Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wallonne aangevallen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Wallonne aangevallen

Ongelezen bericht door petra1 »

Gisteravond liepen we de laatste ronde met de honden.
Lekker ontspannen lopen langs de weilanden,we zijn er nog niet eerder iemand anders tegengekomen zo laat op de avond.
Gisteren liep Gert-Jan voor mij met Jazzy,Stef en Isa. Ik kwam daar achteraan met Bob,Dusty en Wallonne.
Wallonne liep achter mij wat te snuffelen.
Ineens hoor ik iemand schuin voor ons,aan de andere kant van het weiland,ineens heel hard HIEEEER roepen.
Ik zei ook meteen tegen Gert-Jan 'dat gaat fout!!!' Dat was nog voor ik de andere hond had gezien.
Die hond (een herder) rende vanaf het weiland iedereen voorbij,maakte nog een bocht om mij heen om bij Wallonne te komen.
Hij dook ook meteen bovenop haar,zonder waarschuwing.
Ik had Bob ook vast,en dat is geen schatje naar andere honden toe,die stond ik al omhoog te trekken,zodat hij zich er niet mee kon bemoeien.
Wallonne kon ook niks terug doen,want die hond lag op haar rug.
Dus ik schreeuwde al naar die hond,en dat werkte gelukkig,dus hij ging weer terug naar zijn baas.
Die overigens ook meteen aan kwam lopen om te kijken of Wallonne geen schade had.
Op dat moment zagen we ook niks,ik had even vlug gekeken maar het was donker en ik had dus nog twee gestresste honden aan de lijn.
Thuis zagen we wel dat ze twee gaatjes in haar oor heeft.
Maar niets noemenswaardigs gelukkig dus een bezoekje aan de da is vooralsnog niet nodig.

Maar geschrokken waren we allemaal wel. Ik kan die man ook niks kwalijk nemen,want ik denk ook niet dat hij had verwacht dat er daar mensen met honden zouden lopen. Het is namelijk erg donker en afgelegen daar.
Wat ik trouwens wel heel vreemd vind,is dat juist Wallonne gepakt werd. Zij liep echt achteraan,dus hij moest er voor omlopen.
En Jazzy is loops (Stef trouwens ook sinds vandaag),dus je zou denken dat zij hem dan wel zou afleiden. Hoewel ik ook niet zeker weet of het een reu was.
Maar dan nog: er staan 5 honden in principe voor het grijpen,en dan neemt ie toch de moeite om om te lopen.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hmm raar, en Wallonne deed op dat moment ook niet raar?
Gelukkig heeft ze niks ernstigs, wel aardig van de baas dat hij kwam kijken (wat trouwens ook zo hoort haha).
Nou hopelijk ben je de schrik weer te boven en gebeurd het niet nog eens..
petra1
Zeer actief

Wallonne liep gewoon achter me te snuffelen. Ze zag het ook helemaal niet aankomen.
En wat ik het meest vreemde vind is dat de hond echt de moeite nam om om mij heen te lopen om haar te kunnen pakken terwijl er 5 andere honden zo voor het grijpen stonden om het zo maar even te zeggen.
Afbeelding

petra1
Zeer actief

Ik zag de hond niet aankomen. Het was 12 uur 's avonds. En tussen de weilanden staan geen lampen...
Plus dat ik Bob vast had,en dat is een hele lieve hond,maar niet voor andere honden.
Die wilde ik dus kostte wat kost er tussenuit houden omdat ik niet op een kluwen vechtende honden zit te wachten.
Deze herder hield ook meteen op nadat ik een brul gaf. Als ik hem aan had zien komen dan had ik het ook zien te voorkomen. Maar waar we liepen is aan de ene kant een weiland met paard,dus daar kon ik niet heen,en voor de rest is er een voetpad. Maar welke kant ik dan ook op zou gaan,die herder kon dan dus gewoon meelopen.En aan de andere kant (waar de hond vandaan kwam) is ook alleen maar weiland.
Die meneer liep met zijn losse hond op de weg waar wij naar toe wilden.
Ik hoorde dus een brul van die man naar zijn hond en binnen de seconde hing de hond al bij Wallonne op haar rug.
Afbeelding

-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Bah, dat is schrikken zeg! Wat een raar gedrag ook van die hond. Misschien dat hij al eerder Wallonne's geur op had gepikt en daarom op haar af ging... Maar dan nog lijkt dat me vreemd. Misschien was het dan toch een teef, maar ja, dan is het weer raar dat ze de andere teven voorbij stormt... :denken:
Ik zou die herder in ieder geval geen bats op z'n bek geven, maar zou net als jou gaan brullen!
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ja in het donker zie je niet zomaar een hond aankomen.. Maar gelukkig is het vrij goed afgelopen! :ok:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

erg raar ja dat die hond echt haar opzocht om op te duiken...
gelukkig dat er geen echt letstel was..
maar opwachten en batsen.. vraag me af hoe vaak mensen in zo een situatie komen en dan ook echt op tijd uit kunnen halen naar een hond die echt komen donderjagen.. en dat zien in het donker...
Job
Zeer actief

Re: Wallonne aangevallen

Ongelezen bericht door Job »

Nanna schreef:
petra1 schreef:
Ineens hoor ik iemand schuin voor ons,aan de andere kant van het weiland,ineens heel hard HIEEEER roepen.
Die hond (een herder) rende vanaf het weiland iedereen voorbij,maakte nog een bocht om mij heen om bij Wallonne te komen.
Die had ik de kans niet eens gegeven. Je ziét die hond uit de verte met niet te beste bedoelingen aankomen, met een gillende baas erachter.
Die had ik opgewacht met een bats voor z'n bek waarvan ie een salto achterover maakte.
juist helemaal mijn aanpak!
En laat zo'n eigenaar dan maar eens zijn mond open doen,
die schop ik dan ook nog eens flink.
Honden die je niet onder controle hebt moet je moet los laten lopen, klaar uit!
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Is Wallone de kleinste uit jullie gezelschap? Geen idee of de herder Wallone in eerste instantie voor iets anders als een hond aanzag.
Cantus
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cantus »

bennie schreef:Is Wallone de kleinste uit jullie gezelschap? Geen idee of de herder Wallone in eerste instantie voor iets anders als een hond aanzag.
dat lijkt me sterk...
Hanneke2
Zeer actief

Re: Wallonne aangevallen

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Nanna schreef:
petra1 schreef:
Die had ik de kans niet eens gegeven. Je ziét die hond uit de verte met niet te beste bedoelingen aankomen, met een gillende baas erachter.
Die had ik opgewacht met een bats voor z'n bek waarvan ie een salto achterover maakte.
Ik geloof dat ik hier Nanna's goeie voorbeeld zou volgen. :roll: Als ik effe een halve minuut de tijd krijg om te denken heb ik mijn honden achter me en doe ik zelf alvast al scheldend wat dreigende stappen vooruit richting enge hond, en als verrot schelden ze niet doet afremmen zou ik paraat staan voor een schop.

Maar gelukkig dat het allemaal achteraf nog een beetje meeviel. Het zijn kutsituaties, dit.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
petra1
Zeer actief

Een halve minuut had ik niet eens.
Beest lag op haar voor dat ik het wist.
En zoals ik al aangaf: Bob is geen lieverdje naar andere honden toe,en die moest ik dus uit de situatie houden.
Anders dan was het voor Wallonne misschien ookk wel anders afgelopen als hij zich er mee had kunnen bemoeien.
Dan was het namelijk echt vechten geworden en dat heb ik nu dus ook kunnen voorkomen.

Wallonne is de bruine hond uit mijn onderschrift.
Zij is inderdaad de kleinste.
Ik had zelf al zitten denken dat hij haar misschien voor een konijn heeft aangezien. Maar het lijkt me dat als je hond zo reageert op een konijn,dat je hem dan zeker niet loslaat bij weilanden waar je de konijnen doorheen ziet huppelen overdag.
Afbeelding

bennie
Zeer actief
Border Collie

Dongo schreef:
bennie schreef:Is Wallone de kleinste uit jullie gezelschap? Geen idee of de herder Wallone in eerste instantie voor iets anders als een hond aanzag.
dat lijkt me sterk...
Wat mij sterk lijkt is dat ie gewoon een hond er uit pikt en denkt, die ga ik eens ff lekker pakken, want zo werkt het niet.
Als het zo donker is lijkt me dat helemaal niet sterk. Herders zijn ontzettende jagers, veel mensen vergissen zich daarin. De mijne ging achter alles aan, inclusief vossen, dus het hoeft niet eens op een konijn te lijken. In het donker kun je dan prima wandelen, aangezien na de schemer het wild zich weer terugtrekt en schuil houdt.

Een andere mogelijkheid is dat ie vond dat Wallone te ver van het groepje af was en dat wilde corrigeren.
bennie
Zeer actief
Border Collie

Overigens, om misverstanden te voorkomen, ik probeer niks goed te praten, het baasje wist gezien zijn reactie duidelijk wat er ging gebeuren en met een goed trainingsplan kom je erg ver om zulk gedrag 'onder de duim' te krijgen.
Does
Zeer actief

Ongelezen bericht door Does »

Nanna schreef:Hij loert ook op mijn teckels maar gelukkig is het een lafbek, hij is bang voor Charles :mrgreen:
Is die angst voor Charles terecht :wink: ? Ik bedoel; zou Charles de teckels te hulp schieten als ze aangevallen worden?
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Wel opvallend, twee keer een aanval hier gemeld, twee keer een herder.
Twee keer slechte eigenaar :denken:
loslaten terwijl de hond niet okay is of met de kinderen laten wandelen :19:
pfffff
Cantus
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cantus »

bennie schreef:
Dongo schreef:
dat lijkt me sterk...
Wat mij sterk lijkt is dat ie gewoon een hond er uit pikt en denkt, die ga ik eens ff lekker pakken, want zo werkt het niet.
Als het zo donker is lijkt me dat helemaal niet sterk. Herders zijn ontzettende jagers, veel mensen vergissen zich daarin. De mijne ging achter alles aan, inclusief vossen, dus het hoeft niet eens op een konijn te lijken. In het donker kun je dan prima wandelen, aangezien na de schemer het wild zich weer terugtrekt en schuil houdt.

Een andere mogelijkheid is dat ie vond dat Wallone te ver van het groepje af was en dat wilde corrigeren.
ik bedoelde dat de herder toch wel kan ruiken of het een hond is of een ander dier? verder ben ik het met je eens hoor :ok:
bennie
Zeer actief
Border Collie

Dongo schreef:
bennie schreef:
Dongo schreef:
dat lijkt me sterk...

ik bedoelde dat de herder toch wel kan ruiken of het een hond is of een ander dier? verder ben ik het met je eens hoor :ok:
Zo werkt het jachtinstinct niet en het lijkt me niet vreemd dat ie sowieso ook konijn rook. Op het moment dat ie bij de hond in kwestie is, is zijn jachtdrift inmiddels zo hoog dat hij al veel verder in de chain zit dan de constatering of het wild of een soortgenoot betreft, zonder die jachtdrift zou het ook veel makkelijker zijn om een hond die op instinct begint te jagen weer bij je terug te roepen. Er is een actie en vervolgens gaat er een 'automatisch' patroon van handelingen van start, dat niet of nauwelijks te breken is.
petra1
Zeer actief

Dat geloof ik ook niet,want Wallonne zat net als de anderen gewoon aan de riem.
Alleen de andere twee die ik vasthad liepen naast me,en zij een riemlengte achter me.
Afbeelding

bennie
Zeer actief
Border Collie

Nanna schreef:
bennie schreef:
Zo'n kul en goedpraterij heb ik nog nooit gehoord, sorry. :19:
bennie schreef:Overigens, om misverstanden te voorkomen, ik probeer niks goed te praten, het baasje wist gezien zijn reactie duidelijk wat er ging gebeuren en met een goed trainingsplan kom je erg ver om zulk gedrag 'onder de duim' te krijgen.
Ik had de indruk dat Petra wilde weten wat die hond er toe aanzette om juist op Wallone af te gaan, ik opper mogelijkheden, ik praat niks goed.
bennie
Zeer actief
Border Collie

petra1 schreef:Dat geloof ik ook niet,want Wallonne zat net als de anderen gewoon aan de riem.
Alleen de andere twee die ik vasthad liepen naast me,en zij een riemlengte achter me.
Dan valt dat dus zeker af.
petra1
Zeer actief

Ik ben inderdaad benieuwd naar de beweegredenen van die hond.
Alleen denk ik niet dat we daar ooit achter zullen komen.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”