een tikkie dominant en geen allemansvriend
Afbeelding
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

dit is misschien ook wel leuk om naar te kijken:

http://www.fotojacht.nl/chessendag08/index.html

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

De Chessen die ik heb leren kennen, droegen geen vieze lucht bij zich. Ik vind de vacht overigens niet fijn aaien, hij is stug en heel dicht. De honden waren vriendelijk maar de teven erg fel. Fel waaks (te, naar mijn smaak) en niet vies van een knokpartij met een andere teef. Dit waren amerikaanse importen. Verder waren het noeste werkers, bloedfanatieke apporteurs en zeer energiek en stapelmesjogge van water. Ik mag ze wel, zou graag ooit eens een reu willen hebben om mee te apporteren.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”