Zijn ze daar gedegenereerd of zijn ze hier van het pad af?Iemand die er iets van weet?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kleine rood/witte Ierse Setter
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Kleine rood/witte Ierse Setter
Ik zag op Crufts een aantal honden bij de bench waarvan ik in eerste instantie dacht dat het Field Spaniels waren maar het bleken rood/witte Ierse Setters te zijn.Wat een enorm verschil in formaat met wat je hier ziet 
Zijn ze daar gedegenereerd of zijn ze hier van het pad af?Iemand die er iets van weet?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ze waren in het geheel veel kleiner;kortere rug,lager op de poten.Marie-Josée schreef:Misschien zijn dat nog de echte werklijnen? Waren dan alleen de poten korter ( omdat je dacht aan de Field)of waren de honden in hun geheel kleiner?

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- Marie-Josée
- Erelid
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ja,dat klopt.Ik vraag me dat ook af hoor,maar als je ziet hoe sommige rassen die niet van Britse herkomst zijn er daar toch echt anders uitzien dan vind ik het opmerkelijk.Marie-Josée schreef:Setters komen nu eenmaal niet uit Nederland dus je kunt je afvragen wie nu het juiste type laat zien.
Ik vind sommige setters hier ook wel extreem slungelig.
Zo was er bijvoorbeeld een erg lelijke DH die weinig lijkt op "onze" DH's die het dan toch maar mooi tot Crufts heeft geschopt.

- iones
- Zeer actief
Volgens mij horen ze gewoon hoog op de poten te staan. Ik heb een jachttafereel met een gordon Setter en een roodwitte setter. De roodwitte setter is een ierse setter, alleen niet rood, maar roodwit. Dat las ik laatst in een hondenblad.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Degenen die ik heb gezien stonden bij de benches en waren niet in de ring.Ik was echt in de veronderstelling (Field) Spaniels te zien totdat ik het bordje erboven zagsuzan25 schreef:Die ik gezien heb waren wel groter dan een Field Spaniel. Maar misschien hebben ze een kleintje laten winnen.
Het kan heel goed zijn dat dit de originele types waren,maar omdat ik ze hier nooit zo klein heb gezien viel het op.

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
was het geen jachttype? ik weet niet of er bij dat ras ook zo een onderscheid is tussen show en jacht als bij bv de labrador en de springer spaniels, maar ik zou me kunnen voorstellen dat dat er is.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Marie-Josée
- Erelid
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Kleine Setters dus.Ik ging ook de boot in doordat ik bij deze honden niet aan een Setter dacht.Marie-Josée schreef:Ik vind de Field spaniel in geen enkel opzicht op een setter lijken dus ik ben wel benieuwd wat jij nu gezien hebt.

- Marie-Josée
- Erelid
Dan og....een Field is echt gedrongen met korte pootjes en komt bij mijn weten ook niet in rood-wit voor.Was je niet in de war met de springer?marian* schreef:Kleine Setters dus.Ik ging ook de nboot in doordat ik bij deze honden niet aan een Setter dacht.Marie-Josée schreef:Ik vind de Field spaniel in geen enkel opzicht op een setter lijken dus ik ben wel benieuwd wat jij nu gezien hebt.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
- Aantal honden: 2
Toen ik de rasstandaard er op na keek, ontdekte ik dat de rood-witte ierse setter, niet een anders gekleurde rode ierse setter is, maar gewoon een heel ander type van dezelfde hond!Podenji schreef:was het geen jachttype? ik weet niet of er bij dat ras ook zo een onderscheid is tussen show en jacht als bij bv de labrador en de springer spaniels, maar ik zou me kunnen voorstellen dat dat er is.
De rode is een luxe, adelijk typje :
de rood-witte meer werkhond als showhondEen grote, opvallende, adellijke hond met een prachtige kastanjerode kleur, een zwaaiende staart en een vriendelijke uitdrukking.
De grootte van de rode is 55-65 cm.De grootte van de rood-witte 57-61/62-66 cm.Een sterk gebouwde, evenredige, goed gevormde jachthond met een lichaam dat berekend is op langdurig zwaar werk en snelheid
Zelfs de rasstandaard is dus niet hetzelfde. Op de site van de ierse setterclub staan een paar duidelijke foto's van roodwitte setters bij de jacht en veldwedstrijden. Heel andere hond als een rode setter.
http://www.iersesetterclub.nl/

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dat is idd zo. Wij hebben vorige week in Belgie gespeurd en op een gegeven moment kwam de boer van een van de weilanden een kijkje nemen.. ik haalde op dat moment net mn hond uit de auto en hij zegt: allee... dat is den echte...Martijn schreef:Dat vinden mensen altijd bij belgische herders.Maeve schreef:Ik moet zeggen, ik zag de Bordeauxdog en schrok behoorlijk van hoe klein dat teefje daar wasDatzelfde viel me ook op bij de Mechelaars. Vooral die twee bij de Discover Dogs stand.
Komt door die x-mechelaarloeresen
En ik vind hem dus idd. vrij klein, hij is de kleinste van de vereniging bij ons. Maar hij vond dus dat DAT juist de originele mechelaarmaat was... idd. zie je ze vaak alleen maar veel groter...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hamilton
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat is inderdaad zo.Martijn schreef:Dat vinden mensen altijd bij belgische herders.Maeve schreef:Ik moet zeggen, ik zag de Bordeauxdog en schrok behoorlijk van hoe klein dat teefje daar wasDatzelfde viel me ook op bij de Mechelaars. Vooral die twee bij de Discover Dogs stand.
Komt door die x-mechelaarloeresen
De Belgische Herders hebben een schofthoogte van 56-62 cm (teef) en 60-66 cm (reu) waarbij de ideale maat voor een teefje 58 cm is en voor een reu 62 cm.
Dat is dus geen hoge hond, eerder middelhoog vind ik.
- MarijeEnBoomer
- Actief