Na een sportfitkeuring in januari zijn er rontgenfoto's van Luka zijn rug gemaakt. Daarop was een klein hoogteverschil te zien tussen twee wervels. Het advies was om een fysiotherapeut er naar te laten kijken. In eerste instantie leek het erop dat het om een (oude) spierblessure ging; Luka zat aan de rechterkant helemaal vast. Ik moest elke dag gaan masseren en de dagelijkse beweging verminderen. Na een maand moest ik vandaag op controle komen. het masseren had zijn vruchten afgeworpen, Luka's spieren waren weer mooi ontspannen. Helaas kwam hierdoor wel aan het licht wat er nu eigenlijk aan de hand is. De overgang tussen de twee eerder genoemde wervels lijkt niet in orde, een vertraagde terugtrek-reflex bevestigde dit. Dit is een erfelijke aandoening en er is niets aan te doen. Luka heeft een zwakke onderrug en springen (en traplopen) is daarom voor hem te zwaar. Stoppen dus....alle wedstrijden, workshops en trainingen moeten worden afgezegd. Mijn mannetje mag niet meer zijn parcoursjes springen, wat hij zo verschrikkelijk graag doet. Ik weet dat er 100.000 dingen zijn die erger zijn, maar ik ben er toch best wel even ziek van....