Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
10 april was het zover... Jelmer mocht voor zijn HD foto's
Vandaag kregen we de uitslag:
HD A
botafwijking 0
onvoldoende aansluiting
Norbergwaarde 40
Wij zijn heel trots op ons manneke.
In oktober (als hij 18 maanden is) gaat hij nog voor het ED onderzoek maar in principe is hij klaar om ingezet te worden voor de fokkerij. Het ED is niet verplicht bij de vereniging maar ik wil het wel laten uitvoeren.
maar er is toch iets wat ik niet snap : zijn er eigenlijk überhaupt honden die in nederland de beoordeling 'voldoende aansluiting' krijgen ? ik vraag me af waarom ze die factor ook maar beoordelen, als zoveel honden er niet goed op scoren maar de uitslag verder wel helemaal goed is?
Ik heb 2 honden (broer en zus) met Hd A, NWB 40, BA 0 en geen opmerking over de aansluiting. Een halfbroer (zelfde moeder) heeft dat ook! Dus het bestaat wel.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Maar nederland si best gul met de A stempel, pas als er een botafwijking is krijg je B of C.
Dat is niet altijd waar. Ik heb hier een teefje rondlopen met BA 0 en ook nog eens een hoge NW van 38. Helaas is haar linkerkom ietwat ondiep wat resulteerde in een uitslag HD-C.
Voor een uitslag zoals die van Jelmer zou ik direct tekenen. Gefeliciteerd
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody In liefdevolle herinnering: Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
wendy71 schreef:
Gefeliciteerd met deze mooie uitslag.
Goed van je dat je ook op ED test ook al is het niet verplicht. (ik kan zoiets enorm waarderen).
Helemaal mee eens.
Gefeliciteerd, erg mooie uitslag en hopelijk is hij ook ED-vrij
Ik geloof inderdaad wel dat er meer honden zijn die onvoldoende aansluiting op hun uitslag hebben staan dan honden waarbij er geen opmerking daarover op de uitslag vermeld wordt.
Zowel Nozem als Fenna hebben hun uitslag zonder dat daar iets over onvoldoende aansluiting op staat. Nestbroer Boyo heeft wel onvoldoende aansluiting.
Bij alle 3 mijn honden staat er onvoldoende aansluiting op het HD-certificaat. Er zijn bij de Stabijs maar weinige die dat niet hebben op hun beoordeling. Waar dat aan ligt geen idee.
Wij zijn in elk geval super trots op ons ventje, temeer gezien het feit dat hij alles gedaan heeft wat verboden zou zijn. Wij hebben natuurlijk geprobeerd hem zo rustig mogelijk alles te laten doen maar ja met een mams die graag met hem speelt en een vriendinnetje is dat wel eens lastig. Hij maakt zo vaak rare bokkesprongen....
Wij hopen dat de ED foto's net zo goed zijn.... maar daar wachten we gewoon nog even op.
Aiske schreef:
Wij zijn in elk geval super trots op ons ventje, temeer gezien het feit dat hij alles gedaan heeft wat verboden zou zijn. Wij hebben natuurlijk geprobeerd hem zo rustig mogelijk alles te laten doen maar ja met een mams die graag met hem speelt en een vriendinnetje is dat wel eens lastig. Hij maakt zo vaak rare bokkesprongen....
wat er eens te meer op wijst dat die verboden meestal nergens op gebaseerd zijn . mijn honden doen hier ook al jaren alles wat verboden is (verboden waar pas de laatste jaren via de internet-tamtam zoveel over te doen is overigens) en qua bespiering en gewrichten heeft dat de zaak eerder positief dan negatief beïnvloed.
LongFields schreef:Ik geloof inderdaad wel dat er meer honden zijn die onvoldoende aansluiting op hun uitslag hebben staan dan honden waarbij er geen opmerking daarover op de uitslag vermeld wordt.
Zowel Nozem als Fenna hebben hun uitslag zonder dat daar iets over onvoldoende aansluiting op staat. Nestbroer Boyo heeft wel onvoldoende aansluiting.
Heb je die foto's wel eens naast elkaar gelegd?
Zit er voor jou verschil tussen?
Ik zie het bij de foto van Ita n.l. nog steeds niet
Er staat in haar rapport onvoldoende aansluiting
Gefeliciteerd met de uitslag @Aiske
edit:typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 01 mei 2009 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Aiske schreef:
wat er eens te meer op wijst dat die verboden meestal nergens op gebaseerd zijn . mijn honden doen hier ook al jaren alles wat verboden is (verboden waar pas de laatste jaren via de internet-tamtam zoveel over te doen is overigens) en qua bespiering en gewrichten heeft dat de zaak eerder positief dan negatief beïnvloed.
hier ook hoor, ondanks het grote snelgroeiende ras. het enige waar ik op let is dat het niet TE wordt met spelen met zwaardere honden en ik loop niet te lang met ze. spelen mogen ze onbeperkt. al 5 pups achter elkaar met goede ellebogen en heupen, waarvan de bullen allemaal a en vrij hadden.