Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pleegmoeder voor net geboren Dobermann pups gezocht
Moderator: moderatorteam
- Chawa
- Actief
Pleegmoeder voor net geboren Dobermann pups gezocht
Wegens de krankzinnige Duitse "Zuchtbestimmungen" is het niet toegestaan meer dan 8 pups bij de moeder te laten. Er zijn er 13 geboren wat inhoudt dat er 5 geeuthanaseerd zouden moeten worden. Vandaar dat ik op zoek ben naar een pleegmoeder voor 5 Dobermannpupjes. De pupjes zijn geboren net over de grens in het Duitse Vreden.
Laatst gewijzigd door Chawa op 02 mar 2009 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
- Chawa
- Actief
- Chawa
- Actief
Alsjebieft te lezen op : http://www.dobermann.de/index.htm?/der_ ... ndex_d.htmSonnie1983 schreef:Is dat echt een wet in Duitsland??
Ik hoop dat je snel een pleegmoeder vind!
5. Höchstzahl der aufzuziehenden Welpen
Einer gesunden und kräftigen Hündin dürfen bis zu acht Welpen zur eigenen Aufzucht belassen werden. Bei stärkeren Würfen können weitere Welpen mit Hilfe einer Hundeamme aufgezogen werden.
Werden mehr als acht Welpen zur eigenen Aufzucht belassen, tritt die unter 3. Ietzter Absatz festgelegte Bestimmung in Kraft. Eine Aufzucht mit ausschließlich künstlichen Nährmitteln (Flaschenaufzucht) ist nur gestattet, wenn die Mutterhündin erkrankt oder eingegangen ist und eine Hundeamme nicht zur Verfügung steht.
Ammen- oder Flaschenaufzucht sind dem zuständigen Zuchtwart sofort zu melden und von diesem besonders zu überwachen. (Zusätzlicher Meldeschein für Ammenaufzucht). Die verwendete Hundeamme muß gesund und kräftig sein, eine Widerristhöhe von mindestens 50 cm und ein gutes Wesen haben. Sie muß spätestens am fünften Tag nach der Geburt zur Verfügung stehen und etwa zur gleichen Zeit geworfen haben. Die Höchstzahl der belassenen Welpen gilt auch für die Ammenaufzucht. Durch besondere Kennzeichnung ist die Identität der Welpen sicherzustellen. Lebensschwache, kranke, mißgebildete oder nach den voranstehenden Vorschriften überzählige (Schutz der Mutterhündin) Welpen sind schmerzlos zu töten.
Beseitigung von Farbabweichungen (wie z.B. weiße Flecken) oder die Vornahme anderer Manipulationen führen zum Zuchtausschluß. Entsprechende Feststellungen sind wie Farbabweichungen und sonstige Anomalien in der Ahnentafel zu vermerken.
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
das geen wet, das iets achtelijks van de RV
ik ken andere rassen in Duitsland waar meer dan 8 pups bij geboren worden en daar hoeft niets van ingeslapen of weggebracht te worden,
desalniettemin geldt het blijkbaar wel voor de dober, erg jammer, ik hoop dat ze gauw een min vinden voor de pups.
ik ken andere rassen in Duitsland waar meer dan 8 pups bij geboren worden en daar hoeft niets van ingeslapen of weggebracht te worden,
desalniettemin geldt het blijkbaar wel voor de dober, erg jammer, ik hoop dat ze gauw een min vinden voor de pups.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Chawa
- Actief
-
Fin
- Zeer actief
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
sja ik heb het ook niet verzonnenchristo schreef:Als het iets achterlijks is van de RV, dan horen die pups gewoon bij moeders te blijven. Het is dierenmishandeling om met dagen oude pups te gaan lopen slepen, dat doe je toch niet? Niets, maar dan ook niets verplicht de fokker de extra pups in te laten slapen.
maar blijkbaar kan de rv dat wel verplichten
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
Fin
- Zeer actief
Een beetje dierenliefhebber cum fokker veegt met zo'n verplichting zijn r**t af. Ik koop daar in elk geval geen pup van. Achterlijke mongool.Podenji schreef:sja ik heb het ook niet verzonnenchristo schreef:Als het iets achterlijks is van de RV, dan horen die pups gewoon bij moeders te blijven. Het is dierenmishandeling om met dagen oude pups te gaan lopen slepen, dat doe je toch niet? Niets, maar dan ook niets verplicht de fokker de extra pups in te laten slapen.
maar blijkbaar kan de rv dat wel verplichten
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ik vind het ook een achtelijke regeling , maar uit het verhaal blijkt toch al dat ze je het kunnen verplichten anders was ze nu toch niet naarstig op zoek naar een min?christo schreef: Een beetje dierenliefhebber cum fokker veegt met zo'n verplichting zijn r**t af. Ik koop daar in elk geval geen pup van. Achterlijke mongool.
ik weet niet wat de consequenties zijn als ze het niet zou doen, en dat kan nog veel schadelijker zijn dan een paar pups in laten slapen, dus ik zou niet te hard roepen wat je net deed,
dit maakt overigens niet dat ik het er mee eens ben dat ze die regel hebben
- zhuyang
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De sharpei
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
komen ze dat trouwens lukraak controleren? ik ga er vantui dat er dan ook maar 8 een stamboom en chip krijgen van de RV.
anders kan je ze er toch gewoon bijhouden, en als de controle op aangegeven tijd komt, haal je de 5 die je niet wil laten chippen/ stambomen gewoon ff weg waar de controle ze niet kan vinden.
maar mischien ligt het wel niet zo simpel, ik roep ook maar wat
anders kan je ze er toch gewoon bijhouden, en als de controle op aangegeven tijd komt, haal je de 5 die je niet wil laten chippen/ stambomen gewoon ff weg waar de controle ze niet kan vinden.
-
Fin
- Zeer actief
Zelfs al zou het tegen de wet zijn, dan betwijfel ik nog ten zeerste of de politie er mankracht voor vrijmaakt.Podenji schreef:ik vind het ook een achtelijke regeling , maar uit het verhaal blijkt toch al dat ze je het kunnen verplichten anders was ze nu toch niet naarstig op zoek naar een min?christo schreef: Een beetje dierenliefhebber cum fokker veegt met zo'n verplichting zijn r**t af. Ik koop daar in elk geval geen pup van. Achterlijke mongool.
ik weet niet wat de consequenties zijn als ze het niet zou doen, en dat kan nog veel schadelijker zijn dan een paar pups in laten slapen, dus ik zou niet te hard roepen wat je net deed,
dit maakt overigens niet dat ik het er mee eens ben dat ze die regel hebben
- Chawa
- Actief
Zo simpel ligt het inderdaad niet. Maar er wordt alweer platvloers gescholden ( nee niet door jou) dus ik stop met het onderwerp. In ieder geval bedankt voor de normale antwoorden. Bey.Podenji schreef:komen ze dat trouwens lukraak controleren? ik ga er vantui dat er dan ook maar 8 een stamboom en chip krijgen van de RV.
-
Fin
- Zeer actief
Oh, ik besteed hier verder geen aandacht aan, hoor. Mij ben je hier kwijt.Chawa schreef:Zo simpel ligt het inderdaad niet. Maar er wordt alweer platvloers gescholden ( nee niet door jou) dus ik stop met het onderwerp. In ieder geval bedankt voor de normale antwoorden. Bey.Podenji schreef:komen ze dat trouwens lukraak controleren? ik ga er vantui dat er dan ook maar 8 een stamboom en chip krijgen van de RV.
Ik geef je alleen één ding, als ik een pup wil waar mee gezeuld en gesleept wordt, dan kocht ik wel een Oostblok pup zoals Christo was. Heb je er trouwens bij stilgestaan dat die moederloze pups zo'n overstap naar een min wel eens niet konden overleven?
Zo. Kruid verschoten.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
welke andere consequenties? dat kan je toch ook wel nagaan lijkt mij? bv geen stambomen meer e.d.christo schreef:Zelfs al zou het tegen de wet zijn, dan betwijfel ik nog ten zeerste of de politie er mankracht voor vrijmaakt.En welke andere consequenties? De moederhond en pups zijn eigendom van de fokker, daar kan niemand aankomen. Tenzij je een pistool op je hoofd gezet krijgt, hoef je hier echt niet aan mee te doen. Niets verplichting.
ik zou zeggen dien je beklag in bij de RV aldaar, zij kunnen je van de juiste repliek dienen om hun regels te verantwoorden, en misschien luisteren ze wel naar je, maar om hier je beklag te doen heeft geen zin, wij kunnen er zoizo niets aan veranderen en we vinden het allemaal klote dat die regels er zijn
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
daar moet je gewoon boven staan johChawa schreef: Zo simpel ligt het inderdaad niet. Maar er wordt alweer platvloers gescholden ( nee niet door jou) dus ik stop met het onderwerp. In ieder geval bedankt voor de normale antwoorden. Bey.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ik denk niet dat je dit kan vergelijken met een oostblokpup , daar gebeuren toch wel heel andere dingen meechristo schreef:Ik geef je alleen één ding, als ik een pup wil waar mee gezeuld en gesleept wordt, dan kocht ik wel een Oostblok pup zoals Christo was. Heb je er trouwens bij stilgestaan dat die moederloze pups zo'n overstap naar een min wel eens niet konden overleven?
Zo. Kruid verschoten.
Met een goede begeleiding is de kans behoorlijk groot dat de pups de overstap naar een min prima overleven. ze proberen dat tenminste ze kunnen er ook wel meteen de spuit in laten zetten zoals de RV dat blijkbaar graag wil.
voor jou is het ook nooit goed he? wat er ook gebeurt, en je reageerd je lekker af op de fokker, niet geheel terecht
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Als die Duitse club dat zo wil, heb je weinig keuze.
Als jij je niet aan de regels houdt heb je gezeik daar, plat gezegd. Dan kunnen ze heel erg naar doen.
En in Duitsland zijn de RV's degenen die de zaak regelen en de stambomen van dat ras uitgeven. Daar wil je geen gedoe mee.
Kijk, dat dat systeem gaten heeft is dus duidelijk.
Maar die pups zijn daar niet mee geholpen.
Jammer dat het niet een paar maanden eerder was, dan had ik je kunnen helpen.
Want ze moeten er weg, en als ze het niet overleven heb je wat geprobeerd in elk geval. Anders is het hoe dan ook einde, dus beter iets proberen dan niets.
Sterkte ermee.
Als jij je niet aan de regels houdt heb je gezeik daar, plat gezegd. Dan kunnen ze heel erg naar doen.
En in Duitsland zijn de RV's degenen die de zaak regelen en de stambomen van dat ras uitgeven. Daar wil je geen gedoe mee.
Want ze moeten er weg, en als ze het niet overleven heb je wat geprobeerd in elk geval. Anders is het hoe dan ook einde, dus beter iets proberen dan niets.
Sterkte ermee.
-
Fin
- Zeer actief
:sst: :sst: :sst: Sorry, maar ik ben 'platvloers aan het schelden'. :N: Dus ik ga even iets anders doen. En hopen dat die pups goed terechtkomen.Podenji schreef:welke andere consequenties? dat kan je toch ook wel nagaan lijkt mij? bv geen stambomen meer e.d.christo schreef:Zelfs al zou het tegen de wet zijn, dan betwijfel ik nog ten zeerste of de politie er mankracht voor vrijmaakt.En welke andere consequenties? De moederhond en pups zijn eigendom van de fokker, daar kan niemand aankomen. Tenzij je een pistool op je hoofd gezet krijgt, hoef je hier echt niet aan mee te doen. Niets verplichting.
ik zou zeggen dien je beklag in bij de RV aldaar, zij kunnen je van de juiste repliek dienen om hun regels te verantwoorden, en misschien luisteren ze wel naar je, maar om hier je beklag te doen heeft geen zin, wij kunnen er zoizo niets aan veranderen en we vinden het allemaal klote dat die regels er zijn
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
christo schreef::sst: :sst: :sst: Sorry, maar ik ben 'platvloers aan het schelden'. :N: Dus ik ga even iets anders doen. En hopen dat die pups goed terechtkomen.Podenji schreef:welke andere consequenties? dat kan je toch ook wel nagaan lijkt mij? bv geen stambomen meer e.d.christo schreef:Zelfs al zou het tegen de wet zijn, dan betwijfel ik nog ten zeerste of de politie er mankracht voor vrijmaakt.En welke andere consequenties? De moederhond en pups zijn eigendom van de fokker, daar kan niemand aankomen. Tenzij je een pistool op je hoofd gezet krijgt, hoef je hier echt niet aan mee te doen. Niets verplichting.
????
als je gewoon normaal reageerd is er niets aan de hand, hoef je je nu niet ineens zielig als een of ander slachtoffer te gaan gedragen door zo te doen
maar goed als je toch wat anders gaat doen , denk ff aan mijn suggestie die ik je deed ok?
-
Fin
- Zeer actief
Laatste wat ik erover zeg, maar als je als fokker weet dat er bepalingen zijn waar je pups de dupe van kunnen worden, dan begin je er toch niet aan? Ik niet in elk geval. Enig idee hoe vaak er bij dobers nestjes van die grootte worden geboren? En dan is pups afmaken ineens noodzakelijk en nobel? Om de rv te vriend te houden?Marjoleine schreef:Als die Duitse club dat zo wil, heb je weinig keuze.
Sterkte ermee.
Maar goed, fokkers begrijpen elkaar op dit punt beter.
Ik vind het overigens wel een beetje vreemd dat er eerst gedaan wordt alsof het één of andere wet is. En nu blijkt het de rv te zijn. Vind ik toch wel een verschil.
- Chawa
- Actief
ik heb deze "dame" nog niet anders meegemaakt dan scheldend oordelend en veroordelend naar andere mensen toe . Ik heb geen zin in dit soort mensen.Podenji schreef:daar moet je gewoon boven staan johChawa schreef: Zo simpel ligt het inderdaad niet. Maar er wordt alweer platvloers gescholden ( nee niet door jou) dus ik stop met het onderwerp. In ieder geval bedankt voor de normale antwoorden. Bey.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Jaja, dus als de Raad een regel heeft die fokkers niet willen moeten ze maar opeens acuut stoppen met fokken?christo schreef:Laatste wat ik erover zeg, maar als je als fokker weet dat er bepalingen zijn waar je pups de dupe van kunnen worden, dan begin je er toch niet aan? Ik niet in elk geval. Enig idee hoe vaak er bij dobers nestjes van die grootte worden geboren? En dan is pups afmaken ineens noodzakelijk en nobel? Om de rv te vriend te houden?
Ik vind het overigens wel een beetje vreemd dat er eerst gedaan wordt alsof het één of andere wet is. En nu blijkt het de rv te zijn. Vind ik toch wel een verschil.
Het gaat niet om de RV te vriend houden, de RV heeft dermate veel macht daar dat je wel kunt stoppen met honden als je ruzie met ze krijgt.
Er staan steeds meer mensen tegen die zaken op, maar veranderingen gaan niet snel.
Wat de regelgeving betreft is een RV vrijwel gelijk aan de wet in Duitsland als het om fokken gaat trouwens: als je je er niet aan houdt heb je een probleem.
Elke RV moet die regels hebben en moet erop toezien dat de leden zich eraan houden.
Het ligt allemaal niet zo simpel als jij denkt, Christo.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Zover ik weet heeft een RV in Duitsland veel meer waarde dan een in Nederland. Dus dan is het wel soort van een wet. Zeg maar zoiets als een regel van de RvB. Want de RV regelt dus inderdaad de zaken als chippen, stambomen etc. Ik denk dat het allemaal iets moeilijker ligt dan jij denkt.christo schreef:Laatste wat ik erover zeg, maar als je als fokker weet dat er bepalingen zijn waar je pups de dupe van kunnen worden, dan begin je er toch niet aan? Ik niet in elk geval. Enig idee hoe vaak er bij dobers nestjes van die grootte worden geboren? En dan is pups afmaken ineens noodzakelijk en nobel? Om de rv te vriend te houden?Marjoleine schreef:Als die Duitse club dat zo wil, heb je weinig keuze.
Sterkte ermee.
-
Fin
- Zeer actief
Dingen worden bij mij erg zwart-wit als het gaat om evt een roze spuit zetten in een dagenoude pup. Bij dat beeld alleen al word ik razend.Maeve schreef:Zover ik weet heeft een RV in Duitsland veel meer waarde dan een in Nederland. Dus dan is het wel soort van een wet. Zeg maar zoiets als een regel van de RvB. Want de RV regelt dus inderdaad de zaken als chippen, stambomen etc. Ik denk dat het allemaal iets moeilijker ligt dan jij denkt.
Maar ik begrijp dat het allemaal iets ingewikkelder zit. En reageerde op voor mij nieuwe en zeer controversiële informatie, het was en is niet mijn bedoeling om de aandacht af te leiden van het eigenlijke doel van het openen van dit topic. Dus ik stel voor dat ik me hier verder buiten hou en de rest weer on topic gaat.
-
Fin
- Zeer actief
Overigens wil ik hiervan zo straks even wat voorbeelden van jou ontvangen van gelegenheden waarbij ik scheldwoorden gebruikt heb. Ik scheld namelijk zelden of nooit.Chawa schreef:ik heb deze "dame" nog niet anders meegemaakt dan scheldend oordelend en veroordelend naar andere mensen toe . Ik heb geen zin in dit soort mensen.Podenji schreef:daar moet je gewoon boven staan johChawa schreef: Zo simpel ligt het inderdaad niet. Maar er wordt alweer platvloers gescholden ( nee niet door jou) dus ik stop met het onderwerp. In ieder geval bedankt voor de normale antwoorden. Bey.
- Chawa
- Actief
Ach een kwestie van interpretatie. Als je iemand een mongool noemt en dat niet als schelden ziet ga ik het je ook niet uitleggen hoor.christo schreef:Overigens wil ik hiervan zo straks even wat voorbeelden van jou ontvangen van gelegenheden waarbij ik scheldwoorden gebruikt heb. Ik scheld namelijk zelden of nooit.Chawa schreef:ik heb deze "dame" nog niet anders meegemaakt dan scheldend oordelend en veroordelend naar andere mensen toe . Ik heb geen zin in dit soort mensen.Podenji schreef:daar moet je gewoon boven staan johChawa schreef: Zo simpel ligt het inderdaad niet. Maar er wordt alweer platvloers gescholden ( nee niet door jou) dus ik stop met het onderwerp. In ieder geval bedankt voor de normale antwoorden. Bey.
Maar bedankt voor het meedenken.
-
Fin
- Zeer actief
Dat mag je wat mij betreft schelden noemen.Chawa schreef:Ach een kwestie van interpretatie. Als je iemand een mongool noemt en dat niet als schelden ziet ga ik het je ook niet uitleggen hoor.christo schreef:Overigens wil ik hiervan zo straks even wat voorbeelden van jou ontvangen van gelegenheden waarbij ik scheldwoorden gebruikt heb. Ik scheld namelijk zelden of nooit.Chawa schreef:ik heb deze "dame" nog niet anders meegemaakt dan scheldend oordelend en veroordelend naar andere mensen toe . Ik heb geen zin in dit soort mensen.Podenji schreef: daar moet je gewoon boven staan joh
Maar bedankt voor het meedenken.