Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In beslag genomen Sint Bernards!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

vanhetborgerbos
Vaste gebruiker
Contacteer:

In beslag genomen Sint Bernards!!

Ongelezen bericht door vanhetborgerbos »

Op de homepage van de HSBC (Hollandsche Sint Bernard Club) staat al een poosje dat er 3 Sint bernards in verwaarloosde toestand in beslag waren genomen door de dierenbescherming. Dinsdagmiddag kreeg ik een e-mailtje van de opslaghouder van één van deze Sint Bernard dat hij een een hond gefokt door ons bij hem had zitten. Het blijkt dus een broer van Ury te zijn. Ik heb gisteren contact met hem gehad en het schijnt vrij goed met Gizmo (United Gizmo) te gaan. Schrik niet maar hij schatte Gizmo toen hij op 18 februari bij hem binnengebracht werd zo rond de 30 kilo en hij schat hem nu zo rond de 40 kilo (hij is net 5 jaar geworden). Op zich natuurlijk nog veels te licht maar hij is gelukkig zodanig opgeknapt dat hij weg mag. Hij is weer volledig geent, ongedierte vrij gemaakt en zijn vacht ontklit. Ik ga hem dinsdagmiddag ophalen samen met iemand die waarschijnlijk in de toekomst de opvang voor de HSBC gaat doen en daar gaat hij dan ook eerst verder aansterken alvorens we voor hem een definitieve plek gaan zoeken.

Ik ben in iedergeval heel blij dat die opslaghouder contact met mij heeft opgenomen. Hij heeft via het chipnummer bij de Raad de naam van de hond opgevraagd. naam van de fokker geven ze niet maar Internet is gewillig dus hij is op naam gaan zoeken en zo bij ons terecht gekomen.
Gelukig heb ik Gizmo zijn stamboom hier nog omdat hij al een keer bij ons terug gekomen was toen hij 1,5 jaar was en ik meestal niet gelijk de stamboom meegeeef als ik hem herplaats dus die gaat vandaag naar de Raad met het verzoek om overschirjving op mijn naam.

Af en toe vraag ik me af in wat voor wereld we leven en hoe sommige mensen met dieren omgaan.

gr. Yvonne

Sint Bernard Kennel
"v.h. Borgerbos"
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Fijn dat ze je gevonden hebben via-via.......
Ben benieuwd wat je dinsdag aantreft...ik hoop dat t ietsje meevalt voor hem.
Mooi dat je zijn stamboom nog had.
Succes dinsdag :ok:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

De nachtmerrie van elke goede fokker: een door hun met liefde gefokte pup die in verkeerde handen valt. Gelukkig dat Gizmo op tijd is gered!
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Wat een geluk dat de opslaghouder je heeft gevonden. Het is toch tranentergend hoe sommigen met hun honden omgaan. Wist je waar hij gezeten heeft Yvonne?
Ik ben benieuwd hoe Gizmo er aan toe is als je hem dinsdag ophaalt.
vanhetborgerbos
Vaste gebruiker
Contacteer:

Maryanne schreef:Wat een geluk dat de opslaghouder je heeft gevonden. Het is toch tranentergend hoe sommigen met hun honden omgaan. Wist je waar hij gezeten heeft Yvonne?
We hebben hem in februari 2006 geplaatst bij mensen in Rhenen en volgens de site van de dierenbescherming is hij in Elst in beslag genomen. Nu liggen Elst en Rhenen niet zo ver bij elkaar vandaag en weet ook niet hoe die gemeenten daar lopen. De opslaghouder krijgt in iedergeval niet de gegevens waar honden in beslag genomen zijn.

gr. Yvonne
Yvonne Bijlsma
Sint Bernard Kennel
"v.h. Borgerbos"
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat een vervelend nieuws zeg om te horen dat de door jou gefokte pup zo verwaarloosd is. Hopelijk krijgt hij een nieuw fijn huis.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

dus voor de tweede keer heeft hij een slecht huis

wat sneu

hoop dat hij nu goed terecht komt voor een gouden mand :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

Snap je toch niet dat mensen zo'n lieverds fout kunnen behandelen he!!
Tis dat ik m'n vriend zover niet krijg (hij vind ze lelijk :devil: :19: ) anders zou ik er ook een hebben rondhuppelen...
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Wat een nachtmerrie
Ik hoop dat hij zich snel weer op zijn plek voelt :ok:
Afbeelding
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

vanhetborgerbos schreef:
Maryanne schreef:Wat een geluk dat de opslaghouder je heeft gevonden. Het is toch tranentergend hoe sommigen met hun honden omgaan. Wist je waar hij gezeten heeft Yvonne?
We hebben hem in februari 2006 geplaatst bij mensen in Rhenen en volgens de site van de dierenbescherming is hij in Elst in beslag genomen. Nu liggen Elst en Rhenen niet zo ver bij elkaar vandaag en weet ook niet hoe die gemeenten daar lopen. De opslaghouder krijgt in iedergeval niet de gegevens waar honden in beslag genomen zijn.

gr. Yvonne
Elst en Rhenen zijn verschillende gemeentes, Elst valt onder Amerongen.
Maar Rhenen loopt langzaam over in Elst kwa ligging en wordt nogal eens verward.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
vanhetborgerbos
Vaste gebruiker
Contacteer:

Es schreef:
Elst en Rhenen zijn verschillende gemeentes, Elst valt onder Amerongen.
Maar Rhenen loopt langzaam over in Elst kwa ligging en wordt nogal eens verward.
Ik heb net een e-mail gestuurd naar de LID om te vragen of hij in beslag is genomen bij de mensen waar wij hem hebben geplaatst 3 jaar geleden.
Even ter verduidelijking. Op dit zelfde adres is samen met de Bernard ook een herder in beslag genomen. Die heeft het helaas niet gered.

gr. Yvonne
Yvonne Bijlsma
Sint Bernard Kennel
"v.h. Borgerbos"
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”