Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goede vrienden van ons zijn wereldkampioen geworden, daar is een docu over gemaakt...ik heb hem zelf gisteravond gezien, leuk om te zien
Misschien vinden jullie het ook leuk om te zien...
Op 2,5 en 19 april wordt de documantaire van Canis Polaris op National Geographic uitgezonden
A dogs life is broadcasted by National Geographic on 2, 5 and 19th of April 2009 under the Dutch name: Hollandse Husky’s; Van Underdog tot Wereldkampioen
hahaha hier gingen ze ook uit der stekker maar dat was denk ik omdat ze roderick en zijn "specifieke aanspoor geluidje" kennen...Demi van mij komt bij hem vandaan en die was helemaal wild :smile1:
Koninklijke lunch voor canis polaris
03-09
Roderick was vandaag uitgenodigd voor een lunch op paleis Noordeinde met kroonprins Willem Alexander en prinses Maxima.
Het was een lunch met nog 28 mensen die allemaal een bijzondere prestatie hebben geleverd en daarmee een prijs hebben gewonnen. Zo waren er kunstenaars, schrijvers, fotografen, journalisten, zangers, musicalsterren, programma leider SBS6, agrarisch ondernemer 2009, wetenschappers, Wereldkampioen Sledehondenrennen, hoedenmaker, brandweerman van het jaar. Het was dus een erg gevarieerd gezelschap, en iedereen vond het een eer dat ze waren uitgenodigd. Zo waren er ook een paar BNers aanwezig, zoals Marco Borsato, Jan Smit, Simone Kleinsma, Freek Bartels, Willeke van Ammelrooy.
Je mocht je auto voor het paleis parkeren, dan kwam er iemand met een paraplu naast je auto staan voor de wind, moest je over de rode loper de trap van het paleis op, voor de deur deden de bewakers met zwaarden een welkomsgroet, en binnen werd je welkom geheten door een man met heel erg veel lintjes op zijn pak. Dan de gastenlijst tekenen en dan kreeg je je plek aan 1 van de vier tafels door.
Toen een half een later bijna iedereen er was moesten we in een halve kring gaan staan en dan kwamen de prins en de prinses binnen. Je moest je voorstellen, naam en welke prijs je gewonnen had. Toen ik zei dat ik Wereldkampioen sledehondensport was, zei de prins gelijk jij bent helaas de enige sporter vandaag. Iedereen had de gastenlijst thuisgestuurd gekregen en hem ook een beetje uit zijn hoofd geleerd wat iedereen gewonnen had.
Je hoefde dus maar te zeggen dat je wereldkampioen was en dan wisten de andere genodigden het al en waren ze vooral benieuwd hoe je daar als Nederlander op komt om deze sport te gaan beoefenen.
Bij het aan tafel gaan bleek dat ik bij de prins aan tafel zat, er zat alleen nog een kunstenaar tussen ons in.
De prins ging bij het eten alle mensen aan tafel af om over hun prestatie te praten. Toen hij bij mij aankwam was ook zijn vraag hoe kom je erop om de sledehondensport te gaan beoefenen in een land met zoveel sneeuw als Nederland altijd heeft. Tijdens mijn ongeveer 5 minuten duurende verhaal vertelde de prins dat hij ook 1 keer 3 dagen op een slee heeft gestaan, in Finland heeft hij 3 dagen van hut naar hut getrokken en vond dit heel erg leuk en heeft hij vooral van de rust, de natuur en van de 5 honden genoten.
Het was een lunch van 3 gangen en tijdens de lunch zijn de Prins en de prinses allebei van tafel gewisseld met hun persoonlijke adviseur, zo hebben alle mensen aan de 4 tafels met de prins of de prinses aan tafel gezeten.
Na de lunch, die de prins zelf de uitblinkers lunch noemt, kregen we nog koffie en werd er nog een groepsfoto gemaakt en om half 3 was het afgelopen en konden we weer naar huis. Natuurlijk na de belofte dat de foto wordt thuis gestuurd.
Wij waren natuurlijk al erg trots na het behalen van de Wereldtitel, en alle media aandacht die we daarna hebben gekregen, onze eigen Docu op National Geographic Channel. Maar deze lunch was toch ook wel erg leuk en bijzonder om een keer mee te maken.