Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kleine jemble wordt groot

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

kleine jemble wordt groot

Ongelezen bericht door fabienne s »

het kleine mannetje maakt stappen richting het groot worden en dat gaat soms harder als dan ik wil.
hij heeft zelf een erg mooie(voor zo ver een bench mooi kan zijn) nylon bench waar hij heerlijk in kan slapen maar als je groter wordt wil je natuurlijk een luxer bed dus ligt hij ook steeds meer in de hondenmanden van de andere honden.eerst at hij ook nog van de grond met z'n bak maar dat werdt steeds lastiger eten voor hem,sinds gister staat er een zelf gemaakte standaard van een omgekeerde emmer.en vanmorgen was het helemaal een stoere jongen door te gaan plassen met een pootje omhoog,stond niet helemaal stabiel maar ja shadow doet het ook dus jemble wilt dat ook kunnen.hij heeft al vaak afgekeken als shadow stond te plassen en nu was het wel het proberen waard om het ook te doen,met 12 weken wordt het natuurlijk al wel is tijd :pffff: grote zware stokken waar de andere hun pootje niet voor om keren neemt hij ook al heel onhandig mee voor een paar meter want dan wordt het hem te zwaar,maar een stokje van eigen formaat is niet stoer en laat hij lekker links liggen.
ik kon er wel naar uitkijken dat ie wat groter zou worden maar het gaat misschien toch wel wat snel en dat is toch ook wel jammer,qua groeien is z'n staart nu lekker bezig dus dat ziet er ook niet uit zo'n worm aan z'n kont. :smile2:
Afbeelding

jemble 5 maanden
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Heerlijk he, als ze zich al zo groot voelen maar het eigenlijk nog helemaal niet zijn :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Geweldig :smile:
Ik zie het helemaal voor me.
Die zware stokken en ook dat pootje omhoog.
Een van mijn puppen deed dat ook al heel erg jong.
En dan maar controleren of de plas op de juiste plek was terechtgekomen :smile2:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
fabienne s
Zeer actief

ranetje schreef:Geweldig :smile:
En dan maar controleren of de plas op de juiste plek was terechtgekomen :smile2:
iedereen zegt het natuurlijk over z'n eigen kroost,maar jemble is echt een heel leuk pupje.
hij kijkt voornamelijk wat shadow doet als ie z'n poot optild,hij gaat er dus echt onder staan te kijken.hij is daardoor dus ook wel is wat nattig....en zwemmen doet ie niet zo'n watje is het dus nog wel en dan mag ik het thuis schoon en droog maken.
een lieverd is het waar ik hopenlijk nog heel erg veel plezier aan mag beleven.
Afbeelding

jemble 5 maanden
ranetje
Zeer actief

fabienne s schreef:
ranetje schreef:Geweldig :smile:
iedereen zegt het natuurlijk over z'n eigen kroost,maar jemble is echt een heel leuk pupje.
hij kijkt voornamelijk wat shadow doet als ie z'n poot optild,hij gaat er dus echt onder staan te kijken.hij is daardoor dus ook wel is wat nattig....en zwemmen doet ie niet zo'n watje is het dus nog wel en dan mag ik het thuis schoon en droog maken.
een lieverd is het waar ik hopenlijk nog heel erg veel plezier aan mag beleven.
De kunst afkijken :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
fabienne s
Zeer actief

weer even een update,jemble doet het geweldig en ik ben echt groots met dit ventje.zo kort nog maar hier(bijna 6 weken)maar nu al een ongelofelijke goede band met hem.komt natuurlijk ook omdat ik hele dagen thuis ben en veel met hem onderneem.gister voor het eerst naar ringtraining en dat was toch wel wat spannend maar hij heeft zich goed en netjes gedragen.toen er een meneer met een knorrende EB binnen kwam dook ie even onder m'n stoel om later te besluiten dat het helemaal niet eng is.
het allen blijven gaat ook erg goed,doordat ik de hele dag thuis ben schoot het er een beetje bij in,nu ga ik regelmatig met de andere honden op stap of hij blijft met ruby thuis zodat ik met shadow kan fietsen.hij is dan natuurlijk wel moe van een wandeling en spelen en met een lekkere kluif valt hij daarna in slaap en slaapt vaak ook nog als ik weer thuis kom.hij loopt los in huis en sloopt niks en blaft niet.
ondanks dat het een mannetje met een willetje is is hij ook erg goed te trainen en valt het opvoeden mij meer dan 100% mee,hij is zo zoet in huis en zo makkelijk.doordat de andere honden lekker rustig zijn in huis is jemble dat ook en buiten gaat ie lekker los zoals het hoort.het was erg wennen in het begin om weer een pup in huis te hebben en was ook erg onzeker maar nu kan ik aan jemble merken dat ik het goed doe en ben ik ook niet onzeker meer.
in juni voor het eerst naar show en ik ben benieuwd of ze hem daar net zo mooi als lief vinden,ik ben in elk geval erg gelukkig met hem en dat is het belangrijkst.
Afbeelding

jemble 5 maanden
ranetje
Zeer actief

Het ziet er naar uit dat je een heel fijn hondje er bij hebt gekregen :ok:
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

ranetje schreef:Het ziet er naar uit dat je een heel fijn hondje er bij hebt gekregen :ok:
ja ik denk dat ik in m'n handjes mag knijpen met zo'n makkelijk pupje.misschien haalt ie het straks dubbel en dwars in :N: maar dan denken we maar weer terug aan deze heerlijke puppentijd.
Afbeelding

jemble 5 maanden
ranetje
Zeer actief

fabienne s schreef:
ranetje schreef:Het ziet er naar uit dat je een heel fijn hondje er bij hebt gekregen :ok:
ja ik denk dat ik in m'n handjes mag knijpen met zo'n makkelijk pupje.misschien haalt ie het straks dubbel en dwars in :N: maar dan denken we maar weer terug aan deze heerlijke puppentijd.
:ok:
Deze tijd kan niemand je meer afnemen :wink:
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

vanavon bij de puppy cursus mochten ze even spelen na afloop,is een groepje van 3 honden van bijna gelijke hoogte.ik heb jemble toch maar even een time-out gegeven,het ging namelijk wat hard :N:
jemble is een kereltje en dat weet ie ook,andere hond op de rug(in spel)maar jemble flipte een beetje door hard te gaan schudden in het nek/keel vel en flink te gaan grommen.die andere hond deed niks maar dan ook echt niks dus besloot ik samen met de trainster om toch maar even in te grijpen.met andere honden/pup's ben ik dit nog nooit tegen gekomen met hem dus wist niet zo goed hoe ik moest reageren,ik weet ook niet of jemble hier wat van geleerd heeft maar dit was geen een spelletje meer.

met andere honden die net zo groot zijn als hij duikt hij ook altijd meteen met zijn kop in hun nek en als het even kan ook met z'n voorpoten,de meeste honden doen even een stapje op zij zodat hij vanzelf naar beneden valt maar ik weet niet hoe dit gaat worden als hij volwassen is en of ik er al wat mee moet doen.

de les zelf ging super :ok:
Afbeelding

jemble 5 maanden
ranetje
Zeer actief

fabienne s schreef:vanavon bij de puppy cursus mochten ze even spelen na afloop,is een groepje van 3 honden van bijna gelijke hoogte.ik heb jemble toch maar even een time-out gegeven,het ging namelijk wat hard :N:
jemble is een kereltje en dat weet ie ook,andere hond op de rug(in spel)maar jemble flipte een beetje door hard te gaan schudden in het nek/keel vel en flink te gaan grommen.die andere hond deed niks maar dan ook echt niks dus besloot ik samen met de trainster om toch maar even in te grijpen.met andere honden/pup's ben ik dit nog nooit tegen gekomen met hem dus wist niet zo goed hoe ik moest reageren,ik weet ook niet of jemble hier wat van geleerd heeft maar dit was geen een spelletje meer.

met andere honden die net zo groot zijn als hij duikt hij ook altijd meteen met zijn kop in hun nek en als het even kan ook met z'n voorpoten,de meeste honden doen even een stapje op zij zodat hij vanzelf naar beneden valt maar ik weet niet hoe dit gaat worden als hij volwassen is en of ik er al wat mee moet doen.

de les zelf ging super :ok:
Wacht maar rustig af (met je ogen open :wink: )
Dit is volgens mij gewoon puppygedrag.
Het is één van de redenen dat ik puppy's liever niet te veel met elkaar laat spelen.
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Geniet er maar met volle teugen van :ok: Ik vond het ook alleen maar leuk dat die zo snel groot en ouder werd, maar achteraf had ik toch wel meer van hem willen genieten als pupje.
Nou was mijn hond wel heel erg saai als pup, de hele dag slapen :slaap:
Als ik dan andere puppies meemaak, besef ik ook hoe makkelijk we het met hem hebben gehad.
Mijne is nu een jaar en plast nog steeds als een baby haha :mrgreen:
Afbeelding
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Echt genieten he, zo een vrolijke pup.
En snel hoor dat die al met pootje omhoog plast. Stoer
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Wauw wat een stoere jongen al. Kay heeft met 16 weken 2 keer zijn pootje opgetild en vervolgens nooit weer. We zijn inmiddels op weg naar de 6 maanden....

Ik laat Kay overigens ook niet te veel met andere pups spelen hoor. Heeft te veel de neiging te ruw, te hard te spelen. Ik houd hem in contact met jongere en evenoude pups dan ook aan de lijn.

Fijn dat je al zon geweldige hond aan hem hebt. Geniet er maar van. Ik doe hier ook schietgebedjes dat wij gewoon de pubertijd overslaan, want het gaat nu allemaal nog zo goed....
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

het volgende tijdperk heeft ook zijn intrede gedaan:zijn puppengebit gaat uit.ik vond hem vanmorgen al wat kalm met z'n speeltje en hij had er ook niet echt intresse in(niks voor jemble)totdat ik wat bloed op zijn tong zag en bij naderende inspectie bleek zijn boven voortand los te zitten en inmiddels is ie er ook al uit.
we zijn vanmorgen naar het tuincentrum geweest en daar mocht hij een nieuw speeltje uitzoeken,zo'n lekkere bal met een vreselijke piep was zijn voorkeur.ach als het kind maar gelukkig is.
hij vandaag op de dag af 15 weken dus morgen ook weer tijd voor nieuwe stand foto's en wat foto's van z'n hoofd,deze staan morgen denk ik wel in de fotohoek.
Afbeelding

jemble 5 maanden
ranetje
Zeer actief

Dan ga ik morgen even in de fotohoek kijken :ok:

Het tandenwisselen is wel een erg prettig moment....
Die naaldjes vind ik geen feestje :N:
Alleen even uitkijken dat het de piepbal is waar hij op bijt als hij er behoeft aan heeft en niet de stoel of tafel o.i.d. :mrgreen:
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

die piepbal is onze speciale bal,die mag hij dus niet zo maar hebben.ik ben nog erg bezig met het hier komen van andere honden vandaan,of eigenlijk zeg ik het niet goed:van de week was hij de hort op met een basset fauve dinges en dan is hij dus echt weg uit zicht,hij kijkt niet op of om en lijkt zich totaal geen zorgen te maken dat hij mij dus niet kan zien(en ik hem ook niet).ik kon hem gaan halen(dat geeft niet)maar er is voor hem geen grote beloning als dan het spelen met andere honden en dat geeft ook niet daar is ie pup voor maar ik kan hem nergens mee pleasen op dat moment.ik wil die bal dan gaan gebruiken omdat ie piept(dus misschien meer motivatie)en het wordt dus een grote beloningsbal.verder kauwt hij binnen tot nu toe nergens op maar ik heb een hoop alternatieven voor b.v. een stoelpoot.

als jullie nog tips hebben voor het bovenstaande genoemde 'probleem'dan lees ik het graag(het maakt trouwens niet uit of hij alleen mee is of met de andere)
Afbeelding

jemble 5 maanden
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door parelridder »

Wow, wisselen! Wat heerlijk vlot!

Het uit spel roepen zou ik echt niet weten :19:
Ik heb het giga-geluk dat Maartje zich nog wel laat roepen. Uiteraard nooit direct, maar als er al even gespeeld is. 'k Gooi ik alle remmen los qua jubbelen, handen klappen, etc. etc. tot ze bij me is. Dat vindt ze erg leuk en wordt gevolgd door een royale beloning.

Maar dit gaat straks wel minder worden, kan niet missen. Er is gewoon zo'n leeftijd waarop je beter halen kunt, omdat roepen zinloos is. Ligt niet aan de pup, ligt niet aan jou, is gewoon zo'n leeftijd dat ze zichzelf niet los kunnen maken uit het spel.
Het enige wat je er aan doen kunt, is zorgen dat ze in die periode niet leren jouw geroep te negeren (dus nioet roepen als je niet zeker bent dat hij komt) en niet leren dat als jij komt dit slecht nieuws is: als de baas komt is de lol voorbij.
Dus ook geregeld naar hem toe hollen als hij niet speelt, om even een koekje te geven (we racen alleen naar de pup als hij moet stoppen met het leuks dat hij doet of het 'lekkers' dat hij eet, zo leert een hondje al snel dat als de baas komt, dit geen goed nieuws is). Zo nu en dan even bij de halsband pakken, belonen en vrij geven.

Jemble's zusje, mijn eigenwijsje, vanochtend:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door parelridder op 26 apr 2009 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
groeten, Ludmilla
www.knightsofthepearls.nl Afbeelding
mon doesie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoezen
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door mon doesie »

wat een lekker smoeltje... :wink:
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com

uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
ranetje
Zeer actief

Ik heb niet uit spel geroepen. :wink:
Ita haalde ik op die leeftijd op als ik het genoeg vond.
Het hier komen en op mij letten oefende ik wel als er geen interessante speelkameraadjes waren.

Het kan aan haar karakter liggen natuurlijk, maar als ik weg ga komt Ita achter me aan. Ook als ze aan het spelen is. :ok:
Afbeelding
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Hoe oud is Ita nu?
groeten, Ludmilla
ranetje
Zeer actief

parelridder schreef:Hoe oud is Ita nu?
Ze is nu 15 maanden.

Ze komt al direct achter me aan vanaf ongeveer 7 à 8 maanden :ok:

edit: leuke snoet van Jemble's zusje :D
Afbeelding
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Het niet uit spel kunnen roepen heb ik tot nu toe meegemaakt in de leeftijd van zo'n 4-6 mnd.
En dan niet alleen in spel met andere honden, maar ook zo op kunnen gaan in plonzen en spetteren in een sloot dat ze helemaal niet opmerken dat ik intusen door loop :roll: :mrgreen:

Nu met Maartje is Merel in spel niet meer tat te roepen. Altijd bij iedereen vandaan (ze is 15 mnd.), maar met Maartje.... Dan slooft ze zich uit, rent en dolt en op het moment dat ik denk "Zo is het welletje voor ons frutsel" en roep, sjeest Merel geregeld gewoon lekker door (water in de d'r oren??), maar komt Maartje gelukkig wel aan racen (en dan Merel in haar kielzog natuurlijk :smile: )
groeten, Ludmilla
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding
Maartje, een hondje met een kop d'r op.
groeten, Ludmilla
fabienne s
Zeer actief

ik vindt het ook niet vervelend om jemble te halen,dat hoort er bij maar jemble is soms ook echt weg....foetsie.ik kan dan blijven staan en maar wachten totdat hij weer terug komt maar ergens denk ik dat ik kan wachten totdat ik een ons weeg en ik ben bang dat ik hem dan ook echt kwijt raak in zijn en mijn paniek.zien we hondjes die aangelijnd zijn,oud,niet leuk of te klein dan kan ik mits ik optijd ben hem bij me houden en afleiden.
straks in een nieuw park geweest met z'n 2e(was ook de laatste keer denk ik,overal gebods borden voor honden)en dan zie ik wel dat hij iets minder zeker is maar ik denk dat het ook een beetje met z'n wisselen te maken heeft,hij is in z'n hele doen en laten wat tam(4 tandjes zijn er nu uit).het komt ook allemaal wel goed hoor daar heb ik alle vertrouwen in alleen wil ik het zo graag goed doen en kom ik dingen tegen met hem die ik met ruby en canyon niet kan herrineren.
ach ik mag niet klagen en geniet verder onwijs van hem want het gaat eigenlijk in grote lijnen meer dan goed(jeroen wordt ook wel is niet goed van me hoor)
Afbeelding

jemble 5 maanden
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Nee joh, je wekt ook helemaal niet de indruk van een ongeduldige, ontevreden baas hoor! :smile1:
Trots, tevreden en je stinkende best doend. Da's alleen maar erg leuk om van mee te genieten :ok:
groeten, Ludmilla
ranetje
Zeer actief

fabienne s schreef:ik vindt het ook niet vervelend om jemble te halen,dat hoort er bij maar jemble is soms ook echt weg....foetsie.ik kan dan blijven staan en maar wachten totdat hij weer terug komt maar ergens denk ik dat ik kan wachten totdat ik een ons weeg en ik ben bang dat ik hem dan ook echt kwijt raak in zijn en mijn paniek.zien we hondjes die aangelijnd zijn,oud,niet leuk of te klein dan kan ik mits ik optijd ben hem bij me houden en afleiden.
straks in een nieuw park geweest met z'n 2e(was ook de laatste keer denk ik,overal gebods borden voor honden)en dan zie ik wel dat hij iets minder zeker is maar ik denk dat het ook een beetje met z'n wisselen te maken heeft,hij is in z'n hele doen en laten wat tam(4 tandjes zijn er nu uit).het komt ook allemaal wel goed hoor daar heb ik alle vertrouwen in alleen wil ik het zo graag goed doen en kom ik dingen tegen met hem die ik met ruby en canyon niet kan herrineren.
ach ik mag niet klagen en geniet verder onwijs van hem want het gaat eigenlijk in grote lijnen meer dan goed(jeroen wordt ook wel is niet goed van me hoor)
Probeer niet te heftig je best te doen om het goed te doen :wink:
Ik heb tot nu toe bij elke pup wel weer iets gehad waarbij er dingen waren die ik nog niet eerder had meegemakt.
En andere dingen waar ik me op had voorbereid gebeurden dan weer niet :mrgreen:
Speel in op wat gebeurt.
Wordt het je te gek, dan neem je hem toch even aan een lange lijn? :wink:

Maartje is ook een beeldje @parelridder :I:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Wat een geweldige foto's erbij! Wat een heerlijk koppie.

Tja Kay is nu 5,5 maand en luistert naar mijn idee voor zijn leeftijd echt superfantastisch. Het spelen met andere honden vind hij ook zo fijn. Heel enkel een keer dat hij ook niet te bereiken is tijdens zijn spel. Maar eigenlijk steeds minder. Gewoon doorgaan dus en consequent blijven dan komt het helemaal goed!
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

misschien probeer ik ook wel erg mijn best te doen,jemble doet ook erg z'n best.eigenlijk ben ik blij te lezen dat het dus vrij normaal is dat hij niet komt of opkijkt als ie aan het spelen is.een simpele hondenbaas moet je het ook niet vragen want die geven alleen maar het antwoord die hun denken dat je wilt horen.
goed ik moet het een beetje meer loslaten en het komt dus wel goed.op mij letten en hier komen zonder andere honden gaat prima en 15 weken is natuurlijk ook nog niks.
die piepbal doet wel zijn werk dus daar gaan we mee verder en ik merk dat hij stiekem toch wel op mij let(zonder andere honden dan),ik loop namelijk gewoon door daar waar het kan en als ik denk:hij ziet het niet,dan staat hij zo naast me.

foto's komen zo in de fotohoek,geen echte standfoto's aangezien ik alleen ben(jeroen naar huldiging AZ) en dan lukt een mooie standfoto niet erg.
Afbeelding

jemble 5 maanden
fabienne s
Zeer actief

al een tijdje geen up-date maar het mannetje groeit nog steeds natuurlijk.plassen doet ie weer op 4 poten dat vindt ie toch makkelijker denk ik.zwemmen is nog steeds voor watjes en aangezien jemble zichzelf geen watje vindt doet het dus ook niet :pffff:,wel pootje baden(raakt z'n haar niet in de war)
ik groei met jemble mee en ik durf met zekerheid te zeggen dat het allemaal goed komt.vandaag lekker aan het spelen met andere hondjes bij het water,ruby en shadow heel druk met andere mensen en ik met babbelen en opletten met een schuin oog.jemble had het heel druk met een andere flatcoated en samen gingen ze een stukje op roet.benno(andere flat dus)ging steeds verder z'n eigen gang tot dat ik jemble om zag kijken en denken volgens mij had ik ergens een baas :idea: en ja hoor daar kwam ie zonder geroep van mij,helemaal zelf bedacht.hup een zooi snoepjes erin en een hele hoge stem en toen mocht hij weer verder keutelen,hij ging niet meer zo ver weg.
je ziet hem met de week verranderen,dit had hij een week geleden nog niet gedaan.hij kijkt ook steeds meer naar mij als we aan de wandel zijn dus ik ga nu toch ook wel een belangrijke rol spelen in zijn leven.merk dat hij beter reageerd op de fluit als dan op mijn stem dus de fluit gaan we meer gebruiken.met andere honden spelen en kennis maken gaat ook steeds beter,met kleine honden en pup's ben ik een beetje voorzichtig maar met ouder honden weet hij zich prima te gedragen.ik ben wel nog steeds de enige die hem uitlaat op de ronde's dat hij los mag,ik durf die verantwoording niet aan jeroen te geven en gelukkig snapt hij dat.
ben trots op dit mannetje,het is een heerlijk ding met een karaktertje die ik graag mag.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”