Sandy&Co schreef:even voor de duidelijkheid, IK vond hem prima zoals hij is. Mijn man daarentegen bijkbaar niet. Er lopen hier genoeg goldens, maar dan weet je nog niet (en zeker als je toaal geen honden ervaring hebt) hoe zo'n hond IN huis is.
Het leed is iig geleden, wat ik al erg genoeg vind. Deze reacties kan ik me voorstellen en heb er dan ook alle respect voor. Ik kan mijn man niet dwingen iets te willen houden als hij het iet wil, zo zijn wij niet getrouwd.
Ik vind het moeilijk om me er iets bij voor te stellen - met twee grote honden in huis. Je zult denk ik ook echt in gesprek moeten gaan met jouw man, en bij hem na moeten gaan wat nu precies het probleem is. En hem daarin tegemoet moeten komen. Ik heb er twee van veertig kilo rond lopen en één van acht kilo, ik zou dan gaan kijken voor een hondje van rond de acht kilo max van een rustig ras. Die neemt idd minder ruimte in - al is ze net zo goed aanwezig hier in huis.

Het gehak van diverse mensen hier kan ik me niet zo in vinden, niet iedereen is hetzelfde, we ervaren de wereld om ons heen allemaal op een andere wijze.
Maar het is een inbreuk op een hondenleven, een echt logeerpartijtje is het niet, met al die emoties van jullie en zijn eigenaar waar een hond zo verschrikkelijk gevoelig voor is. En voor de huidige eigenaar is dit een slopende aangelegenheid geweest. Dus voor een volgende keer, van te voren in detail bespreken waar een hond aan moet voldoen, dan een keuze maken, en ervoor gaan.

En dan zal jouw man ook echt gewoon zichzelf de tijd moeten geven om eraan te wennen. Ik denk nl stilletjes dat hem dat bij JarJar ook wel was gelukt.