Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
veiligheid in verkeer
Moderator: moderatorteam
-
*Jolanda*
veiligheid in verkeer
Ik heb vandaag voor Magic een reflecterend hesje gekocht. En ze viel vanavond perfect op in het verkeer met haar hesje en haar knipperende halsband.
Wel werd ik verschillende malen aangesproken of nagewezen dat ik mijn hond zo laat lopen.
Ik vroeg me dan ook af wat jullie doen aan de veiligheid van je hond in het verkeer?
Hebben jullie ook speciale voorzorgsmaatregelen buiten het feit om dat je je hond niet los laat lopen in het donker. Of ben ik een van de weinigen die haar hond zo probeert te laten opvallen...
Wel werd ik verschillende malen aangesproken of nagewezen dat ik mijn hond zo laat lopen.
Ik vroeg me dan ook af wat jullie doen aan de veiligheid van je hond in het verkeer?
Hebben jullie ook speciale voorzorgsmaatregelen buiten het feit om dat je je hond niet los laat lopen in het donker. Of ben ik een van de weinigen die haar hond zo probeert te laten opvallen...
- Teckel_love<3
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckel
- Contacteer:
nee hoor, ik doe het met saartje ook vaak in het donker, grootendeels moet ik over het fietspad en door haar kleine formaat wordt ze vaak niet gezien door fietsers , brommer, auto's en vooral bussen en vrachtwagens want wij wonen pal naast de N 216...dus das altijd op passen geblazen !
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Waar ik 's avonds loop komt niemand, maar omdat ik zo verrekte nieuwsgierig ben heeft Felix wel een knipperband. Dan zou ik kunnen zien waar hij is.
Alleen jammer dat hij er altijd mee in het water springt
Alleen jammer dat hij er altijd mee in het water springt
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Fin
- Zeer actief
Ik woon aan een nauw stukje straat waar van twee kanten verkeer in mag terwijl er qua breedte maar ruimte is voor één auto. Gevolg is dat automobilisten het liefst dat stukje straat doorsjezen zodat ze erdoorheen zijn vóór ze een tegenligger tegenkomen.
Mijn voorzorgsmaatregel bestaat uit midden op die straat gaan lopen tot er afgeremd wordt. En als dan zoals vanochtend ook dan niet afgeremd wordt tot de auto zowat onder mijn neus staat, krijgt de onverlaat in kwestie er gratis een preek bij. Dat niemand never nooit niet met veertig kilometer per uur mijn honden op nog geen halve meter afstand gaat passeren.
Die hesjes en flikkerende halsband lijken me een heel goed idee. Maar ik zou daar zelf niet alleen op vertrouwen. Er zijn helaas geen IQ eisen noch fatsoenseisen inbegrepen bij het rijexamen
Mijn voorzorgsmaatregel bestaat uit midden op die straat gaan lopen tot er afgeremd wordt. En als dan zoals vanochtend ook dan niet afgeremd wordt tot de auto zowat onder mijn neus staat, krijgt de onverlaat in kwestie er gratis een preek bij. Dat niemand never nooit niet met veertig kilometer per uur mijn honden op nog geen halve meter afstand gaat passeren.
Die hesjes en flikkerende halsband lijken me een heel goed idee. Maar ik zou daar zelf niet alleen op vertrouwen. Er zijn helaas geen IQ eisen noch fatsoenseisen inbegrepen bij het rijexamen
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- Jannie Tilly
- Actief
- Contacteer:
-
*Jolanda*
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Onze honden en wij hebben ook hesjes aan in het donker. Hier in Zweden is het heel gebruikelijk dat mens en dier in fluoriserend geel of knaloranje rondloopt. Ook kinderwagens worden volgehangen met reflecterende deeltjes..
Ik doe de hesjes ook aan als het sneeuwt of met grijs-nat weer. Zekerheid voor alles.
Jelka

Jurek

Sammy toen ze nog een stuk kleiner was.

Ik doe de hesjes ook aan als het sneeuwt of met grijs-nat weer. Zekerheid voor alles.
Jelka

Jurek

Sammy toen ze nog een stuk kleiner was.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: veiligheid in verkeer
ik heb een reflecterend hesje voor Ragyo, maar dat gebruik ik alleen als hij in het donker naast de fiets loopt, of los op een zeer afgelegen landweggetje, niet als ik hem gewoon uitlaat. hij heeft er best wel de pest aan, dat hesje. maar een kleine zwarte hond naast de fiets in het donker, dat is echt geen succes.*Jolanda* schreef:Ik heb vandaag voor Magic een reflecterend hesje gekocht. En ze viel vanavond perfect op in het verkeer met haar hesje en haar knipperende halsband.
-
*Jolanda*
Re: veiligheid in verkeer
magic vind het ook nog niet echt een succes hoor ze is in de veronderstelling dat ze niet kan rennen met dat ding om maar naarmate de wandelingen vorderen komt ze tot ontdekking dat ze prima gewoon kan rennen... maar dat went vanzelf hetzelfde geld voor haar muilkorf die ze af en toe om moet. Ze dacht in het begin dat ze helemaal niet kon lopen met dat ding om en nu zijn we zover dat we binnenkort behendigheid kunnen starten met het snuitje om...Ragyo schreef:ik heb een reflecterend hesje voor Ragyo, maar dat gebruik ik alleen als hij in het donker naast de fiets loopt, of los op een zeer afgelegen landweggetje, niet als ik hem gewoon uitlaat. hij heeft er best wel de pest aan, dat hesje. maar een kleine zwarte hond naast de fiets in het donker, dat is echt geen succes.*Jolanda* schreef:Ik heb vandaag voor Magic een reflecterend hesje gekocht. En ze viel vanavond perfect op in het verkeer met haar hesje en haar knipperende halsband.