Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gewoon graag klaar alstublieft.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sandy&Co
Actief
Contacteer:

Gewoon graag klaar alstublieft.

Ongelezen bericht door Sandy&Co »

As we speak wordt JarJar terug gebracht naar z'n vorige eigenaar. JarJar is de perfecte hond, lief aanhankelijk sociaal leuk voor de kids en een echte lolbroek die van een potje stoeien houd.....
Maar, ondanks dat ik het helemaal zag zitten, vind mijn man hem te groot voor hier. Het is voor ons een eerste hond, en hij had al wat reserveringen bij z'n formaat. Nu vind ik het wel erg eerlijk van mijn man dat hij dit nu zegt ipv dan wanneer Jar gewent is aan ons, en dan WEER weg moet, nu is het voor hem net een logeer partijtje geweest. Ook zijn baasje heeft gelukkig goed gereageerd, terwijl ik mezelf voor m'n kop stoot dat ik het niet heb zien aankomen.
Een hond moet je samen achter staan, en als mijn man dat niet kan door deze rede kan ik niet anders dan erin meegaan.... :cry:
Laatst gewijzigd door Sandy&Co op 19 apr 2009 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sometimes I pretend to be normal, but it gets boring...So I got back to being me again
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Ach meid wat sneu. Zoals je zegt je moet er beide achterstaan anders gaat het niet werken. Sterkte ermee want je hecht je zo snel aan een dier.

Komt er nu wel een kleinere hond ? of helemaal niet
Sandy&Co
Actief
Contacteer:

shanty schreef:Ach meid wat sneu. Zoals je zegt je moet er beide achterstaan anders gaat het niet werken. Sterkte ermee want je hecht je zo snel aan een dier.

Komt er nu wel een kleinere hond ? of helemaal niet
ja er komt een kleinere, maar voorlopig niet, ik moet eerst hieroverheen zien te komen. Ik was al behoorlijk aan hem gehecht zo binnen 36 uur. Ik blijf maar huilen. Ook mijn man is hem huilend wegbrengen.
Afbeelding
Sometimes I pretend to be normal, but it gets boring...So I got back to being me again
kobus08
Zeer actief

Ongelezen bericht door kobus08 »

Ach wat jammer nou! Hij was juist zo leuk.

MANNEN :boos: :wink:
Enya
Zeer actief

Ongelezen bericht door Enya »

Dat is jammer. Je schreef zo lekker enthousiast over 'm. Sterkte er mee.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Ben misschien weer een beetje bot, maar dat vind ik krokodillentranen. Wat een quatsreden zeg, en nog eentje die je van tevoren al wist. Geen medelijden hier, sorry.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Wat jammer zeg. :(
Afbeelding
Sandy&Co
Actief
Contacteer:

Ri@ schreef:Ben misschien weer een beetje bot, maar dat vind ik krokodillentranen. Wat een quatsreden zeg, en nog eentje die je van tevoren al wist. Geen medelijden hier, sorry.
ik hoef ook geen medelijden. Ik zou dat andersom ook niet hebben. Het fijt blijft echter dat ik het niet alleen kan doen, en mijn man zich er ook goed bjij moet voelen. Ik kan onwijs boos worden op hem hierover, maar dat schiet niet op. Dit is de beste keus die we in een mindere situatie kunnen maken.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

je had je van tevoren beter moeten voorbereiden :19:

er lopen goldens genoeg om te weten hoe groot ze zijn

erg jammer
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Misschien een stomme vraag hoor, maar wist je man dan niet hoe groot een GR is of zo? Mijn vent vond Roos ook eigenlijk echt te groot, maar die was gelukkig om te kletsen door mij en Sjon, ze was iig echt nooit teruggebracht om een uiterlijke reden. :19:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

fenneke schreef:je had je van tevoren beter moeten voorbereiden :19:

er lopen goldens genoeg om te weten hoe groot ze zijn

erg jammer
Inderdaad alsof je ze nooit tegenkomt :roll:
Beter voorbereiden dan hoeven er ook geen ''logeerpartijtjes ''meer plaats te vinden.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik zou bij een eventuele volgende hond wel heel, heel, heel goed bespreken en nadenken of je man echt eigenlijk wel een hond wil.

Je hebt nu dus eigenlijk een haast perfecte hond in huis, alleen omdat ie te groot is (en dat formaat was hij echt al toen jullie hem op gingen halen :wink: ) vind je man het 'teveel hond in huis' ofzo?
Eigenlijk denk ik dan dat hij bij elke hond wel punten zal vinden die hem niet zinnen, als een hond die haast perfect in jullie situatie past dus al 'afgekeurd' wordt puur en alleen op formaat (want we hebben het hier ook niet over een hond van 80 kilo ofzo).
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

jeetje wat maken die paar centimeters nu uit , jammer hoor.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Sandy&Co
Actief
Contacteer:

even voor de duidelijkheid, IK vond hem prima zoals hij is. Mijn man daarentegen bijkbaar niet. Er lopen hier genoeg goldens, maar dan weet je nog niet (en zeker als je toaal geen honden ervaring hebt) hoe zo'n hond IN huis is.
Het leed is iig geleden, wat ik al erg genoeg vind. Deze reacties kan ik me voorstellen en heb er dan ook alle respect voor. Ik kan mijn man niet dwingen iets te willen houden als hij het iet wil, zo zijn wij niet getrouwd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou geen nieuwe hond nemen :wink: De perfecte lieve golden terugbrengen en daarna op goed geluk iets kleiners proberen gaat je zeker grote telleurstellingen opleveren. Die volgende hond kan wel eens moeilijk zijn of blaffen. En dan? Een blaffend klein hondje is meer hond dan een lieve golden.

Ik denk dat je man gewoon helemaal geen hond wil en dat zou ik maar respecteren. Er wordt genoeg met honden gesold.

Je hebt verdorie de ruimte en gaat de "ideale" lieve hond wegdoen om een paar cm hoogte. De volgende gaat weg omdat hij blaft en loopt en de volgende gaat weer weg omdat hij ruikt. Elke hond is aanwezig en neem van mij aan dat het formaat over het algemeen het minst aanwezige deel van je hond zal zijn. Die laatste zin zou ik echt in mijn oren knopen want ik heb genoeg honden gehad om dat te weten. Mijn Jack Hussel bv was 100 keer meer aanwezig dan mijn kruising bouvier in huis.
Afbeelding
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Zo een geweldige hond doe je toch niet weg omdat hij "te groot" is.
Een herplaatser vinden met zo veel goede eigenschappen is zoeken naar een speld in een hooiberg.
Ik had mijn handen dicht geknepen met zo een hond.
En zo groot is een golden toch ook weer niet?? Oke, klein is anders maar het zijn geen reuzen. Gewoon een leuke middenmaat toch?

Zonde hoor.
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MARC_S schreef: Elke hond is aanwezig en neem van mij aan dat het formaat over het algemeen het minst aanwezige deel van je hond zal zijn. Die laatste zin zou ik echt in mijn oren knopen want ik heb genoeg honden gehad om dat te weten. Mijn Jack Hussel bv was 100 keer meer aanwezig dan mijn kruising bouvier in huis.
Precies dat bedoelde ik :wink:
Ik woon met Vera en Saar op 45 m2 zonder tuin. Ik merk van Vera van 28 kilo net zo weinig in huis als van Saar van 5 kilo. Ze liggen veel te slapen, spelen soms eens wat, en gaan dan weer dutten. We zijn dan wel veel buiten uiteraard.
Als formaat dus al een rol gaat spelen bij verder gewoon de 'perfecte' hond, denk ik dat geen enkele hond echt een goede combi zal zijn. Want een Golden is ook al gewoon geen mega gigantische hond, dus als je dan formaat al een probleem gaat vinden...
Laatst gewijzigd door Moos op 13 apr 2009 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Ik sluit me 100% aan bij Martijn en Marc. Je man wíl waarschijnlijk helemaal geen hond, en dan is het niet eerlijk om maar allerlei "logeerpartijtjes" te gaan organiseren.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Daphne schreef:Zo een geweldige hond doe je toch niet weg omdat hij "te groot" is.
Een herplaatser vinden met zo veel goede eigenschappen is zoeken naar een speld in een hooiberg.
Ik had mijn handen dicht geknepen met zo een hond.
En zo groot is een golden toch ook weer niet?? Oke, klein is anders maar het zijn geen reuzen. Gewoon een leuke middenmaat toch?

Zonde hoor.
Dat ook nog inderdaad. Perfecter dan deze krijg je ze waarschijnlijk niet. ;)
Als ik ts was zou ik me maar gewoon neerleggen bij een hondloos huwelijk. :19:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik snap het ook eigenlijk niet. Wat maakt nou een paar centimeter uit!
Je hebt het over een GR... als het nu een Dog ofzo zou zijn.
Maar ach, dan zou ik het nog niet begrijpen. Je ziet toch een hond als je hem gaat halen lijkt me. Je kiest ergens voor.

Geloof dat het huis toch wel even te klein zou zijn... dat er wat dakpannetjes scheef zouden liggen! :devil:
Je kiest samen voor zo'n hond lijkt me, en dan niet terug krabbelen als er iets niet "klopt".
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Het is maar goed dat je zelf volgroeid bent :N:
Die van ons (ook maatje golden) vindt mijn man eigenlijk te klein, hij denkt er zelf maar een paar centimeter bij :mrgreen:
Maar goed ik heb het al vaker gehoord. Ik vind het wel jammer dat mensen zo lichtzinnig met levende wezens omgaan.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Sandy&Co schreef:even voor de duidelijkheid, IK vond hem prima zoals hij is. Mijn man daarentegen bijkbaar niet. Er lopen hier genoeg goldens, maar dan weet je nog niet (en zeker als je toaal geen honden ervaring hebt) hoe zo'n hond IN huis is.
Het leed is iig geleden, wat ik al erg genoeg vind. Deze reacties kan ik me voorstellen en heb er dan ook alle respect voor. Ik kan mijn man niet dwingen iets te willen houden als hij het iet wil, zo zijn wij niet getrouwd.
Ik vind het moeilijk om me er iets bij voor te stellen - met twee grote honden in huis. Je zult denk ik ook echt in gesprek moeten gaan met jouw man, en bij hem na moeten gaan wat nu precies het probleem is. En hem daarin tegemoet moeten komen. Ik heb er twee van veertig kilo rond lopen en één van acht kilo, ik zou dan gaan kijken voor een hondje van rond de acht kilo max van een rustig ras. Die neemt idd minder ruimte in - al is ze net zo goed aanwezig hier in huis. :mrgreen: Het gehak van diverse mensen hier kan ik me niet zo in vinden, niet iedereen is hetzelfde, we ervaren de wereld om ons heen allemaal op een andere wijze.

Maar het is een inbreuk op een hondenleven, een echt logeerpartijtje is het niet, met al die emoties van jullie en zijn eigenaar waar een hond zo verschrikkelijk gevoelig voor is. En voor de huidige eigenaar is dit een slopende aangelegenheid geweest. Dus voor een volgende keer, van te voren in detail bespreken waar een hond aan moet voldoen, dan een keuze maken, en ervoor gaan. :ok: En dan zal jouw man ook echt gewoon zichzelf de tijd moeten geven om eraan te wennen. Ik denk nl stilletjes dat hem dat bij JarJar ook wel was gelukt.
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Ik snap de reden van je man niet.
Hij is toch meegeweest om kennis te maken?
Dan zie je toch JUIST in een appartement hoe groot de hond is?
Tot twee maanden geleden woonden wij ook in een appartement,en wel met 5 honden waarvan de grootste ook tegen de 50 cm hoog is.
In het appartement was dat veel "meer" hond dan nu in een huis met tuin.
Dus ik snap echt niet dat je man ermee instemde dat de hond eerst mee naar huis kwam,en dan nu met deze reden de hond weer weg doet.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

.. Ik kan niet anders dan eens zijn met mijn voorgangers. Je hebt van te voren een inschatting gemaakt. Als je iets doet, doe het dan goed en bespaar die hond die stress. Ik heb ook het idee dat je man (of jullie) er veel te gemakkelijk over doen. De volgende hond wordt kleiner maar blaft of is ontzettend druk.

Mijn vriend had een goed gesprek kunnen verwachten. (lees ruzie)
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik hoop eerlijk gezegd dat jullie het bij een Bart Smithondje laten voorlopig. Ik lees dit met :eek: , wat een verrassing, dat formaat van een Golden. Wat zal er mankeren aan de volgende? Ik ging mezelf dit niet weer aandoen, dan maar geen hond :19:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik denk dat je man van tevoren een verkeerde inschatting heeft gemaakt. :wink:

Jammer voor jou maar wat hier boven al is gezegd, neem maar geen hond meer.
Ook een kleintje zal waarschijnlijk worden teruggebracht.
Die zijn namelijk minstens zo aanwezig als grote honden.
Je man wil een hond die zijn aanwezigheid niet kenbaar maakt als ik het zo lees.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Does
Zeer actief

Ongelezen bericht door Does »

:jank: Ik las in een ander topic dat dit de eerste hond is van je man. Is het niet gewoon zo dat het 'm bitter tegengevallen is in die 36 uur dat JarJar bij jullie geweest is. Dat kan natuurlijk. Maar zet dan gewoon nog even wat langer door. Jullie zijn een gezin met twee kleine kinderen en als daar opeens een hond bij komt is dat best een grote verandering. I've been there :wink: . Onze hond was ook zeker niet de perfecte hond toen ze bij ons kwam, en dat hoeft ook niet. Ik lees dat jullie hond wel "de perfecte" hond was. Dan kan ik er dus niet met mijn pet bij dat je 'm nu al weer wegdoet...

Toch wil ik je wel sterkte wensen maar denk a.u.b. heel goed na of dat je wel weer aan een andere hond begint.
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Nouja zeg.. dat gezeul ook altijd :boos:
Je zegt dat je man er al niet helamaal achter stond gezien zijn voormaat
dan hadden jullie er al helamaal niet aan moeten beginnen.
Het is niet iets wat je van tevoren niet had kunnen zien aankomen tenminste
ik neem aan dat jullie wel samen zijn gaan kijken.

Hoop dat dit mannetje snel een goed plekkie krijgt waar ze hem wel kunnen waarderen voor wie hij is
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

MARC_S schreef:Ik zou geen nieuwe hond nemen :wink: De perfecte lieve golden terugbrengen en daarna op goed geluk iets kleiners proberen gaat je zeker grote telleurstellingen opleveren. Die volgende hond kan wel eens moeilijk zijn of blaffen. En dan? Een blaffend klein hondje is meer hond dan een lieve golden.

Ik denk dat je man gewoon helemaal geen hond wil en dat zou ik maar respecteren. Er wordt genoeg met honden gesold.

Je hebt verdorie de ruimte en gaat de "ideale" lieve hond wegdoen om een paar cm hoogte. De volgende gaat weg omdat hij blaft en loopt en de volgende gaat weer weg omdat hij ruikt. Elke hond is aanwezig en neem van mij aan dat het formaat over het algemeen het minst aanwezige deel van je hond zal zijn. Die laatste zin zou ik echt in mijn oren knopen want ik heb genoeg honden gehad om dat te weten. Mijn Jack Hussel bv was 100 keer meer aanwezig dan mijn kruising bouvier in huis.
Eens :ok:

Een perfectie, lieve volwassen Golden. Nou, beter (en makkelijker) kan je toch eigenlijk niet treffen.

Bij iedere volgende hond zal er iets tegenvallen.
Een hond weg doen om formaat wat je van te voren wist, is geen reden en zeker geen daad van een man die een ware hondenliefhebber is.
Dus gewoon geen hond meer nemen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Sandy&Co
Actief
Contacteer:

ik snap jullie. Ik kan er dan nu ook niet meer op reageren, want alles wat jullie zeggen is niet te weerleggen. Er volgt idd een goed gesprek met mijn man hierover. Ik ben er nog iet uit of er nog een hond komen gaat. " logeerpartijtjes" zullen hier niet meer gebeuren.
Maar nu doen sommigen alsof we expres zo'n fout gemaakt hebben. We zijn mensen, en fouten worden gemaakt, het is alleen erg jammer dat er nu een levend wezen voor moet boeten. Het valt niet goed te praten dat weet ik ook wel, maar dat maakt ons geen slechte mensen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”