Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Workshop CombiSport
Moderator: moderatorteam
- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Workshop CombiSport
Hallo allemaal,
Nadat we eerst een keer geproefd hadden hoe het was, hebben we besloten om nog een keer een workshop "Beginnen met CombiSport" te organiseren en wel op 22 augustus in Alpen aan den Rijn.
Ik krijg heel vaak vragen van mensen en verenigingen hoe ze het nu het beste kunnen gaan opzetten. Waar mee te beginnen, wat is belangrijk etc. En omdat CombiSport nog een betrekkelijk nieuwe sport is, is het soms ook lastig om als trainer een jaartje les te volgen bij een buur-vereniging.
Bij de Alphense Honden Club hebben ze alles al redelijk op orde en dus organiseren we van daaruit een workshop voor mensen (trainers) die willen beginnen. Locatie www.hondenclub.nl
Haha, en wil je weten wat CombiSport is? www.combisport.net
Daar staan ook allerlei filmpjes ed op. Meer informatie over wedstrijden ed staat op www.fhn.nl
Nadat we eerst een keer geproefd hadden hoe het was, hebben we besloten om nog een keer een workshop "Beginnen met CombiSport" te organiseren en wel op 22 augustus in Alpen aan den Rijn.
Ik krijg heel vaak vragen van mensen en verenigingen hoe ze het nu het beste kunnen gaan opzetten. Waar mee te beginnen, wat is belangrijk etc. En omdat CombiSport nog een betrekkelijk nieuwe sport is, is het soms ook lastig om als trainer een jaartje les te volgen bij een buur-vereniging.
Bij de Alphense Honden Club hebben ze alles al redelijk op orde en dus organiseren we van daaruit een workshop voor mensen (trainers) die willen beginnen. Locatie www.hondenclub.nl
Haha, en wil je weten wat CombiSport is? www.combisport.net
Daar staan ook allerlei filmpjes ed op. Meer informatie over wedstrijden ed staat op www.fhn.nl
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
- poembaa
- Zeer actief
- Contacteer:
Iedereen mag meedoen, maar de workshop is gericht op trainers en hondenscholen die misschien de sport willen gaan geven.
Als "particulier" is het misschien wat veel theorie over toestellen en reglementen.
Maar ik weet dat ze in Alphen niet moeilijk doen over een keer een lesje meedoen om te kijken of het je bevalt. Dus dat kun je ook eens doen !
Als "particulier" is het misschien wat veel theorie over toestellen en reglementen.
Maar ik weet dat ze in Alphen niet moeilijk doen over een keer een lesje meedoen om te kijken of het je bevalt. Dus dat kun je ook eens doen !
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
- BHB-Spetter
- geregistreerd lid
Onze trouwe viervoeter en ik trainen gehoorzaamheid in Ridderkerk, maar zijn wegens het ontbreken van de mogelijkheid om combisport in onze omgeving te beoefenen terecht gekomen in / bij Alphen waar we met enorm veel plezier deze sport beleven. Voorlopig is het voor mij (nog) niet weggelegd om als beginneling ook binnen een vereniging de combisport op te starten, dus zijn er hopelijk Rotterdammers die combisporttrainer willen worden en de combisport dichterbij Rotjeknor kunnen brengen.
Combisport is voor zowel twee- als viervoeter een geweldige mogelijkheid om in teamverband te kunnen werken. We raden het iedereen aan!
Poembaa, hebben jullie hondenscholen / -verenigingen zelf aangeschreven, zodat het bij hun bekend is dat deze mogelijkheid geboden wordt?
Combisport is voor zowel twee- als viervoeter een geweldige mogelijkheid om in teamverband te kunnen werken. We raden het iedereen aan!

Poembaa, hebben jullie hondenscholen / -verenigingen zelf aangeschreven, zodat het bij hun bekend is dat deze mogelijkheid geboden wordt?

- poembaa
- Zeer actief
- Contacteer:
- BHB-Spetter
- geregistreerd lid
Mijn ervaring is dat pro actief benaderen het best werkt. Een mededeling is passief en deze blijft vaak "hangen" op de website. Hiermee bedoel ik dat bijvoorbeeld een bestuurslid de boodschap leest en als deze niet geïnteresseerd is brengt hij/zij de boodschap niet verder onder diens leden. Terwijl er misschien een verenigingslid juist wel geïnteresseerd is, maar niet eens op de hoogte is van combisport. Hierbij neem ik mezelf als praktijkvoorbeeld.
Verenigingen die niet aangesloten zijn zijn de meest potentiële verenigingen om te benaderen, maar hoe bereik je die massaal? Zijn er behalve FHN andere stichtingen? Is bijvoorbeeld de dierenbescherming hierbij aangesloten? Als voorbeeld neem ik de vereniging waar ik GH volg (klik hier)
Is het mogelijk gratis te adverteren of een stukje te schrijven over combisport en cursussen op websites en in hondenmagazines?
Zij willen graag iets nieuws vermelden en dan is combisport een perfect item. Neem als voorbeelden deze sites: www.hondentips.com en www.hondenplaza.nl Op www.e-dogs.nl staat combisport niet eens vermeld bij de hondensporten
En waarom niet op marktplaats.nl een berichtje plaatsen?
Actief benaderen kan door brutaalweg verenigingen aan te schrijven via e mail met het verzoek of ze het in hun clubblad willen schrijven om te peilen of er animo voor is.
Meedenken kan ik wel, maar we hebben onze viervoeter nog geen jaar onze hoede en het is onze eerste hond, dus ik ben een leek op het gebied van honden, combisport en een groentje bij AHC.
Groet, Rob.
Verenigingen die niet aangesloten zijn zijn de meest potentiële verenigingen om te benaderen, maar hoe bereik je die massaal? Zijn er behalve FHN andere stichtingen? Is bijvoorbeeld de dierenbescherming hierbij aangesloten? Als voorbeeld neem ik de vereniging waar ik GH volg (klik hier)
Is het mogelijk gratis te adverteren of een stukje te schrijven over combisport en cursussen op websites en in hondenmagazines?
Zij willen graag iets nieuws vermelden en dan is combisport een perfect item. Neem als voorbeelden deze sites: www.hondentips.com en www.hondenplaza.nl Op www.e-dogs.nl staat combisport niet eens vermeld bij de hondensporten

En waarom niet op marktplaats.nl een berichtje plaatsen?
Actief benaderen kan door brutaalweg verenigingen aan te schrijven via e mail met het verzoek of ze het in hun clubblad willen schrijven om te peilen of er animo voor is.
Meedenken kan ik wel, maar we hebben onze viervoeter nog geen jaar onze hoede en het is onze eerste hond, dus ik ben een leek op het gebied van honden, combisport en een groentje bij AHC.
Groet, Rob.