Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pupje gevonden/gekregen: update

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

miemot
Zeer actief
Aantal honden: 1

pupje gevonden/gekregen: update

Ongelezen bericht door miemot »

Bij mijn ouders is dus een hondje gedumpt. Heel vreemd.
Jack zit in een kennel buiten, als mijn ouders weg zijn. En vrijdagavond is er dus iemand in de tuin geweest en die heeft gewoon een pupje (ik gok een week of tien, twaalf) in de ren gezet bij Jack.
Broerlief en zijn vriendin hebben het beestje al helemaal geadopteerd. 't is een soort Jack hussel-boerenfoxachtig ding. Ongelooflijk schattig beestje trouwens, beetje bangig nog, maar heeft zich al enorm gehecht aan mijn broer. Het kleine ding is ook helemaal verliefd op Jack, die er dan ook heel zachtjes en lief mee omgaat.

Mijn moeder ziet het absoluut niet zitten om hem te houden. Pa staat er half en half achter, maar zou ook liever zien dat het beestje ergens goed terecht kwam. Broerlief woont nog thuis, dus hij heeft weinig in de pap te brokken wat dat betreft :wink: Ze gaan het wat tijd geven, kijken hoe het beestje zich aanpast (pa hoopt stiekem op een hevige Jack Russel om mee op jacht te nemen natuurlijk :mrgreen: ) en of broer en vriendin de verantwoordelijkheid wel aankunnen (ze zijn nog jong en veel uithuizig natuurlijk).
Foto's volgen, morgen komt hij hier op visite, om kennis te maken met Guus.
Laatst gewijzigd door miemot op 04 mei 2009 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Tjongejonge,hoe kunnen mensen zoiets nou doen :eek:
Aan de ene kant hoop ik dat je vader en moeder hem willen houden,maar als ze hem toch niet willen hebben laten ze hem dan z.s.m. een ander goed thuis bezorgen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Yinxx
Actief

Ongelezen bericht door Yinxx »

Ik snap echt niet hoe mesen zo om kunnen gaan met hun dieren :boos:
Lijkt me overigens ook geen fijn idee dat mensen zomaar de tuin in komen bij jullie hond. Voor het zelfde geldt hadden ze andere ideeen :N:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Onvoorstelbaar dit.. :roll:
Pup dumpen en er iemands ander *probleem* van maken.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Goh, is dat tegenwoordig óók al een mogelijkheid????? het wordt wel te gek hoor! Maar ja, als je een pup of hond op deze manier dumpt, weet je wel dat er naar omgekeken wordt.

Maar eerst nadenken voordat je de hond nam, was toch altijd de beste optie geweest. Maar nadenken.... blijkt moeilijk te zijn.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

nou, dat is fraai, zomaar je tuin in en pupje bij je hond zetten :boos:
voor het zelfde geval had jullie hond het pupje niet geaccepteerd en had er iets verschikkelijks kunnen gebueuren.
Wat een dom klootjes volk :eek:

hopelijk vinden jullie een oplossing voor pupsel
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Nou wat is dat nou??? Hoe kunnen mensen dat nu zo doen??

Wel laten nakijken op een chip he? (misschien is er dus een eigenaar te achterhalen en deze zo op zijn daden aan te spreken, of misschien is pup gestolen en gedumpd)

Tja eerlijk gezegd zou ik niet te lang wachten. Hoe ouder het diertje wordt, hoe moeilijker te herplaatsen, zeker nu het seizoen van mooi weer begint en mensen massaal weer een pup aanschaffen en binnen korte tijd weer dumpen in asiel of op marktplaats. Iedereen moet er natuurlijk wel achter staan en het moet uitvoerbaar zijn. Als degene die veel weg is hem wil houden, lijkt me dat geen handige situatie?

Nou ja geeft de pup in ieder geval een lekkere dikke knuffel, want dat heeft hij wel verdiend!
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

wilde net zeggen misschien is hij wel gestollen gebeurd ook wel eens als een relatie eindigt dat 1 van beide partijen de hond pikt als wraak of zo en dan dumpt
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

pff hebben ze geluk dat jack het hondje leuk vond

maar idd misschien is het gestolen
of misschien wel weggelopen en dat mensen het vonden en misschien dachten dat het daar thuis hoorde
dat ze het daarom bij jullie in de ren zette
zou toch eerst ff gaan horen bij de instanties
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik zou ook even instanties enzo langsgaan, asielen, krant, om te kijken of het pupje van iemand is.
Je hoort hier bij een asiel dat als je een hond gevonden hebt en na 2 weken is er nog geen eigenaar mag je hem houden. :ok:
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Nouja zeg...
Het word steeds gekker :eek:

Wie weet nestoverschot wat ze niet kwijtraakte.. :19:
Kan me niet voorstellen dat je een pupje wat je misschien nog geen 3 weken hebt alweer dumpt...
Maarja, je hebt mensen en mensen natuurlijk he
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Niet in scene gezet door broer en vriendin?
kobus08
Zeer actief

Ongelezen bericht door kobus08 »

Rosita Compagner schreef:Niet in scene gezet door broer en vriendin?
:N: Ook een manier om je zin te krijgen :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Yinxx schreef: Lijkt me overigens ook geen fijn idee dat mensen zomaar de tuin in komen bij jullie hond. Voor het zelfde geldt hadden ze andere ideeen :N:
Daar zat ik ook aan te denken.
Ze hadden de hond van je ouders dus ook zo mee kunnen nemen? :N:

Wel een rare bedoening hoor om een pup er zomaar bij te stoppen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Heel bizar. Laatst hebben ze hier in de buurt een jonge hond over het hek van een bungalowpark in het bos gezet. Gelukkig is het hondje goed terecht gekomen. Een hond in het bos dumpen is "not done", dus nu maar achter een hek of in een kennel :denken:
miemot
Zeer actief

ranetje schreef:
Yinxx schreef: Lijkt me overigens ook geen fijn idee dat mensen zomaar de tuin in komen bij jullie hond. Voor het zelfde geldt hadden ze andere ideeen :N:

Dat was ook mijn eerste reactie. Ik zou het hier, met Guus, nooit of te never riskeren. Maar goed, ik ben mijn ouders niet en heb daar ook niks in de pap te brokken.

Jefke, zo is hij intussen gedoopt :mrgreen:, is niet gechipt, dus ik vermoed dat het inderdaad om nestoverschot gaat. 't Is daar nogal een landelijke omgeving, veel boerderijen in de buurt, dikke kans dat één of andere boer hem gedumpt heeft.
Verder is hij kerngezond en doet het prima daar. Vandaag ook kennisgemaakt met Guus en dat was direct dikke mik :D Ik heb het met hun (broer en vriendin) ook nog over het zoeken van een thuis gehad en dat dit dringend is, als ze niet van plan zijn hem te houden, maar ze zijn van plan het een tijdje te proberen. Daar kan ik verder niet veel meer tegenin brengen, vrees ik, ook al ben ik er niet helemaal mee akkoord. Het beestje komt op dit moment niks te kort en wordt als een prinsje behandeld. Hopenlijk, voor hem, mag hij blijven...
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

LéonieHonden schreef:Ik zou ook even instanties enzo langsgaan, asielen, krant, om te kijken of het pupje van iemand is.
Je hoort hier bij een asiel dat als je een hond gevonden hebt en na 2 weken is er nog geen eigenaar mag je hem houden. :ok:
Nou das niet helemaal waar. Als het dier niet onder contract van een dierenasiel is verkocht dan is de tijd dat een eigenaar hem terug kan eisen veel langer (1 of 2 jaar, weet het nie precies). Je zou dan dus wel een contract met het dierenasiel moeten afsluiten.... Dan is het die 2 weken.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

miemot schreef:
ranetje schreef:

Dat was ook mijn eerste reactie. Ik zou het hier, met Guus, nooit of te never riskeren. Maar goed, ik ben mijn ouders niet en heb daar ook niks in de pap te brokken.

Jefke, zo is hij intussen gedoopt :mrgreen:, is niet gechipt, dus ik vermoed dat het inderdaad om nestoverschot gaat. 't Is daar nogal een landelijke omgeving, veel boerderijen in de buurt, dikke kans dat één of andere boer hem gedumpt heeft.
Verder is hij kerngezond en doet het prima daar. Vandaag ook kennisgemaakt met Guus en dat was direct dikke mik :D Ik heb het met hun (broer en vriendin) ook nog over het zoeken van een thuis gehad en dat dit dringend is, als ze niet van plan zijn hem te houden, maar ze zijn van plan het een tijdje te proberen. Daar kan ik verder niet veel meer tegenin brengen, vrees ik, ook al ben ik er niet helemaal mee akkoord. Het beestje komt op dit moment niks te kort en wordt als een prinsje behandeld. Hopenlijk, voor hem, mag hij blijven...
Denken ze aan de entingen? :wink:
En misschien maar alsnog laten chippen. Of hebben ze dat al gedaan?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

gyanty schreef:
LéonieHonden schreef:Ik zou ook even instanties enzo langsgaan, asielen, krant, om te kijken of het pupje van iemand is.
Nou das niet helemaal waar. Als het dier niet onder contract van een dierenasiel is verkocht dan is de tijd dat een eigenaar hem terug kan eisen veel langer (1 of 2 jaar, weet het nie precies). Je zou dan dus wel een contract met het dierenasiel moeten afsluiten.... Dan is het die 2 weken.
Bedoelde ook alleen een asiel hier in de buurt. :mrgreen: Die doen daar wel aan zeg maar. Maar kan ook zo zijn dat ze het toch op de manier zoals jouw doen hoor, heb me er niet in verdiept. Maar hoorde al van 2 mensen dat dit daar al zo is gebeurd dus.
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

LéonieHonden schreef:
gyanty schreef:
Bedoelde ook alleen een asiel hier in de buurt. :mrgreen: Die doen daar wel aan zeg maar. Maar kan ook zo zijn dat ze het toch op de manier zoals jouw doen hoor, heb me er niet in verdiept. Maar hoorde al van 2 mensen dat dit daar al zo is gebeurd dus.
In Nederland is het zo geregeld dat de dierenbescherming een gevonden hond of kat na twee weken mag herplaatsen.
Als ik zelf een hond of kat vind is dat het bezit van iemand. Dat vervalt na een jaar( mits ik aangifte doe bij de politie), maar ik mag in dat jaar er wel normaal gebruik van maken.
Hetzelfde als met een gevonden fiets: aangeven en je mag er normaal gebruik van maken. Na een jaar is de fiets je eigendom.
Maar je bent ook verplicht in dat eerste jaar tot normaal onderhoud, dus entingen en dierenartskosten kan je niet verhalen op een eerste eigenaar als die weer binnen een jaar opduikt.
Afbeelding
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Dan sta je ook even raar te kijken zeg, als er opeens een puppie bij je in de kennel zit. Behoorlijk brutaal zeg. Al is het in iedergeval beter dan dumpen in een bos ( voor het puppie dan )
Hoop dat het hondje het hart van je ouders snel steelt zodat hij heerlijk mag blijven.

Groetjes Marianne
miemot
Zeer actief

De laatste stand van zaken:

Jefke de Jack Russel-reu, bleek uiteindelijk een fox terrier-teefje :mrgreen: en is dan ook omgedoopt tot Joske.

En ze blijft :cheer:

Het is een pracht van een dametje, heeft intussen ook al leren zitten en pootjes geven :D Ze is helemaal wild van de twee grote heren en die zijn ook allebei stapel op haar. Alleen hun voorliefde voor water, die deelt ze niet, ze blijft ver weg van alles wat op vijver lijkt :mrgreen:

HF, meet Joske:

Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

GElukkig dat het zo goed afgelopen is . Wat een sjiek dametje zeg
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ze is wel heel erg leuk :cheer:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Fijn dat ze mag blijven, t'is ook wel een schatje. :ok:

Hoop dat ze hier nooit geen klein hondje in de kennel bij Kelly dumpen.
Denk dat ik dan niet meer na hoef te denken over houden of niet :N:
Triest als je zulke dingen doet....
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Wat leuk dat ze mag blijven. En wat een lief koppie,echt een mooi hondje.

Groetjes Marianne
ranetje
Zeer actief

miemot schreef:De laatste stand van zaken:

Jefke de Jack Russel-reu, bleek uiteindelijk een fox terrier-teefje :mrgreen: en is dan ook omgedoopt tot Joske.
:mrgreen: :smile:
Wel ietsje anders :wink:
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :ok:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Tsja, zo'n leuk hondje laat je natuurlijk ook niet zo gemakkelijk schieten he. :mrgreen:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Groot gelijk, ze is hartstikke koddig om te zien. :wink:
Veel plezier met het meisje!
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
miemot
Zeer actief

ranetje schreef:
miemot schreef:De laatste stand van zaken:

:mrgreen: :smile:
Wel ietsje anders :wink:
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :ok:
Ja, hoe dat allemaal zo is gekomen... :denken:

Ik heb alleen een paar keer gezegd dat hij (zij :mrgreen: ) toch vrij groot was om een jack-pupje te zijn en dat ze nogal een lange snuit had...
Over het geslacht heb ik verder ook niet nagedacht, heb iedereen maar gewoon op zijn woord geloofd :smile: Totaal geen ervaring met teefjes, bij ons in de familie. Dat belooft, als ze binnenkort loops gaat worden :N:

Ik heb gisteren nog wat filmpjes gemaakt met mijn telefoon. Zal eens een poging doen om ze hier op te krijgen :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”