Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En vandaag kwam de vraag..
Moderator: moderatorteam
-
*Jolanda*
En vandaag kwam de vraag..
Of wij er overna wilden denken of Timber bij ons kon komen wonen.
Timber is de golden retriever reu die bij mijn ouders is gebleven nadat ik het huis uit ben gegaan...
Hij is nu bijna 5jaar en dus nog in de bloei van zijn leven.
Mijn moeder begint zich schuldig te voelen tegenover hem aangezien mijn beide ouders overdag veel weg zijn en `s avonds hun verplichtingen ook nog hebben. Kortom Timmetje komt aandacht te kort. Hij is te onstuimig om mee te nemen naar het werk en aangezien hij het ontzettend goed kan vinden met magic (en andersom), vroeg mijn moeder vandaag toen ik over een eventuele tweede hond begon of wij Timber wilden adopteren...
Tsja mijn eerste reactie was meteen JA !!!
maar eenmaal in de auto heb ik er nog eens goed over na gedacht... En komen er nog een boel vragen...
Magic is altijd erg moe als timber hier is en ze slaapt altijd als een blok als Timmetje eenmaal weg is...
Doe ik magic er echt wel een plezier mee om timmetje in huis te halen...
mijn vriend heeft eigenlijk niks met Timmetje dus hoe gaat dat lopen als we timmetje toch in huis halen...
We hebben maar een klein huisje en is timmetje behoorlijk woonkamer vullend qua grootte en qua gedrag...
Als we besluiten om het niet te doen dan vroeg mijn moeder me of ik mijn moeder wilde helpen om timber te leren dat hij mee kan met mijn moeder naar het werk... zodat hij overdag meer aandacht krijgt...
tsja dit is toch even iets om flink over na te denken... En we hebben de tijd nog wel even... maar toch... Hij komt over drie weken eerst weer bij ons logeren voor een aantal weken... dus misschien kan ik mijn vriend dan overhalen om m definitief in huis te halen...
Timber is de golden retriever reu die bij mijn ouders is gebleven nadat ik het huis uit ben gegaan...
Hij is nu bijna 5jaar en dus nog in de bloei van zijn leven.
Mijn moeder begint zich schuldig te voelen tegenover hem aangezien mijn beide ouders overdag veel weg zijn en `s avonds hun verplichtingen ook nog hebben. Kortom Timmetje komt aandacht te kort. Hij is te onstuimig om mee te nemen naar het werk en aangezien hij het ontzettend goed kan vinden met magic (en andersom), vroeg mijn moeder vandaag toen ik over een eventuele tweede hond begon of wij Timber wilden adopteren...
Tsja mijn eerste reactie was meteen JA !!!
maar eenmaal in de auto heb ik er nog eens goed over na gedacht... En komen er nog een boel vragen...
Magic is altijd erg moe als timber hier is en ze slaapt altijd als een blok als Timmetje eenmaal weg is...
Doe ik magic er echt wel een plezier mee om timmetje in huis te halen...
mijn vriend heeft eigenlijk niks met Timmetje dus hoe gaat dat lopen als we timmetje toch in huis halen...
We hebben maar een klein huisje en is timmetje behoorlijk woonkamer vullend qua grootte en qua gedrag...
Als we besluiten om het niet te doen dan vroeg mijn moeder me of ik mijn moeder wilde helpen om timber te leren dat hij mee kan met mijn moeder naar het werk... zodat hij overdag meer aandacht krijgt...
tsja dit is toch even iets om flink over na te denken... En we hebben de tijd nog wel even... maar toch... Hij komt over drie weken eerst weer bij ons logeren voor een aantal weken... dus misschien kan ik mijn vriend dan overhalen om m definitief in huis te halen...
- Moos
- Zeer actief
Wat dat moe zijn van Magic betreft, dat kan haast niet anders dan dat dat vanzelf over gaat als Tim permanent bij jullie woont denk ik hoor
Als honden eenmaal echt bij elkaar in huis wonen komen ze in een ritme samen ook, en zijn ze ook niet meer de godganze dag met elkaar bezig zoals vaak wel als de andere hond voor een dagje of weekje op bezoek is.
Als honden eenmaal echt bij elkaar in huis wonen komen ze in een ritme samen ook, en zijn ze ook niet meer de godganze dag met elkaar bezig zoals vaak wel als de andere hond voor een dagje of weekje op bezoek is.

- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
Neeltje
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga met Moos mee, als Tim eenmaal bij jullie woont dan zullen ze samen wel een ritme krijgen. En is Tim niet zo ontzettend onstuimig omdat hij gewoon te weinig energie kwijt kan vanwege het vele weg zijn van je ouders? Ik zou het anders gewoon eens een weekje of wat proberen.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik had heel weinig met Puppie DuCain toen hij hier kwam wonen maar ondertussen zijn we behoorlijk aan elkaar verknocht, soms groeit een hond in je systeem als je hem beter leert kennen
die vermoeidheid, is een kwestie van wennen
Kortom, gewoon kijken hoe het gaat, met die logeer partij
geef het een kans 
die vermoeidheid, is een kwestie van wennen
Kortom, gewoon kijken hoe het gaat, met die logeer partij
-
*Jolanda*
Tim logeert gelukkig redelijk vaak bij ons. Mijn ouders gaan 5x per jaar op vakantie en dan blijft hij minimaal 1 week bij ons.
Dus dat scheelt. De tweede hond zou pas komen als we groter wonen en dat zou een klein hondje zijn omdat ik die ook zo geweldig vind...
Het onstuimige komt maar voor een klein deel dat hij te weinig aandacht krijgt. Hij is gewoon erg druk en dominant aanwezig van zichzelf zo is zijn karakter nou eenmaal.
En dat is ook de reden waarom mijn vriend het niet zo goed met hem kan vinden. Hij is niet zo van de opdringerige honden. Ik denk dat ik timber voor mijn ouders hun volgende vakantie maar wat eerder op haal zodat hij wat langer bij ons komt logeren...
Dus dat scheelt. De tweede hond zou pas komen als we groter wonen en dat zou een klein hondje zijn omdat ik die ook zo geweldig vind...
Het onstuimige komt maar voor een klein deel dat hij te weinig aandacht krijgt. Hij is gewoon erg druk en dominant aanwezig van zichzelf zo is zijn karakter nou eenmaal.
En dat is ook de reden waarom mijn vriend het niet zo goed met hem kan vinden. Hij is niet zo van de opdringerige honden. Ik denk dat ik timber voor mijn ouders hun volgende vakantie maar wat eerder op haal zodat hij wat langer bij ons komt logeren...
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Je schrijft dat het maar ten dele te wijten is aan te weinig aandacht dat hij zo onstuimig is. Mijn vraag is dan niet zozeer de aandacht, maar heeft tim wel genoeg bezigheid? Trainen, gehoorzamen of een taak vervullen is vaak intensiever voor een hond en dan worden ze ook rustiger.*Jolanda* schreef:Tim logeert gelukkig redelijk vaak bij ons. Mijn ouders gaan 5x per jaar op vakantie en dan blijft hij minimaal 1 week bij ons.
Ik zou Tim in huis halen, maar aan de andere kant hoor ik je ook zeggen dat het niet past, niet kan en dat je niet persee voor een hond als Tim zou kiezen. Je vindt kleine hondjes leuk etc. Misschien is er dan wel een plek waar Tim wel echt tot zijn recht komt. Ik bedoel het niet verkeerd he? Ik geloof meteen dat hij bij jullie super zit en dat je er ook echt wel aan verknocht bent, maar je stelt een dilemma en ik probeer te bevragen waar dat dilemma nu precies zit
-
*Jolanda*
Het probleem kan ik meteen aan je vertellen.. dat ligt namelijk aan het feit dat mijn vriend 1 hond eigenlijk meer dan genoeg vind en een tweede uit de kluiten gewassen golden van hem niet zo hoeft...
Ik denk dat als ik het door druk dat hij wel akkoord gaat hoor maar liever wil ik dat hij uit zichzelf ja zegt op de vraag...
Dus komt Tim nu eerst even logeren (haal `m volgende week gewoon weer op) tot eind juni.
Tim is bij ons ook nog steeds ontzettend aanwezig ondanks dat ik de hele tijd met ze in de weer ben. En dan ook echt mentaal uitputten bijna...
Tim is een echte werkgolden en zal mentaal niet snel moe zijn. Die geef ik een aantal opdrachten om uit te voeren dan merk ik dat zijn concentratie verslapt en dan is het even pauze hij slaapt vervolgens 10 minuten maar dan is hij weer good to go...
Dat is wel even wat anders dan een amstaff van 8 jaar die lekker door huis slentert en pas actief wordt als je een speeltje pakt.
Mijn vriend moet erg wennen aan het idee van een 24/7 actieve hond in huis en dus niet eentje die je activeerd als je daar zelf zin in hebt...
Ik denk dat als ik het door druk dat hij wel akkoord gaat hoor maar liever wil ik dat hij uit zichzelf ja zegt op de vraag...
Dus komt Tim nu eerst even logeren (haal `m volgende week gewoon weer op) tot eind juni.
Tim is bij ons ook nog steeds ontzettend aanwezig ondanks dat ik de hele tijd met ze in de weer ben. En dan ook echt mentaal uitputten bijna...
Tim is een echte werkgolden en zal mentaal niet snel moe zijn. Die geef ik een aantal opdrachten om uit te voeren dan merk ik dat zijn concentratie verslapt en dan is het even pauze hij slaapt vervolgens 10 minuten maar dan is hij weer good to go...
Dat is wel even wat anders dan een amstaff van 8 jaar die lekker door huis slentert en pas actief wordt als je een speeltje pakt.
Mijn vriend moet erg wennen aan het idee van een 24/7 actieve hond in huis en dus niet eentje die je activeerd als je daar zelf zin in hebt...
- Moos
- Zeer actief
Daar heb je wel een goed punt denk ik inderdaad. Zo'n hond zou ook niet bij mij passenInge O schreef:ik denk dat je dit toch niet moet onderschatten*Jolanda* schreef:Mijn vriend moet erg wennen aan het idee van een 24/7 actieve hond in huis en dus niet eentje die je activeerd als je daar zelf zin in hebt.... ik ben zelf heel erg van de honden (understatement), maar zo'n type zou ook écht niet bij me passen.
voor jouw vriend zou het dan niet alleen een tweede (grote) hond zijn, maar dan ook nog eentje met een karakter dat hem niet helemaal ligt - ik hoop dat jullie er uit komen na de logeerpartij.
Aan de andere kant, kan ik me haast niet voorstellen dat een Golden van 'middelbare' leeftijd, echt zo continu aanwezig zal zijn in huis als er voldoende met hem gedaan wordt. Maar misschien is dat mijn gebrek hoor :N:
Vera is ook echt een hele actieve Golden, ik kan haar ook geen dagje niks laten doen, want dan wordt ze errug aanwezig in huis (komt ongetwijfeld ook doordat ik heel klein woon, en zelf geen tuin heb). Maar als ik twee keer per dag haar de kans geef om goed uit te rennen (1 keer een uur, en 1 keer een half uur, naast de korte rondjes), en daarnaast zoekspelletjes en apporteerdingetjes met haar doe, is ze in huis heel weinig aanwezig. Als ik lees dat Tim hele dagen alleen zit, dat zou hier al niet gaan qua energieniveau bijvoorbeeld....(zonder uitloop naar buiten dan).
Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik wat TS schrijft over dat de concentratie na een paar opdrachten verslapt, waardoor hij er amper moe van wordt, niet echt herken...Vera kan echt wel een half uur/uur geestelijk bezig zijn zonder dat de aandacht verslapt. Dat zal misschien schelen, want dan is ze daarna dus wel echt moe.

-
*Jolanda*
Ik kan heel eerlijk toegeven dat ik maar weinig goldens mee heb gemaakt zoals Timber.
Ik heb ook nog steeds veel contact met de fokker en die geeft ook aan dat Timber qua karakter echt niet op een van haar honden lijkt. Ze heeft zelf 4 teven en 2 reuen.
De G&G cursussen vond hij geweldig om te doen en wil dan ook graag werken voor mij maar het nadeel was dan weer dat hij dat zosnel oppakt dat hij zich dan gaat vervelen in een grote groep.
En dan komt zijn dominante geklier er weer uit voort waardoor hij gaat snauwen naar andere honden waardoor die zich niet meer kunnen concentreren... En hij mentaal helemaal niet moe wordt van gehoorzaamheid. Heb er wel aan zitten denken om behendigheid met hem te doen maar dan moet ik wel de zekerheid hebben dat hij langer bij ons blijft...
Het is wel een hond met een ontzettend sterk karakter die je echt moet liggen en dat is bij mijn vriend dus echt niet het geval...
Ik heb ook nog steeds veel contact met de fokker en die geeft ook aan dat Timber qua karakter echt niet op een van haar honden lijkt. Ze heeft zelf 4 teven en 2 reuen.
De G&G cursussen vond hij geweldig om te doen en wil dan ook graag werken voor mij maar het nadeel was dan weer dat hij dat zosnel oppakt dat hij zich dan gaat vervelen in een grote groep.
En dan komt zijn dominante geklier er weer uit voort waardoor hij gaat snauwen naar andere honden waardoor die zich niet meer kunnen concentreren... En hij mentaal helemaal niet moe wordt van gehoorzaamheid. Heb er wel aan zitten denken om behendigheid met hem te doen maar dan moet ik wel de zekerheid hebben dat hij langer bij ons blijft...
Het is wel een hond met een ontzettend sterk karakter die je echt moet liggen en dat is bij mijn vriend dus echt niet het geval...
- Moos
- Zeer actief
Als hij gaat klieren uit verveling in een groep zou je ook terwijl jullie moeten wachten zelf wat dingetjes met hem kunnen oefenen misschien?*Jolanda* schreef:Ik kan heel eerlijk toegeven dat ik maar weinig goldens mee heb gemaakt zoals Timber.
Doe je ook apporteren en zoek/speur dingetjes met hem? Ik ben met Vera eigenlijk dagelijks wel iets van een half uurtje, of langer, bezig met haar de bal/dummy laten zoeken in het bos, of laten apporteren op het veld. Al dan niet met eerst moeten zitten en blijven voordat ze op 'apport' het op mag gaan halen.
Dat is echt 'haar ding' zeg maar, en daar is ze ook meer tevreden van dan van het echte trainen op dingen als volgen en blijven e.d.
Ik opper ook maar wat dingetjes verder hoor

-
*Jolanda*
Ja ben ik ook blij mee moos alleen ondanks dat het een golden retriever is ziet hij de lol totaal niet van het apporteren...
Zoeken is wel leuk maar terug brengen ho maar
Daar ben ik al 3 jaar mee bezig geweest om hem daar de lol van in te laten zien maar dat vind hij echt totaal niet leuk. Als ik hem dan roep laat hij het balletje of dummy uit zijn bek vallen en komt hard aangerend...

Zoeken is wel leuk maar terug brengen ho maar
Daar ben ik al 3 jaar mee bezig geweest om hem daar de lol van in te laten zien maar dat vind hij echt totaal niet leuk. Als ik hem dan roep laat hij het balletje of dummy uit zijn bek vallen en komt hard aangerend...
- Moos
- Zeer actief
Opzich heb je dan wel iets om met hem mee bezig te zijn totdat hij neervalt; dat leren apporteren. Grapje hoor*Jolanda* schreef:Ja ben ik ook blij mee moos alleen ondanks dat het een golden retriever is ziet hij de lol totaal niet van het apporteren...
Zoeken is wel leuk maar terug brengen ho maar![]()
Nee, dat is wel lastig dan als dat niet als vanzelf zijn hobby is....

-
*Jolanda*
Misschien moet ik er maar gewoon mee bezig om Tim allemaal kunstjes aan te leren... Hij vind dat namelijk wel geweldig. En een nieuw commando zit er over het algemeen in twee middagen in...
Mijn moeder vond het handig om hem tijdens het borstelen plat op zijn zij te kunnen laten liggen om zijn buik te borstelen...
Ben een middagje langs geweest en hij kon het na 4x 10 minuten... En het was ook meteen bevestigd...
Mijn moeder vond het handig om hem tijdens het borstelen plat op zijn zij te kunnen laten liggen om zijn buik te borstelen...
Ben een middagje langs geweest en hij kon het na 4x 10 minuten... En het was ook meteen bevestigd...
-
mwillow
Ik denk dat als jullie Timber tegemoet kunnen komen in zijn behoeftes, dat je dan echt geen kind aan hem zal hebben. Wij hebben hier regelmatig een oppashondje er bij en in het begin was het een dolle stier, maar mijn jongens hebben haar geleerd zich aan te passen aan onze situatie. En hier gelden regels die elke hond moet naleven, dus ook het witje zal zich daaraan moeten houden. Dat gaat perfect. De goldens zwemmen elke dag en ik heb 1 werkgolden die regelmatig aan zijn trekken komt met speuren en apporteren. De ander vindt apporteren en speuren totaal overbodig, maar geniet van zijn urenlange geslenter langs de Uiterwaarden en de plas. Thuis zijn ze niet druk en heerlijk relaxed, maar dat komt wel omdat ze elke dag hun vrijheid en stukje werklust kwijt kunnen. Dingetjes verzinnen voor binnen om hem bezig te houden is leuk en goed voor de binding, maar ik denk dat de echte voldoening zit in activiteiten die buiten kunnen plaatsvinden, waar zo'n dier pas echt in zijn element is.....water, bos etc.
Veel succes met Timber.
Veel succes met Timber.
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik zou het ook eens proberen. Gewoon een week of drie, zodat hij de tijd krijgt om zich te tonen zoals hij echt is, met genoeg beweging en bezigheden etc. Nilo kan ook heel veeleisend zijn wanneer hij niet genoeg beweging krijgt. Dan gaat hij inderdaad zeuren om aandacht en zijn hele gedrag word anders. Maar wanneer hij genoeg beweging krijgt, is het een heel rustige hond in huis. En ik denk dat wanneer Tim dat ook is, zijn grootte niet zo'n probleem zal zijn.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
-
*Jolanda*
klopt Timber is de enige hond waar ik magic rustig mee alleen kan laten zonder dat er gedonder van komt...
En Timber sloopt niks bij ons in huis bij mijn ouders sloopt hij zijn eigen spullen altijd...
Timber is ook een houden hond met een geweldig karakter als je weet hoe je met hem om moet gaan... En dat is soms best moeilijk heeft mij ook heel wat aanpassingen gekost om de goede manier te vinden...
raymon en ik moeten maar eens om de tafel om dit goed door te spreken....
En Timber sloopt niks bij ons in huis bij mijn ouders sloopt hij zijn eigen spullen altijd...
Timber is ook een houden hond met een geweldig karakter als je weet hoe je met hem om moet gaan... En dat is soms best moeilijk heeft mij ook heel wat aanpassingen gekost om de goede manier te vinden...
raymon en ik moeten maar eens om de tafel om dit goed door te spreken....
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tja dat is wel even moeilijk. Ik denk dat een paar weekjes logeren nog geen goed beeld gaat geven over hoe de hond zal worden als hij definitief bij jullie zou wonen.
Waarom niet met hem naar behendigheid gaan als je geen zekerheid hebt? Heb het met een hond gedaan waarvan ik opvanggezin was. Ben begonnen met een cursus gehoorzaamheid en als zij lang was gebleven was ik behendigheid met haar gaan doen. We vonden al snel een fijne blijven thuis voor haar. Door de cursus was ik al lekker met haar bezig geweest en kon ik haar in huis beter hanteren.
En tja ik denk dat ze bij je ouders dan ook niet echt grenzen heeft geleerd. Hier in huis heb ik heel duidelijk speeltijd. Daarbuiten wordt er niet gespeeld en ook niet om gezeurd. Hij mag zich overigens wel zelf vermaken dan. Mocht ik zelfs daar geen zin in hebben, dan krijgt hij een superlekker bot waar hij echt wel even mee bezig is. En ja ik heb ook een echt work-a-holic border collie. Die grens is echt wel makkelijk aan te leren als je maar consequent bent.
Nou ik hoop dat er voor alle partijen tot een goed besluit gekomen kan worden!
Waarom niet met hem naar behendigheid gaan als je geen zekerheid hebt? Heb het met een hond gedaan waarvan ik opvanggezin was. Ben begonnen met een cursus gehoorzaamheid en als zij lang was gebleven was ik behendigheid met haar gaan doen. We vonden al snel een fijne blijven thuis voor haar. Door de cursus was ik al lekker met haar bezig geweest en kon ik haar in huis beter hanteren.
En tja ik denk dat ze bij je ouders dan ook niet echt grenzen heeft geleerd. Hier in huis heb ik heel duidelijk speeltijd. Daarbuiten wordt er niet gespeeld en ook niet om gezeurd. Hij mag zich overigens wel zelf vermaken dan. Mocht ik zelfs daar geen zin in hebben, dan krijgt hij een superlekker bot waar hij echt wel even mee bezig is. En ja ik heb ook een echt work-a-holic border collie. Die grens is echt wel makkelijk aan te leren als je maar consequent bent.

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
hoi,
als jullie besluiten Timber niet te nemen kunnen je ouders hem misschien ook ergens anders herplaatsen. waar ze b.v doggydance of behendigheid met hem willen doen.
als ik je post zo lees, komt er veel twijfel over en sta je er samen met je vriend nog niet echt achter.
dan zou ik het logischer vinden om een leuk ander actief baasje of gezin voor hem te vinden.
als jullie besluiten Timber niet te nemen kunnen je ouders hem misschien ook ergens anders herplaatsen. waar ze b.v doggydance of behendigheid met hem willen doen.
als ik je post zo lees, komt er veel twijfel over en sta je er samen met je vriend nog niet echt achter.
dan zou ik het logischer vinden om een leuk ander actief baasje of gezin voor hem te vinden.
-
*Jolanda*
hij heeft bij mijn ouders wel grenzen geleerd hoor het is niet zo dat hij onhandelbaar is. Ik heb hem zelf opgevoed tot hij 3 jaar was dus de grenzen zitten er prima in. Hetzelfde als de commando's hij luisterd prima. Het lijkt nu net of hij het heel slecht heeft bij mijn ouders en dat is niet zo alleen zou de situatie nu beter zijn als hij wat meer aandacht krijgt. Ik heb met mijn moeder afgesproken dat ik met mijn vriend om de tafel ga om eens goed te overleggen. En als mijn vriend het goed vind dan gaan we eerst langdurig hem hier laten logeren. Voor een aantal weken dan wel. En als het goed werk dan nemen we hem wel in huis. Maar eerst zal ik met mijn vriend om tafel moeten...gyanty schreef:Tja dat is wel even moeilijk. Ik denk dat een paar weekjes logeren nog geen goed beeld gaat geven over hoe de hond zal worden als hij definitief bij jullie zou wonen.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
als je vriend er niet achter staat, zou ik het ook niet doen. Wel jammer. Ik heb hier ook een hele drukke hond (labrador), je kon uren met hem sjouwen en na 10 minuten was hij weer helemaal opgeladen. Ik heb wel geleerd dat hoe gekker wij met hem deden (dus hoe langer we met hem gingen lopen/zwemmen noem maar op) hoe gekker hij werd*Jolanda* schreef:hij heeft bij mijn ouders wel grenzen geleerd hoor het is niet zo dat hij onhandelbaar is. Ik heb hem zelf opgevoed tot hij 3 jaar was dus de grenzen zitten er prima in. Hetzelfde als de commando's hij luisterd prima. Het lijkt nu net of hij het heel slecht heeft bij mijn ouders en dat is niet zo alleen zou de situatie nu beter zijn als hij wat meer aandacht krijgt. Ik heb met mijn moeder afgesproken dat ik met mijn vriend om de tafel ga om eens goed te overleggen. En als mijn vriend het goed vind dan gaan we eerst langdurig hem hier laten logeren. Voor een aantal weken dan wel. En als het goed werk dan nemen we hem wel in huis. Maar eerst zal ik met mijn vriend om tafel moeten...gyanty schreef:Tja dat is wel even moeilijk. Ik denk dat een paar weekjes logeren nog geen goed beeld gaat geven over hoe de hond zal worden als hij definitief bij jullie zou wonen.
Wat ik ermee wil zeggen is dat het ook het karakter van de hond kan zijn en hoe je ook traint, hij wordt niet rustiger. of hij krijgt juist niet genoeg beweging en als hij dat wel krijgt is hij ook rustiger.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- daan!
- Zeer actief
wil jij dat timber bij jullie komt wonen? Los van je vriend?
Als jouw antwoord dan volmondig 'ja' zou zijn, waarom zou het dan niet kunnen?
Ik ben van mening dat je inderdaad allebei achter de aanschaf/adoptie van een huisdier moet staan.
Maar ook dat je elkaar de ruimte geeft om dat te doen waar je gelukkig van wordt.
Ook al ben je het niet helemaal eens met elkaars hobby's
Ik ben van mening dat je inderdaad allebei achter de aanschaf/adoptie van een huisdier moet staan.
Maar ook dat je elkaar de ruimte geeft om dat te doen waar je gelukkig van wordt.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Zo bedoelde ik het niet hoor.*Jolanda* schreef:hij heeft bij mijn ouders wel grenzen geleerd hoor het is niet zo dat hij onhandelbaar is. Ik heb hem zelf opgevoed tot hij 3 jaar was dus de grenzen zitten er prima in. Hetzelfde als de commando's hij luisterd prima. Het lijkt nu net of hij het heel slecht heeft bij mijn ouders en dat is niet zo alleen zou de situatie nu beter zijn als hij wat meer aandacht krijgt. Ik heb met mijn moeder afgesproken dat ik met mijn vriend om de tafel ga om eens goed te overleggen. En als mijn vriend het goed vind dan gaan we eerst langdurig hem hier laten logeren. Voor een aantal weken dan wel. En als het goed werk dan nemen we hem wel in huis. Maar eerst zal ik met mijn vriend om tafel moeten...gyanty schreef:Tja dat is wel even moeilijk. Ik denk dat een paar weekjes logeren nog geen goed beeld gaat geven over hoe de hond zal worden als hij definitief bij jullie zou wonen.

-
*Jolanda*
Ik zeg absoluut "ja", maar omdat wij evenveel met de honden doen omdat ik heel onregelmatig werk wil ik niet dat mijn vriend baalt van een hond die hij net zo goed moet onderhouden als dat ik dat doe.daan! schreef:wil jij dat timber bij jullie komt wonen? Los van je vriend?
Hij is me al tegemoet gekomen in het feit dat ik een tweede hond mag (in het volgende huis) maar dat moest dan wel een kleintje zijn...
Daarom moeten we ook eens om de tafel zodra we weer eens gelijktijdig thuis zijn
-
*Jolanda*
Na een lang gesprek, heeft mijn vriend besloten het liever niet te willen.
Maar Timber mag wel vaker komen zodat hij er misschien nog wat aan kan wennen Daarnaast ga ik met Timber oefenen in veel situaties om mensen te negeren zodat hij met mijn moeder mee kan naar het werk.
En misschien op termijn zelfs bij ons mag komen wonen...
Na dit antwoord heb ik meteen mijn ouders opgebeld die `s middags op bezoek zouden komen dat ze Timber zijn spullen maar mee moesten nemen want hij komt weer even logeren...
Maar Timber mag wel vaker komen zodat hij er misschien nog wat aan kan wennen Daarnaast ga ik met Timber oefenen in veel situaties om mensen te negeren zodat hij met mijn moeder mee kan naar het werk.
En misschien op termijn zelfs bij ons mag komen wonen...
Na dit antwoord heb ik meteen mijn ouders opgebeld die `s middags op bezoek zouden komen dat ze Timber zijn spullen maar mee moesten nemen want hij komt weer even logeren...